14 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
בליגה משלה. רותם סלע
(צילום: ענת מוסברג)
מתישהו לאורך העשור האחרון נפל דבר בישראל – רותם סלע היא כוכב עליון. היא מצחיקה, חכמה, רהוטה, שחקנית מצוינת, מנחה בחסד עליון ובעצם כמעט כל סופרלטיב אפשרי יהיה נכון לגביה. ואנחנו לא אומרים את כל זה רק כי היום (ד') היא חוגגת יום הולדת 40.
סלע מצאה את עצמה בביזנס בגיל צעיר יחסית, וכמו באגדות - זה היה ממש במקרה. היא נולדה בקריית חיים לאמא מורה לגיאוגרפיה ולאבא מנכ"ל לציוד רפואי. כשהייתה בת 14, רוברט בן שושן, סוכן הדוגמניות והאיש שעל שמו חתומים כמה מהשמות המצליחים ביותר בתעשייה, הבחין בה ומיד זיהה את הפוטנציאל.
"הייתי בדיזינגוף סנטר וראיתי ילדה מאוד יפה. ניגשתי אליה והסברתי לה מי אני, אבל היא לא רצתה לתת לי את הטלפון שלה. החברות שלה היו אלו שנתנו לי אותו", סיפר לנו השבוע בן שושן. "נפגשתי עם ההורים שלה ושיכנעתי אותם. רותם הייתה מהטאלנטיות הראשונות שלי, ובאיזשהו שלב היא החליטה שנמאס לה ואחרי שנתיים עזבה את התחום".
בן שושן גם זוכר שכמה שנים אחרי, כשהרגישה קצת יותר בשלה, היא רצתה לחזור. "היא התקשרה ושאלה אם אני זוכר אותה, וככה היא חזרה אליי לעוד חמש שנים. ובתקופה ההיא עשתה לא מעט קמפיינים והפכה גם לכתבת שטח ב'ערב טוב עם גיא פינס'. מאז היא נהייתה אחת מדמויות המפתח בבידור הישראלי. אני בהחלט מרגיש גאווה, רותם היא ללא ספק אחת הגדולות".
למה אתה חושב שהיא כל כך מצליחה? "אצל רותם מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל, היא אמיתית מאוד וזה עובד. יש לה המון אותנטיות, בדיחות דעת וחוש הומור. היא עושה הכל מצוין ויודעת למקסם כל הזדמנות שנקרית בדרכה".
14 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
נושאת על כתפיה תוכניות שלמות. סלע
(צילום: ענת מוסברג)
כאמור, לאחר ההפסקה הקצרה, סלע חזרה לתעשייה ודיגמנה לשלל מותגים, ביניהם רנואר, גו אנדר, הוניגמן ואף הייתה הפרזנטורית של חברת לוצ'י. בשנת 2006 היא נכנסה לנעליו של חיים אתגר ככתבת התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס". מיכל מונצ'ז שערכה את התוכנית באותן שנים, מספרת שהיא סימנה אותה כמי שיודעת לספק את הסחורה, עוד כשהופיעה בתוכנית בתור מרואיינת: "אני חושבת שזו הייתה הפקת בגדי ים באילת, והיא הייתה מאוד מצחיקה וטובה. החלטנו לעשות לה טסט והכל היה מאוד מהיר.
"באותה תקופה חיפשנו כוכבים כדוגמת איה ושירלי, קארין מגריזו וכו', והמטרה הייתה למצוא מישהי עם סטאר קוואליטי. הרבה נבחנו לתפקיד, אבל רק היא צלחה. היא השתלבה מהר והסתדרה מהרגע הראשון עם הצוות שהיה יוצא איתה לאייטמים. אתה צריך להבין שהמערכת של פינס היא מאוד תובענית. אבל היינו מבסוטים וזה בכלל לא פשוט".
