המדינה סוערת כבר תקופה ארוכה וכמעט מדי יום רבבות אנשים יוצאים להפגין ולהשמיע את קולם לגבי המהפכה המשפטית. את נטע ברזני ההפגנות האלו לא ממש מרשימות – בסוף השבוע שעבר העבירה כוכבת הריאליטי ביקורת על המפגינים וכתבה בסטורי: "בואו נתערב ש-90% מהם לא יודעים על מה הם מפגינים".
השבוע התארחה ברזני בתכנית הרדיו של בר זגה מה עמד מאחורי הסטורי המלגלג: "יש המון אנשים שפשוט יוצאים. אם אני אבוא למישהו ואשאל אם הוא יודע למה הוא מפגין...".
את אומרת שאנשים לא יודעים על מה הם מפגינים? לדעתי הם יודעים. "די מאמי. כנראה שהמקורות שלך מה זה על הפנים. אני אומרת שיש המון אנשים שיוצאים ולא מבינים על מה הם מפגינים".
את מבינה על מה הם מפגינים? "אני מבינה שמפגינים כי לא רוצים שיהיה לנו פה ממשל דיקטטורי ואני מחזקת אותם והם צודקים במיליון אחוז. אבל קצת עצוב לי שרק אם אנחנו מגיעים למצב של פיגועים ודברים קשים, אנחנו מתאחדים. בא לי שננסה לתת אמון, שאנשים לא ירגישו שבוגדים בהם או שזורקים אותם. ברור שהם לא יוצאים מהבית סתם כי כיף להם בהמוניהם".
חשבת לצאת ולהפגין בעצמך? "לא, אני ממש מפחדת מאירועים המוניים. כל הדברים הרעים יכולים לקרות לי. תהיה לי ציפורן חודרנית וידרכו עליי, ידחפו אותי, הטלפון שלי יתנפץ. הפגנות זה לא מקום בשבילי".
אבל את מסכימה עם המסרים שעוברים? "כן, אני חושבת שכל הכבוד להם שהם באמת עומדים על שלהם ונלחמים על זה".
למרות שאת חושבת שרובם הגדול לא יודעים למה הם מפגינים? "אני באמת חושבת ככה, אבל אני גם בטוחה שזה עובד. אם עושים את זה פעם אחר פעם ומודיעים על זה בחדשות, ואתה רואה את כמות האנשים שיוצאים לכבישים שנחסמים ועושים בלאגן נראה לי שהם בדרך הנכונה".
כתבת גם שההפגנות האלו הן מקום טוב לעשות בו כסף, ושבהפגנה הבאה תפתחי דוכן עם סוכר מתוק ונקניקיות.
"בסך הכול שאלתי למה לא להביא לאנשים האלה גם קצת מתוק וקצת מלוח שיקפיץ אותם עוד קצת. שנפרוץ את איילון בקלות ותראה איזה מהמם יהיה פה".
אז אולי בכל זאת נראה אותך בהפגנה הבאה, עם דוכן אוכל? "תעזור לי לפתוח את זה? זה מתקרב!".
2 צפייה בגלריה
בר זגה נטע ברזני
בר זגה נטע ברזני
נטע ברזני ובר זגה באולפן רדיו ynet
(צילום: Pplus)
יש לציין שבתקופה שבה התחילו ההפגנות, ברזני הייתה עסוקה בתכנון החתונה שלה – ואם עקבתם אחרי מדורי הרכילות או הרשתות החברתיות, אתם כבר כנראה יודעים שהאירוע היה לא פחות מבינלאומי ועבורו נסעו היא ובן זוגה גרי דהן לדובאי, בליווי פמליה של 150 חברים וקרובי משפחה, כשכל אורח נדרש לשלם 6,000 שקל מכיסו.
לאחר החתונה, במקום להנות מהסטטוס החדש שלה כאשה נשואה, ברזני מצאה את עצמה רבה עם עוקביה, אחרי שבישרה באינסטגרם ש"30 אחוז מהאורחים לא שמו מעטפה". הגולשים לא ממש הביעו סימפטיה והזכירו לה שאורחיה שילמו אלפי שקלים כדי לכבד אותה בנוכחותם, לא כולל ימי חופש שנאלצו לקחת מעבודה או בייביסיטר לילדים.
בואי נתחיל בדבר הכי חשוב: איך היה? "מהמם ברמות".
למה בעצם החלטתם לא להתחתן בארץ? "לא מתאים לי אולם או גני אירועים. אני נטע ברזני, אני לא עושה משהו כמו שכולם עושים. כמו שתשאל למה לא לבשתי שמלה לבנה כמו כל הכלות בארץ. אני לא אשים שמלה לבנה ואצעד ככה, ששמים לה את ההינומה והיא מתרגשת ובוכה".
