בחודש יוני האחרון, כשאנחנו עדיין בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" וכשהחטופים שלנו עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה - החלה העונה החדשה של "האח הגדול".
טענות רבות הועלו נגד ההחלטה של רשת 13 לצאת לדרך עם עונה חדשה - אבל עם ישראל זקוק לקצת אסקפיזם והעונה יצאה לדרך.
הדייר הראשון שירד במדרגות ונכנס לתוך הבית הכי נצפה במדינה היה חיים טוויטו בן ה-29, רווק מנתניה. טוויטו, נמוך הקומה, נכנס לבית 14 שנים אחרי אלעד צפני, שהיה אחד הדיירים הזכורים והאהובים בבית. חיים אומנם ניסה להתרחק מההשוואות ביניהם בכל הכוח - אך גם הוא, כמו אלעד, התחיל כדייר מאוד אהוב על כולם - וכעת נראה שהסטטוס שלו בבית וגם בעיני הצופים השתנה.
"חיים מתמסכן ונמאס לראות את ההתמסכנות הזאת, הגיע זמנו ללכת", "חיים מעייף", "חיים, תעלה במדרגות. די, עשית את שלך, איבדת את זה", "חיים טרחן ומתיש. מקווים לשים לזה סוף כי הוא יודח", הן רק חלק קטן מהתגובות על חיים ברשת בשבועות האחרונים וכעת מקורביו מגיבים.
"אני מזועזע ממה שאנשים כותבים עליו", אמר לנו אלירן - חבר ילדות של חיים. "אין לי בעיה עם דעות נגד, אבל בחייאת - שמרו על שפה. וזה נכון גם לגבי שאר הדיירים".
3 צפייה בגלריה
חיים טויטו. מתוך "האח הגדול"
חיים טויטו. מתוך "האח הגדול"
"תאהב את עצמך כי כל כך מגיע לך". חיים טוויטו
(צילום: מיכה לובטון)
כצופים מסורים של התוכנית, וגם ככאלה שעוקבים אחרי ההתפתחויות ברשתות - נראה שהחברות של חיים עם אור בן דוד היא זו שהרסה לו את השהות בבית ופגעה בקשר שלו גם עם הדיירים וגם עם הצופים. לא פעם טוויטו נצפה בהתקף זעם שיצא על דיירים אחרים - כתוצאה מעימות עם בו דוד.
"אתה מעייף", "אתה משגע אותנו", "אתה גנוב", "משגע את המוח" ו"כל פעם יש לו משהו אחר", זה רק על קצה מזלג הציטוטים של בן דוד כלפי טוויטו מהפרק האחרון ששודר ביום ב'. הסיבה לצעקות: השרפרף, שהפך לנקודה מאוד רגישה אצל טוויטו כי בזכותו הוא מצליח לנהל חיים עצמאיים כמו שאר הדיירים.
מה דעתך על הקשר בין אור לחיים? "אתחיל ואומר שהם אוהבים אחד את השני מאוד, בזה אין לי ספק. הם מרימים אחד את השני, בוכים ביחד, רוצים רק טוב בשביל האחר ואני אוהב לראות את זה. אני מסכים שלפעמים אור תקיף מידי, אבל זה טוב לחיים כי אם הוא כבר לומד לעמוד על שלו לפחות שיהיה מאתגר. לדעתי לשניהם יש עוד דרך לעבור ברמת התקשורת הבין-אישית וזה בסדר כי זו אחת הסיבות שהם נכנסו לבית האח".
3 צפייה בגלריה
אור בן דוד וחיים טוויטו
אור בן דוד וחיים טוויטו
"אוהבים אחד את השני מאוד". אור בן דוד וחיים טוויטו
(צילום: באדיבות רשת 13, מתוך ״האח הגדול״)

מהדייר הכי אהוב בבית - חיים הפך לדייר שמקבל הכי הרבה ביקורת. איך אתה מסביר את זה? "בעיניי, מה שקורה עם חיים זה דבר כל כך יפה ואמיתי. מי שזוכר בתחילת העונה כולם התלוננו למה חיים לא פותח את הפה, עכשיו הוא מתחיל לפתוח את הפה וגם על זה מתלוננים. חשוב לזכור שאף אחד לא מושלם ותהליך זה לא רק הצלחות זה גם כישלונות וזה בסדר - כולנו בני אדם. אני גאה בחיים ובדרך שהוא עושה. יש עוד דרך, אבל הוא מתקדם מדהים".
