יותר מעשרים שנים חלפו מאז שכריסטינה אגילרה החלה את הקריירה שלה בתור כוכבת נוער מתקתקה, אי שם בשנות התשעים. היום (ו') היא חוגגת את יום הולדתה ה-40 - כבר לא נערה, עם קריירה מרשימה ופתלתלה, אבל כזו שלא בהכרח ענתה על התקוות שתלו בה בתחילת דרכה. היא סומנה כהבטחה מוזיקלית גדולה ויחד עם זאת, הייתה ידועה בעיקר בתור "היריבה" של בריטני ספירס, וכתוצאה מכך בילתה לא מעט שנים בניסיון להשתחרר מצילה ולהוכיח שהיא טובה יותר. על הדרך היא התנערה מתדמית "הנערה מהבית השכן" בעזרת קליפים ולבוש פרובוקטיביים, שינוי סגנונות מוזיקליים ואימוץ התנהגות של דיווה לא נחמדה במיוחד, שעוררה את חמת זעמם של לא מעט מהקולגות שלה. כוכבת עם אגו ענק או זמרת שניסתה לחפות על ביטחון עצמי נמוך?
תודה למיקי מאוס שהאמין בי
הילדות של אגילרה לא הייתה פשוטה. היא נולדה לאם מוזיקאית ואב חייל שנהג להתעלל ולהכות את בני המשפחה."חזיתי בהרבה דברים לא נעימים, הרבה דחיפות, ריבות ותגרות. לא הרגשתי בטוחה כשהתבגרתי. חוסר אונים זו ההרגשה הגרועה ביותר בעולם", סיפרה על התקופה ההיא. אמה שלי סיפרה שיום אחד כשכריסטינה הייתה בת 4, היא מצאה אותה עם דם על הפנים: "שאלתי אותה מה קרה, והיא ענתה לי: 'אבא רצה לישון ועשיתי יותר מדי רעש'". הם התגרשו כשאגילרה הייתה בת שש, ואמה נישאה לאחר מכן מחדש. הקשר עם אביה ניתק, ולימים כתבה עליו כריסטינה מספר שירים שוברי לב.
היא החלה לשיר מגיל צעיר וכונתה בשכונה "הילדה הקטנה עם הקול הגדול", השתתפה בתחרויות כישרונות שונות והוזמנה לשיר את ההמנון בתחרויות ספורט מקומיות. כשהייתה בת 13 הצטרפה לסדרת הטלוויזיה של ערוץ דיסני, "המועדון של מיקי מאוס" – שכללה חבורת ילדים מוכשרת מאוד, ביניהם ג'סטין טימברלייק, ריאן גוסלינג, קרי ראסל וכמובן – ספירס עצמה.
לאחר שהסדרה ירדה מהאוויר ב-1994, אגילרה המשיכה לנסות את מזלה בתחום ושלחה דמואים לחברות התקליטים השונות שהביעו עניין בזמרת הצעירה עם הקול הגדול. בסופו של דבר היו אלו שוב אולפני וולט דיסני שב-1998 נתנו לה את הצ'אנס הגדול, כשבחרו בה לבצע את שיר הנושא של הסרט "מולאן", שעד היום נחשב לאחד משירי הנושא האהובים אי פעם בקולנוע (ואגילרה אף הקליטה מחדש עבור גרסת הלייב אקשן שיצאה השנה).
באותה תקופה חיפשו בחברת התקליטים RCA תשובה משלהם לכוכבת הכי גדולה של אותה התקופה, זמרת בלונדינית וכריזמטית בשם בריטני ספירס, שכמעט בן לילה כבשה את העולם ואת הקהל הצעיר בפרט. הם מצאו את אגילרה. כך הגיע לו Genie In A Bottle, להיט ממכר בעל מילים עם רמיזות שובבות מספיק כדי לקרוץ לקהל הבוגר אבל מעודנות די והותר על מנת שהילדודס לא יבינו את משמעותן. השיר זכה להצלחה ענקית וכך נולדה לה אחת היריבויות הגדולות של עולם הבידור, שיש כאלו שעדיין דשים בה ובשאלה הנצחית – מי טובה יותר, בריטני או כריסטינה?
