לפני כשנתיים עזבה כוכבת הסדרה "מלך השכונה", ליה רימיני (45) את הסיינטולוגיה, כת אליה השתייכה כל חייה. עכשיו, מוציאה השחקנית שאתם מכירים בתור קארי הפרנן, ביוגרפיה חדשה בשם "עושה צרות: לשרוד את הוליווד והסיינטולוגיה" (Troublemaker: Surviving Hollywood and Scientology) המתארת את המסע שלה - מילדות ועד עזיבת הכנסייה המפורסמת והמפוקפקת ביותר בעולם.
בראיון שנתנה לתכנית התחקירים 20/20, מדברת רימיני על החיים שעזבה, על איך הגיעה למסקנה שזוהי ההחלטה הנכונה עבורה ועל הדרך (כמובן) גם מספקת לנו קצת לכלוכים על האיש המזוהה ביותר עם סיינטולוגיה בעולם - טום קרוז (53) וגרושתו קייטי הולמס, שעזבה גם היא את הכנסייה.
4 צפייה בגלריה
ליה רימיני. הכי שמחים שהחלטת לשתף
ליה רימיני. הכי שמחים שהחלטת לשתף
ליה רימיני. הכי שמחים שהחלטת לשתף
(צילום: Gettyimages)
"אני יודעת שהיא עשתה את זה כי היא הייתה חייבת להגן על הבת שלה, ולזה אני מתחברת" אומרת רימיני על הולמס, ומוסיפה שהיא עצמה לא רצתה שבתה בת ה-11 תיאלץ לבחור. "לא רציתי שבתי תבחר בכנסייה".
רימיני חושפת בספר שלל סיפורים פיקנטיים על הכנסייה הביזארית. בראש ובראשונה, היא מבהירה שהסיבה היחידה שהיא הורשתה לפגוש את טום קרוז היא רק כי תרמה מיליון דולר לכנסייה. ו"העובדה שהורשתי להיות בסביבתו היא מחמאה עצומה". רימיני הוזמנה לביתו של קרוז ללמד אותו ואת הולמס סלסה, אבל כשהגיעו, היא מספרת, "הוא (טום) נישק את קייטי בכוח, ואני אמרתי להם שיקחו חדר. כמובן שקיבלתי דוח על זה והייתי צריכה ללכת לשימוע".
4 צפייה בגלריה
טום קרוז. אנחנו מתים לדעת מה באמת קורה מאחורי דלתות הסיינטולוגיה
טום קרוז. אנחנו מתים לדעת מה באמת קורה מאחורי דלתות הסיינטולוגיה
טום קרוז. אנחנו מתים לדעת מה באמת קורה מאחורי דלתות הסיינטולוגיה
(צילום: Gettyimages)
במשך תקופה אחרי המקרה, רימיני והולמס לא ממש הסתדרו, יכול להיות שזה קשור לעובדה שהולמס מילאה דוח על התנהגותה של רימיני בחתונה שלה ושל קרוז ב-2006, שהוגש לכנסייה הסיינטולוגית. "אני מיואשת מהתנהגותה של ליה רימיני במהלך החתונה שלנו. בחתונה, התנהגותה כאורחת, כחברה, הייתה מאוד מכעיסה" אמרה הולמס בזמנו. אז מה קרה שם? רימיני טוענת שקיבלה הזמנה לחתונה של השניים, אבל עם טוויסט: רק אם היא תביא את חברתה הטובה, ג'ניפר לופז ובעלה דאז מארק אנתוני.
על טקס החתונה עצמה, אומרת רימיני, שטום חיכה לקייטי יותר מעשרים דקות ליד המזבח, מספיק זמן כדי שחברתה לופז, תתהה אם הולמס ברחה ורכנה לעברה ושאלה אותה "את חושבת שקייטי באה?". בהמשך, היא אמרה שסורי בת השבעה חודשים, בכתה על רצפת האמבטיה בזמן שהוריה התחתנו ושלוש מטפלות עמדו סביבה עד שרימיני גערה בהן להרים אותה ולתת לה בקבוק.
בנוסף, רימיני אמרה שברוק שילדס היתה בחתונה (זה היה קצת אחרי שקרוז יצא נגד ההכרזה של שילדס שנעזרה בכדורים, לאחר שחשפה כי היתה בדיכאון לאחר לידה) ובאחד הציטוטים בספר, נאמר שאחד מבכירי הכנסייה "דפק" אותה על הרחבה. ביזאר.
