שער Pplus - ריוואה רסלאן בריאיון ראשון אחרי "האח הגדול"
(צילום: משי בן עמי)
עוד עונה של "האח הגדול" תגיע ביום שבת לסיומה ותכלול שישה מתמודדים ששרדו את ההדחות, הטוויסטים, המריבות וישיבות התקציב הסוערות. מי שלא תהיה בין הפיינליסטים היא ריוואה רסלאן, שהדחתה רגע לפני הגמר היא כנראה בין המפתיעות שהיו העונה, כפי שמוכיחות התגובות שהיא מקבלת ברחוב.
"אנשים בטירוף. אני מקבלת המון הודעות של 'מה את עושה בחוץ?' שואלים אותי 'איך יצאת?' כותבים לי שאני המנצחת שלהם. אני עדיין לא מעכלת את כל מה שקורה, אני בהלם מוחלט. אני לא מבינה מה זה הדבר הזה", מודה רסלאן כשהיא נשאלת איך עברו עליה השעות שמחוץ לבית "האח הגדול".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
(צילום: עמית סליקטר)
ברור שעוד מוקדם עבורה לענות על השאלה הזאת – הריאיון איתה נערך ביום שאחרי הדחתה, ללא ספק זמן מועט מדי כדי להתגבר על השוק של היציאה לעולם האמיתי אחרי שהייתה קרוב ל-100 ימים בבית המבודד אבל הכי נצפה במדינה. "אני מרגישה שכל מה שעברתי היה חלום אחד גדול", היא מודה.
חלום בלהות או חלום טוב? "היה גם וגם. היה גם טוב, היו רגעים קשים, היו רגעים יפים".
יש קצת תחושת החמצה? היית פסע מהגמר. "האמנתי שאני כן יכולה להגיע לגמר, אבל בזמן האחרון הרגשתי שהכל הפך להיות אסטרטגי בבית. הייתי המון במיטה, מאוד מותשת וכבר לא היה לי כוח לשחק את המשחק. הכי מצחיק שלא מזמן נכנסתי לחדר של האח ואמרתי שיכול להיות שאני לא מתאימה למקום הזה, וזה נורא מצחיק להגיד דבר כזה בסוף העונה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"יכול להיות שאם הייתי נכנסת לזוגיות הייתי שורדת עד הגמר"
(צילום: עמית סליקטר)
רסלאן התחילה את דרכה בתכנית בתור ליהוק שאפשר לכנות כ"גימיק": היא נולדה בלבנון ועברה לישראל כשהייתה בת ארבע. אביה היה איש צד"ל שנפצע קשה מאוד מחבילת נפץ שהתפוצצה לו בין הידיים, ונותר ללא עיניים, ללא ידיים וללא רגל. מערכת היחסים הכואבת והלא פשוטה שלו ושל רסלאן הייתה אחד הנושאים המרכזיים עליהם היא דיברה במהלך השהות שלה בבית. עם הזמן היא הפכה לאחת הפייבוריטיות המובהקות של העונה ויצאה מגבולות הגימיק שהגדיר אותה בהתחלה.
מה גרם לך להיכנס ל"האח הגדול"? "אחת הסיבות הייתה לקדם את העסק המשפחתי שלנו ולקבל חשיפה (לרסלאן ומשפחתה יש מסעדת כנאפה, "כנאפה כעכ"; י.פ). חוץ מזה, הגעתי לשלב בחיים ששום דבר לא מרגש אותי, הכל נהיה לי מאוד משעמם וחוזר על עצמו. קיבלתי פניה מהמלהקים של 'האח הגדול' ואמרתי לעצמי שיש כאן הזדמנות לעשות משהו שירעיד לי את הקרקע, שירגש אותי, משהו כיפי".
וזה עמד במשימה? הצליח להרעיד אותך? "הרעיד אותי בטירוף! וואו, איך שהוא הרעיד אותי. נגעתי שם במקומות שלא חשבתי שאני יכולה לגעת בהם בכלל. צפו שם רגשות שחשבתי שהדחקתי אותם מזמן ושהם כבר לא פה".
כמו מה? "הרגשות למשפחה בעיקר. לפני זה לא הייתי מצליחה לדבר, הייתי נעתקת. רציתי לשתף אבל לא הצלחתי, משהו בגרון נחסם לי, הכל נעלם לי מהראש ולא הייתי מצליחה לדבר את הרגש. וגם כל הגעגוע המטורף, לצפות ליציאה ולראות ולחבק את כולם. לראות את כל האהבה מהמשפחה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"אנשים בטירוף. אני מקבלת המון הודעות של 'מה את עושה בחוץ?' כותבים לי שאני המנצחת שלהם"
(צילום: עמית סליקטר)
דיברת עם אבא שלך מאז שיצאת מהבית? "עוד לא יצא לנו לדבר, אני מחכה לעשות את זה פנים מול פנים. אני אגיע, אחבק אותו, אעדכן אותו".