היריבות הגדולה של עולם הפופ
מצד אחד כריסטינה נתפסה על ידי רבים בתור חיקוי של ספירס – שתיהן היו בלונדיניות צעירות ומתוקות, לבושות חולצות בטן אשר שיחקו על תדמית הצעירה התמימה אך הסקסית ופנו לקהל הצעיר יותר. אך עם זאת, היה ניסיון לבדל את אגילרה ולמצב אותה בתור הגרסה "האיכותית" יותר של המתחרה שלה – בעוד ספירס הלכה על הלהיטים הקליטים והפגינה יכולות ריקוד מהפנטות, אגילרה השוויצה בקול המרשים שלה וגם אלבומה הראשון כלל יותר שירים שעזרו לה להראות את יכולותיה הווקאליות. עד מהרה, בריטני הוכתרה בתור ממשיכת דרכן של מדונה וג'נט ג'קסון, בעוד אגילרה הושוותה לוויטני יוסטון ולמריה קארי.
למרות שהשתיים התעקשו בתחילה שהכל בסדר ביניהן, את הציבור ובמיוחד את התקשורת זה לא עניין – אם יש רמז קל ביותר ליריבות, תסמכו על מדורי הרכילות שיהפכו את העכבר לפיל. במיוחד אם מדובר בשתי נשים, כפי שחוו על בשרן לא מעט כוכבות לאורך השנים - רק תשאלו את עפרה חזה וירדנה ארזי. לרוע המזל, היה נראה שעם הזמן אגילרה וספירס החלו להאמין בעצמן לרכילות סביבן וכתוצאה, הצדיקו את הפרסומים וסיפקו לתקשורת עוד ועוד כותרות על היריבות ביניהן שהפכה לאמיתית. הביצה והתרנגולת: גרסת זמרות הפופ.
בתחילה דווקא היה ניסיון של שתי הזמרות הצעירות להפגין אחדות, כשהגישו יחד פרס בטקס פרסי המוזיקה של MTV ב-1999 ואף לגלגו מעט על אמינם, שנהג לעקוץ אותן בשיריו. למרות זאת, התקשורת הייתה נחושה ליצור יריבות ביניהן וגם המעריצים הוסיפו אש למדורה כשערכו השוואות בין השתיים, מנסים להוכיח שהזמרת אותה הם מעריצים מוצלחת יותר מהאחרת, בעוד הם מונים את מגרעותיה של השנייה ולא בדרך עדינה במיוחד. אגילרה קיבלה את תקן האיכות כשגברה על ספירס בקטגוריית "האמן החדש הטוב ביותר" בטקס הגראמי, אבל ספירס ניצחה בשטח, עם מכירות גבוהות יותר ונוכחות בולטת יותר ב-MTV.
המפגש הפומבי הבא בין השתיים התרחש ב-2003, שוב על במת טקס פרסי המוזיקה של MTV, ברגע מכונן בעולם הפופ שנחשב עד היום לאחד האירועים הזכורים והמדוברים.
האחראית למפגש הייתה מדונה, שגייסה בסוד את שתי הכוכבות הצעירות להופעה משותפת שפתחה את הערב. ספירס הופיעה ראשונה על הבמה בלבוש כלה כשפניה מכוסות בהינומה, בביצוע לשירה של מדונה Like A Virgin. הקהל השתולל כשחשפה את פניה ועוד יותר כשאחריה עלתה גם אגילרה והמשיכה את השיר.
מדונה הייתה הבאה בתור לעלות לבמה, אבל לקהל המשולהב חיכתה הפתעה נוספת – הנשיקה שחלקה מדונה עם ספירס, ומיד אחריה גם עם אגילרה. רגע, שכחתם שגם כריסטינה קיבלה נשיקה באותו לילה? לא פלא – מיד לאחר שמדונה ובריטני התנשקו, המצלמות עברו לצלם את תגובתו ההמומה של ג'סטין טימברלייק, שבשלב הזה כבר היה האקס של ספירס, וכך פספסו כולם את הנשיקה עם כריסטינה. שוב יצאה בריטני כשידה על העליונה – בבוקר שלמחרת כולם דיברו רק עליה ושכחו שגם אגילרה הייתה שם על הבמה.
