למרות שעברו רק שבעה שבועות מאז שהביאה לעולם את אוליבר, בנה הבכור, אלינה לוי אומרת שהיא לא חששה להצטלם לשער Pplus, להפך. "באתי עייפה וגם ביורם לוינשטיין תמיד אמרו לנו שכשאת עייפה את משחקת הכי טוב. ואני מרגישה שזה מה שקורה. דווקא עכשיו כשאני הכי פחות מתאמצת ואפילו פותחת את הכפתור במכנסיים בין לבין כי הג'ינס לוחץ, זה הכי כיף לי, אני נהנית".
לוי אף מבהירה שנושא המשקל לא מעסיק אותה והיא ממש לא ממהרת "לחזור לעצמה". "לא יצאתי מבית החולים עם סקיני אלא עם שמלה כי הבטן שלי ממש לא ירדה יומיים אחרי לידה ואהבתי את זה! אני אוהבת את זה שהגוף שלי עלה במשקל. דיברתי בעבר על הפרעות האכילה שלי - הרבה מהתהליכים הכי עמוקים שלי עיבדתי מול מדינה שלמה ועיכלתי מול כל המדינה. זה כיף עכשיו שאני יושבת פה ובאמת מרגישה במקום שלם. אני לא יודעת כמה אני שוקלת עכשיו, לא נשקלתי אחרי הלידה".
זה מעניין אותך?
"לא, ונעים לי עם זה. אני אוהבת את הגוף שלי עכשיו כשהוא התעגל קצת והוא נשי ואימהי, ויש מצב שאני ארד שוב במשקל ואני אעלה שוב, וזה שזה לא מעסיק אותי - נותן לי חופש".
10 צפייה בגלריה
כתבת שער אלינה לוי
כתבת שער אלינה לוי
כתבת שער אלינה לוי
(צילום: שי הנסב)

כאמור, חודש וחצי עבר מאז שהשחקנית ובעלה דור פרי הביאו לעולם את בנם הבכור, ולוי בשיאה של רכבת הרים רגשית שכל אמא טרייה מכירה היטב. "זה תלוי באיזו שעה אתה שואל אותי מה שלומי, כי בכל שעה זו יכולה להיות תשובה אחרת. זה יכול לנוע בין 'אמאל'ה, בהלה, אלוהים תעזור לי', לבין 'איזה מדהים, אני מאוהבת'. זה באמת כל הקצוות".
מתי זה הבהלה והאמא'לה?
"בעיקר בלילה, כשאני מדברת עם אלוהים, ממש שיחות, בקשה לעזרה. זה המון חוסר אונים ובהלה, ופחד שאני לא עושה את הדברים כמו שצריך, שאני אפגע בו או שאני אעשה לו טראומה. אני מרגישה בכל רגע שאני במבחן ביני לבין עצמי וזה מתיש".
מבחן האמהות?
"כן. היה איזה לילה שאוליבר לא הפסיק לבכות במשך שלוש שעות ובמשך כל השעות דור שאל אותי אם אני רוצה שהוא ייקח אותו וניסיתי להיות סופר-אמא ואמרתי שהכל בסדר. עד שבסוף הוא לקח אותו ופתאום היה שקט. צעקתי לו מהחדר ושאלתי מה הוא עשה והוא ענה לי שכלום, הוא פשוט החזיק אותו ואוליבר נרגע. נכנסתי לחדר והתחלתי לבכות בטירוף ואמרתי לעצמי שאני אמא לא טובה, שאוליבר לא אוהב אותי ולא התחבר אליי".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"מבחינתי אוליבר הוא ילד יהודי. אם הוא ירצה – הוא יוכל לעבור תהליך גיור"
(צילום: שי הנסב)
הפחיד אותך לחוות דיכאון אחרי לידה?
"מאוד. באופן כללי אני מרגישה שיש לי בחיי נטייה למלנכוליות. אני מכירה את העולמות האלה של עצב וכאב ויש אפילו סוג של התמכרות לקצוות האלה. מאוד פחדתי איך אני אהיה אחרי לידה ואני מרגישה שדווקא בגלל שנתתי לעצמי לבכות ולהוציא את הרגש, ולשתף את דור שאני זועמת, דווקא זה הציל אותי מהדיכאון אחרי לידה. נתתי לזה חופש ואז יש תנועה, יש אהבה, שמחה וצחוק. פתאום אנחנו יכולים למצוא את עצמנו רוקדים ונקרעים מצחוק. זה משתנה, אני מרגישה שאהבה עוטפת את הכל".
לוי מוסיפה: "אני מרגישה שזה הדבר הכי אמיץ שעשיתי בחיים שלי, לידה והיריון, כי יש בזה משהו שאני לוקחת אחריות על נשמה כזו טהורה שהגיע לחיים האלה, וזו לא רק אני. יש משהו ביני לבין עצמי - השתעשעתי עם הרס עצמי, עם קצוות, עם ריאליטי, עם הדברים לא הכי בריאים בעולם. אלה דברים שבקלות מוציאים אותך מאיזון. אל עצמי לא היה אכפת לי להתייחס הרבה פעמים בצורה לא ראויה, ופתאום כשיש תינוק אני אומרת 'לא עוד'".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"אני נוירוטית ואני מצחיקה, ואני גם עמוקה וגם נהנית באירועי השקה. השילוב הזה הוא אני ודי להתנצל על זה, עייפתי"
(צילום: שי הנסב)
לוי בת ה-31 פרצה לחיינו בשנת 2010, כשהשתתפה בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" וכבשה את לב הצופים. היא אמנם הגיעה לגמר אך נאלצה להסתפק במקום השלישי והמכובד. לאחר סיום התוכנית התברגה בתעשיית הבידור המקומית וב-2020 לקחה חלק בריאליטי "הישרדות VIP".
בשהותה על האי חשפה לוי צד אחד, אסרטיבי יותר, אך מודה כי התקופה עדיין חקוקה לה כטראומה. "עד היום זה טראומתי עבורי שנסעתי לחודש וחצי להישרדות ועזבתי את דור והכלב שלנו, זה מאוד ערער אותי", היא אומרת ומיד מוסיפה: "אני לא אלך לריאליטי, כאילו אני לא. אני לא אעזוב את אוליבר לשלושה חודשים, לא יקרה".
רוסלנה רודינה עשתה את זה כשיאן היה בן חצי שנה.
"אז רוסלנה עשתה את זה וזה מהמם, אבל אני יודעת שאיך שאני עכשיו בגוף שלי מרגישה זה לא יקרה. בצרכים האישיים שלי. אני לא יכולה להשוות את זה לאף אחת אחרת אבל פתאום עבורי העיקר והתפל הוא שהתינוק הוא זה שמשנה, החיים שלנו משנים".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"'הישרדות' יותר סבבה מלידה. זה נגמר אחרי חודש וחצי אבל היתרון כאן זה שאנשים אוהבים אותך"
(צילום: שי הנסב)
את יודעת כבר איזו מן אמא את רוצה להיות?
"אני מרגישה שאני חייבת לנסות לשחרר את הפרפקציוניזם כי הניסיון להיות האמא הכי טובה עושה לי כל כך הרבה לחץ שבסוף הוא פוגע. סטרס זה לא בריא, אז אני מרגישה שאני חייבת לשחרר. הייתי בטוחה שאני אהיה הרבה יותר זורמת וצ'יל ומגניבה, אבל אני לא".
הבנת שלהיות האמא המושלמת זה לא אפשרי?
"זה לא אפשרי, וזה גם לנסות להיות מישהי שאני לא. אני לא מושלמת".
את מרגישה שאת יכולה כבר לתת עצות לאימהות שבדרך?
"תמיד אמרו לנו שהשבועות הראשונים קצת קשים אבל זה מדהים וזה קשה וצריך לדבר על זה. אני מרגישה שלא מדברים על זה מספיק. אותי זה בעיקר מפגיש עם תהומות רגשיים מטורפים, זה לא משהו שהכינו אותי אליו. להתעורר בלילה, ההנקה, אני על זה וגם דור, אבל רכבת ההרים הרגשית זה דבר מטורף שאי אפשר להתכונן אליו".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"זה יכול לנוע בין 'אמאל'ה, בהלה, אלוהים תעזור לי', לבין 'איזה מדהים, אני מאוהבת'. זה באמת כל הקצוות"
(צילום: שי הנסב)
מה את חווה?