ההצלחה שלה אחרי התוכנית הפתיעה אותך? "רותם הפתיעה אותי בענק, זה נורא קשה להתבלט. תחשוב כמה שמות עברו בפינס ותגלה הרבה שלא קרה איתם שום דבר. מה שבאמת הפתיע אותי זה קריירת המשחק, כי לבוא מפינס ולהיות אחרי זה מנחה טלוויזיה זה מתבקש, אתה לומד להיות עיתונאי. אבל להיות שחקנית איכותית... אני נפלתי".
מה הסוד הקסם שלה? "לרותם יש את היכולות הזאת לפנות לכמה רבדים באוכלוסייה במקביל וזו בדיוק האיכות שהופכת אותה לכזו מצליחה. אתה לא מקבל ממנה תחושת התנשאות למרות שיש לה הכל, היא לא יוצרת אנטגוניזם. הדבר השני זה חוש ההומור שלה, ויש לה גם המון חוש הומור עצמי שזה לא מובן מאליו. מצד אחד היא קיסריה אבל היא גם יודעת להיות עממית כשצריך".
14 צפייה בגלריה
ארכיון רותם סלע
ארכיון רותם סלע
נצצה כבר אז. רותם סלע בתחילת הקריירה שלה
(צילום: עידו איזק)
סלע עבדה ככתבת שטח ב"ערב טוב" עד 2010, ולאחר מכן חילטרה בין תפקידי אורח והגשה, אך ההזדמנות האמיתית הגיעה עם הסדרה "אבודים באפריקה", שבה שיחקה לצד עידן חביב והפתיעה את המבקרים והצופים כאחד. היא גרפה מחמאות וגם ומועמדות בקטגוריית השחקנית הטובה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, על שתי העונות.
אך כל זה היה כמו הקדמה ארוכה לאירוע המכונן באמת בקריירה שלה: ההיכרות עם אסי עזר וליהוקה לתפקיד נועה הולנדר בסדרה "להיות איתה". רבות נכתב על הסדרה של עזר - התפקיד הראשי בה היה מיועד בכלל לבר רפאלי, שהבריזה ברגע האחרון ויצרה שלא במתכוון את אחד הפאוור קאפלז החזקים בתעשיית הבידור: אסי ורותם. אבל רגע לפני שנדבר עליהם כצוות, נמשיך לחגוג את הקריירה שבנתה לעצמה לבדה.
14 צפייה בגלריה
אסי עזר רותם סלע
אסי עזר רותם סלע
הפכו לבסטיז בטעות. אסי עזר ורותם סלע
(צילום: אינסטגרם)

"אמרו לה 'את לא שחקנית דרמטית איכותית'"

ברזומה שלה כשחקנית אפשר למצוא כמה מהסדרות הבולטות ביותר שנעשו כאן בשנים האחרונות, שבהן היא מלהטטת בווירטואוזיות בין תפקיד לתפקיד, כקצינת משטרה בדרמה "ירושלים" או רופאה מתמחה ב"בלאדי מורי", שותפה עסקית ב"הטבח" או אישה שנואשת לתינוק ב"גוף שלישי". סלע הוכיחה שאין תפקיד שהיא לא יכולה לגלם, ואם יש מישהו שהיא צריכה להודות לו על כך, זה כנראה המורה הפרטי שלה למשחק ערן פסח.
"רותם ואני 16 שנה ביחד, מההתחלה שלה", מספר פסח. "שנינו גרנו באותו רחוב, ויום אחד היא ניגשה אליי וביקשה שניפגש. היא הגיעה לשיעור משחק ראשון וביקשתי ממנה לעשות תרגיל אימפרוביזציה ולהסתכל עליי ולא למצלמה, ואני זוכר שאמרתי שיש לה ביצים וכמה שהיא יפה ומוכשרת".
אתה יכול להסביר את סוד ההצלחה שלה? "זו עבודת צוות ואני לוקח אחריות על הקריירה שלה. מהרגע הראשון הבנתי שיש לה את זה. היא מאוד מוכשרת ואינטליגנטית. בהתחלה הרימו גבה, אמרו לה 'את לא שחקנית דרמטית איכותית', שהיא קיבלה את התפקיד רק בגלל המראה שלה, אבל משם זה לא פסק".
