5 צפייה בגלריה
בקרוב: עוד מוצר לא מוזיקלי מבית ריהאנה
בקרוב: עוד מוצר לא מוזיקלי מבית ריהאנה
בקרוב: עוד מוצר לא מוזיקלי מבית ריהאנה
(צילום: AP)
ריהאנה ממשיכה בתהליך ההסבה המקצועית שהיא עוברת בשנים האחרונות, מאחת הזמרות המצליחות בעולם לכוכבת שמתעסקת בעיקר באופנה ובטיפוח. אחרי שבשנים האחרונות יצרה מותג הלבשה מצליח וליין איפור רווחי במיוחד, כעת היא מרחיבה אופקים לעבר טיפוח העור. אמש (ג') נודע כי הכוכבת בת ה-32 תשיק ב-31 ביולי ליין מוצרים בשם Fenti Skin. את ההודעה היא בישרה ל-85 מיליון העוקבים בחשבון האינסטגרם על ידי סרטון קצר בה רואים אותה מורחת כמה מהקרמים על פניה. לצד הסרטון כתבה שהמוצרים יוצעו למכירה באופן בלעדי באתר שלה החל בסוף החודש.
לא פלא שהכוכבת ממשיכה להרחיב את אימפריית הביוטי שלה: לפני כשנה הכתיר אותה מגזין "פורבס" בתור המוזיקאית העשירה בעולם, עם הון שהוערך ב-600 מיליון דולר – קפיצה ענקית מ-210 מיליון הדולר שהיו ברשותה שנה לפני כן. בכך היא עקפה זמרות כמו מדונה (עם 570 מיליון דולר), סלין דיון (450 מיליון) וביונסה (400 מיליון).
למרות ההגדרה שלה כ"מוזיקאית", כבר זמן רב שריהאנה לא באמת עוסקת במקצוע שהפך אותה לאחת הכוכבות הגדולות בעולם. מעריציה ידעו להגיד במרירות מסוימת שבכל מה שקשור למוזיקה, רירי נמצאת בפסק זמן ארוך ומייגע. אלבומה האחרון יצא ב-2016, ותאריך יציאה לבא בתור עדיין אין – שלא לדבר על כך שהיא דואגת פה ושם ליידע את עוקביה שהיא מודעת לכך שהם משתוקקים למוזיקה חדשה ורומזת להם בעוקצנות שהם כנראה ימתינו עוד לא מעט זמן.
5 צפייה בגלריה
מוזיקה חדשה? לא כרגע
מוזיקה חדשה? לא כרגע
מוזיקה חדשה? לא כרגע
(צילום: Splash News)
וכאמור, לא שיש לה סיבה למהר, לפחות לא כלכלית – למרות פסק הזמן הארוך שלקחה, המוזיקה, הקמפיינים והמותגים השונים שלה משלשלים לכיסה הון תועפות מדי שנה. ב-2019 בלבד הרוויחה 62 מיליון דולר, ודורגה שלישית ברשימת הזמרות המצליחות אחרי ביונסה וטיילור סוויפט - קפיצה נאה מ-2018, אז דורגה רק במקום השביעי ברשימה.
ב-2016 למשל, נודע שהרוויחה 22.3 מיליון דולר מסטרימינג ומכירות של המוזיקה שלה בלבד. סיבובי ההופעות שלה והקמפיינים שעשתה לחברות כמו סמסונג גם הכניסו לכיסה שלל נאה. בנוסף, יש לה אחוזים בשירות הסטרימינג טידאל שהקים ג'יי זי, ומוערך בשווי של 600 מיליון דולר.
ב-2017 יצרה הכוכבת עם הקונצרן הצרפתי LVMH את ליין הקוסמטיקה Fenty Beauty אשר עשה רווחים של 100 מיליון דולר ב-40 הימים הראשונים שלו בשוק, וב-15 חודשים בלבד גרף למעלה מ-570 מיליון דולר. כיום הוא מוערך בשווי של שלושה מיליארד דולר, כשריהאנה עצמה מקבלת 15 אחוז מהרווחים. עוד לפני כן מכרה ליין בשמים מצליח תחת שמה, שהכניס רווחים של 80 מיליון דולר.
כמובן שהיא גם אשת אופנה מצליחה, עוד לפני שהקימה ב-2018 ליין הלבשה תחתונה משלה, Savage x Fenty, היא שיתפה פעולה עם מותגים אחרים ועיצבה עבורם. כצפוי, הקו שיצרה בעצמה הפך להצלחה ענקית, גם בקרב הסלבס שהגיעו לתצוגות שלה בהמוניהם, חלקם אף צעדו על המסלולים, כמו ג'יג'י חדיד, הלסי ונורמני. ב-2019 שווי הליין הוערך ב-62 מיליון דולר.
5 צפייה בגלריה
מדגמנת את ליין ההלבשה התחתונה שלה
מדגמנת את ליין ההלבשה התחתונה שלה
מדגמנת את ליין ההלבשה התחתונה שלה
(צילום: אינסטגרם)
אבל כמובן שיש לה גם הוצאות. בנוסף לכל, ריהאנה היא אשת נדל"ן – בבעלותה שלושה בתים בלוס אנג'לס, אחוזה אחת שקנתה ב-6.8 מיליון דולר (וכעת משכירה ב-35,000 דולר לחודש), בית נוסף שקנתה ב-5.45 מיליון דולר ודירה שרכשה בסכום צנוע יותר, של 925,000 דולר בלבד.
בשנה שעברה הכוכבת התגוררה בלונדון, שם שהתה באחוזת שבעה חדרים ושילמה לבעל הדירה שלה 20,363 דולר לשבוע. באותה תקופה נודע שהיא מקליטה מוזיקה באחוזה בשווי 25,454 דולר ליום. לא פלא שעד היום המוזיקה הזו לא שוחררה - קשה להאמין שהיא אכן הצליחה לעבוד שם, בהתחשב בכך שהמקום כלל גם בית קולנוע, בריכה וחדר כושר.
בתור מישהי שמתעסקת באופנה וטיפוח, ריהאנה גם אוהבת להשקיע קצת בעצמה – מקורבים מספרים שלעיתים היא מוציאה עשרות אלפי דולרים בשבוע על מוצרי טיפוח, מספר שמתקרב לא פעם ל-40,000 דולר, ולא כולל את מעצבת השיער האישית שלה, אורסולה סטפן, שגובה ממנה 17,834 דולר לטיפול.
5 צפייה בגלריה
ריהאנה הלבשה תחתונה Savage X Fenty
ריהאנה הלבשה תחתונה Savage X Fenty
ריהאנה הלבשה תחתונה Savage X Fenty
(צילום מסך)
אבל לא רק ביזבוזים ושופינג, אלא גם תרומות מכובדות ביותר – ריהאנה היא נדבנית ידועה, ורק בחודש מרץ האחרון נודע כי תרמה 5 מיליון דולר למלחמה בקורונה, לאחר שכמה חודשים לפני כן תרמה 700,000 דולר נוספים.
רוסרט וואטס, אשר אחראי על רשימות "העשירים ביותר" של מגזין "הטיימס" הבריטי, אומר עליה: "ריהאנה מייצגת את השינוי שאנחנו רואים ברשימות האלו בשנים האחרונות. פעם היו בהם בעיקר כאלו שירשו את כספם, והיום בעיקר אנשים שעשו את כספם בעצמם, עם רקע צנוע או אפילו בעייתי".
5 צפייה בגלריה
ריהאנה
ריהאנה
ריהאנה
(צילום: Splash News)