4 צפייה בגלריה
זוגיות לא ברורה. טום קרוז וקייטי הולמס
זוגיות לא ברורה. טום קרוז וקייטי הולמס
זוגיות לא ברורה. טום קרוז וקייטי הולמס
(צילום: AP)
בין שאר הדברים שרימיני חושפת בספר האוטוביוגרפי, היא מספרת כי נסעה הביתה עם ילדיו המאומצים של קרוז עם אשתו הקודמת, ניקול קידמן, איזבלה וקונור, ושאלה אותם אם הם רואים את אימם הרבה, ועל כך השיבה בלה, "לא אם זה תלוי בי, היא פאקינג בן אדם מדכא" (f**king Suppressive Person - שם התואר של הסיינטולוגיה לאנשים המטיפים נגד התורה ויש להוקיע אותם). בספרה, רימיני מתייחסת לקידמן בתור המלאך השומר שלה ונותנת לה את הקרדיט שבזכותה היה לה את הבטחון לעזוב את הסיינטלוגיה אחרי 30 שנה.
רימיני אף מספרת כי היא לא עודדה את התנהגותו של קרוז מעולם, וטענה כי הוא לא סיינטולוג אמיתי. "קופץ על ספות, מדבר על ברוק שילדס, הוא צריך לסתום את הפה. אנחנו צריכים להפסיק את זה, והוא צריך לחזור להיות שחקן". מה שנכון נכון.
בחתונה, כך אומרת רימיני, היא הבינה שקרוז עצמו, יחד עם ראש הכנסייה, דיוויד מיסקביג', הם האנשים שמאיימים על הכנסייה. במיוחד אחרי שהתברר לה שגורמים שונים הגישו נגדה דוחות התנהגות על כך שהייתה קולנית, גסה, איחרה להגיע, שדרגה את החדר בבית המלון בו היא שכנה והחליפה מקומות בקבלת הפנים. "בעקרון הם רצו לגרום לי לקחת בחזרה את הדברים שאמרתי ולהתנצל שהרסתי את חתונת השנה". בסופו של דבר אגב, עשתה רימיני בדיוק את מה שהם ביקשו והתנצלה, אבל אז גם התחילה לחשוב לעומק על עתידה. הכנסייה הסיינטולוגית הגיבה לדברים וכתבה שכל דבר שאומרת רימיני הוא לא רק לא נכון, אלא גם "מגוחך וטיפשי".
4 צפייה בגלריה
מקווים שעכשיו תרגישי טוב יותר. ליה ובעלה אנג'לו
מקווים שעכשיו תרגישי טוב יותר. ליה ובעלה אנג'לו
מקווים שעכשיו תרגישי טוב יותר. ליה ובעלה אנג'לו
(צילום: Gettyimages)
ערוץ ABC ביקש גם תגובה מהולמס בעקבות הראיון, והשחקנית שיחררה הצהרה דרך דובר יחסי הציבור שלה בה אמרה "אני מתחרטת שהעלבתי את ליה בעבר ומאחלת לה רק טוב בעתיד". רימיני התרגשה ואמרה "בזמנו רבתי איתה, אני מניחה שבהיעדר מילה מתאימה יותר, רבנו לשם הכנסייה, אבל עכשיו אני מבינה מה עבר עליה בגלל שאז חשבתי רק על עצמי ועל המשפחה שלי ומה אנחנו עברנו. לא היה לי מושג שהיא עוברת בעצמה כנראה הרבה יותר". למי שלא זוכר, קרוז והולמס התגרשו בשנת 2012 והולמס ובתה, סורי עזבו את הכנסייה. רבות דובר בהמשך על כךשקייטי ברחה כל עוד נפשה בה מהכנסייה ומבעלה, במטרה להגן על בתה הקטנה.
ואם לחזור לרימיני, נספר שבשנת 2013 היא השתתפה בתכנית "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית, ובאחת התכניות הופיעה במיוחד עם השיר "Roar" של קייטי פרי, בשביל לשלוח מסר לכנסייה, שלטענתה רק חיכתה שהיא תיכשל. כך לפחות היא הקפידה להגיד רגע לפני הביצוע. קריסטי אלי, סיינטולוגית מפורסמת נוספת, ממש לא אהבה את מה שהיא שמעה ואמרה בתגובה: "כשאת מחליטה להכתים ולהגיד שסיינטולוגיה היא רשע, את האויב שלי". רימיני ממש לא התרגשה, והסבירה בראיון כי היא מאוד מבינה את הצורך להגן על הדת שלך, וכשהיא הייתה באותו המקום היא הייתה מגיבה דומה.
לסיום, מקריא המראיין את תגובתה של הכנסייה הסיינטולוגית למקרה של רימיני, בה הם טוענים שהם לא מבינים מדוע אחרי שנתיים רימיני עדיין לא מסוגלת להמשיך בחייה ולשחרר, ושהיא מנצלת את הבמה בצורה אובססיבית כדי לקבל פרסום. לא יודעים, אנחנו מצדנו מאוד שמחים שעזבה את הדת, ועוד יותר שמחים לשמוע סוף סוף את כל הג'וס שהיה בפנים.
לראיון: