אמש התקיימה בניו יורק הגאלה השנתית של ערכים יהודיים (Champions of Jewish Values International Awards Gala) בניצוחו של הרב שמולי בוטח (51), אחד הרבנים האמריקאים המוכרים והצבעוניים ביותר. אורחת הכבוד באירוע והנואמת העיקרית פרט לרב, הייתה קייטלין ג'נר, מי שהייתה בעברה המדליסט האולימפי ברוס ג'נר, אב למשפחת הריאליטי המפורסמת בעולם, הקרדשיאנ'ס וכיום, לאחר השינוי שעשתה, היא בעלת רב מכר ומרצה ברחבי העולם.
ג'נר הוזמנה לנאום על ידי הרב והודתה לו על שנתן לה לייצג את הקהילה שלה. היא סיפרה על הקשר ההדוק שיש לה עם היהדות, למרות שגדלה כנוצרית. בפעם הראשונה שזה "פגש אותה", כך היא מספרת, היה זה דרך אביה, שהיה בין לוחמי חוף אומהה שהשתלטו על נורמנדי במלחמת העולם השנייה. הפעם השנייה הייתה באולימפיאדת מינכן 1972, לשם הגיעה כספורטאי צעיר, וקמה בוקר אחד לידיעה הנוראית על רצח הספורטאים הישראליים על ידי טרוריסטים.
2 צפייה בגלריה
הקשר בין היהדות וקהילת הלהט"בים. קייטלין ג'נר
הקשר בין היהדות וקהילת הלהט"בים. קייטלין ג'נר
הקשר בין היהדות וקהילת הלהט"בים. קייטלין ג'נר
(צילום: Gettyimages)
"דברים רבים השפיעו עליי לאורך חיי", סיפרה ג'נר והבהירה את החיבור הנוכחי שלה ליהדות, "אך הדרך האנושית בה ישראל מתנהגת אל קהילת הלהטב"ים מרגשת אותי ביותר. ישראל היא אחת מ-19 מדינות בלבד בעולם בה טרנסג'נדרים יכולים - לפי חוק - לשרת את המדינה שלהם. בישראל יש חוקים שמגנים על הלהט"בים, תל אביב הוכתרה בתור העיר הכי טובה לגייז בעולם וישראל מהווה מגדל של אור ותקווה עבור הקהילה ברחבי העולם".
ג'נר המשיכה וסיפרה על הערכים היהודיים שהיא מעריצה, המשפחתיות בראש ובראשונה, ואז צחקה עם אשתו של הרב, "את נראית נהדר אחרי תשעה ילדים, מישהו צריך להגיד את זה. לי יש עשרה ילדים, אבל הייתי צריכה שלוש נשים שונות בשביל זה", אמרה וכל הקהל צחק. אך עבור ג'נר זהו הרגע הנכון לדבר על השינוי שעברה. "אחרי המסע הארוך שלי והחופש שחיפשתי ומצאתי, אני מבינה למה יש קשר חזק כל כך בין הקהילה היהודית והלהטבית ברחבי העולם. אנחנו מושכים הרבה אויבים משותפים, אך אני לובשת את השנאה שלהם כאות של כבוד. אנחנו עומדים יחד בעד חופש, שיוויון זכויות וחשוב מכל, אהבה".
כוכבת הריאליטי גם סיפרה כי ביקרה בישראל בעבר והיא זוכרת בעיקר את התחושה. "יש משהו מיוחד באוויר שם", אמרה אך הדגישה כי חייבים להמשיך ולהתקדם. "עלינו לקדם את הקהילות שלנו ברחבי העולם. אין לנו גבולות ואנחנו אוהבים ללא גבולות".
2 צפייה בגלריה
מתי את מבקרת אותנו שוב?
מתי את מבקרת אותנו שוב?
מתי את מבקרת אותנו שוב?
(צילום: Gettyimages)