עוד הוא נזכר: "מתחילת הדרך הקפדתי שהיא לא תיפול לטייפקסט ותגלם רק דוגמניות. ב'להיות איתה' התאהבו בה בגלל שהיא הצליחה לגרום לצופה להאמין שהיא מישהי שיש לה הכל ואין לה כלום. היא אוהבת לאתגר את עצמה, היא שחקנית חלום והיא בן אדם חלום. היא לוקחת את כל העניין ברצינות, היא מאוד יסודית, מאוד רצינית, לא קרה פעם אחת שהיא הגיעה לשיעור לא מוכנה. היא מכוונת מטרה ולא נתתי לה לעשות תפקידים של דוגמנית בביקיני כי ידעתי שהיא צריכה לעשות דרמות איכותיות".
14 צפייה בגלריה
'בלאדי מורי'
'בלאדי מורי'
מתוך "בלאדי מורי"
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)
יש סיכוי לקריירה בחו"ל? "אני לא חושב שיש לה כל-כך הרבה זמן לחו"ל. לאורך השנים היו פניות. רוב הפרויקטים שדורשים אותה מתבטלים בגלל שאין לה זמן. כשיצאה הסדרה 'גוף שלישי', יצרו איתה קשר קודקודים מאוד גדולים מחו"ל. קשה להישאר אדיש אליה".
אתם גם חברים טובים מעבר לסטודיו, נכון? "היא אחת החברות הכי טובות שלי. אני בן אדם לא קל, ובשש עשרה השנים האלו רבנו אולי פעם אחת. אתה צריך להיות אידיוט כדי לריב איתה. היא לא סתם הגיעה לרמות ההצלחה שהיא הגיעה אליהן, האקס פקטור שלה הוא התכונות האנושיות שלה. אין לה מודעות של בחורה יפה או מפורסמת או אמידה. היא מתעסקת בעיקר ומאפשרת לך לראות איך אתה יכול להיות בן אדם יותר טוב. יש בה משהו נקי אבל היא לא פראיירית, יש לה ראש שעובד טוב".
על מה הייתה המריבה היחידה שלכם? "כשהיא הלכה ל'הכוכב הבא' לקחתי את זה לא טוב ואמרתי לה שצריך לבחור - משחק או הנחיה, שהיא לא יכולה להיות שחקנית איכותית וגם מנחה. היא אמרה 'אני אעשה את שניהם'. זו רותם, היא יודעת לאן היא הולכת".
14 צפייה בגלריה
רותם סלע ערן פסח
רותם סלע ערן פסח
עם המורה למשחק ערן פסח
(צילום פרטי)

"לא תנסה דברים שהיא לא חושבת שתצליח בהם"

סלע אכן הצליחה לשלב בין שני המקצועות והתגלתה כמנחה מחוננת, שביחד עם החבר הטוב אסי עזר שינתה את פני הפריים טיים הטלוויזיוני. היא הצטרפה אליו להנחיית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ב-2014, ומאז שניהם חולשים על פוזיציית הטאלנטים של קשת, ומלהטטים בין הנחיית ריאליטי השירה המצליח, ל"רק רוצים לרקוד" שהצליח פחות, "לא נפסיק לשיר" ששודר בזמן הקורונה ועד ל"נינג'ה ישראל" שסגרה כבר חמש עונות.
יואב צפיר, במאי "הכוכב הבא", מספר: "אסי הציע אותה בתור מנחה שותפה, ובאודישן הראשון ראיתי את הניצוץ ביניהם. אני חייב לספר שלא היה קל לשכנע את 'קשת' לחיבור הזה, אבל אסי ואני התעקשנו מאוד. בעיניי הם הזוג הטלוויזיוני הכי טוב בעולם. זו הכימיה ביניהם וגם שילוב של חברות, הומור עצמי, הרבה רגישות וטוב לב".
