11 צפייה בגלריה
אנחנו הכי גאים בכם
אנחנו הכי גאים בכם
אנחנו הכי גאים בכם
(gettyimages)
השנה היא 2018, ולמרות שמעמדם החוקי ושוויון הזכויות להם זוכים חברי קהילת הלהט"ב בעולם רחוקים מלהיות מושלמים, נראה שרבים מהם הצליחו להתגבר על הקשיים שהחברה מערימה עליהם ולהגיע לעמדות מפתח שקובעות מה נאכל, במה נצפה, לאיזו מוזיקה נאזין ובאיזה סמארטפון נשתמש. לכבוד שבוע הגאווה, אספנו עבורכם את הגברים והנשים המשפיעים ביותר בעולם, כאלה שהצליחו לפרוץ גבולות ולצרוח מהפסגות הגבוהות ביותר שהם גאים להיות עצמם.

מנופפת בדגל: אלן דג'נרס

11 צפייה בגלריה
היפות והמשפיעות. אלן דגנ'רס ובת הזוג פורשה דה רוסי
היפות והמשפיעות. אלן דגנ'רס ובת הזוג פורשה דה רוסי
היפות והמשפיעות. אלן דגנ'רס ובת הזוג פורשה דה רוסי
(צילום: AP)
מנחת הטלוויזיה ומלכת צעדי הריקוד של הוליווד החלה את דרכה בשנות ה-80 בתור סטנדאפיסטית, וקטפה את תואר "האישה המצחיקה ביותר באמריקה". בשנת 1994 עלתה תוכנית טלוויזיה שיצרה ונשאה את שמה, ושלוש שנים לאחר מכן דג'נרס יצאה מהארון בריאיון למגזין ה"טיימס". לאחר מכן דמותה יצאה גם היא מהארון וזו הייתה הפעם הראשונה שדמות ראשית בתוכנית טלוויזיה אמריקאית הייתה לסבית.
בתחילת שנות ה-2000 עלתה לאוויר תוכנית אירוח בהנחייתה, ומאז ועד היום היא הספיקה לקטוף 15 פרסי אמי, ולהפוך לבסטי של ברק ומישל אובמה, ג'סטין טימברלייק, בנות משפחת קרדשיאן וג'סטין ביבר. דג'נרס הנחתה פעמיים את טקס פרסי האוסקר, ובטקס שנערך בשנת 2014 צילמה תמונת סלפי ששברה שיאים במספר השיתופים בטוויטר. ומה בנוגע לחייה האישיים? בשנת 2004, החלה אלן לנהל מערכת יחסים עם השחקנית פורשה דה רוסי. והשתיים נישאו ארבע שנים מאוחר יותר, כשבית המשפט העליון בקליפורניה ביטל את האיסור על נישואים חד מיניים.

פה גדול: קרל לגרפלד

11 צפייה בגלריה
נרגן, שוביניסט, סקסיסט - ואייקון. קרל לגרפלד
נרגן, שוביניסט, סקסיסט - ואייקון. קרל לגרפלד
נרגן, שוביניסט, סקסיסט - ואייקון. קרל לגרפלד
(AP)
לגרפלד בן ה-84 עומד בראשם של בתי האופנה שאנל ופנדי, והוא כבר מזמן לא רק מעצב אופנה. בשמים, עיצוב פנים, צילום, ציור וספרות הם רק חלק מהתחומים בהם הוא מתעסק. שיערו הלבן, משקפי השמש והחליפה השחורה הנצחית שמשולבת עם חולצה לבנה בעלת צווארון נוקשה ותליוני צלבים הפכו לסמל ההיכר של המעצב, שנהיה אייקון תרבותי של ממש. חוץ מכישרון ומראה בלתי נשכח, בורך לגרפלד בפה שמסבך אותו השכם וערב. הוא כינה את הזמרת אדל "שמנמנה", קרא למריל סטריפ "זולה" וטען שדוגמנית שלא רוצה שיורידו לה את המכנסיים צריכה להצטרף למנזר.
במשך השנים שמר לגרפלד באדיקות על חייו הפרטיים ונטיותיו המיניות נשמרו בסוד. בשנה שעברה סיפר לעיתונאית צרפתייה שניהל מערכת יחסים במשך 19 שנים עם ז'אק דה באשר. השניים היו יחד עד שנת 1989, אז מת דה באשר ממחלת האיידס. "אהבתי את הנער הזה עד אין סוף, אבל מעולם לא קיימנו יחסי מין". חוץ מעם גברים, מנהל המעצב מערכת יחסים מיוחדת עם החתולה שלו, וסיפר שהיה מתחתן איתה לו החוק היה מתיר זאת.

