"הופתעתי מהפוסט של סטפן אבל לא חשבתי שמישהו יכתוב דבר כזה בשביל יח"צ, אז העדפתי להאמין מאשר לחשוב שמישהו שיקר על דבר כזה", כך אמר לנו היום (א') איש יח"צ שעבד קרוב לסטפן לגר.
אמש פרסם לגר בן ה-25 פוסט ברשתות החברתיות ורמז כי יש לו ילד בן שבע, כריס, אותו החליט לחשוף. "מודה שחשבתי מלא זמן על איך אעשה את זה, וזה מרגיש לי הזמן הנכון. אז הנה אני מגלה לכם שכריס שלי היום בן שבע", כתב הזמר לצד תמונה שלו עם ילד.
כמו שאתם מכירים אותי, אתם יודעים שאת הדברים הכי יקרים לי תמיד חשוב לי לשמור קרוב אליי במקום בטוח ורחוק מהרעש הזה שנקרא 'הרשת', שלא כולם יודעים להכיל אותו כמו שאני יודע", הוסיף וכתב בפוסט, שתוך שעות ספורות גרף עשרות אלפי לייקים ומאות תגובות.
4 צפייה בגלריה
סטפן לגר ובנו
סטפן לגר ובנו
סטפן לגר וילד שאינו שלו
(צילום: אינסטגרם)
הבוקר אישרו מקורבים לזמר שאכן אין לו ילד ועל פי גורמים בתעשייה, הפוסט נוצר כדי לעורר עניין על מנת לקדם שיר חדש שעתיד לצאת לאור בימים הקרובים, שיר שיעסוק בו ובתקופות שלפני ואחרי הפריצה שלו.
התרגיל של סטפן הכעיס אנשי מקצוע רבים, שמיהרו להגיב. "עבדתי צמוד לסטפן ועזרתי לו לא מעט. הוא אדם ששומר על הפרטיות שלו וקנאי לה אבל זה היה נראה לי מוזר שאחרי שבע שנים הוא חושף דבר כזה וששמר על כך בסוד", אמר איש היח"צ. "אין מצב שלא הייתי יודע מזה, בדרך כזו או אחרת. עזרתי לו הרבה ברמה האישית, ומעולם סיפור כזה לא הוזכר".
וכשראית בבוקר שזה לא אמיתי, מה חשבת? "הייתי בהלם, המום. זה ערער אותי לרגע. זו ממש פגיעה באמון של הקהל של סטפן ובתקשורת שאיתה הוא עובד, תרגיל זול ונמוך מאוד לעשות, במיוחד שיש נשים שמנסות להביא ילד במשך שנים ובעזרת טיפולים. זה עניין שיש בו קושי רב, מרגיש שזה זלזול בזה. עניין הפוריות הוא רגיש, וזה לא נושא שמקדמים סינגל על חשבונו".
מה שמעת מסביב, בתעשייה? "ווייב לא טוב בכלל, כל כתב שני שדיבר איתי אמר שזה ממש נמוך ושזה מאוד פגע בתדמית שלו. פגיעה באמון של הכתבים יפגע לו בקריירה. אם זה באמת מהלך של יחסי הציבור שלו, צריך להעיף אותם על טיל".
אתה חושב שיפרגנו לו כשהשיר ייצא? "לא. אני חושב שכשהשיר ייצא הוא יהיה מלווה בהרבה ביקורת על כל מה שקרה לפני. זה ללא ספק יפגע בו. יש מצב שהקהל יסתקרן וירצה לשמוע, אז השיר אולי כן יזכה לצפיות והאזנות, אבל לא בטוח שתהיה לו הצלחה בתחנות הרדיו. כולם יתעסקו במה שהיה מסביב ולא בשיר עצמו. את החשיפה הוא יקבל, את ההצלחה - לא בטוח. לעשות כזה תרגיל כשיש ילדים חטופים בשבי ושיש הורים שיש להם ילדים בשבי, זה לא ממש לעניין. נראה שלא חשבו על המהלך הזה עד הסוף".
4 צפייה בגלריה
מסיבת בריכה סטפן לגר איתי לוי
מסיבת בריכה סטפן לגר איתי לוי
"את החשיפה הוא יקבל, את ההצלחה - לא בטוח". סטפן לגר
(צילום: ארן חן)
"קראתי את הידיעה כמו כולם וגם אני נכנסתי לפוסט של סטפן והופתעתי ממש. לא הכרתי את זה ונדהמתי", סיפרה לנו אשת יחסי ציבור בתחום המוזיקה. "ברגע הראשון האמנתי. אבל כמה דקות אחרי הפרסום סטפן פרסם בסטורי שלו שכולנו נבין בקרוב, ב-19 במרץ, ופה כבר חשדתי".
