2 צפייה בגלריה
קמה באופוריה. נטלי דדון
קמה באופוריה. נטלי דדון
קמה באופוריה. נטלי דדון
(צילום: אמיר מאירי)
הדוגמנית נטלי דדון שמטפחת חשבון אינסטגרם מפואר עם קרוב ל-800 אלף עוקבים, נהגה לשתף בעיקר רגעים מהחיים שלה: תמונות מחופשות יוקרתיות, בילויים עם הילד ריף, ביקיני קטן והחיים הטובים. אך בשנה האחרונה חל שינוי ודדון התחילה לשלב תכנים פוליטיים בכל הזדמנות, להגיע להפגנות, למחות בסטורי על דברים שקורים במדינה, להתראיין בכל מדיה אפשרית על המצב הביטחוני ולהילחם למען ההסברה הישראלית ברשתות החברתיות.
אין הרבה אנשים מפורסמים שאומרים בריש גלי באיזה צד של המפה הפוליטית הם, ולמי הם מצביעים, אך ככל שמערכת הבחירות התקרבה, הדוגמנית העלתה הילוך עם תמיכתה בימין ואמש (ג'), עם תוצאות המדגם, נכנסה לאופוריה של ממש כשמפלגת הליכוד הובילה את הבחירות לכנסת ה-25. היום, היא נשמעה קצת יותר מאופקת. "אני עדיין לא באופוריה, מסבבים קודמים למדנו שהכל יכול להתהפך", אמרה בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה ב-ynet radio.
מה את מרגישה? מה הרגשת אתמול שראית את המדגמים בלילה?
"התחילה הקלה, כמו שאמרתי. אמרתי לעצמי 'תנשמי, יש עוד דרך לעבור'. היו פעמים שהלכנו לישון ובבוקר קיבלנו תוצאות הפוכות לגמרי ככה שזה לא מעיד על שום דבר".
עכשיו כשבטוח שבנימין נתניהו ומפלגת הליכוד הולכים להיות בקואליציה, ולאור כל הדברים שעברנו במדינה בשנה החולפת - המלחמות, הפייק ניוז - איך את מרגישה עם כל ההלך רוח שהיה בזמן האחרון? עם כל הפילוג הזה?
"הפילוג שהכי חורה לי זה יותר בינינו לבין עצמנו באמת. מעבר לזה שהתעוררתי למדגמים גם התעוררתי לפחות 2000 עוקבים", היא אומרת אבל מיד מבהירה: "אלו אנשים שאני גם לא בטוחה שאני מעוניינת שיהיו שם אם אנחנו לא יודעים לנהל כזה שיח ולקבל אנשים שחושבים אחרת מאיתנו. זה חבל".
זה הגיע לקללות?
"לקחתי את זה בחשבון כשפירסמתי את דעתי".
נטלי דדון בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה
גרינברג עימתה את דדון עם העובדה שהממשלה החדשה - כפי שהיא מצטיירת - לא שמה נשים בראש מעינייה. במיוחד בנושא בעלותן של נשים על גופן והאפשרות שלהן לבחור אם לשמור היריון או לא. "אלו כותרות נורא נורא גדולות ועצומות", מוחה דדון. "הם מאמינים שכל נשמה של יהודי חשובה. בין לחשוב לבין לעשות עם זה משהו, זה עולם עצום, וההפחדה הזו בתקשורת לא עובדת עליי, אני רוצה לראות מעשים".
בנוסף, אומרת דדון כי היא לא מצאה אישה שתייצג אותה בבחירות הקרובות. "אני לא אבחר באישה באשר היא, לא משנה מה היא חושבת, רק כי אני מעצימה. זה לא עובד ככה, גם כשאני אומרת בא לי אישה מלכה, וכשעומדת מולי מישהי שהיא באמת מלכותית, זה לא באמת תופס לגבי כל אחת ואחד. יש איזשהו צורך של הדדיות בדברים".
תראי, בממשלה הקודמת היו 30 נשים, לעומת מה שיהיה עכשיו, שמדובר על 8-9.
"אם היו עוד נשים שמייצגות אותי כנראה שהייתי בוחרת בהן. אבל אין. וחוץ מזה, זה משהו שאני חווה על בשרי, שנה כל כך קשוחה של פחד, של פיגועים, של מלחמה על הזהות שלי, על הקיום. הייתה פה מלחמה על ערכים, על שורשים, היה פה משהו אחר הפעם בבחירות האלו.
"הייתה לי שיחה מאוד מעניינת עם חבר מאוד טוב והוא גיי, והוא נכנס איתי .לשיחה ואמרתי לו 'מה הצבעת?', אמר לי 'גם, ביבי'. אמרתי לו 'מה? אבל כולם מפחדים וזה'. אמר לי 'מה אני אעשה? לא מעניין אותי כרגע לחשוב על פחות מצעד גאווה או יותר מצעד גאווה'".
אבל זה לא מסתכם רק בזה.
"אם אני מפחדת ללכת ברחוב, אז כן, אנחנו קודם כל חושבים על הביטחון שלנו היום ומה שקרה בשנה האחרונה לא נתן לי תחושת ביטחון בשום צורה".
אבל איפה הביטחון היה ב-12 שנים שהליכוד היה בשלטון?
"אבל ההתדרדרות הייתה כשיושבים לנו נציגים בכנסת שמרשים לעצמם לתמוך במחבלים, לצאת בהצהרות, ללכת לבקר".
גם תמיכה במחבלים יהודים זו תמיכה במחבלים.
"אני מסכימה איתך לגמרי. אני נגד אלימות לא מפה ולא משם".
בהמשך השיחה, דדון הגיבה למחשבה שתיק החינוך או הבטחון ילכו לאנשים קיצוניים כמו בן גביר או סמוטריץ'.
"אני בחרתי בממשלה שלא תורכב מאנשים שאני לא יכולתי כבר להכיל את האמרות שלהם בתוך כנסת ישראל, שמקבלים משכורת ממדינת ישראל ולא פועלים לטובת מדינת ישראל. זה בשום צורה לא יכול לעבוד לי, זה לא עובר אותי. אני באמת מעדיפה את השורשים ואת המסורת ואת היהדות וקודם כל להירגע - אנחנו מחר נקום, המדינה תתנהל, לא נעבור לכיסויי ראש תוך יומיים בואו נירגע, ננשום. לא יזרקו קהילות לים, אני באמת חושבת שאנחנו קצת מגזימים עם כל ההפחדה התקשורתית הזאת".
2 צפייה בגלריה
מצעד דגלים באלעד
מצעד דגלים באלעד
לצד הצל במצעד הדגלים באלעד
(צילום: אמיר מאירי)