שירים ושערים: קייטלין ג'נר

11 צפייה בגלריה
נעים להכיר. קייטלי ג'נר
נעים להכיר. קייטלי ג'נר
נעים להכיר. קייטלי ג'נר
הצופים האדוקים בתוכנית הריאליטי של משפחת קרדשיאן ודאי זוכרים את ברוס ג'נר, אב המשפחה המבולבל שנרמס על בסיס יומי על ידי בנות המשפחה הדומיננטיות (שלא לומר פסיכופטיות). שמועות אודות מגדרו של ג'נר, שהיה אצן אולימפי בעברו ואף זכה במדליית זהב, ליוו אותו במשך שנים רבות וצלמי פפראצי חרוצים תיעדו אותו כשלק צבעוני משוח על ציפורניו.
בשנת 2015 התראיין ג'נר לדיאן סויר, וחשף שהוא אישה טרנסג'נדרית. זמן קצר לאחר מכן חשף את מראהו ושמו החדשיםעל שער המגזין "ואניטי פייר" ג'נר בחר בשם קייטלין וביקש שיפנו אליו בלשון נקבה. החשיפה גררה גל תגובות אוהדות מכל קצוות תבל והמהפך תועד בתוכניות ריאליטי שונות. קייטלין זכתה בפרס האומץ בטקס ה-ESPY על פועלה למען קהילת הטרנסג'נדרים, לא מובן מאליו בהתחשב בעובדה שאנחנו חיים בעולם בו ספורטאים רבים עדיין חוששים לצאת מהארון.

זיהוי פנים: טים קוק

11 צפייה בגלריה
אדוני המנכ"ל. טים קוק
אדוני המנכ"ל. טים קוק
אדוני המנכ"ל. טים קוק
(צילום: AP)
קוראים את הכתבה באייפון שלכם? הפרחים לטים קוק, מנכ"ל חברת אפל, שנכנס לתפקיד אחרי מותו של סטיב ג'ובס בשנת 2011. בניגוד לג'ובס, את קוק לא אופפת הילה של גאון מטורף בסריג גולף שחור. כשנכנס לתפקידו היה אלמוני כמעט לחלוטין, אולם החברה הכפילה את שוויה תחת שרביטו.
קוק נחשב לאדם פרטי מאוד, וחשף שהוא הומוסקסואל בטור שפרסם ב"בלומברג". הטור נכתב לאחר ששדרן הטלוויזיה סיימון היבס דיבר על מנהלים שמסתירים את נטיותיהם המיניות. "אני לא מבקש למשוך תשומת לב, אבל אם לשמוע שמנכ"ל אפל הוא הומו עוזר למישהו או מישהי לקבל את עצמם, או מנחם אדם שמרגיש בודד, או מעורר באנשים השראה לדרוש שוויון, זה שווה את הוויתור על פרטיותי. אני גאה להיות גאה. אני מגדיר את היותי גאה כאחת המתנות הגדולות שאלוהים נתן לי". אנחנו מגדירים את המקבוק אייר כאחת המתנות הגדולות שאלוהים נתן לנו.

אישה זה השחור החדש: לוורן קוקס

11 צפייה בגלריה
ד"ש לביונסה. לוורן קוקס
ד"ש לביונסה. לוורן קוקס
ד"ש לביונסה. לוורן קוקס
(gettyimages)
לוורן קוקס נולדה כגבר וכשהייתה בת 11 היא ניסתה להתאבד. זה קרה אחרי שהבינה שיש לה רגשות כלפי חבר מהכיתה ואחרי תקופה ארוכה בה הייתה קורבן לביריונות בבית הספר. "לא התנהגתי בצורה שהחברה מצפה ממי שנולד עם איברי מין זכריים להתנהג. כינו אותי בשמות, רדפו אחרי בכל יום אחרי שעות הלימודים. תמיד היו חבורות של ילדים שחיכו לי כדי להכות אותי", סיפרה בריאיון ל"הפינגטון פוסט".
קוקס החלה לעבור תהליך הורמונלי בגיל ההתבגרות. לאחר מכן עברה שינוי פיזיולוגי, ובקולג' החלה להזדהות כאישה. למרות שהיא ידועה בעיקר בשל התפקיד בסדרה "כתום זה השחור החדש", עליו הייתה לטרנסג'נרדית הראשונה שקיבלה מועמדות לפרס האמי, לוורן מרכזת את מרבית מאמציה בפעילות למען הקהילה הגאה והטרנסג'נדרים, וזכתה בשלל פרסים והוקרות על המאמצים שהיא עושה למען הקהילה. בתחילת השנה רשמה לזכותה היסטוריה נוספת כשהייתה לטרנסג'נדרית הראשונה אי פעם על שער המגזין "קוסמופוליטן".

