אתמול היינו אצל חברים והוויכוחים התלהטו. היו שם זוג דתיים ופתאום ראיתי את מה שהתקופה האחרונה עשתה לנו. חוסר סבלנות, דתיים מול חילוניים. כאילו מישהו כל הזמן משקה את השוני, את השנאה", כך פתחה ג'ודי שלום ניר מוזס את הפרק ה-16 בסדרה "ג'ודי והעיר הגדולה".
בימים אלה אשת התקשורת עדיין בביקור מולדת בישראל, ואם בניו יורק הייתה לה את היכולת לבחור מתי לחיות את הפילוג בעם, עכשיו זה כבר לא אפשרי.
"יש פה אווירה שונה", מסכים האמן ניר הוד עם ג'ודי. "את נוסעת בטקסי או שאת מדברת עם אנשים - זה ישר על פוליטיקה. אני מרגיש שיש פה נקודת שבר בחברה הישראלית".
2 צפייה בגלריה
ג'ודי שלום ניר מוזס
ג'ודי שלום ניר מוזס
ג'ודי וניר הוד
(צילום פרטי)
אחרי התלבטויות החליטה ג'ודי להאריך את השהות בארץ לטובת יום כיפור. "בשנים האחרונות בכל יום כיפור הייתי בניו יורק ושם לא מרגישים את היום הזה. אמרתי שאני קצת אפנים, אנשום את האוויר הקדוש זה של יום כיפור", אמרה, אך ולא העלתה בדעתה את העימותים שהיו בתל אביב, בארץ. "האנשים האלה פשוט הרסו לי את יום כיפור", אמרה והפנתה אצבע מאשימה לישראל זעירא, יו"ר ארגון ראש יהודי. "ידעת מראש שאתם הולכים להתעמת, ידעת שהתל אביבים לא יתנו לכם להיכנס למרחב הציבורי שלהם ולהשתלט עליו. ידעת שאתם באים לריב ביום הקדוש הזה כי אלוהים לא מעניין אתכם, מעניין אתכם רק להשתלט, לשלוט". צפו בפרק המלא!
לכל הפרקים לחצו כאן!
2 צפייה בגלריה
ג'ודי שלום ניר מוזס
ג'ודי שלום ניר מוזס
ג'ודי שלום ניר מוזס
(צילום פרטי)