כמו שאפשר לצפות, היא חשה מעט ממורמרת ומספר חודשים לאחר מכן ניצלה בריאיון את ההזדמנות ללכלך על זו שגנבה לה את ההצגה: "כל פעם שרציתי להתחיל איתה שיחה... רק נגיד שהיא נראתה מאוד עצבנית", סיפרה אגילרה למגזין "בלנדר" על החזרות להופעה. "היא נראתה כמו ילדה אבודה, מישהי שזקוקה להדרכה". אחרי זה היא גם קטלה את הדואט שהוציאו ספירס ומדונה: "למען האמת קיוויתי למשהו מרגש יותר", סיפרה ל-MTV והוסיפה שמדונה לא מספיק רלוונטית כדי שהיא תרצה לעשות איתה דואט גם. "אולי לפני עשר שנים", הוסיפה בארסיות.
כשסיפרו על דבריה לספירס, היא הגיבה: "ילדה אבודה? לא נראה לי. אם כבר, זה הפוך. אני לא מאמינה שהיא אמרה את זה עליי". בריאיון לתוכנית מוזיקה בריטית היא אף שיתפה בתקרית שאירעה בין שתיהן כמה שנים לפני כן, כשכבר היו בשיא תהילתן: "היא ניגשה אליי במועדון וניסתה לדחוף את הלשון שלה לתוך הפה שלי. אמרתי לה: 'טוב לראות אותך', והיא ענתה: 'את לא אמיתית איתי'. עניתי לה: 'מה ההגדרה שלך לאמיתית? לגשת לבנות ולנשק אותן אחרי שלא ראיתן אותן במשך שנתיים?'. אמרתי לה 'יודעת מה? אני כבר לא בעניין של להיות מזויפת'. כשהמראיינת סיפרה שאגילרה טענה שהיא גם נתנה לספירס עצות לגבי הפרידה שלה מג'סטין, ספירס ההמומה גיחכה: "אה באמת? לא, אני לא מדברת איתה על זה", אמרה.
כשהתארחה בתוכנית Total Request Live ב-MTV, ספירס נשאלה שוב על העקיצות של אגילרה כלפיה והיה נראה שמיצתה את הדיון: "אני לא רוצה להגיב על זה. היא זמרת מדהימה, אבל יש לה לפעמים הערות קצת גסות רוח". אגילרה מצידה, המשיכה עם ההערות, ובטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה שהנחתה ב-2003, אירחה את טימברלייק על הבמה ונתנה לו במתנה בובת מין בלונדינית מתנפחת: "חשבתי שאולי זה ייראה לך מוכר", אמרה לו.
רגע, זה לא נגמר שם: ב-2004 כשספירס התחתנה עם הרקדן קווין פדרליין, במקום איחולים לבביים, אגילרה שלחה טינופים למכביר: "אני מכירה את בריטני, היא לא זבל לבן אבל היא בהחלט מתנהגת כך", אמרה ולא חסכה גם את דעתה בנוגע לטבעת האירוסים שספירס קנתה לעצמה: "ראיתי אותה מקרוב, נראה כאילו היא קנתה אותה במכולת".
השנים שלאחר מכן הביאו עמן התחממות ביחסים, לפחות למראית עין. בספטמבר 2005, עם לידתו של שון, בנם הבכור של ספירס ופדרליין, אגילרה שלחה לאם הטרייה סלסילת מתנות, וספירס צוטטה כאומרת שהיא הייתה שמחה לחזור להיות בקשר עם אגילרה. זה לא קרה, וגם אם היריבות נשכחה, עדיין היה אפשר להרגיש בקרירות ביניהן: "היו כל כך הרבה סיפורים על כך שאנחנו לא מסתדרות. אנחנו לא בקשר ומן הסתם פנינו לדרכים שונות", אמרה אגילרה ב-2007 כשנשאלה על ספירס, שהייתה אז בשיאו של המשבר הנפשי והמאוד פומבי שלה.
ב-2008 אגילרה ניסתה לחזור בה מהמילים הקשות שאמרה וטענה שהסכסוך המתוקשר לא באמת היה כזה עניין רציני: "זה היה נראה כאילו אנחנו יריבות, אבל במציאות בריטני היא מישהי שנהגתי ללכת איתה בשילוב ידיים. היינו ילדות קטנות ומטופשות ב'מועדון של מיקי מאוס'. חתיכת מסע עבור שתינו".
אגילרה כנראה התגברה על הטינה אל יריבתה משכבר הימים, או שאולי פשוט התבגרה קצת והבינה שספירס במצב נפשי לא פשוט, והחלה לפרגן לה: צייצה לה ברכות על אלבומה ואיחלה לה בהצלחה כשספירס הצטרפה כשופטת ל"אקס פקטור" בעוד שהיא עצמה חזרה לכס המנטורית של "דה ווייס": "היא מקצוענית, אני חושבת שהיא תתן עצות מעולות", אמרה אז.
בשנים האחרונות השתיים לא היו בקשר, אבל מקורבים יודעי דבר מספרים שהן אמנם לא חברות קרובות אבל מאוד מעריכות ומחבבות אחת את השנייה. לפני כשנתיים סיפרה אגילרה שהתקשורת היא זו שהזינה את היריבות לכאורה: "קשה לשמוע אחרים מכנים אותך בשמות. נפגעתי כשפרסומות ב-MTV הכתירו את בריטני בתור הילדה הטובה, ואותי נגדה בתור הילדה הרעה. כאילו שאם אהיה צנועה ותמימה זה בסדר, אבל אם אני פשוט אהיה עצמי, אז אכנס לצרות".
זמן קצר לאחר מכן היא התארחה אצל ג'ימי פאלון והושיטה ענף של זית מוזיקלי: "היה ברור מההתחלה שהופכים אותנו ליריבות. אם היו אז רשתות חברתיות אז כנראה היינו עושות שיר ביחד ושמות סוף לשמועות. עדיין לא מאוחר", היא הוסיפה לקול תרועות הקהל.
הסתכסכה עם כל מי שנקלע לדרכה
אם ספירס עקבה במקרה כל אותן שנים אחרי מדורי הבידור והרכילות, יתכן והיא התנחמה בכך שלא הייתה היחידה שסבלה מנחת לשונה של אגילרה, שלעיתים היה נראה שמנסה להכעיס כל כוכב שבא איתה במגע. קחו נשימה, מדובר ברשימה ארוכה.
יריבות מתמשכת נוספת הייתה לאגילרה עם הזמרת קלי אוסבורן. לא ברור איך ולמה התחיל הקרב הזה ביניהן, אך הוא היה קשוח במיוחד – בפרסי המוזיקה של MTV אירופה ב-2003, השתיים טינפו אחת על השנייה לעיני המצלמות: אוסבורן קראה לאגילרה "פרה" על השטיח האדום ואגילרה ירתה חיצים על תמונתה של אוסבורן בשידור חי במהלך הטקס. אוסבורן השיבה ואמרה: "היא אחת האנשים המגעילים בעולם כולו".
עשור לאחר מכן היה נראה שהשתיים עדיין לא פתרו את המחלוקת, כשאוסבורן לעגה בתוכנית "משטרת האופנה" למימדי גופה של אגילרה: "כנראה שהיא הפכה לכלבה השמנה שהיא נולדה להיות... היא קראה לי שמנה כל כך הרבה פעמים, אז יודעת מה? לכי ת****ני, את שמנה גם!".
גם חברי להקת ווסטלייף לא התרשמו לטובה מהכוכבת כשנתקלו בה בתחילת המילניום, ואחד מחבריה, קיאן איגן, סיפר שהיא אחת הנשים הנבזיות שיצא לו להיתקל בהן. "היא חושבת שהיא טובה יותר מכולם", סיפר.
ב-2005 הזמרת מרי ג'יי בלייג' הביעה גם היא את אי שביעות רצונה מהתנהגותה של אגילרה: "אני לא אוהבת אותה כי יש לה התנהגות מגעילה" אמרה, וסיפרה שכשנפגשו לראשונה, אגילרה הגישה לבלייג' את ידה כאילו רצתה שתנשק אותה. "חצופה", כינתה אותה הזמרת וחזתה שאגילרה לא תשרוד בתעשייה אם לא תלמד איך להתייחס לאנשים. "בריטני ספירס אולי לא יודעת לשיר כמוך, אבל היא תגיע רחוק יותר כי היא יודעת לכבד ואיך להתנהג לאנשים", הצהירה בלייג' והצטרפה רשמית למחנה ספירס.
ב-2006 אגילרה פתחה חזית מול מריה קארי כשלגלגה על מצבה הנפשי וסיפרה על מפגש שלהן במסיבה, בו קארי לא הייתה נחמדה אליה במיוחד. אגילרה סיפרה שהיא קיבלה את הרושם שקארי הייתה שיכורה והוסיפה: "אבל זה היה בתקופה של המשבר הנפשי שלה, יכול להיות שהיא פשוט הייתה מסוממת מתרופות". קארי לא נשארה חייבת והגיבה ל"אקסס הוליווד": "קיוויתי שהיא במצב טוב יותר מאשר בפעם האחרונה שראיתי אותה, כשהיא הגיעה ללא הזמנה למסיבה שלי והתנהגה בצורה בעייתית. זה עצוב אבל צפוי שהיא תשתמש בשם שלי כדי להעלות תקריות מהעבר ולקדם את עצמה. אני סלחנית מטבעי ואתפלל עבורה". קרב דיוות במיטבו.
הזמרת אבריל לאבין קיבלה גם היא כרטיס חבר במועדון הכוכבים הלא ממש אקסקלוסיבי שאגילרה התנהגה אליהם ברשעות, וסיפרה בריאיון: "היא הייתה ממש רעה אליי כשאמרתי לה שלום". גם לצלם הידוע ג'ון רנקין וואדל הייתה התנסות לא נעימה: "היא נוראית, אדם מגעיל ולעולם לא אעבוד איתה יותר", סיפר ב-2009.
חברי להקת הבנים The Wanted סיפרו ב-2012 שהכוכבת לא התחבבה עליהם במיוחד כשפגשו בה: "היא הייתה ממש כלבה. אולי היא לא ככה במציאות, אבל כלפינו היא הייתה כזו. היא פשוט ישבה והתעלמה מאיתנו", סיפר מקס ג'ורג', אחד מחברי הלהקה.
השחקן דניאל פרנזסה, כוכב הסרט "ילדות רעות", סיפר לפני מספר שנים בריאיון ל"יאהו" שלאחר יציאת הסרט הוא נתקל באגילרה וסיפר לה בהתלהבות שהוא מבצע בו את שירה Beautiful. אגילרה לאכזבתו, לא ממש התרגשה, הודיעה לו שמעולם לא צפתה בסרט והלכה לדרכה. "היא הייתה כל כך גסת רוח", סיפר.
גם השחקנית ואלרי ברטינלי שמחה לספר לכוכבת שהיא מעריצה, רק כדי לזכות בהתעלמות: "ניגשתי אליה ואמרתי לה 'את זמרת יפהפייה', והיא פשוט ענתה 'כן, בסדר'. חשבתי לעצמי: 'כלבה, אני מעריצה, את לא יכולה להיות נחמדה אליי?'".
אפילו פינק סיפרה ב-2017 על הכסאח שהיה לה עם אגילרה, בזמן שעבדו יחד על להיטן המשותף Lady Marmalade. מסתבר שכל אחת מהן חשה צורך להוכיח שהיא הזמרת הטובה בחבורה, והתעקשה לשיר את התווים הגבוהים בעצמה. זה הוביל לכך שאגילרה היכתה את פינק כשראתה אותה לילה אחד במועדון. "הייתי המומה, שאלתי את עצמי 'מה קורה כאן עכשיו, מה את... מה קרה כאן כרגע?'", סיפרה פינק על תגובתה לאירוע. יחד עם זאת, הבהירה הכוכבת שמאז היא ואגילרה כבר התפייסו: "היא מתוקה, התפייסנו על הסט של 'דה ווייס'. לא ראיתי אותה שנים, הפכנו לאימהות, התבגרנו, התחבקנו. אני שמחה שזה קרה".