מתרגשת לקראת הרגע הזה? "יכול להיות שאני קצת בלחץ. כי נכנסתי ל'האח הגדול' בלי שהוא ידע, לא שיתפתי אותו לפני כן. עשיתי צעד מטורף, פשוט ארזתי תיק והלכתי כי פחדתי שהוא ידע לאן אני הולכת ויוריד אותי מזה. כל כך רציתי ללכת למקום הזה, ואמרתי שאני אלך ואתן לאמא שלי להתמודד עם זה".
רסלאן הביעה בבית המצולם לא פעם את חששה מכך שאביה לא מרוצה מהשתתפותה בתוכנית, אבל מכתב שקיבלה במהלך העונה מהבית הרגיע אותה מעט: "עדכנו אותי שאבא שלי מאוד אוהב אותי, שהוא שואל עליי ולא כועס. אמא שלי דאגה להגיד כמה שהילדה שלו היא גאווה ואם הוא יכול היה לראות, כמה שהוא היה גאה בה על זה שהיא הייתה היא לאורך כל הדרך. אני חושבת שהוא גאה".
יכול להיות שנכנסת לבית כדי לקבל את האישור ממנו, להרגיש ממנו את הגאווה שהזכרת? "קודם כל רציתי לקבל את ההכרה מאמא שלי, ויכול להיות שרציתי לשבור קצת את הגבולות".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"בזמן האחרון הייתי המון במיטה, מאוד מותשת וכבר לא היה לי כוח לשחק את המשחק"
(צילום: עמית סליקטר)
דיברת גם לא מעט על העובדה שאת תמיד בין לבין, על התפר. "לאורך השנים הרגשתי קריעה בין שני העולמות, בין המנטליות שחוויתי במהלך היום בבית הספר לבין המנטליות שאני חווה בבית שלי כשאני מגיעה אחר הצהריים. זה היה מאוד מבלבל, זו ילדה שהופכת לנערה וככה היא גדלה לאורך השנים. את מרגישה מאוד שייכת אבל את גם מאוד זרה, וזה תמיד היה בין לבין. אף פעם לא ידעתי למצוא את האיזון בין שני המקומות האלה. ניסיתי לשדר עסקים כרגיל, אבל תמיד הייתה לי את ההרגשה שאולי אני פחות. בסופו של דבר את שונה, לא משנה איך תסתכלי על זה. אני חושבת שדווקא בבית 'האח הגדול', בגלל שנבחרתי מתוך כל כך הרבה אנשים, זה שם אותי באותה משבצת וזה גרם לי להיות הרבה יותר משוחררת".
כי קיבלת אישור? "כן, יכול להיות. זה משהו שאתה גדל עליו לאורך כל השנים אז אתה חייב את החותמת. אתה חייב לשחרר את הדבר הזה, יכול להיות שזה השתחרר ויכול להיות שאני אתקל בזה שוב".
בבית עצמו הרגשת סממנים של גזענות? "היה לי את זה בתחילת העונה עם רחל שאמרה לי שהדעה שלי לא נחשבת ושאני אחזור לכפר. זה מאוד פגע בי דווקא בגלל שזה הגיע מאישה בוגרת ומשכילה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"זוגיות עם יהודי? לא יקרה. אני רוצה ילדים שיגדלו בזהות ספציפית, עם אמא ואבא שהם אותו דבר"
(צילום: עמית סליקטר)
אני זוכר כשצפיתי בך ראיתי מודל וסמל לאישה הערבייה המודרנית, זו שנאבקת על שלה והרבה פעמים זה היה מול הגברים בבית. "יכול להיות שאני נאבקת עם עצמי בתוך הדבר הזה. אנחנו מגיעים מלבנון אז זו מנטליות שונה לגמרי. תמיד היה צורך להוכיח את עצמך בתור אישה, שאת מספיק טובה, חזקה, עם דעות משלך, שאת נוכחת, שאת קיימת. זה תמיד ליווה אותי וגם כשנכנסתי לבית 'האח הגדול' רציתי להגיד 'חבר'ה, אני כאן ולא משנה לי כמה אתה גברי או שרירי, אני פה ואי אפשר להתעלם ממני".