חששת שכשלקחת אותה לתפקיד המנחה ונתת את המילה שלך מול ההנהלה של קשת? "תמיד יש חשש כשאתה מתעקש מול ההנהלה, אבל מהרגע שהמצלמות נדלקו זה היה מאוד ברור שזה זה".
יש משהו שהיא לא יכולה להנחות? "לאירוויזיון למשל היא בחרה שלא להיבחן. רותם לא תנסה דברים שהיא לא חושבת שהיא תצליח בהם וזו תכונה מצוינת, זו מודעות".
יוסי אליאס, במאי ועורך "נינג׳ה ישראל", מוסיף על הדברים ואומר: "יש בבחורה הזאת קסם. נגע בה מקל הקסמים. מצד אחד היא יודעת לעמוד על שלה בדברים שחשובים לה, ומצד שני היא גם יודעת לשחרר, לתת למצלמה להיות זבוב על הקיר, והמצלמה מאוד אוהבת את זה.
"הכריזמה שלה נשפכת מכל זוית. היא נסיכת המסך. והשילוב עם אסי שהתחיל ב'כוכב' והתגלגל הלאה, הוא סימביוזה מושלמת - היא משלימה אותו במקומות שהוא צריך אותה, הוא משלים אותה במקומות שהיא צריכה, וזה מקסים. ובעיניי זה יכול לעבוד בעוד סוגי תכניות. לעשות איתם תוכנית אירוח למשל, זה משהו שיכול להדליק אותי, ויכול מאד לעבוד".
14 צפייה בגלריה
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
(צילום מסך, קשת)

הטורנדו שהוכיח כמה היא שווה

בהתאם למעמדה ולכוחה של סלע בתעשיית הבידור, היא גם מככבת כפרזנטורית של מותגים נחשבים, והשכר שלה הצליח לעשות לא מעט כותרות בשנים האחרונות. בסוף 2021, במסגרת תביעה שהגישה נגדה חברת "טורנדו" שהיא שימשה כפרזנטורית שלה, נחשף הסכום במדורים הכלכליים. על פי הדיווחים, עבור שלושה ימי צילום של 12 שעות ברוטו קיבלה הטאלנטית 850 אלף שקלים. על כל שעה נוספת לפי החוזה, היא אמורה הייתה לקבל 24 אלף שקלים. על יום צילום נוסף - 102 אלף שקלים ועל הקלטת תשדיר רדיו, עד שעתיים עבודה, 30 אלף שקלים.
לאחר שחשפה את שכרה של סלע, טורנדו הסירה את התביעה נגדה והצדדים הגיעו להסכמות מחוץ לבית המשפט. שלושה חודשים לאחר מכן התייצבה סלע לראיון אישי עם דנה וייס ב"חדשות סוף השבוע" והגיבה לראשונה על הפרסומים. "אני מאוד נלחמת על השכר שלי. אין 'לא נעים לי' במצבים האלו. אני יודעת להעביר מסר של איך אני צריכה להיות מתוגמלת".
סלע, שאיננה חובבת ראיונות גדולה, הודתה שמרגע פרסום הסכום, ניסתה להסתכל על הצד החיובי בדבר: "אני אומרת, אם כבר נחשף, ואם כבר דיברו על זה, אז אני חייבת להסתכל על חצי הכוס המלאה בעניין הזה ולומר - איזה כיף שהבנות שלי יודעות שאימא שלהן מתוגמלת כמו שצריך. מדברים הרבה על הפערים בשוויון בשכר, ואני שמחה להיות דוגמה למישהי שמתוגמלת כמו הגברים בתחום שלה, אם לא יותר. אני לא מרגישה שאני צריכה להתנצל על מה שאני מרוויחה. אני מרגישה שעשיתי הכול בעשר אצבעות".
