חודש נובמבר הוא חגיגה לכל חובבי הקניות ברשת, ובואו נודה על האמת – רובנו המוחץ כלול בקטגוריה הזו. החודש הנפלא הזה טומן בחובו אינספור הנחות, הטבות ודילים בשלל אתרים, ורוב הסיכויים שנמצא איזו הנחה קטנה לפחות על מוצר או שניים שחשקה בהם נפשנו עוד מהפעם האחרונה שבה המרשתת הציעה לנו דילים שווים.
בין כל המוצרים האלה קיימים כמובן לא מעט מותגים של סלבס שנתנו את שמם לליין מוצרים כזה או אחר. לא מדובר על מפורסמים שמתפקדים בתור פרזנטורים של חברה או מוצר כלשהו, אלא כאלה שלקחו את העניין צעד אחד קדימה ויצרו משהו משל עצמם, או שיתפו פעולה עם מותג קיים כדי להוציא תוצר חדש. אותם סלבס מרוויחים כמובן לא מעט כסף על המכירות, לרוב בזמן שהם משקיעים מינימום מאמץ, אם בכלל, במוצר עצמו.
אז מי הם הסלבס ששמם מתנוסס בגאווה על הלוגואים של המוצרים השונים? ולחילופין – מי אלה שגילו שעם כל הכבוד, השם שלהם ממש לא מספיק כדי להפוך את המוצר שלהם למצליח?
מבושמת קלות
לפני 15 שנה בריטני ספירס חברה למותג הקוסמטיקה "אליזבת ארדן" במטרה להוציא ליין בשמים שיישא את שמה. שיתוף הפעולה הזה היה כל כך מוצלח, שנכון להיום יצאו לא פחות מ-26 בשמים, רובם עם טייטלים לא ממש יצירתיים שמזכירים אחד את השני ונושאים בתוכם את המילה פנטזיה (פנטזיה, פנטזיה של חצות, אי הפנטזיה, פנטזיית קרקס, פנטזיה עם טוויסט ועוד ועוד).
לא ברור עד כמה בריטני מעורבת ביצירת הריחות, אבל הזמרת בהחלט תרמה את חלקה בכך שעשתה להם פרסומות וגם שילבה אותם ללא בושה בחלק מהקליפים שלה, סוג של פרסומות לא ממש סמויות. במקרה, או שלא, היא אפילו הוציאה שיר בשם Perfume.
טבעי זה הכי, אחותי
בנות משפחת קרדשיאן-ג'נר אובססיביות למראה שלהן, אין דרך אחרת להסביר את אינספור הטיפולים והניתוחים הקוסמטיים שעברו במהלך השנים. לכן רק טבעי (וכידוע, קרדשיאן היא מילה נרדפת לטבעי) שהן יציעו לציבור הרחב מגוון מוצרים שיעזור לו לשפר את מראהו גם.
עד שהן יפתחו מכון קוסמטיקה שבו הן ירכזו ויציעו את כל עשרות (מאות?) הפרוצדורות שעברו על בשרן במהלך השנים, הן מציעות תכשירי איפור ויופי למיניהם, בשמים, בגדים ואפילו ליין מחטבים שקים הוציאה ממש לא מזמן.
ותגידו מה שתגידו – אין ספק שזה הולך להם, המשפחה הזו מגלגלת מיליונים על גבי מיליונים בשנה, כולל מילארדרית אחת ,קיילי ג'נר.
בגד לכל דורש
סופיה ורגרה היא לא רק שחקנית, לאחרונה היא הפכה גם למעצבת בגדים – כשעיצבה ליין של חולצות, ג'קטים וג'ינסים. אבל בניגוד לסלבס אחרים שרוצים לקשר את שמם למותגים יוקרתיים, ורגרה דווקא העדיפה שהמוצרים שלה יהיו במחירים שווים לכל כיס – ויצרה שיתוף פעולה עם רשת הכלבו הענקית "וולמארט", שם בגדיה נמכרים כולם במחירים של 30 דולר ומטה.
ורגרה בהחלט מתגאה במה שיצרה, ודואגת ללבוש את הבגדים שבעיצובה גם כשהיא מסתובבת ברחובות ויוצאת לשופינג. כי כמו שאומרים, את הכי יפה כשנוח לך, ובעיקר כשאת לובשת את מה שעיצבת בעצמך.
בגדים לילד
גם הדוגמנית רוסלנה רודינה עברה השנה צד – מללבוש בגדים לפרנסתה - לעיצוב הבגדים, אבל לא עבור נשים כמוה, אלא דווקא לילדים, בהשראת בנה יאן בן ה-4.
"את יאן אני מלבישה בסגנון 'ספורט אלגנט'", סיפרה הכוכבת ."חשוב לי שיהיה לו נוח... זה ילד, לא צריך להעמיס עליו". יש ילדים שאמא שלהם בוחרת עבורם מה ללבוש בכל בוקר, ויש כאלה שאמא שלהם מעצבת להם את כל הקולקציה.
יאללה, למטבח!
כריסי טיגן היא דוגמנית, מגישה ואושיית טוויטר שנונה ונשכנית – ובנוסף לכל זה, גם סוג של טבחית על – באמתחתה כבר כמה ספרי מתכונים, וכדי שתוכלו להכין אותם כראוי - היא הוציאה בנוסף גם סדרת כלי בישול, שכוללת מחבתות, סירים וסכינים.