"זה ממש רגעים של קריסה לתוך עצמי, של 'מה עושים?'. רגעים של אפס תשובות והוא פה. אני זו שאמורה לתת לו את התשובות. יש המון תחושה של חוסר ערך וחוסר ביטחון, זה מאוד מערער".
לוי לוקחת עוד רגע לחשוב על הדברים ומוסיפה: "אני מרגישה שגם עכשיו יש בי פחד, אני מדברת ויש קול חיצוני שאומר לי 'תייפי את זה, שלא יגידו שאת אמא מגעילה, שלא יגידו שאת מקטרת'. זה אולי הריאיון הראשון שהגעתי אליו ואמרתי שאני לא מתכננת מה להגיד, לא אכפת לי מה יחשבו. החלטתי שאני לא רוצה לבוא עם מסר מראש - שאני פשוט אענה מהבטן, מהאמת שלי. ומה שמדהים שכרגע האמת היא לא שחור או לבן, היא משתנה כל הזמן".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"לא היה לי אכפת להתייחס לעצמי הרבה פעמים בצורה לא ראויה, ופתאום כשיש תינוק אני אומרת 'לא עוד'"
(צילום: שי הנסב)
למרות הסטטוס החדש והמחסור בשעות שינה, לוי עדיין מקפידה לתחזק את עמוד האינסטגרם שלה, שנכון לכתיבת שורות אלה מונה כמעט מאה אלף עוקבים - אותם היא משתפת בקביעות בתחושותיה.
אם בעבר עמוד האינסטגרם של האמא הטרייה שימש בעיקר ליצירת תוכן ושיתופי פעולה שיווקיים, היום, היא מספרת, הוא הפך למעין יומן אישי. "דרך הכתיבה אני מעבדת את החוויה שלי. אני לא מנסה להיות מנטורית או להוות השראה לנשים אחרות, ודווקא כשאני כותבת מהמקומות הכי חשופים ופגיעים שלי אני מקבלת שיתופים שבחיים לא חשבתי שאני אקבל".
אחד הדברים האחרונים שלוי פרסמה, נגע בהשוואה בין האימהות ל"הישרדות". "לאחרונה התשישות והכאבים בגוף עשו לי תחושת דה ז'ה וו לשהות על אי בודד - אז החלטתי להשוות בין החוויות", כתבה לוי והוסיפה: "בהישרדות העור כואב משינה בבגד ים, אחרי לידה הוא כואב משינה עם חזיית הנקה". גם היום היא אומרת שיש מקור להשוואה. "אני לא צוחקת. העייפות שאני מרגישה עכשיו זו העייפות שמרגישים ב'הישרדות'. אז אימהות אחרי לידה - תדעו שאם בא לכן לנסוע ל'הישרדות' תדעו שזו התחושה. 'הישרדות' יותר סבבה מלידה. זה נגמר אחרי חודש וחצי אבל היתרון בהריון ולידה שכאן אנשים אוהבים אותך, ולא מנסים להדיח אותך".
ויש גם פרס, ילד.
"זאת ה-אהבה. זה הרבה יותר טוב ממיליון שקלים - זה בטוח".
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"רכבת ההרים הרגשית זה דבר מטורף שאי אפשר להתכונן אליו"
(צילום: שי הנסב)
בחודש שעבר, לוי עשתה בסטורי שלה שאלות ותשובות, ואחד הגולשים שאל האם אוליבר יהודי או נוצרי. לוי השיבה לאותו עוקב סקרן בכתב גדול ומודגש כי "הוא יהודי" ולצד זה כתבה: "אנחנו לא מאמינים בהגדרות שמפלגות בין אנשים". אלא שגם היא יודעת שבארץ שלנו היא לא תצליח לברוח מעיסוק בנושא. "זה מעסיק אנשים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. אנחנו חיים במדינת ישראל והבנתי שזה מאוד מעסיק אבל אותי זה לא מעסיק. אותי לא מעניין לשאול מאיזו דת אתה".
ובכל הזאת אנחנו חיים במדינת ישראל עם רוב יהודי ואת בעצמך היית בתהליך הזה.