בהרבה מהוויכוחים והריבים שלך בבית הרגשתי שזה מעבר לתקציב. "זה לא היה ויכוח על התקציב ולא על הסיגריות, היה שם הרבה יותר מעבר. מבחינתי זה היה לבוא ולהגיד 'אני כאן! אל תבטלו את מה שאני צריכה'. אחד הריבים בבית היה כשאיימו עלי שייקחו לי את הסיגריות ויזרקו לבריכה. שם כבר איבדתי את זה. שני גברים שעומדים מולי ואומרים לי 'ברגע שיגיעו הסיגריות אנחנו ניקח אותן ונזרוק לבריכה', ואני זוכרת ששם הייתה לי מערבולת של רגשות, ששני גברים עליי ואני צריכה לקום ולהוכיח את עצמי ולהגיד להם 'חברים אני כאן! ואף אחד לא ייגע לי בטבק. ואני אעשה מה שאני רוצה'. ואז את מגיעה למצב של או אני או הם, כי על הדברים האלה גדלתי, אני כבר מכירה את זה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"קאזם בן אדם מדהים, זה חבר שיהיה איתך לאורך כל הדרך"
(צילום: עמית סליקטר)
את מרגישה ששילמת מחיר על הכוחניות שהפגנת בבית, על העובדה שבחרת לא לוותר? "חשבתי שאני אשלם על זה מחיר, אבל כמות האהבה שאני מקבלת היא באמת מטורפת. האינסטגרם שלי מפוצץ, הוואטסאפ... אנשים שאני לא מכירה מתקשרים ומדברים איתי, אנשים עוצרים אותי ברחוב ואומרים לי 'ריוואה את אישה חזקה, את מדהימה' זה כל מה שרציתי לשמוע. רציתי שידעו שאני פה, שאני מגיעה ממנטליות שונה ואמנם אני מלבנון, אבל אני גם אישה חזקה עם דעות משלה, רציתי שיראו שגם אישה ערבייה יכולה לעמוד על שלה ומקבלת את מה שהיא רוצה".
כאמור, ההדחה של רסלאן לא הייתה צפויה במיוחד. אמנם בשלב הזה של התוכנית כל המתמודדים כבר בולטים ואהבת הקהל אליהם הוכחה כחזקה מספיק, ועדיין – גם לצד החמישייה שנותרה: טליה עובדיה, שחף רז, בר כהן, נתנאל רודניצקי ודרור רוקנשטיין (דיירת נוספת, אילנה טרננקו, קיבלה חסינות היישר אל הגמר) היא נחשבה למתמודדת שדרכה אל הסוף הייתה סלולה.
את מספרת על כל אהבת הקהל שאת מקבלת, אז למה את לא בגמר בעצם? "אין לי מושג. אני מקבלת המון הודעות מאנשים שמתפלאים איך קרה דבר כזה. כמות האנשים שעצרו אותי כשהגעתי לתל אביב ואמרו לי 'מה את עושה פה'?, כולם מופתעים מהיציאה שלי. אין לי מושג מה קרה שם, יכול להיות שאם הייתי נכנסת לזוגיות הייתי שורדת עד הגמר".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"אם תהיה הצעה של ארבע מיליון שקל אז אני לא אלך ל'הישרדות'? אני אלך!"
(צילום: עמית סליקטר)
בואי נדבר באמת על מערכות היחסים שהיו בבית, את ראית אותן נרקמות מול העיניים שלך. זה היה אמיתי או לא? "היו חלק שהאמנתי להם יותר, בלי להיכנס לשמות, והיו כאלה שפחות".
דיאן ונתנאל? "יכול להיות שמה שהיה ביניהם בבית היה אמיתי אבל אני לא יודעת כמה זה ישרוד בחוץ".
שמעת מה קרה עם דיאן אחרי שיצאה מהבית? "עוד כשהיינו בבית הראו לנו קטע מהריאיון איתה והבנתי שהיה פה עליהום גדול עליה".
זה גרם לך אולי לחשוש על איך שרואים אותך בחוץ? איך המשפחה והחברה שלך יקבלו אותך? "האמת שלא, כי הייתי אני לאורך כל הדרך. הבאתי את עצמי בכל מובן, גם במצבים הכי גרועים שלי. הייתי מי שאני. מי שירצה לקבל אותי ככה, באהבה, ומי שלא אז זה שלו וזה בסדר".
את פנויה לזוגיות כרגע? מעוניינת? "אני רוצה להתקדם עם העסק, זוגיות פחות רלוונטית כרגע".
יש סיכוי לבחור יהודי? "לא, לא יקרה. אני רוצה להביא ילדים לעולם שיגדלו בזהות ספציפית, שיידעו לאן הם באים עם אמא ואבא שהם אותו הדבר ואני לא רוצה לקרוע אותם. אני חוויתי את זה וזה קשה, זה לא מקום קל, אלו שני עולמות באותו הראש ואני רוצה עתיד הרבה יותר שלם".
תרצי לגדל אותם בישראל? אני מאמינה שכן. אני מאוד אוהבת את הארץ, אני מאוד אוהבת את החמימות והאנשים שפה".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"תמיד היה צורך להוכיח את עצמך בתור אישה, שאת מספיק טובה, חזקה, שאת נוכחת, שאת קיימת"
(צילום: עמית סליקטר)
בואי נדבר קצת על שאר הדיירים. מי היה השחקן הכי גדול בבית? "אתה ממש דוחק אותי לפינה. אני חושבת שדניאל (מלכה, שהודח כמה ימים לפניה; י.פ) שיחק משחק ואני חושבת שגם לשחף היו זגזוגים פה ושם, אבל זה מנקודת המבט שלי".