נשאלת השאלה מה גרם לכל היריבויות האלו לפרוץ מלכתחילה - האם מדובר באישה שלא הובנה כהלכה וזכתה לתדמית בעייתית על לא עוול בכפה? אולי מדובר בכוכבת שהרגישה שיש לה מה להוכיח והביעה זו בהתנשאות מעל אחרים, ואולי פשוט בזמרת עם אגו גדול והתנהגות ילדותית. כך או כך, בשנים האחרונות לא נרשמו יריבויות חדשות או לכלוכים על אחרים מגזרתה של אגילרה, ונראה שהיא מפוייסת ורגועה מאי פעם.
תמימות ונעורים - אאוט. עירום ופרובוקטיביות - אין
כפי שסיפרנו, עם יציאת אלבומה הראשון אגילרה התהדרה בתדמית הנערה החביבה מהבית השכן, אבל עד מהרה מאסה בסגנון שכפו עליה בחברת התקליטים וביקשה להוכיח שהיא כבר אישה בוגרת. לכן עשתה את מה שעשו לפניה לא מעט כוכבי נוער אחרים: הורידה את הבגדים.
הסנונית הראשונה הגיעה בשנת 2000, כשאגילרה חברה לפינק, למיסי אליוט, לליל קים ולמיה בחידוש לשיר Lady Marmalde, שהצליח להאפיל על המקור, להיט משנת 1974. הגרסה המחודשת הייתה שיר הנושא של הסרט "מולאן רוז'", ובקליפ שלו נראו הזמרות מפזזות בתיאטרון צבעוני כשהן לבושות בבגדים מינימליים ומבקשות מהמאזינים לשכב איתן הלילה, כפי שנאמר בשיר.
אבל כאמור, זה היה רמז קל בלבד לבאות – ב-2002 הוציאה אגילרה את השיר Dirrty, הסינגל הראשון מאלבומה השני: שיר היפ הופ אגרסיבי ושונה בתכלית מהלהיטים הסכריניים שנכללו באלבומה הראשון. היא צילמה עבורו את מה שנחשב עד היום לאחד הקליפים השערורייתיים שיצאו אי פעם, כזה שכלל מסיבה תת קרקעית ומוצפת מים בה הובלטו סוגים שונים של פטישים כמו היאבקות בבוץ והאדרת שרירים ולצידם רקדנים נטולי בגדים שהתחככו זה בזה. לאן נעלמה הנערה התמימה שהודתה כמה שנים לפני כן לנער שהיא אוהבת על כך שהוא יודע מה היא רוצה? ובכן, תמצאו אותה עכשיו רוקדת בתוך זירת איגרוף, לבושה בביקיני ובמכנסי צ'אפס חושפי ישבן.
התוצאה השאירה את הקהל עם פעור, ורובו פשוט לא ידע איך לאכול את התדמית החדשה שהציגה בפניהם אגילרה. הציבור ציקצק בלשונו והמבקרים הפכו לפתע לשמרנים ולמגיני מוסר של הדור הצעיר: "נראה שהיא הגיעה לסט היישר מכנס יצאניות", זעקו ב"טיים". "רולינג סטון" השווה בין הקליפ לסרטי פורנו סוגת Girls Gone Wild ובעיתונות הבריטית נכתב: "אפילו מדונה לא עשתה דברים כאלה!", הכריז עיתונאי שכנראה לא היה באמת בקיא בהיסטוריית הקריירה של מלכת הפופ.
אגילרה לא התרגשה מהביקורות ואפילו שמחה עליהן: "אני אוהבת לזעזע, אני חושבת שזה מעורר השראה. אני אוהבת לשחק ולהתנסות... כשאת נועזת ופתוחה מבחינה אומנותית, אנשים מרגישים מאויימים על ידך, במיוחד באמריקה התיכונה. אולי הייתי הבחורה העירומה בקליפ, אבל הייתי במרכזו, בעמדה של כח. לדעתי זה מה שעושה אמן אמיתי".
השיר לא זכה בזמנו להצלחה גדולה יחסית, אבל ניצח במבחן הזמן. הקליפ הפך לקלאסיקה והלבוש שלבשה בו אגילרה - לאייקוני (וגם לתחפושת אהודה מאוד בהאלווין – תשאלו את קיילי ג'נר).
