"היו תקופות שלא יכולתי לשמוע אפילו את השם נתניהו בבית", סיפרה לנו נטלי דדון, שלאחרונה מעורבת יותר ויותר במצב המדיני עם דעה ימנית מובהקת. אושיית הרשת הגיעה להתארח בתוכנית הרדיו של בר זגה ונגעה בנושא שהכי בוער בה - המצב בארץ.
עמדתה של דדון מאוד ברורה - כמה שיותר ימין והיא בוחרת שלא להסתתר עם דעותיה, למרות שלטענתה היא מרגישה את הריחוק שנוצר בעקבות. "אני חיה במדינה דמוקרטית וזו גם זכותי וגם חובתי להביע את דעתי. להגיד לך שאני לא חוטפת על זה? יש אירועים כאלה ואחרים שתמיד הייתי חלק מהם, כולל ארוחות בוקר עם בנות שפעם היו מזמינות אותי והיום כבר לא. הבדידות בדעה שלי מורגשת".
"יש בדידות מבחינת התעשייה? אני לא אגיד חרם, אבל לוקחים צעד אחורה?
"זה בדיוק מה שאני אומרת. הם לא אומרים לך את זה בפנים 'זה בגלל שאת ימנית', אבל אני מרגישה את זה במפגשים, במקומות שפעם השיחה הראשונה הייתה אליי 'בואי, נפגשים, הולכים', והיום אני מרגישה את הצעד אחורה".
את מרגישה שבעקבות הדעות שלך אנשים הסירו לך עוקב באינסטגרם?
"מלא. אבל יש גם המון שנוספו כי הם מתחברים למה שאני משדרת. יש גם כאלה שהיו שם כל הזמן כי נלחמתי נגד אנטישמיות ונגד הטרור - זה היה תמיד בדמי".
זה שווה את זה?
"אם זה שווה להיצמד לאמת שלך? תמיד. בטח".
2 צפייה בגלריה
רדיו בר זגה נטלי דדון
רדיו בר זגה נטלי דדון
נטלי דדון ובר זגה
(צילום: Pplus)
"אישה לאישה מלכה" זה מוטו מוכר וחוזר של דדון, כך שהיה לנו מאוד חשוב לשאול את דעתה לגבי השיח על הדרת ודיכוי הנשים המתחולל מדי יום. לטענתה, היא לא מרגישה בכך. "התקשורת לא תמיד אובייקטיבית - אם בכלל. היא לא מאפשרת לי לחשוב. 'יש דיכוי נשים - בואו נצא נגד דיכוי נשים'. מה זה אומר? אני לא מרגישה מדוכאת. אולי אני צריכה?".
בזמן שרוב חבריה לתעשייה יוצאים להפגין מדי שבוע יחד עם כמויות אדירות של מפגינים, דדון נשארת בבית, זאת למרות שלטענתה יש כמה סעיפים ברפורמה שגם היא לא מסכימה איתם. "אני חושבת שיש כאן הבהלה והפחדה קיצונית. זה לא חדש. סיסמאות מכל כיוון. אף אחד לא שואל את עצמו איך נשפך כל כך הרבה כסף? גם אני לא מסכימה גם סעיפים מסוימים אבל אין לי כתובת לפנות אליה - אני לא יכולה להגיד שאני מסכימה עם הרפורמה כמו שהיא, אני אומרת את זה גם ברשתות החברתיות שלי, אבל אני לא חושבת שזה קץ הדמוקרטיה או דיכוי נשים ושאר הסיסמאות הגדולות, אני לא שם".
את יודעת להגיד באיזה סעיפים את לא תומכת?
"המון דברים שאני חושבת שהם לרעתנו. רוב של 61 מבחינתי זה דבר שיכול לעשות המון נזק."
נראה שדדון בהחלט עשתה שיעורי בית בכל הנוגע למצב במדינה ואת דבריה היא בחרה לסכם במשפט שלרגע גרם לנו לעצור ולחשוב. "מרגיש לי שביום שאנחנו נאהב את המולדת שלנו יותר ממה שאנחנו נשנא את ביבי הכל ישתנה. אם אני לרגע מוציאה את ביבי מהמשוואה - בגללו לא בגללו, אני רוצה לבדוק מה בשינוי הזה נכון לי - אנחנו צריכים שנייה לראות מה נכון לנו ולהוציא עניינים אישיים, כמו מצור על שרה או כניסה לבתי עלמין כדי למחות, מחוץ לתמונה. לאן אנחנו רוצים להגיע? לא להתגייס? לא להגן עליי ועל הבן שלי כי אתה לא מסכים עם רפורמה?".
בואי נדבר תכלס, יש מיליון ואחת בעיות בוערות בארץ שצריכות לקבל פתרון, הרבה לפני חוק שדרעי יוכל לשבת ושביבי יקבל מימון חיצוני.
"קודם כל רוצים לטפל בביטחון. חייבים למצוא את האמצע - איפה זה מועיל לנו".

לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור - ב-ynet radio, ברביעי ב-13:00.
2 צפייה בגלריה
יום הולדת  גל גברעם
יום הולדת  גל גברעם
נלחמת למען המדינה
(צילום: יאיר שגיא )