אגב, בניגוד להרבה טאלנטים שיוצאים מראיונות אישיים קצת פחות טוב ממה שנכנסו אליהם – בגלל שאמרו דברים לא מדויקים או שנראו לחוצים – סלע יצאה כהרגלה עם ידה על העליונה, וקיבלה שבחים על הדרך בה עמדה בחקירה הצולבת שעברה מפי וייס.
14 צפייה בגלריה
רותם סלע מגיעה לתצוגת האופנה של מיסוני במילאנו
רותם סלע מגיעה לתצוגת האופנה של מיסוני במילאנו
רותם סלע מגיעה לתצוגת האופנה של מיסוני במילאנו
(צילום: thestreetvib)

פחות חשיפות אישיות, יותר הבעת דעות חשובות

סלע מככבת כמובן תדירות גם בעמודי הרכילות. אם בעבר זה היה בזכות הזוגיות עם אריאל רוטר וחיי המשפחה שלה, הרי שבשנים האחרונות ובעקבות השקט התעשייתי מהצד המשפחתי (טפו, חמסה), היא מופיעה בהם יותר בזכות חברותיה המפורסמות והדעות הנוקבות שהיא מעלה לרשתות החברתיות.
אבל נתחיל מהתא הגרעיני: בחודש מאי האחרון ציינו סלע ורוטר 13 שנים מאז חתונתם, שעוררה הרבה עניין בביצה המקומית. כתבי הרכילות עבדו שעות נוספות בניסיון לדלות כמה שיותר פרטים על מה שהוכתרה כ"חתונת השנה של עולם האופנה". סלע ורוטר בחרו לחלק את החגיגה לשניים: את טקס החופה קיימו בבית הוריה של סלע בקיסריה בנוכחות בני משפחה וחברים קרובים, ושבוע אחרי חגגו במסיבת ענק בגני התערוכה, עם יותר מאלף מוזמנים.
14 צפייה בגלריה
פרימיירה סדרה ירושלים
פרימיירה סדרה ירושלים
סלע ואריאל רוטר בהופעה זוגית נדירה
(צילום: ענת מוסברג)
השניים הביאו לעולם שלושה ילדים: אן (11), אורי (9) וגלי (6), שאת התיעוד שלהם ברשתות החברתיות אפשר לספור על יד אחת.
לאחר לידת בתם הבכורה בינואר 2012, סלע בת ה-28 צולמה יוצאת מבית החולים וכותרת הידיעה בישרה: "בלי בטן, עם סקיני: רותם סלע משוחררת". בכתבה נכתב: "סלע, שהפגינה לוק הריוני כמעט מושלם, הולכת בדרכה של גל גדות שיצאה מבית החולים ונראתה מצויין".
סלע לא נתנה לדברים לערער אותה, אך באוגוסט 2013, כשהצטלמה לקמפיין אופנה בעודה בהיריון שני, הכריזה שלא תלבש מכנסי סקיני בפעם הבאה שתצא מחדר היולדות: "אני לא רוצה לגרום לאף אחת להרגיש רע", סיפרה.
14 צפייה בגלריה
הפעם כבר לא לבשה סקיני. סלע אחרי לידת בנה הצעיר ב-2016
הפעם כבר לא לבשה סקיני. סלע אחרי לידת בנה הצעיר ב-2016
הפעם כבר לא לבשה סקיני. סלע אחרי לידת בנה הצעיר ב-2016
(צילום: מוטי לבטון)
גם בן הזקונים, גלי, זכה לכותרות כשסלע בישרה על שמו באינסטגרם, ועוררה בעל כורחה (ובלי שלקחה בו חלק) דיון נרחב על "שמות לבנים ולבנות".
ואם כבר ברשתות החברתיות עסקינן, נציין שמי שעוקב אחריה באינסטגרם (ויש 1.2 מיליון אנשים כאלו), יוכל למצוא לרוב פוסטים שקשורים לעשייה המקצועית שלה בפרויקט כזה או אחר. אבל להבדיל ממפורסמים אחרים שנמנעים מלהביע את דעותיהם בפומבי, סלע מודעת לכוח ולהשפעה שיש לה ולא מהססת לנצל את הפלטפורמה שיש ברשותה כדי להגיד את אשר על ליבה - בנוגע לאפליה מגדרית נגד ילדות בבתי ספר, הרצח של מאיה ווישניאק על ידי בן זוגה, שכר המורים והשחיקה שלהם או הדברים של מירי רגב על המפלגות הערביות. למעשה, דבריה מחלחלים כל כך עמוק, שאפילו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיב בישיבת ממשלה לדברים שכתבה בסטורי שלה.
14 צפייה בגלריה
להיות איתה
להיות איתה
מתחזקים זוגיות יציבה מחוץ למצלמות. רוטר וסלע
(צילום: ענת מוסברג)

"היא הכי גבר בחבורה, לא נופלת למלכודות רגשיות"

כמו לא מעט נשים חזקות ובטוחות בעצמן, סלע מקיפה את עצמה בחבורת נשים לא פחות מרתקות ממנה, ביניהן אפשר למצוא את גדות, לירון ויצמן ויעל גולדמן.
"רותם היא באמת שילוב מאד מיוחד שהופך אותה לכזאת יוניקורן חריגה בתעשייה, ואם לומר את האמת, היא חריגה גם בחיים עצמם. זה בטח עלול קצת לעצבן, כי איך היא יכולה להיות גם במציאות כזאת מדהימה, אבל מה לעשות חברים וקוראים יקרים, זו האמת", אומרת לנו ויצמן. "אם לומר את האמת, היא יותר אחות מחברה שלי כבר כמעט 20 שנה. על אף השנים הרבות, אני יותר צעירה ממנה ומאד חשוב שזה יצוין בכתבה", מתבדחת ויצמן. גולדמן מחזקת: "היא חברה מדהימה, עשר מעשר. החברות איתה ועם לירון זו חברות נטולת פילטרים, הכל מאוד אמיתי וזה נורא מחזק. יש לנו מקום בטוח להגיד הכל ולהתייעץ".
איך הכרתן? "רותם ואני הכרנו כשאורי (פפר, בעלה של יעל) והיא עשו יחד את 'אבודים באפריקה' והוא התעקש שנצא לדאבל דייט, משהו כמו לפני 14 שנה. חשבתי שהיא חמודה אבל לא לקחתי את זה לשלב הבא. ואז ילדנו את הבנות הבכורות שלנו בהפרש של חודש ועשינו ביחד קורס של עיסוי תינוקות. היינו כמו קבוצת תמיכה. כולנו ילדנו ביחד".
מה לדעתך סוד ההצלחה שלה? "אני חושבת שזה שילוב של הרבה דברים. אנחנו תמיד צוחקות על זה שהיא הכי גבר בחבורה - היא לא מתעכבת, משחררת, מאוד פרקטית, נורא עניינית, לא נופלת למלכודות רגשיות. אני מרגישה שהרבה פעמים בעבודה, נשים מתנהלות ממקום זהיר יותר והיא הרבה פחות, וזו תכונה שאנחנו צריכות לאמץ".
מה אתן מאחלות לה לעשור הקרוב? גולדמן: "שתשבור את התקרות זכוכית שלה, תמיד יש!" ויצמן: "הולך להיות עשור לפנים אז תחזיקו חזק נשמות, עוד לא ראינו כלום".
14 צפייה בגלריה
רותם סלע יום הולדת 38
רותם סלע יום הולדת 38
עם החברות גל גדות ויעל גולדמן
(צילום: אינסטגרם)
14 צפייה בגלריה
תערוכה שרה קורי
תערוכה שרה קורי
מהמלדיביים לניו יורק ועד לתל אביב. גולדמן, לירון ויצמן וסלע
(צילום: ענת מוסברג)
14 צפייה בגלריה
גל גדות יעל גולדמן רותם סלע לירון ויצמן
גל גדות יעל גולדמן רותם סלע לירון ויצמן
חברות ונהנות
(צילום: אינסטגרם)