שמלת הכלה של ברזני בהחלט הייתה מנקרת עיניים ולא שגרתית – סטרפלס שקופה עם שסע עמוק באיזור הרגל, וההיילייט: עיטורים בשלל פרחים צבעוניים שנתפרו עליה. גם כאן, הגולשים לא חסכו בביקורת והערות, אבל ברזני לא התרגשה: "האמת שלא מעניין אותי דעות של אנשים על השמלה שלי כי היא הייתה מדהימה ברמות והרגשתי בטקס פרסי האוסקר. איזה מדהים? מדהים. רק שלא יבקשו ממני חתימות בסוף וסבבה".
גם שיר החופה שלכם היה מפתיע. לא בלדה מרגשת. "חבל שלא עשית שאזאם על השיר שצעדתי איתו. זה לא היה 'בואי לשלום' ומגז'דרים עליי. זה היה משהו קליל וכיפי, Wedding Song של אבישי כהן. אנשים לא בכו כאילו הלכתי לעולמי, הם ידעו שמחכה להם אחרי זה מסיבה ופאן וטירוף וזה מדהים. אני לא אוהבת את הקטע שבוכים כי מתרגשים בשבילך".
בואי נדבר על מה שבעיקר עניין את הגולשים. להביא 150 אנשים לדובאי זה לא טרחה מטורפת, גם בשבילכם וגם בשבילם? "אם הייתי עושה את זה בארץ גם הייתה לי טרחה מטורפת. האורחים אמרו לי אחד-אחד 'תודה שזיכית אותי לבוא לחתונה שלך בדובאי, היו לי 5 ימים מהסרטים'. גם איזה מזג אוויר יצא לי!".
מה לגבי הסכומים? אמרו שכל אחד שילם 6,000 שקל. זה לא סכום שכל אחד יכול לשלם על חתונה. "נו יאללה, עוד הפעם חוזר לי עם ה-6. תקשיב, היו אנשים שאמרו לי 'תשמעי נטע, זה לחוץ לי'. אמרתי להם 'אין בעיה מאמי. באת, אמרת לי את זה, אתה חבר טוב שלי ואני יודעת שאתה רוצה לבוא. מושלם - סגרתי אותך'. גם את המשפחה שלי ושל גרי לקחנו תחת חסותנו, דודים, סבא וסבתא".
אז מי היו אלו שנדפקו עם התשלום בעצמם? "למה נדפקו חיים? אתה יודע כמה הוצאות היו לי?".
כי עשית את זה בדובאי. "אז איפה הייתי עושה את זה, בים המלח שכולם היו צפים לי אחרי זה? לדוג אי אפשר שם. אני עשיתי משהו, אתה יודע למה אני תותחית? כי תראה על מה אתה מדבר איתי עכשיו. על השיגעונות שלי. תראה איזה יופי. כמה רוגע בבן אדם אחד".
רצית שידברו עלייך. "רציתי להנות ונהניתי. הייתי וואו וואו וואו".
מה עם המתנות? "היה והיה. מאמי, לא תכננתי לעשות אקזיט על החתונה. מההתחלה באתי להיות מופסדת".
אבל התאכזבת שלא כולם הביאו מתנות? את האמת. "מדברת איתך הכי תכלס. לא מתאכזבת, לא מתעסקת בזה, שמחה על מי שבא וגרם לי להיות שמחה ומאושרת בחתונה שלי, זה הכי חשוב שיש. לא מי הביא לי כמה ולמה. כי אם הייתי עושה את זה, הייתי מתחתנת בארץ, דואגת שזה יהיה כמה שיותר מעפן ועושה אקזיט".
את וגרי לא מיהרתם להתחתן. "גרי הוא הנסיך שלי, אני שרופה עליו ברמות. אנחנו ביחד 4.5 שנים. הכרנו כשהייתי ממש ילדה, בת 20. אני כל כך שושואיסטית שאני מאורסת כבר 3 וחצי שנים".
למה הסודיות? "כי יש דברים שאני רוצה לשמור לעצמי ולא מעוניינת לפרסם ברשתות החברתיות . אני לא חושבת שלהעלות פוסט של I Do וכל הדברים האלה זה אני".
איך הוא הציע? "על יאכטה, רק שנינו. מסכן, בהתחלה היה לו בחילות והצעתי שנחזור לחוף. הוא אמר 'לא, אני חייב להמשיך'. ולקראת הערב הוא באמת הוציא טבעת".
אנשים מסתכלים עלייך מבחוץ וחושבים שאת בחורה פשוטה של פוסט אירוסים וחתונה בגן הפקאן. "הגוף שלי אלרגי לכל מה שקשור לירק. עצים, דשא - אני נהיית עם פריחה".
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בתוכנית הרדיו של בר זגה, רביעי ב-13:00 ב-ynet radio.
2 צפייה בגלריה
נטע ברזני עומר ברזני המירוץ למיליון שער
נטע ברזני עומר ברזני המירוץ למיליון שער
נטע ברזני
(צילום: שי פרנקו)