"נכון. אבל אוליבר הוא ישראלי ואני ישראלית. מבחינתי אני חיה במדינת ישראל ואני חוגגת את החגים פה וזה גם מה שיעבור לאוליבר. מבחינתי לא צריך את הבן אדם הזה שיגיד שהוא יהודי. מבחינתי הילד יהודי. אני מבינה שזה אישיו, אבל עבורי זה לא ואם אוליבר ירצה הוא יוכל לעבור תהליך גיור".
את תמליצי לו?
"אני לא אמליץ לו. אני אגיד לו שזה בחירה שלו. שאמא בחרה שלא לעבור והוא יכול שכן. יש לו את החופש המוחלט לבחור על החיים שלו, אז למה שאני אחליט לו? יש כל כך הרבה דברים בדרך שאנחנו נצטרך לקבוע. אני מרגישה שאותי זה לא מעסיק אבל וכאשר הוא יגיע לשלב הזה ויהיה לו חשוב אז תמיד הוא יוכל לבחור ואני לא אגיד לו לא לעשות".
נזכיר כי בשנת 2014 החלה לוי בתהליך גיור אך נאלצה להפסיק אותו לאחר שהרבנות הודיעה לה כי במידה ותרצה להשלים את ההליך יהיה עליה להפסיק את לימודי המשחק שהחלה באותה התקופה - דרישה שלא התקבלה על ידי כוכבת הריאליטי.
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"אני חייבת לשחרר את הפרפקציוניזם כי הניסיון להיות האמא הכי טובה יוצר כ"כ הרבה לחץ וזה פוגע"
(צילום: שי הנסב)

במבט לאחור, יש דברים שהיית עושה אחרת?
"לא הייתי עושה אחרת כי אני מרגישה שהסתכלות בדיעבד היא רוצחת, זה ממש רעל ועשיתי את זה מספיק. אני חושבת שמהנקודה הזו מה שאני מאחלת לעצמי קדימה זה לבטא את עצמי עם הרבה פחות מחשבה מה יגידו. גם עכשיו בראיון הזה אנחנו יושבים פה ואני חושבת לעצמי שעוד פעם את מדברת מלא עם הידיים, ועוד פעם הקול שלך עולה ויורד, ועוד פעם את יכולה להיתפס כקלולסית. אוקיי, אני נוירוטית, אני גם מצחיקה ואני גם עמוקה, ואני יכולה לדבר על הנפש, ואני גם יכולה לדבר איתך על כלום, ואני נהנית באירועי השקה, ואני נהנית גם בסדנאות ריטריט של לשתוק במשך עשרה ימים ולדבר על החיים והמהות, והשילוב הזה הוא אני. ודי להתנצל על זה, עייפתי. ומי שרוצה להיתקע על רגע אחד אז שיתקע ושגם יהיה לו כיף ושייהנה לכתוב את הטוקבק".

10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"אני לא אלך לריאליטי, כאילו אני לא. אני לא אעזוב את אוליבר לשלושה חודשים, לא יקרה"
(צילום: שי הנסב)
10 צפייה בגלריה
אלינה לוי שער Pplus
אלינה לוי שער Pplus
"יש בי קול חיצוני שאומר לי 'תייפי את זה, שלא יגידו שאת אמא מגעילה, שלא יגידו שאת מקטרת'"
(צילום: שי הנסב)

צילום: שי הנסב
סטיילינג: אלכס גידרון
איפור ושיער: לי ברכר
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: אסף מגל
ייצוג אלינה לוי: סוכנות פרי כפרי בניהול שלי אלוני
יחסי ציבור: יעל דנגוט

קרדיטים לבוש:
לוק שער - חליפה - H&M, חולצה מכופתרת - Zara, טבעות - Galit Rondin
לוק חום: חולצה ומכנסיים - cos, נעליים - Steve Madden , טבעות - Galit Rondin
חליפה לבנה: טוטאל לוק Adidas
לוק ורוד: סוודר - Cos, ג'ינס - H&M
לוק ג'ינס: ג׳קט וג'ינס - Helga Design, טי שרט - Zadig&Voltaire Israel, נעליים - Steve Madden, תכשיטים - Galit Rondin