השבוע נודע כי רשת האופנה GAP מתעתדת לסגור מאות חנויות שלהמותג בארצות הברית עד שנת 2024. כזכור, GAP הודיעו על סגירת כל הסניפים של המותג בישראל ב-2016,שנתיים לאחר מכן יצאה הודעה נוספת מהרשת שאמרה כי "המותג לא מצליח" ואילו מנכ"ל המותג הוסיף כי התכנון הוא לסגור מאות חנויות בארצות הברית ,בבריטניה, בצרפת, באירלנד ובאיטליה. מטעם המותג דווח על הפסדים העומדים על 740 מיליון ליש"ט בחודשים מרץ, אפריל ומאי 2020.
ליבנו הרחום (ובעיקר הנוסטלגי) לא הרשה לנו להתעלם מהבשורה המדאיגה לגבי עתידה של רשת האופנה ולכן החלטנו להיזכר בכל הכוכבים המפורסמים ביותר בהוליווד שבקורות החיים המפוארים שלהם ניתן למצוא גם שורה על התקופה בה דיגמנו ל-GAP. משרה ג'סיקה פרקר, דרך ליב שרייבר ועד המלכה האם – מדונה.
קארי בראדשו מתהפכת: שרה ג'סיקה פרקר
בתחילת 2004 וממש לאחר סיום העונה האחרונה של הסדרה "סקס והעיר הגדולה", שרה ג'סיקה פרקר חתמה על חוזה שעמד על 38 מיליון דולר לטובת דוגמנות למותג. בחוזה סוכם כי פרקר תופיע במודעות הסתיו של הקמפיין ותמשיך עד אביב 2005. המחשבה שעמדה מאחורי ליהוקה של השחקנית הייתה ברורה – הבאז סביבה היה עצום, אך הביקורות היו ציניות מאוד בהתחשב בכך שהדמות אותה גילמה פרקר, קארי בראדשו, הייתה פאשניסטית זוהרת המכורה למותגי אופנה יוקרתיים – ההפך הגמור מהליין הקז'ואלי של GAP. "נראה כי המותג מרגיש את הצורך בפנים אייקוניות שילוו אותם. הם מרגישים קצת חסרי ביטחון וזקוקים לדחיפה זוהרת", אמרה וונדי ליברמן, היועצת האסטרטגית של WSL.
למרות שהקמפיין בכיכובה של פרקר היה מוצלח וזכה לשלטי חוצות רבים, במרץ 2005 הסתיים החוזה בין השחקנית למותג ולא חודש יותר. אגב, מי שהחליפה את פרקר הייתה הזמרת ג'וס סטון, שהייתה אז בתחילת דרכה.
הסתכלה להם בעיניים: ג'סיקה אלבה
שחור לבן זה החיים: ליב שרייבר ושות':
בשנת 2007 החליטו מטעם המותג לנסות משהו חדש, קמפיין בשחור לבן, לטובת המהלך גייסה הרשת את השחקן הלוהט (סליחה, יש לנו חולשה אליו) ליב שרייבר, שעטה על עצמו הבעת פנים סקסית ופיזר מבטים שחדרו לעמקי נשמתנו. את הקמפיין צילמה הצלמת אנני לייבוביץ', הידועה בצילומי דיוקנאות בשחור לבן של מפורסמים רבים, והליין זכה לשם "קלאסיקות שהוגדרו מחדש".
לצידו של שרייבר כיכבו בקמפיין גם הזמר ג'ון מאייר, שרה סילברמן, לוסי לו ועוד. זה הזמן לציין כי בניגוד לקמפיינים קודמים של המותג, הקמפיין בכיכובו של שרייבר לא הגיע למסך. "כשבחרנו בקונספט הזה החלטנו שזה פשוט לא מתאים לטלוויזיה", אמר ג'קי לנארט, סמנכ"ל השיווק של המותג.
חתיך שבא למות: ג'וש דוהאמל
מלכה לנצח: מדונה
מדונה, המוכרת לכולנו בכינוי "המלכה האם", מאז ומתמיד הייתה מזוהה עם מותגי אופנה יוקרתיים של מעצבי העל הגדולים בעולם, החל מז'אן פול גוטייה ועד ורסאצ'ה, אבל כנראה שמתחת לכל חזות הוליוודית מסתתרת חיבה גדולה לקז'ואל. בשנת 2003 הודיע מותג האופנה כי החליטו להעסיק את מדונה שתהיה הפנים של קולקציית הסתיו שזכתה לשם A New Groove, A New Jean.
מדונה לבשה גופיה לבנה צמודה, מכנסי ג'ינס והשלימה את הלוק עם סט יהלומים בשווי חמישה מיליון דולר של המעצב ניל ליין, וביחד עם הראפרית מיסי אליוט עשתה ביצוע חדש ללהיט Into the Groove.
אגב, עד עצם היום הזה GAP סירבו לחשוף כמה הם שילמו למדונה עבור השתתפותה בפרסומת, אך יודעי דבר מעבר לים רמזו כי מדובר בסכום העומד על כמה מיליון ליש"ט. ואם נאמר את האמת – אנחנו לא באמת מופתעים מכך.
היסטרית: סלמה הייק
עלו על גל המגניבות: פארל ויליאמס
בשנת 2012 ובזמן שהמותג GAP ניסה למצוא את הדרך להיות מגניב בארצות הברית, ב-GAP הונג קונג עלו על דרך המלך כשליהקו לקמפיין את הראפר פארל ויליאמס. על הצילומים הייתה אחראית הצלמת האגדית אנני לייבוביץ' ולצידו של פארל לוהקה אנג'לבי, דוגמנית-שחקנית מפורסמת בהונג קונג.