היא המשיכה להגיע לטקסים ולשטיחים אדומים בלבושים חושפניים ועם שלל מחשופים מכל מיני צדדים, שהכניסו אותה לא פעם לרשימת המתלבשות הגרועות של הערב, שינתה את צבע שיערה לגוונים שונים של בלונד ואף חצתה את הגבול אל מחוזות השיער השחור, אבל מבחינה מוזיקלית המשיכה באופן רגוע יותר - אגילרה כנראה חשה שאחרי קליפ כל כך בומבסטי כדאי להרגיע את העניינים ועשתה פנייה חדה לכיוון מרגש יותר, עם הבלדה Beautiful.
בשיר, שכתבה והפיקה לה המוזיקאית לינדה פרי, אגילרה מפצירה במאזינים להבין שהם יפים, לא משנה מה אחרים אומרים. עבור הקליפ היא גייסה דוגמנים ושחקנים מכל מיני סגנונות, שמופיעים בסיטואציות שונות: בחורה אנורקסית שבוחנת במראה את בבואתה, נער צנום מרים משקולות בחדר מלא שרירנים, טרנסג'נדרית מתלבשת ושני גברים מתנשקים בזמן שהסובבים בוהים בהם. בניגוד ל-Dirrty, השיר והקליפ קיבלו שבחים וזיכו את אגילרה בפרס הזמרת הטובה ביותר בטקס הגראמי של 2004.
לקראת יציאת אלבומה Back To Basics שהיה אלבום קונספט בסגנון המוזיקה של תחילת המאה העשרים, היא שוב שינתה תדמית, והמירה את העירום בלוקים יותר קלאסיים ואלגנטיים, במחווה לסגנונות של מרילין מונרו ומרלן דיטריך.
לאחר מכן היא כמעט ולא חזרה יותר אל הסגנון הפרובקטיבי וגם אם השתעשעה עם רמיזות מיניות ועירום חלקי, לא שבה אל השיאים השערורייתים שהפגינה באלבומה השני.
מבוכה רודפת מבוכה
כוכבי פופ רבים משתדלים להכות על הברזל בעודו חם ומשחררים אלבום חדש מדי שנה או שנתיים לכל היותר. אגילרה לא הייתה אחת מהם. היה נראה שהיא לא חשה צורך להוציא מוזיקה חדשה רק על מנת לא לפספס את המומנטום, אבל בשלב מסוים נראה שזה בדיוק מה שקרה לה.
ב-2006 יצא כאמור אלבומה השלישי וזה שאחריו שוחרר רק ארבע שנים לאחר מכן, כשדור טרי וחדש של זמרות כבר פרץ לשוק, ובראשן ליידי גאגא, שהפכה במהרה לשם הכי חם של עולם המוזיקה. אחרי שהצליחה להימלט מההשוואות הבלתי פוסקות בינה ובין ספירס, אגילרה מצאה את עצמה בתחרות חדשה עם גאגא הצעירה והפופולרית יותר, ואין מנוס מלהגיד שאלו לא היו באמת כוחות.
האלבום של אגילרה כשל יחסית והקליפ לסינגל הראשון שלו, Not Myself Tonight, נחשב לניסיון גרוע ללכת בעקבותיה של גאגא, שלא לומר – לחקות אותה. מעריציה של הליידי לא חסו על אגילרה וקטלו אותה ללא הרף בעוד שאוהדיה של הזמרת הוותיקה לא ממש זכרו לה חסד נעורים. כהרגלה בקודש, אגילרה הגיבה בדרך האהובה עליה, ללכלך על המתחרה: "סיפרו לי עליה ממש לא מזמן, אני לא בטוחה מי היא, למען האמת. אני לא יודעת אם גבר או אישה, אני לא בטוחה". היום משפט כזה כנראה לא היה עובר לה בשתיקה.
אז גם החלה תקופה שבה היה נראה שסובב סביבה מזל רע בכל אשר תפנה. היא אמנם הייתה שותפה למספר להיטים, אך כולם היו של אמנים אחרים שבשיריהם התארחה, דוגמת מארון 5, פיטבול ו-A Great Big World. היה נראה שקריירת הסולו שלה כבר פחות מעניינת את הקהל הרחב, והיא ניסתה לתרץ ולהסביר שלא המוזיקה אשמה אלא המאזינים: "כנראה שהאלבום שלי הקדים את זמנו עבור אנשים מסוימים", אמרה.