נראה היה שהוא לא ירד לך טוב בגרון. "התבאסתי על שחף כי היו לו שיחות מאוד קשות עם שרין, שהוא דיבר אליה בצורה לא יפה ובזלזול. אני כאישה לא מוכנה לשמוע שמדברים ככה לאישה אחרת, בלי קשר ששרין הייתה חברה שלי. לא מוכנה לשמוע גבר שמקטין אישה בצורה כזו ואומר לה 'לכי, לכי לישון'. זה לא מקובל עלי".
העובדה שהתחיל הרומן בינו לבין טליה עזרה לו להגיע לגמר? "אני חושבת שכן. היה שם משהו שנתן לו את הפוש".
היית קרובה במיוחד לדינה, קאזם ושרין, קיבלתם את הכינוי "הקבינט". "אני לא יודעת למה שייכו לנו את השם הזה, זה לא שהתבודדנו. הייתי מאוד פעילה בתוך הבית עם שאר הדיירים. העונה הזו הייתה של זוגות, כל דייר מצא את הזוג שלו, ואני, דינה וקזאם לא היה לנו שום דבר, אז היינו שלישייה. תמיד אמרתי לקאזם שאין קבוצות בבית ושאני אדבר עם מי שבא לי".
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"אלו לא היו ויכוחים על תקציב או סיגריות. מבחינתי זה היה להגיד 'אני כאן! אל תבטלו את מה שאני צריכה'"
(צילום: עמית סליקטר)
הוא גם חטף בחוץ הרבה ביקורת על ההתנהגות שלו בתוך הבית. "קאזם בן אדם מדהים, זה חבר שיהיה איתך לאורך כל הדרך. מה קרה איתו בדיוק שם? אני לא יודעת להגיד לך. ניסיתי לשמור אותו שפוי, על הקרקע, להרגיע אותו. לשמור אותו איתי. המקום הזה הוא קשה, אנשים צריכים להבין שזה חתיכת סיר לחץ מטורף של געגועים, של אי-ידיעה, מצלמות שמקיפות אותך, כל כך הרבה אנשים שמקיפים ובודקים אותך מכל זווית, אנשים שאתה לא מכיר ואתה קם איתם בבוקר, כאלו שאתה גם פחות מתחבר אליהם או אוהב אותם. לפעמים אתה מגיע למצבים שאתה פורק וכבר לא מעניין אותך כלום".
מי הולך לזכות? "אני חושבת שטליה תזכה".
מגיע לה? "מגיע לה. אני מאוד אוהבת את טליה. היא בחורה מקסימה, התחברתי אליה עוד בהתחלה. תמיד היה בינינו דיבור וצחוקים משלנו, אני מאוד אוהבת אותה ואין לי ספק שכשהיא תצא אנחנו נדבר. חשוב לי להדגיש, אני רוצה שאשה תזכה ולא משנה מי זו תהיה, לכל אחת מהן מגיע לנצח. שלושתן מדהימות ודוגמה לנשים חזקות".
את המיליון שקל שלך, את תעשי בדרך אחרת. "לגמרי, אני לא צריכה את 'האח הגדול'".
נראה אותך בעוד ריאליטי? "אני לא יודעת להגיד לך. אני לא רוצה להגיד לך 'לא, אין מצב', כי יכול להיות שכן. אם תהיה הצעה של ארבע מיליון שקל אז אני לא אלך ל'הישרדות'? אני אלך!".

גמר האח הגדול ישודר ביום שבת ה-17.9 בערוץ רשת.
10 צפייה בגלריה
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
שער Pplus - ריוואה רסלאן - האח הגדול
"לא מוכנה לשמוע גבר שמקטין אישה בצורה כזו ואומר לה 'לכי, לכי לישון'. זה לא מקובל עלי"
(צילום: עמית סליקטר)
צילום: עמית סליקטר
סטיילינג: אסף דויטש
איפור, שיער: שגיא שבת
צילום וידאו: משי בן עמי
צולם בסוויטה הנשיאותית החדשה במלון שרתון תל אביב המחודש

קרדיטים לבוש:
לוק שער: סריג ירוק וברמודה בז׳ - OTHER STORIES&
לוק מעיל: OTHER STORIES&, גולף שחור - H&M, סנדלי עקב שחורות - MANGO
לוק בלייזר וחצאית משבצות: H&M, מגפיים - BERSHKA
לוק תכלת: חולצה מכופתרת וברמודה ג’ינס - CALVIN KLEIN