ללא יותר מדי הפתעות, הצהיר צ'ארלי שין באופן רשמי וקבל עם וכבלים על היותו נשא הנגיף HIV בתכנית ה-Today Show של רשת NBC ששודרה ממש עכשיו (שעון ישראל). "אני כאן כדי להודות שאני למעשה HIV חיובי", הצהיר השחקן בן ה-50. "אני חייב לשים סוף להתקפות, להשמצות ולחצאי אמיתות שנאמרים בימים האחרונים ופוגעים בי ומאיימים על בריאותם של כל-כך הרבה אחרים" אמר שין. "אין דבר רחוק יותר מהאמת".
שין אמר כי הגילוי על המחלה הגיע ממקום בלתי צפוי. "זה התחיל בסדרה של כאבי ראש חזקים. חשבתי שהיה לי גידול במוח. חשבתי שזה הסוף" אמר השחקן והמשיך כי הגילוי עצמו היה קשה מנשוא. " הם נכנסו לחדר ואמרו 'זה מה שקורה'. אלה שלוש אותיות שקשה לעכל. זוהי נקודת מפנה בחיים של כל אדם".
שין טוען כי ברגע שגילה כי הוא נשא, התקשר לאשתו לשעבר, ברוק מולר, ממנה התגרש באותה שנה וביקש ממנה להבדק.
לשאלתו של המראיין לגבי האם הדביק בכוונה את הנשים עימן שכב, או אפילו לא בכוונה, ענה שין "בלתי אפשרי. בלתי אפשרי". שין נשאל אם הוא מצפה לקבל מספר רב של תביעות אחרי הצהרתו הבריאותית, מאחר והוא גם פעיל מינית בשנים האחרונות שלאחר האבחנה.
"אם אצפה את העתיד ואנבא רעות, אני רק יכול להניח שזה השלב הבא". ומה לגבי אישומים פליליים? בחלק ממדינות ארצות הברית מספק לקיים יחסי מין (אפילו מוגנים) מבלי לספר לפרטנר על המחלה - וזו נחשבת לעבירה פלילית. "אתה צודק ואני מסכים אבל דווקא בגלל ששתקתי, אני נמצא בכל הבלאגן שאני נמצא. בכל הטלטלה. אני לא יכול לשבת פה ולהתגונן, אני רק יכול לשבת כאן איתך ולספר את האמת שלי".
1 צפייה בגלריה
צ'ארלי שין בתכנית הבוקר
צ'ארלי שין בתכנית הבוקר
צ'ארלי שין בתכנית הבוקר
(צילום: splashnews)
כשנשאל מה לדעתו יהיו הכותרות ענה "אני לא יכול לצפות איך התקשורת תנהג. אני רוצה לקוות שהם יהיו הרבה יותר סלחנים והרבה יותר תומכים מאשר כמה מהזבל שקראתי בימים האחרונים. בכנות, אני לא חושב שזה יכול להיות גרוע מזה".
אז כן, גם הכוכבים הכי גדולים קוראים צהובונים ושין סיפר שמה שהכי פגע בו היה שחושבים שהוא הדביק נשים באיידס בכוונה. "וחשבתי לעצמי וואו, זה פשוט הכי רחוק מהאמת שיכול להיות". לאוור שואל את שין האם הוא מודע לכך שאנשים שבאו איתו במגע מיני טוענים שהוא הדביקם בכוונה, לכך שין ענה ש"יהיה להם הרבה מה להוכיח. זה לא שם, זה לא קיים".
שין אף אישר שמספר אנשים, כולל אנשים שבאו במגע מיני איתו, ניסו לסחוט אותו אחרי שגילו את מצבו הבריאותי. כשנשאל האם הוא משלם לאנשים האלה, הוא ענה "לא אחרי היום, כבר לא. זו המטרה שלי, זו לא המטרה היחידה שלי, אבל אני משחרר את עצמי מהכלא היום".
כן, לכל הפרשה הזו יש גם אספקט כלכלי. פרט לרצון להיחשף ולהתוודות על מצבו הבריאותי, שין גם ללא ספק רוצה להוריד מגבו את האנשים שסוחטים אותו.
לשאלה "כמה שילם?" ענה שין כי הוא לא רוצה סתם לנחש, אבל מספיק כסף שהצטבר למליונים. "מה שאנשים שוכחים הוא שזה כסף שהם לוקחים לילדים שלי. הם חושבים שזה רק אני אבל יש לי חמישה ילדים ונכדה".
אתרים רבים מסביב לעולם מדווחים ברגעים אלו ממש, שכשהמצלמות נכבו, הודה השחקן בפני המגיש מאט לאוור כי הסכום ששילם לסוחטים עומד על עשרה מיליון דולר.
כשהמצלמות חזרו לצלם, נשאל שין מה מצבו הכלכלי אחרי ששילם מיליונים לסוחטים אותו. ולמרות שהיה בזמנו אחד השחקנים הכי מרוויחים בהוליווד, ענה שין "המצב שלי לא נהדר, הוא יהיה נהדר שוב. אני שורד, הייתי למעלה הייתי למטה, הייתי בעושר והייתי בעוני, זה עוד פרק בחיים שלי"
לאחר הוידוי בפני המגיש מאט לאוור והאומה, המשיכו שין והרופא שלו לראיון, בו הבהיר הכוכב כי הוא לא חולה באיידס אלא רק נשא של נגיף ה-HIV. שין סיפר שהוא לוקח קוקטייל של ארבעה כדורים ביום.
המראיין שאל האם הוא עדיין מכור לחומרים מסוכנים, שאלה לה השיב שין בשלילה, וסיפר שהוא עדיין שותה מדי פעם. כשהרופא נשאל האם הוא לא חושש ששין יתמוטט אם יערבב את הכדורים ביחד עם אלכוהול וסמים, ענה כי "אנחנו מבוהלים מצ'ארלי, אנחנו מפחדים שאם הוא מדוכא יתר על מידה, או ייטול סמים הוא ישכח מהכדורים. זו דאגה עצומה ובאורח פלא איכשהו הוא לוקח את הכדורים באופן קבוע".
שין חייך וסיפר שלא היה יום בו פספס את נטילת הכדורים. לאוור ביקש משין להפסיק לשתות, ואמר לו שלא מספיק להפסיק רק עם הסמים, ושין ענה לו שאולי אחרי היום גם שתיית האלכוהול תיפסק.
רופאו של שין, ביקש להדגיש כי השחקן אינו חולה באיידס אלא הוא רק נשא של הנגיף ולאור הטיפול התרופתי, הימצאותו של הנגיף בדמו של שין הוא מינימלי.
שין גם הודה כי הוא לא סיפר לכל ילדיו, רק לגדולה ביותר, קסנדרה וסיפר ש"היא לא קיבלה את זה טוב, אבל היא קשוחה כמו אבא שלה. היא הייתה רוקסטארית בקשר לזה".
לקראת סוף הראיון נחשפו בפני שין ציוצים תומכים מגולשים ברחבי העולם, מה שריגש אותו מאוד והוביל לשיחה על עזרה לזולת. "אם יש אדם שתהיה בפיו בשורה בעניין המחלה, זה יהיה אני. אני לא אהיה נער הכרזה של הדבר הזה אבל אני לא אתחמק ממחויבויות ומהזדמנויות לעזור לאחרים. אני אדבר על העניין הרבה, אבל אבחר בקפידה את הזוויות מהן אשקיף".
לעוד פרטים על נגיף ה-HIV, היכנסו לאתר של הוועד למלחמה באיידס בישראל