"אני לא יודעת מה הסערה הגדולה, פשוט הצפתי את מה שאני מרגישה וחושבת", אומרת טהוניה רובל.
הסערה המדוברת התרחשה אחרי שרובל סיפרה שהיא לא מקבלת עבודות דוגמנות כי היא לא מספיק פעילה ברשתות החברתיות: "אני לא מאלה שמוכרות לכם מוצר חארטה כזה או אחר כדי שתקנו ממני, ואני גם לא מעוניינת להיות מוכרנית - כי אני לא מוכרנית. אני דוגמנית, מנחה, שדרנית רדיו. אני מרצה על החיים שלי, אני כן משפיענית - אבל משפיעה על נוער בסיכון, משפיעה על נשים שחוות אלימות כזו או אחרת - והן קמות ויוצאת ממעגל האלימות שחיו בה". היא שאלה את עוקביה: "אני לא באינסטגרם ולכן אני נפסלת על הסף. זה נראה לכם הגיוני?".
דבריה עוררו את זעמן של כוכבות רשת רבות, שלקחו את דבריה באופן אישי ותקפו אותה בחזרה – וכך התפתחה לה דרמה רצינית בעולם הרשתות החברתיות. בכל אופן רובל יצאה נשכרת מהמהומה שחוללה, וקיבלה בזכותה קמפיין חדש למותג טופ טן, שמיהר לשכור את שירותיה. "אם לא הייתה הסערה – לא הייתי מקבלת את הקמפיין", היא אמרה לנו היום (ד') בפה מלא, במהלך הצילומים.
איך בעצם הכול התחיל? "המנהלת שלי דיברה איתי באותו בוקר ואמרה שיש מותג שמחפש דוגמנית שחורה. היא הציעה אותי והם נכנסו לעמוד שלי ואמרו 'אבל אין לה מכר'. פסלו אותי על הסף. אז פתחתי את המצלמה ואמרתי את מה שהיה לי להגיד".
הבנת את הסערה שזה עורר? "אני חושבת שמי שבטוחה במקום שלה, לא הגיבה כמו אלה שכנראה לא בטוחות במקום שלהן. אבל לא דיברתי אליהן. לא פניתי למוכרניות ולא לאלה ששמות קוד קופון. גם אני שמה קוד קופון ומפרסמת מוצרים כאלה ואחרים באינסטגרם שלי, גם אני קונה מקודי קופון, אבל לא התכוונתי אליהן. דיברתי אל החברות הגדולות, על זה שנגמר העידן וכבר אין דוגמניות".
השתמשת במילה "מוכרנית" שאולי נשמע כמו עלבון. "למה עלבון? די נו, אנחנו מוכרניות היום, זה מה שאנחנו עושות – מוכרות מוצר. איך אתה רוצה לקרוא לזה? תגיד לי אתה, בוא נמציא שם".
אבל היית יכולה להגיד משפיעניות. "בוא נגיד שאולי הייתי יכולה לנסח את זה אחרת. אבל על מה הן משפיעות? את מוכרת מוצר. אם אני שמה מוצר וקונים ממני, בזה אני משפיעה? אני משפיעה על כרטיס האשראי ועל העובר ושב".
מי משפיע עלייך? "נשים שהן גדולות מהחיים, שקמות ומזיזות ועושות שינוי ונלחמות למען האחר וגורמות לשינוי ביקום הזה ולא רק בכרטיס האשראי שלי שהולך ונגמר לו והמינוס הולך וגדל".
2 צפייה בגלריה
טהוניה רובל
טהוניה רובל
"ל תגידו שלקחתי או גנבתי ממישהו שלמד שלוש או ארבע שנים בבית צבי"
(צילום: אור דנון)
למה היה לך חשוב להציף את הנושא הזה? "כי אף אחד לא מעלה את זה, לא מדברים על זה. הבת שלי רוצה להיות דוגמנית – היא לא יכולה להיות כזו אם אין לה עשרות אלפי, אם לא מאות אלפי עוקבים באינסטגרם.
"אומרים לי, 'את יצאת מהאח הגדול וקיבלת את זה ואת זה'. קודם כל, הייתי דוגמנית ועבדתי בחו"ל. נכון שאחרי התוכנית קיבלתי הכרה והמון עבודה ואמרו שקיבלתי תפקידי משחק. התפקידים האלה - התבססו רק על צבע העור שלי, אז אל תגידו שלקחתי או גנבתי ממישהו שלמד שלוש או ארבע שנים בבית צבי. לא לקחתי שום תפקיד. רות אסרסאי או אסתר רדא לא היו פנויות אז קיבלתי תפקיד בתיאטרון, אבל חובת ההוכחה הייתה עליי. והוכחתי ולקחתי קורסים למשחק ועשיתי מה שצריך כדי לקבל את התפקיד הזה. לא קיבלתי אותו בגלל שאני טהוניה, ממש לא. בהקראה הראשונה כולם הרימו עליי גבה, שאני פליטת ריאליטי. אני גם לא פליטה, אני זוכה. אני לא רוצה לקחת מאף אחת. הן גם תמיד אומרות 'פרנסה משמיים'. אז משמיים, נשמה, לא משנה מה יגידו עלייך, איך יגידו עלייך, משמיים כפרה. הפרנסה היא מלמעלה".
לריאיון המלא, צפו בווידיאו שבראש העמוד.
2 צפייה בגלריה
טהוניה רובל
טהוניה רובל
טהוניה רובל
(צילום: אור דנון)