6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
נשארת בישראל. מורן אטיאס בהשקת הבושם של "לה פרלה"
(צילום: ענת מוסברג)
"האמת שמהרגע שסיפרתי שאני בהיריון, אני מרגישה שזו חגיגה אחת גדולה. תמיד מברכים אותי ואני מקבלת המון אהבה, זה מאוד מרגש", מספרת לנו האמא הטרייה מורן אטיאס (41) שהתייצבה אתמול (א') לראיון ראשון מול המצלמות שלנו, חודש אחרי שהביאה לעולם את בתה הבכורה ליה יעל.
אטיאס היא בהחלט אורחת הכבוד בהשקת הבושם החדש "לה פרלה" מבית "המשביר", והסטטוס החדש שלה כאמא הקנה לה הרבה תשומת לב משאר האורחים שלא היססו לברך אותה מכל עבר, החל מברכות "מזל טוב" ועד מחמאות על הגזרה. היא אגב, לוקחת את ההערות על המראה קצת פחות ברצינות ואומרת בחיוך: "לא חזרתי לגזרה, יש גזרה חדשה והיא בסדר".
איך את באמת מרגישה עם השינויים שהגוף שלך עבר? "קודם כל מאוד הפתיעה אותי העובדה שאהבתי להיות בהיריון. לפני כן באמת שקלתי פונדקאית, לא בגלל שלא יכולתי לשאת עובר, אלא בגלל שאמרתי שאני לא רוצה להיות הדבר הזה שהולך כמו לוויתן. אבל הרגשתי הכי נשית שהרגשתי אי פעם בחיי".
צפו:

איך עבר החודש מאז שהפכת להיות אמא? "המון שמחות, רגעים קטנים ומתוקים. הזמן עוצר אבל בקטע טוב. את נהנית מהרגע. החגים קסומים. אחרי יום כיפור הגענו הביתה, פתחתי את החלון בחדר שינה שלי ושמעתי תפילות מבית הכנסת. ואני מחזיקה את בתי הפעוטה בידיים ופשוט בוכה מאושר. כל הקלישאות נכונות".
אני מרגיש שבתקופת ההיריון ואחריה משהו קצת נפתח אצלך.
"נכון, מאז שחזרתי לארץ שיחררתי ואני חושבת שהקורונה מאוד חיברה אותי לאנשים. עדיין יש לי את הפרטיות שלי והדברים שהם עבורי, בעיקר בתחום הרומנטי".
יש זמן לרומנטי? "תתפלא, כל הקלישאות נכונות והכל השטויות נכונות".
ספרי קצת, שתפי אותנו. "אני רק אומרת שאני לא אומרת כלום, אבל זה אושר גדול ומאוד פתח לי את הלב. מהתקופה שחזרתי לישראל, משהו בי נפתח בצורה אחרת".
איך זה מתבטא? "כשאתה עובד בארצות הברית שומרים על דיסטנס ודואגים לשמור על המרחב הפרטי. ואתה מתרגל ומתחיל להתאהב בדבר הזה, זה טוב. אבל בארץ חיבקתי את החיבוק שקיבלתי, את הדעות של כולם, הישראליות. היום כשבן אדם אומר לי 'מזל טוב' והוא מרגיש שהוא חלק מהחיים שלי, אני אומרת תודה רבה".
לאורך חודשי ההיריון, אטיאס שיתפה עם הקהל את המסע שעברה בדרכה להפוך לאם יחידנית ואפילו סיפרה על הקשר שלה עם אביה, שהתקשה בהתחלה לתמוך ברעיון. כעת היא מספרת בשמחה: "איזה תיקון, איזה מסע מדהים אבא שלי ואני עברנו, שנינו זכינו. היום אבא שלי כל כך מאושר, הוא בכה מאושר בלידה".
6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
"איזה תיקון, איזה מסע מדהים אבא שלי ואני עברנו"
(צילום: ענת מוסברג)
איך עברה הלידה? "בלידה עצמה הרגשתי הכי קרובה לאלוהים. זה היה רגע שבו אני אומרת 'וואו, יצאו ממני חיים ולא עשיתי כלום, אני מונחת על המיטה ובראתי חיים'".
איך היה הרגע הזה שבו הניחו את הבת שלך לראשונה בידיים שלך? "היא הייתה קצת מלוכלכת! הגעתי לשם מוכנה. זה מאוד חשוב, ואני יכולה להמליץ לכל אישה ובכלל לכל בן אדם, שזה הכל במוח. זה לא דבר נורמלי שאת יוצרת חיים, הגוף שלך משתנה, את מקבלת גוף חדש. צריך לאהוב ולשחרר את מה שקורה".
עכשיו כאמא, את מרגישה שהשלמת את הפאזל בחיים שלך? "הפאזל תמיד משתנה. אני הפאזל. יש עוד חלקים שאני רוצה לשפץ, כל פעם נוספים חלקים, מחליפה חלקים, פתאום לא בא לי להתעסק בתחום מסויים, פתאום לא בא לי לגור באמריקה".
אז את נשארת איתנו? "כן! אני מופתעת מזה. עד לפני הקורונה לא הייתה לי שום מחשבה לגור בישראל".
עבדת מאוד קשה כדי לתפוס את המקום שלך בארצות הברית. "והנה, דווקא אחרי שלטי חוצות בטיימס סקוור אני חוזרת לארץ. זה בדיוק הקטע, שאני לא פועלת מהמקום ההגיוני אלא מהמקום הרגשי שבו אני מרגישה הכי טוב. כשחזרתי לישראל, לא יכולתי להתכחש שפשוט טוב לי פה".
עוד סיפרה לנו אטיאס שלפני ההיריון, היא השלימה עם ההבנה שלא תביא ילדים לעולם: "כבר קיבלתי את העובדה שאני לא אהיה אמא, חייתי בשלום עם המחשבה הזו. לא ממקום של ויתור, אמרתי שהחיים שלי מדהימים ויש לי לא מעט חברות, בעיקר באירופה, דור של נשים בגילי שבחרו שלא להביא ילדים לעולם. זו הבחירה שלהן והן חיות חיים מלאים".
הפכת להשראה עבור הרבה נשים בזכות הסיפור האישי שלך, את מרגישה את זה? "אני מקבלת המון פניות ושיתופים ואני עונה, קשה לי להתעלם מזה. קיבלתי הרבה הודעות לאורך השנים מנשים שהיו אומרות לי שבזכותי הן הפכו לשחקניות, אבל זה לא מרגש כמו אישה או גבר שכותבים לי שבזכותי הם בודקים את האפשרות להיות הורה. אני קוראת את זה ואני דומעת מהתרגשות שהגעתי עד כדי כך ללב של אנשים. אני אומרת לנשים וגברים שילכו לבדוק ולנסות".
את מעודדת ילודה! אטיאס צוחקת ומשיבה: "זה לא ילודה, זו שמחה, לבחור מה שהכי טוב לך".
צפו בווידיאו המלא שבראש הכתבה.
6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
מאושרת. אטיאס
(צילום: ענת מוסברג)
6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
ברכות מכל עבר. אטיאס ויעל גולדמן
(צילום: ענת מוסברג)
6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
יש כבר מחשבות על עוד ילד
(צילום: ענת מוסברג)
6 צפייה בגלריה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
השקת בושם לה פרלה
(צילום: ענת מוסברג)