כששמעת שהוא המציא את הסיפור, מה חשבת? "התבאסתי בגללו ובשבילו. ראיתי מאות תגובות של חברים שלו מהתעשייה שפרגנו לו וחיבקו אותו ולגלות למחרת שהכל היה פייק זו פגיעה באינטליגנציה. אין ספק שזה מהלך יח"צני שגוי שיגרום להשלכות עבורו כאומן וחבל".
זה לגיטימי בעינייך לעשות דבר כזה כדי לקדם שיר? "זה חצה את גבול הטעם הטוב. צריך להגיד גם שכל מי שעוטף אותו (מנהלים ויח"צ) נעלמו ברגע האמת ולא ענו לפניות מהתקשורת. כולם כולל כולם הוליכו שולל את המדיה ובעיקר את הקהל".
כמה דבר כזה פוגע בזמר ובפרויקט? "מצד אחד ברגע האמת זה פוגע מאוד, התגובות ברשת קשות, יש סלידה מהקהל והתקשורת לא תשתוק על זה. מצד שני יש לנו זיכרון קצר אז רק לאורך זמן נוכל לבחון אם המהלך יפגע בהשמעות של השיר ואם ירדו פניות להזמנת הופעות".
את חושבת שהתקשורת תפרגן לשיר החדש כשיצא? "לדעתי התקשורת תתאגד ולא יפרגנו לשיר החדש. צר לי על זה, אבל אין לי ספק שיענישו אותו ואת אנשיו".
4 צפייה בגלריה
סטטיק חתונה
סטטיק חתונה
"חצה את גבול הטעם הטוב"
(צילום: ענת מוסברג)
"אין ספק שזה משך תשומת לב ועשה עבודה ועכשיו כולם יודעים שיש לו שיר חדש", סיכם גורם בכיר בתעשייה, ובניגוד לקודמים הביע אופטימיות לגבי הפרגון של התקשורת. "אני לא בטוח שכולם אהבו את זה בלשון המעטה. לא יודע אם זו תקופה מספיק טובה להסתלבט. עושים לפעמים טיזרים כאלה, אבל צריך שזה יהיה בטעם טוב ובזמן הנכון. אני רואה תגובות של כל מיני עוקבים שלא ממש אהבו - אבל באז זה עשה. אם השיר יהיה טוב, התקשורת תפרגן. הכל לפי איך שהשיר יהיה. אם הוא יהיה טוב, הוא יכנס לתחנות הרדיו ויעבוד, אבל אם הוא יהיה חרא – אז באסה".
גורם נוסף בתעשיית הבידור שעבד בעברו עם סטפן, הוסיף: "אני חושב שבגלל שבשנה וחצי האחרונות סטפן לא עשה שום דבר גדול, לא פתח מופע ולא הוציא שיר ששבר את המצעדים - הוא עשה משהו שבעיניי הוא טעות גדולה. הוא עשה תעלול יח"צני בלי לחשוב על ההשלכות. הוא נגע בנושא רגיש לאנשים. הוא פגע ביחסים עם התקשורת, אתה לא יכול לעשות את זה. גם אם מדובר בתעלול יח"צני, יש קוד מסוים של התנהלות שהיא תקינה כדי לא לפגוע באומן. זה יפגע בו בעתיד, זה משבר אמון גדול מול התעשייה. זו טעות גדולה, בטח כשאתה לפני פרויקט גדול ואתה מצפה לפירגון. הם הלכו רחוק".
בתעשייה זועמים? "בטח. זה ממש משבר אמון בין סטפן והצוות שלו לבין התעשייה. זו נקודה שתרשם לרעתו. כולנו עושים תעלולים יח"צניים, בונים אסטרטגיות, זה התפקיד שלנו. אבל להיעלם ככה לתקשורת? זה לא משהו לגיטימי. זה גלגל, התקשורת לא סתם שם, אתה עובד איתה כדי לקדם את האומן, זה ממש לשקר לתקשורת. יש כתבים בתחום המוזיקה והתרבות שאמרו לי בפירוש שהם לא הולכים לפרגן לצעד הזה. הוא ישיק משהו בימים הקרובים והתגובה תהיה בהתאם. העובדה שמאתמול לא היה מענה לאף כתב הולכת לפגוע בו. לתקשורת מאוד קשה לסלוח כשמשקרים לה, זה קו אדום".
4 צפייה בגלריה
סטפן לגר
סטפן לגר
לא חשב על זה לעומק
(צילום: אינסטגרם)
"אני חושב שתרגילים שיווקיים למען קידום שיר יכולים לתרום במיוחד לחשיפה שלו. זה דבר מבורך. אבל יש גבולות ויש דרך", סיכם זמר מפורסם שבחר להישאר בעילום שם. "התרגיל של סטפן לא רק שהוא ציני, הוא פגיעה אנושה שלו באמון של הקהל. אני בטוח שזה עשה לו הרבה יותר נזק מתועלת. אף על פי שכולנו כבר מתעניינים לשמוע את השיר ולהבין על מה כל הבלגן".