שלום, קלריס: ג'ודי פוסטר

11 צפייה בגלריה
אצולה הוליוודית. ג'ודי פוסטר
אצולה הוליוודית. ג'ודי פוסטר
אצולה הוליוודית. ג'ודי פוסטר
(gettyimage)
בשנת 2013 זכתה ג'ודי פוסטר בפרס מפעל חיים בטקס גלובוס הזהב. השחקנית, שזכתה בעבר בשני פרסי אוסקר על יכולות המשחק הפנומנליות שלה, עלתה נרגשת לבמה ויצאה מהארון. "זו הצהרה שאני קצת נרגשת בנוגע אליה, אבל אני עומדת להוציא את זה החוצה. בקול ובגאווה. אני אצטרך את עזרתכם. יצאתי מהארון כבר לפני אלפי שנים, אי שם בעידן האבן. באותם ימים מוזרים כנערה שברירית נחשפה בפני חברים אמינים ומשפחה, שותפים לעבודה, ואז בהדרגה ובגאווה, לכל מי שהכיר אותה".
נטיותיה המיניות של השחקנית היו גלויות למדי ובשנת 2007 היא סיפרה על מערכת יחסים והורות משותפת שהיא מנהלת עם התסריטאית סינדי ברנרד. השתיים נפרדו אחרי זוגיות שארכה 14 שנים, ובשנת 2014 נישאה פוסטר לבת הזוג שלה, אלכסנדרה הדיסון.

רד מעל מסך הטלוויזיה שלי: ראיין מרפי

11 צפייה בגלריה
עבד עם ליה מישל ושרד כדי לספר. ראיין מרפי
עבד עם ליה מישל ושרד כדי לספר. ראיין מרפי
עבד עם ליה מישל ושרד כדי לספר. ראיין מרפי
(AP)
אם הדלקתם טלוויזיה אי פעם, סביר להניח שנפלתם על סדרה שראיין מרפי היה שותף ביצירתה. התסריטאי והבמאי יצר, בין היתר, את הסדרות "ניפ טאק", "GLEE", "אימה אמריקאית", "מלכות הצעקה" ו"סיפור פשע אמריקאי". מרפי הוא הומוסקסואל מוצהר, נשוי ואב לשני בנים שהגיעו לעולם בהליך פונדקאות. בשנת 2015 זכה לפרס מיוחד על תרומתו למלחמה באיידס דרך יצירותיו.

מצחיקונת: קייט מקינון

11 צפייה בגלריה
הנכס של "סטרדיי נייט לייב". קייט מקינון
הנכס של "סטרדיי נייט לייב". קייט מקינון
הנכס של "סטרדיי נייט לייב". קייט מקינון
(AP)
קייט מקינון היא כבר מזמן לא רק קומיקאית. מי שנחטפה לתוכנית המערכונים "סטרדיי נייט לייב" בשנת 2012, היא אחת הנשים המצחיקות ביותר בעולם והחיקוי המופלא של הילארי קלינטון הפך אותה למאמי הלאומית בארצות הברית. נכון להיום, נראה שהיא הנכס הגדול ביותר של תוכנית המערכונים, והופעותיה בקולנוע הוכיחו שמדובר בשחקנית של ממש ולא בעוד חקיינית.
בשנת 2016 זכתה מקינון בפרס האמי אחרי 23 שנים בהן אף חבר קאסט לא קטף את הפרס הנחשק. היא לא עושה עניין גדול מהיותה לסבית ומעולם לא יצאה בהצהרות פומוזיות בנושא. מקינון מגדלת חתול והתייחסה אליו בבדיחות כאל בנה, אולם מהשנה שעברה הקן התרחב והשחקנית מנהלת מערכת יחסים עם ג'קי אבוט.

המירוץ מתחיל: רופול

11 צפייה בגלריה
פפרמינט בחרה את האאוטפיט? רופול
פפרמינט בחרה את האאוטפיט? רופול
פפרמינט בחרה את האאוטפיט? רופול
(AP)
רופול (או בשמו המלא רופול אנדרה צ'ארלס) נחשב לדראג קווין המפורסמת ביותר בעולם. בשנת 2009 עלתה לטלוויזיה התוכנית "המירוץ לדראג של רופול", אותה יצר ומנחה צ'ארלס. בתחילה צולמה התוכנית בתקציב נמוך והפקה זולה, אולם אחרי העונה הראשונה הפכה לחביבת הקהילה הגאה והטירוף סביבה החל ולא נרגע עד היום. רופול זכה בפרס אמי על התוכנית ובין היתר הוא גם מוזיקאי, סופר, דוגמן ופעיל למען הקהילה הגאה. הוא מאפשר לפנות אליו הן כשזכר והן כנקבה, ובספרו הוא כתב שלא אכפת לו איך יקראו לו - כל עוד באמת יקראו לו.
בשנה שעברה נכנס לרשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם" של המגזין "טיימס" ובחודש מרץ האחרון עשה היסטוריה כשהיה לדראג קווין הראשונה עם כוכב בשדרת הכוכבים המפורסמת בהוליווד. ועל זה, יש לנו רק דבר אחד להגיד לכם: