לפני כחודש אגם בוחבוט יצאה לדרך חדשה עם תום שירותה הצבאי, ומזמרת על מדים הפכה לזמרת על אזרחי. "זה כיף", היא מודה. "אני מתרגלת לחיים בלי הצבא שהיה חלק מאוד משמעותי מהחיים שלי. במיוחד חמשת החודשים האחרונים של המלחמה, שבהם הייתי כל יום בהופעות מול פצועים, לוחמים, מפונים. זה באמת הפך את השירות לממש משמעותי וקיבל יותר משקל".
שחושבים על שירות צבאי של טאלנטים, זה בדרך נתפס כמשהו שאפשר לזלזל בו. "תראה, אנחנו לא לוחמים ולא חיילים קרביים, אבל אנחנו תורמים הרבה ועד קצה גבול היכולת של מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לשרת ולהיות חלק, ועדיין לא להפסיק את מה שעבדנו עליו מגיל מאוד צעיר. התחלתי את הדרך שלי בגיל 8, והיה לי מאוד חשוב לשמור על כל העבודה הקשה. אבל אני חייבת להגיד שהיה לי שירות ממש משמעותי ובאמת נתתי את הלב והנשמה. עשיתי הכול כדי לא להגיד 'יאללה, על הדרך נעשה הופעה פה ושם'. עשיתי 240 הופעות".
בר זגה
אגם בוחבוט: ״אני ונועה היינו מאוד קרובות. ההתרחקות לא הגיעה מהצד שלי״
53:27
היו לך בעיות משמעת כחיילת? "ממש לא, תשאל את המפקדת שלי. הייתי החיילת הכי טובה וגם הכי פחדנית, על כל דבר שאמרו לי לעשות, אמרתי 'אין בעיה, ברור, סבבה. מחר? אין בעיה, עכשיו? אני באה'".
עד כמה השירות הצבאי הקשה על הקריירה שלך, אם בכלל? "אני באמת יכולה להגיד שהייתה התחשבות מלאה משני הצדדים. זה מסלול שנותן לנו את החופש והמקום להמשיך לעשות את מה שאנחנו עובדים עליו המון שנים. מה שהופך את זה ליותר קשה, זה שהצבא זה גוף שצריך לאשר מולו כל דבר, ובכל ריאיון נציג מדובר צה"ל צריך להיות על הקו ולבדוק שהכול בסדר. אבל באמת שזה נותן לנו את המקום להמשיך ולעשות, וזה מאוד מוערך בעיניי, זה באמת חשוב".
עכשיו הדבר המתבקש זה טיול תרמילאים אחרי הצבא. "וואו, בחיים לא. אני לא בן אדם כזה של לטרוף את העולם ולעשות טיול של חצי שנה".
בוחבוט התפרסמה בשנת 2013 כילדה מוכשרת בת 8 בתוכנית "בית ספר למוזיקה". 11 שנים אחר כך – היא נחשבת לאחת הזמרות האהובות בארץ, ועשתה בהצלחה את המעבר מילדה מפורסמת לכוכבת בוגרת, תהליך שלא הרבה ילדי פלא מצליחים לעשות.
בשבוע שעבר היא הוציאה שיר חדש בשם "נאדי באדי", שבו היא שרה עם שחר טבוך, וממשיכה לבסס את מעמדה כזמרת לקהל בוגר יותר. "זה שיר שהוא מאוד חדשני וגם הסגנון שלו מאוד אחר", היא מסבירה. "אני עולה עוד מדרגה, אני באמת כבר אישה ולא ילדה, אני יודעת מה אני רוצה. מאוד חידדתי לעצמי את המחשבות כדי לדעת מה אני רוצה לעשות ושהמוזיקה שתגיע תהיה אחרת".
גדלת מול מדינה שלמה. "זה לא פשוט. רואים כל דבר, אם זה להרזות, להשמין, חצ'קונים, שיניים. תחשוב שכל גיל ההתבגרות שלך היה מתועד בכל מקום".
במקרה שלך, השינוי החיצוני שעברת באמת היה בולט. "עשיתי את זה כי אלו היו דברים שהפריעו לי, לא רק כי חשבתי על איך שזה נראה בחוץ. כן יש איזו שריטה, אם אני אגיד שלא אני אשקר, אחרי שבסוף הפרק הראשון של 'בית ספר למוזיקה' היו תגובות של 'איזו ילדה שמנה'. אף אחד לא התייחס לאיך ששרתי, הכול היה סביב המשקל, אז זה כן זה שרט אותי.
"אבל אני לא משנה את עצמי בגלל אחרים, אני משתנה כי זה חשוב לי והפריע לי, אם זה השיניים שהפריעו לי מאוד ולא יכולתי לעשות גשר כי אני שרה וזה יפגע לי בשירה, אז הייתי מחייכת בלי לחשוף שיניים. או המשקל שתמיד משתנה, אז החלטתי לעשות יותר ספורט ולאכול יותר בריא. בסוף אני זה הכלי שלי, אני המנוע של עצמי ואם לא אשקיע בעצמי ואתאמן, אוכל בריא ואזין את עצמי בדברים שהם טובים, אז בסוף אני זו שאפגע".
איך היו התגובות על השינוי? "לפני זה אמרו שאני שמנה אבל כשירדתי, אמרו "איך היא נראית, היא יותר מדי רזה, למה היא מתאמנת, זה לא בריא, יש לה הפרעות אכילה'. או 'היא אמרה שהיא לא תצטלם עם חולצת בטן ושיש לה עניין עם הידיים אז למה עכשיו היא מצטלמת עם גופיות?'. זוכרים הכול. אבל זה החלק של להתבגר מול מצלמות ולהבין שהקהל חשוף אליך תמיד ויכול להגיב על כל מה שהוא רוצה. לפעמים זה לא כיף ואני אומרת 'די, תתעסקו בדברים אחרים חוץ מהמראה שלי ואם השמנתי או רזיתי', ובאמת לאורך כל הקריירה שלי זה הדבר שהכי הרבה התעסקו בו".
5 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
"לאורך כל הקריירה שלי, המראה שלי היה הדבר שהתעסקו בו הכי הרבה". אגם בוחבוט
(צילום: אינסטגרם)
בניגוד להרבה כוכבים אחרים, ההיסטוריה של בוחבוט חפה משערוריות וסקנדלים, מלבד סכסוך מצער עם המנטור והמנהל שלה לשעבר משה פרץ. אחרי עשר שנות עבודה מקצועית משותפת, השניים הפרידו כוחות והגיעו לבית המשפט. "זה עניין משפטי אז אני לא כל כך יכולה לדבר על זה", היא מודיעה.
קצת עצוב, יש לכם היסטוריה ארוכה ביחד. "כשמשה פנה אליי ואמר שהוא רוצה שנעבוד ביחד, הכי שמחתי בעולם. כל כך אהבתי אותו בתור ילדה והתרגשתי והערצתי אותו, ובאמת הוא היה עוד אבא בשבילי, ממש. אני לעולם אזכור לו את כל הדברים הטובים, את זה שהוא לקח אותי יד ביד ונתן לי להופיע על במות ובאמת עשה המון בשבילי. אבל קרו דברים בדרך, ועם הזמן הבנתי שזה פחות מתאים לי היום, ואני חושבת שזה דבר שהוא הכי לגיטימי בעולם, כי לא כל מה שהתאים לך בגיל 14 יתאים לך בגיל 20. אבל אני כן זוכרת את הטוב ואני באמת מקווה שנגמור את הסיפור הזה בטעם טוב".
יש ביניכם איזו תקשורת היום? "לא. אבל אם אני איתקל בו, אני אגיד לו שלום כמובן".
את חושבת שהוא כועס? "לא יודעת, אין לי מושג".
5 צפייה בגלריה
"קרו דברים בדרך, ועם הזמן הבנתי שזה פחות מתאים לי היום". בוחבוט ומשה פרץ
"קרו דברים בדרך, ועם הזמן הבנתי שזה פחות מתאים לי היום". בוחבוט ומשה פרץ
"קרו דברים בדרך, ועם הזמן הבנתי שזה פחות מתאים לי היום". בוחבוט ומשה פרץ
(צילום: אמיר מאירי)
כמו כל כוכבת שמכבדת את עצמה, גם בוחבוט הרחיבה את תחומי העיסוק שלה ממוזיקה למרצ'נדייז, ולאחרונה השיקה ביחד עם רשת "רמי לוי" ליין של מוצרי טיפוח, בשם Babe.
"הרעיון הגיע לפני שנה בערך", היא מספרת. "חשבנו על מה אפשר לעשות שלא קשור במוזיקה ולהתפתח לכיוון אחר, שגם יגרום לקהל להיות קצת יותר חלק ממני. לא רק לשמוע אותי ביוטיוב אלא שאני גם אהיה לו במקלחת, זה הדבר הכי קרוב לבן אדם".
וכדי שלא תחשדו במקרה שאין לה קשר אישי לעניין, היא ממהרת להבהיר: "אני אובססיבית לדבר הזה שנקרא טיפוח. זה משהו שאני עוסקת בו מגיל מאוד צעיר ומאוד מתחברת אליו. הייתי מאוד מעורבת בכל התהליך, בחרתי את העיצובים, את הבקבוקים, את הפרינט".
