3 צפייה בגלריה
סלבס בחזית עינת שרוף
סלבס בחזית עינת שרוף
"אחרי שהתחלנו להבין את גודל האסון, כתבתי לכל החברים שלי מקיבוץ בארי". עינת שרוף
(צילום מסך: אינסטגרם )
עינת שרוף רגילה לעשות שמח. כבר שני עשורים שהיא מתהדרת בתואר הלא רשמי "מלכת השירה בציבור", וכעת, בעל כורחה, היא אוחזת באחד חדש ועצוב יותר: "זמרת המלחמות", היא מספרת בחיוך מריר.
מאז פרוץ המלחמה שרוף מופיעה במלונות ברחבי הארץ ושרה בפני אלו שנעקרו מבתיהם. "בשבת בבוקר, אחרי שהדלקנו טלוויזיה והתחלנו להבין את גודל האסון, כתבתי לכל החברים שלי מקיבוץ בארי", היא נזכרת. שרוף מכירה היטב את אזור העוטף: "הופעתי ביום הולדת 70 של קיבוץ בארי והופעתי שם גם לפני שנה. אני מופיעה הרבה במועצות האזוריות, בקיבוצים ובמושבים בעוטף. אף פעם לא הרגשנו שזה מסוכן לנסוע לשם".
ימים ספורים לאחר אותה שבת שחורה, שרוף ובן זוגה תמיר הרפז כבר היו ברכב ההופעות שלהם, בדרכם למלון דיוויד בים המלח לשם פונו הניצולים מבארי. "בלי להודיע לאף אחד או לתאם, פשוט התנענו את הרכב ונסענו, ובמקרה גם דויד ברוזה היה שם ושרנו ביחד", מספרת שרוף שגילתה במקום אזרחים מוכי טראומה וכאב. "הרגשתי שאין לי אוויר, שיש לי מעין גולה בגרון, מועקה שלא תתפוגג עד סוף ימיי".
איך מצליחים להופיע ולשמח כשאת בעצמך עצובה? "עשיתי כל כך הרבה הופעות ושמחות, אני החלטתי לחיות בשמחה וזה המותג שלי, ואני זוכרת את עצמי יושבת עם תמיר ועם דויד ברוזה על הבמה בפני אנשים שלפני יומיים נחרב עליהם עולמם, ושרה את 'יהיה טוב' ובלב אני אומרת 'איזה טוב יהיה? אני כולי מתה'".
היא החליטה שהיא לא יכולה להישבר: "ידעתי שאני לא מסוגלת להיות בבית, ואני אלך ואשיר בפני כל מי ואיפה שרק צריך. רק בשבוע שעבר פגשתי חיילים בצומת כשהייתי בדרך להופעה. עשינו אחורה פנה עם הרכב ובלי הגברה ירדתי ושרתי יחד איתם".
3 צפייה בגלריה
סלבס בחזית עינת שרוף
סלבס בחזית עינת שרוף
"אנחנו הולכים לשמח, אבל אני מודה שאני עושה את זה גם בשבילי"
(צילום מסך: אינסטגרם )
איך את מסבירה את ההתגייסות הענקית של העם? "אנחנו הולכים לשמח, אבל אני מודה שאני עושה את זה גם בשבילי. יש משהו בשירה שהוא מחזק ומרגיע. גם אני עברתי אבל כבד, ונכון שבסוף החיים ממשיכים, אבל לא ממשיכים כמו שהם היו. אתה חייב להבין שהאנשים שאני פוגשת הם אמיצים וחזקים, לא סתם הם גרים שם, אלו האנשים שבחרו לחיות בגבולות על אף כל הסכנות".
לאורך השיחה שרוף מתעקשת לתקן אותי כשאני שואל לגבי "ההופעות" שלה בפני המפונים. "אני לא קוראת לזה הופעה, אני באה להיות איתם לכמה זמן שהם רוצים. הם לא עולים על השולחנות, זו פשוט שירה", היא מסבירה. "כל האומנים באים לתת כתף ולתמוך, כמה שרק יצטרכו אנחנו נהיה שם".
יש מקום עכשיו לשיח הפוליטי בעינייך? "אתה יודע כמה אני אוהבת פוליטיקה וכמה אני אוהבת להגיד את דעתי, אבל עבר רק חודש ואני מרגישה שאם אני אגע בפוליטיקה אני אכאיב להם. זה לא הזמן, עכשיו זה רק הזמן לעזור לחטופים לחזור".
מה חשבת על ההחלטה של החבר הטוב שלך יאיר לפיד לא להיכנס לממשלת אחדות? "זו החלטה שהוא לקח, לגמרי שלו, זה המסע שלו. המסעות שלנו לפעמים נפגשים, הוא עושה הרבה דברים אחרים כדי לתמוך".
3 צפייה בגלריה
סלבס בחזית עינת שרוף
סלבס בחזית עינת שרוף
"האנשים שאני פוגשת הם אמיצים וחזקים"
(צילום מסך: אינסטגרם )
פורסם לראשונה: 10:16, 06.11.23