אם היית יכול להעביר לחיים מסר אחד, משהו שייתן לו טיפים להמשך השהייה בבית. מה הוא יהיה? "הייתי אומר לו חיים - אתה בן אדם מדהים, תאהב את עצמך כי כל כך מגיע לך. אני גאה בך ובדרך שאתה עושה".
חיים ואור רבים על השרפרף - מתוך "האח הגדול"
החברות בין טוויטו לבן דוד לא עוברת חלק בגרונם של שאר הדיירים בבית. דיירת אחת, הדר שירי, נחלצה להגנתו של טוויטו לא פעם והתבקשה, שלא נאמר נדרשה על ידי בן דוד "לא להתערב בעיניים שלא שלה". באותה נשימה, גם הצופים לעיתים מתקשים להישאר אדישים ליחס של אור כלפי חיים. "אור מעביר את חיים התעללות רגשית", הגיב צופה של התוכנית, ואחר הוסיף: "אור מתנהג לחיים מזעזע - גם אם זה בצחוק".
ולא רק כלפי חיים. גם הדיירים וגם הצופים האשימו את בן דוד בבריונות לא פעם. למעשה, רק בתחילת השבוע עידן גלפר שהודח - התיישב לריאיון וטען כי "אור הוא תוקפני ואגרסיבי".
שרון כריס, חברתו הטובה ביותר של בן דוד, מתייחסת כעת להאשמות: "אור לא בריון נקודה. הבית הזה מוציא ממך אמוציות שלא ידעת שקיימות בך וזה כבר סיפור אחר. אור רואה את האחר בבית, תמיד צוחק, עוזר, תמיד קליל. האחרון שבריון זה הוא".
מה דעתך על החברות שבין אור לחיים? "אור שרוף על חיים, יש ביניהם אהבה בלתי מוסברת וללא אינטרסים. לפעמים גם חברים טובים מתווכחים בדיוק כמו שקורה מחוץ לבית האח. בבית יש לפעמים סיטואציות לא פשוטות ולומדים להכיר אחד את השני, זה כמו סיר לחץ. בסופו של יום הם חברים טובים מאוד ורואים כמה חיים אוהב אותו והפוך".
עידן היה חבר טוב של אור בתוך הבית ורגע אחרי שהוא הודח הוא כבר הספיק להאשים אותו בהתנהגות אגרסיבית ותוקפנית. יכול להיות שכולם ממציאים? "גם לנו זה היה משונה. ממש לא ציפינו לזה. אבל הבית הזה מלא הפתעות".
3 צפייה בגלריה
 אור בן דוד. מתוך "האח הגדול"
 אור בן דוד. מתוך "האח הגדול"
"האחרון שבריון זה הוא". אור בן דוד
(צילום: מיכה לובטון)
כבר 80 ימים שדיירי האח סגורים בבית, וטוויטו ממשיך להתעקש להיות עצמאי ומסרב לקבל עזרה - כשהסאגה המתמשכת של הבית, השרפרף, הוא מוקד המריבה העיקרי בבית "האח הגדול". "היו עזרים גם בעונה שלי", סיפר לנו הדייר לשעבר אלעד צפני. "היה שרפרף במטבח והיה לי לחצן נמוך לכניסה לחדר האח. אבל בתכלס כמעט ולא השתמשתי בזה כי עשו הכול בשבילי. לא הפריע לי לקבל עזרה מאחרים, בעיניי זה כוח - זו לא חולשה לקבל עזרה".
למה לדעתך חיים מתנגד לקבל עזרה? "אני לא יודע, אבל אני יכול להגיד שיש אנשים שחשוב להם - אולי בגלל העבר שלהם, אני לא יודע למה, להראות שהם יכולים. יש פה עניין של עצמאות, הרבה דברים טובים. אני קצת עצלן, אולי אפילו קצת נצלן. אני מבין את הכוח והערך של לעשות דברים לבד ולא להיות תלותי, זה עניין של אופי. אפשר להשליך את זה על הגמדות, אבל יש גם אנשים רגילים שהם כאלה. למה זה? אני לא יודע".