גם נועה קירל ואנה זק השיקו ליינים דומים, בערך באותו זמן. "אני מסכימה שזה מאוד משעשע, אני גם אמרתי, 'די נו, לא יכול להיות'. אבל מה לעשות. אי אפשר לייצר מוצרים לטיפוח ביומיים, אז אני מאמינה שגם להן זה לקח המון זמן וזה פשוט יצא בטיימינג דומה. זה לא ביאס אותי".
הגבתן משהו אחת לשנייה? "האמת שלא, אבל אני מאחלת להן בהצלחה, זה נראה מהמם ממש".
אני חושב שהשאלה שהכי מעניינת את הקהל כרגע, זה מה קרה איתך ועם נועה. הייתן חברות מאוד טובות, ועכשיו אתן לא מדברות ויש אפילו עקיצות ביניכן מדי פעם. "אני ונועה באמת היינו מאוד קרובות, ואני מאוד אוהבת אותה. אבל החיים הובילו אותנו למקומות שונים, ואני יכולה להגיד שההתרחקות לא הגיעה מהצד שלי. זה קרה עם הזמן ולא בגלל שהרגשתי שאני רוצה להתרחק, זה באמת לא הגיע ממני. אז לגבי זה, צריך לשאול אותה. כשאנחנו נפגשות אז אנחנו כן אומרות שלום, אין איזה ריב מגעיל בינינו, ממש לא".
5 צפייה בגלריה
הקרנה כפולה
הקרנה כפולה
חברות טובות לשעבר. בוחבוט ונועה קירל
(צילום: רפאל שחרי)
בתור אגם בוחבוט את מאוד חשופה, לא יכולה לעשות או להגיד את מה שאת רוצה בלי שיהיו לזה השלכות. "נכון, אני שומרת על עצמי ואני אגיד לך את האמת, זה משהו שדי שרט אותי. אני לא מרגישה לגמרי בנוח עם אף אחד, כי אתה סומך על אנשים בגיל צעיר ונכווה. אני לא מאה אחוז פתוחה ומספרת הכל, אני יודעת שיש דברים שלעולם אשמור לעצמי".
קשה לחיות ככה. "אני כבר רגילה".
יש לך איזה פסיכולוג שאת מדברת איתו על הכול? "יש, מגיל צעיר. להורים שלי היה חשוב לשמור עליי. אבל זה לא משהו קבוע, כשאני צריכה אז אני הולכת, וזה מאוד כיף וחשוב".
ועדיין, בוחבוט ממהרת להבהיר: "עם בר אני הכי פתוחה בעולם ומרגישה איתו בנוח, וגם עם המשפחה שלי אני מרגישה בנוח, אני יודעת שהם תמיד יהיו שם בשבילי".
בר הוא כמובן בר ברימר, שאיתו תחגוג בקרוב שלוש שנים של זוגיות. ביקשתם דוגמה לפאוור קאפל? זה בדיוק הם. "אני הכי אוהבת אותו בעולם. אין דברים כאלה. זה כל כך כיף שיש אותו, שהוא מבין בלי לדבר יותר מדי. אני אוהבת אותו", היא מצהירה בחיוך גדול.
5 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
פאוור קאפל פוטוגני. בוחבוט ובר ברימר
(צילום: אינסטגרם)
הוא נראה כמו מישהו שקשה לריב איתו. "זה כמו לריב עם המיקרופון. דברי, הוא לא יענה. מאוד קשה להוציא אותו מאיזון, שזה ההפך ממני כי אני עם פתיל מאוד קצר, מתעצבנת מהר וברמות".
מה הוא עושה שמעצבן אותך? "יש לנו ריבים סתומים שבאים מאהבה. הריב האחרון היה על זה שלא התראינו כל השבוע ומאוד התגעגעתי אליו. הוא היה בבית ספר והעלה הצגה, ולא היה לו זמן אלי אז התעצבנתי עליו. אלה ריבים טובים, מתוך געגוע".
חושבים כבר על לעבור לגור יחד? או בכלל לעזוב את באר שבע ולעבור למרכז? "האמת שכן. יש לנו הסכם שאף פעם לא דיברנו עליו, שאנחנו יודעים שכל אחד מאיתנו רוצה לעבור לגור מעט זמן לבד, לפני שנהפוך את החיים שלנו למשותפים, ואני מקווה שלכל החיים. שנינו גרים כרגע אצל ההורים ונראה לי שלקפוץ למים העמוקים, גם לעזוב את הבית של ההורים וגם מיד לעבור לגור ביחד זה הרבה מדי, אז אנחנו בונים את עצמנו לאט".
אנה זק קנתה דירה, נועה קירל קנתה דירה, מה איתך? "בעזרת השם. אני לא ממהרת. כל דבר בעיתו".
האזינו לריאיון המלא בפודקאסט שבתחילת העמוד!
5 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט ובר זגה
(צילום: פרטי)