היא קיבלה את הכבוד לשיר את ההמנון בסופרבול 2011, ועשתה את מה שאסור בתכלית האיסור לאף אמן לעשות - שכחה את המילים. לאחר מכן התנצלה: "הייתי כל כך שקועה ברגע, ופספסתי את המקום שלי", הסבירה.
כמה חודשים לאחר מכן היא התגרשה מבעלה, ג'ורדן בראטמן, אחרי שש שנות נישואים וילד משותף אחד. עוד לפני שגירושיה הפכו לסופיים, אגילרה כבר פצחה במערכת יחסים חדשה עם עוזר הפקה בשם מת'יו ראטלר, שיהפוך בהמשך לארוסה ואבי בתה. באותה תקופה החלו שמועות על כך שיש לה בעיית אלכוהול ושהיא נוהגת להשתכר ללא הפסקה, מה שהוביל למספר סיטואציות מביכות ואף מסוכנות.
באתר "אס וויקלי" דיווחו שהשניים נתפסו מקיימים יחסי מין בזמן מפגש משפחתי כשהיו שיכורים. חבריה של אגילרה סיפרו: "היא הייתה כל כך שיכורה עוד לפני שהאורחים הגיעו, ואמא שלה נאלצה להגיד לה שתלך לנוח עד שתתפכח. כריסטינה צרחה עליה: 'מי את חושבת שאת?', וקיללה את החברה של אחיה. אף אחד לא מצליח לתקשר איתה. האגו שלה יצא משליטה". חודש לאחר מכן היא וראטלר נעצרו על ידי המשטרה בזמן שנסעו ברכבם שיכורים, כשראטלר במושב הנהג.
ב-2012 התרחש אירוע מביך נוסף לעיני המצלמות - כשנוזל כהה החל לנזול במורד רגלה, רגע לפני שעלתה להופיע בטקס האשכבה של הזמרת אטה ג'יימס. אגילרה הבחינה בכך וניסתה לנקות את הנוזל באלגנטיות בעזרת שרוולה, אך ללא הועיל. כמובן שלאחר ההופעה, כולם דיברו רק על זה וניסו להבין במה היה מדובר. אנשיה של אגילרה מיהרו להבהיר: "מדובר בספריי שיזוף שנזל בגלל שהזיעה", הסבירו ונזפו בקהל הצמא לדם (תרתי משמע): "כל אחד שרוצה למצוא משהו שלילי ברגע כל כך יפה, צריך להתבייש בעצמו".
התאפסה על עצמה
אבל אחרי הסערה מגיעה השמש, כפי שאומרת הקלישאה המנחמת, וגם במקרה של אגילרה כך היה. ב-2014 היא ורוטלר התארסו, וזמן קצר לאחר מכן נולדה בתם. היא זכתה בגראמי על Say Something, הדואט שלה עם הצמד A Great Big World, וב-2016 עשתה היסטוריה כשהפכה למנטורית-אישה הראשונה שהמתמודדת שלה זוכה ב"דה ווייס", בעונה העשירית.
על פניו, נראה שאגילרה לקחה צעד אחורה בכל מה שקשור לקריירה שלה. אלבומה האחרון יצא ב-2018 אחרי שש שנות שתיקה ורעב גדול של המעריצים. למרות הביקורות הטובות, הוא נשכח במהרה. היא לא קידמה אותו במיוחד וגם סיבוב ההופעות שהגיע בעקבותיו היה מצומצם ולא רשם נוכחות מזהירה של קהל. מאז, היא שומרת על פרופיל נמוך, נהנית כנראה מחיי המשפחה, מופיעה בהופעות פרטיות בפני אוליגרכים וצצה מדי פעם בעין הציבור עבור פרויקטים מיוחדים וחד פעמיים - בין אם זה שיר הנושא ל"מולאן", Reflection, שהקליטה מחדש עבור גרסת הלייב אקשן של הסרט, ובין אם חידוש שהוציאה השבוע לאחד משירי חג המולד שהקליטה במקור עבור אלבום החג שלה משנת 2000. מעניין יהיה לראות מה העתיד צופן לה, ואם תממש אי פעם את התקוות שתלו בה כשרק התחילה בתור אחת הכוכבות הגדולות והמצליחות בעולם.