טיגן גם פתחה אתר מיוחד בשם Cravings (השתוקקויות) שכולל את המתכונים שלה, טיפים וגם המלצות למסעדות, למקרה שאחרי שקניתם את הספר ואת כל אביזרי הבישול שלה, הבנתם פתאום שבעצם לא באמת בא לכם לבשל ושאתם מעדיפים לאכול בחוץ.
על הסכין
לכריסי טיגן יש תחרות מקומית, מצידו של טום אביב, המסעדן וזוכה העונה השישית של "מאסטר שף". בניגוד לטיגן, אביב ממש מתפרנס מכישורי המטבח שלו, אך הוא דווקא השיק משהו פחות בומבסטי - ליין סכיני מטבח. אנחנו בטוחים שספר הבישול עוד יגיע.
קוצ'ינה ביונסה
אוכל הוא כנראה תחום רווחי לעבוד בו מהצד, אחרת קשה להסביר למה כל כך הרבה סלבס הופכים למשקיעים ויזמים בו. עד כמה שידוע לנו, ביונסה לא באמת צריכה הכנסה מהצד, לכן היה מפתיע לגלות שגם היא מרחיבה את עיסוקיה אל עולם הקולינריה הטבעוני.
קווין בי, בשיתוף עם מאמן הכושר שלה, פתחה שירות משלוחים של אוכל המבוסס על תזונה צמחית, כזה המיועד בעיקר לאלה שרוצים להתנסות באורח חיים טבעוני, אבל חוששים מכל מה שקשור להכנת האוכל עצמו. מלבד היותו טבעוני, האוכל גם בריא – ומבוסס על דגנים, קטניות וירקות, אורגני, נטול גלוטן, ובעל אחוזי שומן נמוכים, עם תבלינים וכמויות מעטות של מלח ופלפל. האם האוכל גם טעים? זו כבר שאלה אחרת – אבל אנחנו סומכים על הטעם של ביונסה.
ולא רק במוזיקה ואוכל הכוכבת מתעסקת – כיאה לאושיית האופנה שהיא, ביזס הוציאה גם ליין בגדי ספורט. הגיוני - אחרי שאכלנו את האוכל שלה, נוכל ללבוש את הבגדים שלה ולשרוף את הקלוריות באימונים (בזמן שאנחנו שומעים את המוזיקה שלה באוזניות כמובן). כן, היא בהחלט חושבת על הכל.
ביקיני מבית דדון
גם הדוגמנית נטלי דדון לא מסתפקת בצעידה על מסלול ולבישת בגדים של אחרים – לפני מספר שנים היא השיקה את "רינקיני", ליין בגדי ים בעיצובה, וגם קולקצית הלבשה תחתונה עבור דלתא.
אופס... פחות עבד להם
ובניגוד להצלחות שהוזכרו עד כה, יש גם את אלה שניסו להשיק עסקים משלהם, אבל גילו שלא מספיק להיות סלב כדי לעשות זאת - צריך שהמוצר עצמו יהיה ראוי לשימוש.
הקרדשיאנז לדוגמא הבינו שעליהן להתרכז בתחום הביוטי, אחרי שב-2010 ניסו להוציא כרטיס אשראי משלהן, שזכה לשם ההולם Kardashian Kard. לרוע מזלן, הציבור העדיף לגהץ כרטיסים אחרים, והאשראי שלהן בוטל חודש בלבד אחרי שהושק.
על ליין הבשמים המצליח של בריטני ספירס כבר דיברנו, אבל בעברה יש גם עסק כושל אחד לפחות – מסעדה בשם "נילה" שהכוכבת היתה שותפה בה ב-2002. לקח לה חצי שנה להבין שעולם המזון הוא לא עבורה ושעדיף שתתרכז במוזיקה. היא פרשה מהשותפות, והמסעדה נסגרה זמן קצר לאחר מכן.
גם ג'ניפר לופז ניסתה את כוחה במסעדנות, והמסעדה הפורטוריקנית שפתחה ב-2002 שרדה 6 שנים בלבד עד שנסגרה. לזכותה ייאמר שמסעדות אחרות נסגרות על ימין ועל שמאל, כך ש-6 שנים הם דווקא זמן מכובד יחסית לחיי מסעדה.
הזמר פארל וויליאמס ניסה להוציא משקה אלכוהולי שיועד לנשים "עצמאיות ומצליחות" – אך גילה שאותן נשים כנראה מעדיפות את האלכוהול שלהם קצת אחרת, אולי דווקא מסלבים אחרים. מאוחר יותר וויליאמס תבע את שותפיו למוצר, בטענה שלא שיווקו אותו כראוי.
לינדזי לוהן שפעם היתה זמרת ושחקנית מצליחה, והיום לא ממש ברור מה היא עושה, ניסתה לעשות הסבת מקצוע ולהכנס לעולם חיי הלילה. הכוכבת קנתה מועדון במיקונוס שביוון, מקום תיירות פורח וטרנדי מאוד בימים אלה. לרוע מזלה, התיירים הרבים שפוקדים את האיזור בחרו משום מה דווקא לדלג על המועדון שלה, והוא נסגר שנה לאחר שנפתח.
ונסיים עם המצליחן הכי כושל שיש - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שטיפח לעצמו תדמית של איש עסקים מצליח, אך בפועל רוב עסקיו נכשלו ואף הגיש בקשה לפשיטת רגל 6 פעמים שונות. וזה מוכיח שגם אם נכשלתם פעם אחר פעם - עדיין יש סיכוי לא קטן שתוכלו להפוך לשליטי המעצמה הגדולה בעולם. כך שאל יאוש!