האגדה מספרת שכוכבי הוליווד לא באמת אוהבים את טקסי הפרסים שבהם עליהם לקחת חלק. ההכנות, בחירת הבגד והמדידות, השטיח האדום המלחיץ והטקס הארוך והמייגע אולי נראים כמו חוויה נוצצת לצופים שבבית, אבל עבור אלו שלוקחים בה חלק מבפנים היא נחשבת לאירוע מתיש שאין ברירה אלא להשתתף בו. לכן, אפשר לשער שאותם כוכבים מוצאים לפחות יתרון אחד בקורונה – הטקסים הפכו לקטנים, אינטימיים יותר וכאלו שלא מצריכים הגעה לאולם אלא רק ישיבה אלגנטית בסלון ומצלמה עובדת שאפשר לכבות מתי שרוצים.
7 דקות והביתה
מעניין לחשוב על ההבדל שבין הטקסים, אלו של פעם שהיו שוקקי חיים ועמוסים עד אפס מקום באנשים, לעומת אלו שנערכים בימים אלו עם כמות מצומצמת של נוכחים ואווירה שבטח לא משתווה לזו של שנים קודמות. ואכן, רוב המועמדים של טקס גלובוס הזהב ה-78 שנערך אמש (א') משני מוקדי שידור: לוס אנג'לס וניו יורק, נשארו בבית ואלו שהגישו פרס וכן נאלצו להגיע לאולם, ברחו ממנו די מהר – כמו לורה דרן למשל, שבישרה שהייתה במקום במשך שבע דקות בדיוק לפני שחזרה הביתה.
גל גדות הגישה גם היא פרס והבגד הרחב שלבשה, בעיצובו של ג'יבנשי, גרם ללא מעט גולשים לתהות ברשתות החברתיות האם הוונדר וומן בהיריון. ואנחנו שואלים - האם כל אישה שמרשה לעצמה ללבוש בגד לא צמוד באמת צריכה להביא על עצמה ספקולציות של היריון?
כך או כך, אולי אפשר לשאול את מייקל דאגלס וקת'רין זיטה-ג'ונס, שהיו גם הם מאחורי הקלעים וייתכן שפגשו את גדות באופן אישי.
עוד כוכב שהיה בין מגישי הפרסים הוא ג'סטין ת'רו, שחזר לביתו וגילה שהכלבה שלו לא ממש מרוצה מכך שעזב אותה. אפשר להבין. 📷(קרדיט: אינסטגרם)
בניגוד לכלבה של ת'רו שנאלצה להמתין לשובו, היו כמה בעלי חיים שהוריהם נשארו בבית והשוויצו בהם לעיני המצלמות, כמו החתול של אמה קורין, הכלב של שרה פולסון והכלב של ג'ודי פוסטר ובת זוגה, שזכה לליטופים נלהבים בזמן שהכוכבת נשאה את נאום התודה שלה על פרס "שחקנית המשנה" ואפילו גנב ממנה מעט את ההצגה תוך כדי. 📷
בעל חיים נוסף שלא ממש עונה להגדרה של "חיית מחמד" ובכל זאת הפציע במהלך הטקס, היה דינוזאור חביב שעשה את דרכו מאחורי סנדרה או בזמן שדיברה על אחד הסרטים המועמדים, "פאלם ספרינגס", שבו יש אזכור מסוים לחיה הנכחדת הזו.
פיצה במקום פסלון
דבר אחד שאין ספק שהעיק במיוחד על המועמדים בטקסים שנערכו בעידן טרום הקורונה, הוא שהם לרוב נאלצו להישאר בסביבה גם אחרי שהכריזו על המנצח בקטגוריה שלהם, ואם הפסידו לא הייתה להם ברירה אלא להישאר במקומותיהם, מאוכזבים ורק סופרים את הדקות עד שהטקס ייגמר ויוכלו לברוח. ובכן, כמה נחמד ופשוט זה להיות בבית, לגלות שהפסדת וללכת למקרר להתנחם בקצת ג'אנק פוד. זה בדיוק מה שעשתה קיילי קווקו, שהפסידה את פרס "השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית" לקת'רין אוהרה ופרסמה תמונה של עצמה יושבת על הרצפה, מוקפת בפיצות, עוגות וקאפקייקס אכולים למחצה עם בקבוק שמפניה בידה. "אני רוצה להודות ל... לא משנה", כתבה.
פשוט תוציאו משהו ישן מהארון
ומה בנוגע ללבוש של הכוכבים? נראה שהם מרשים לעצמם להשקיע קצת פחות, אולי כדי לא לנקר עיניים בתקופה לא פשוטה זו, ואולי משום שהטקסים הפכו לקטנים יותר ודורשים פחות השקעה. ג'יין פונדה, שקיבלה אמש פרס מפעל חיים, היא אחת מאלו שלא טרחה כלל לרכוש בגד חדש לאירוע, מתוך עיקרון. היא לבשה חליפה בעיצובו של ריצ'רד טיילר, כזו שכבר לבשה לאירועים קודמים.
פונדה הצהירה בעבר שלא תבזבז יותר כסף על בגדים: "נשבעתי לפני שנים שלעולם לא אקנה יותר בגדים חדשים. אנחנו מוציאים על כך יותר מדי כסף, קונים יותר מדי דברים ואז נפטרים מהם. אנחנו מנסים לפתח את האישיות שלנו על ידי קניות, נכון? אנחנו חייבים להפסיק את זה. את כל תרבות הצרכנות".
חוץ מתמונות שלה אוחזת בפסלון, פונדה גם העלתה לחשבון האינסטגרם שלה סרטון שהראה איך הדברים נראים מהצד שלה.
ג'נוארי ג'ונס החליטה שזו הזדמנות טובה להיזכר בלוק מוצלח במיוחד מעברה - ולבשה את אותה שמלה אדומה של ורסאצ'ה שלבשה לטקס גלובוס הזהב ב-2011. "היא עדיין מתאימה (בערך)", כתבה.
השחקנית קירנן שיפקה ששיחקה לצידה של ג'ונס בסדרה "מד מן" הייתה רק בת 11 באותה השנה, אבל נענתה לאתגר שהציבה ג'ונס – ופרסמה תמונה שבה היא לובשת גרסה מותאמת של אותה השמלה שלבשה גם היא לאותו הטקס לפני כעשור. "היי ג'נוארי, הבנתי שאנחנו לובשות את בגדי גלובוס הזהב שלנו מלפני עשר שנים". ג'ונס כמובן שיתפה את הפוסט של שיפקה אצלה בסטורי.
מותם של אירועי השטיח האדום
ואם בבגדי הכוכבות עסקינן, מליסה ריברס, בתה של הקומיקאית המנוחה ג'ואן ריברס שהפכה את משדרי השטיחים האדומים לאירועים שהם חובת צפייה, סיפרה השבוע שלדעתה עבר זמנם של משדרים מהסוג הזה: "אני חושבת שלמרבה הצער, כבר תקופה ארוכה שאירועי שטיחים אדומים נמצאים במצב של החייאה", אמרה בריאיון לאתר Page Six.
ריברס סיפרה שהביקורת על כך שמשדרים מהסוג הזה מתעסקים לרוב רק במראה של הכוכבות ולא במה שיש להן להגיד, פגעה בסופו של דבר בכיף ובהנאה מהם. ג'ואן כבר לא יכלה לשאול את השאלה האייקונית שלה: "מה את לובשת?", מכיוון שהיא נתפשה כמזלזלת באינטליגנציה של הכוכבות. בנוסף אומרת ריברס כי הסלבס הפסיקו להתפרע בבחירת הלבוש ונתנו לסטייליסטים לבחור עבורם בחירות בטוחות ומשעממות שמנעו מהאישיות של הסלב להתבטא בבגד שלבש. ואם כל זה לא מספיק, הקורונה היוותה פחות או יותר את נשיקת המוות עבור השטיחים האדומים: "כשזה נעשה באופן וירטואלי, אין תאונות או טעויות מלתחה, מה שמוציא מהעניין לא מעט מההנאה שבו. כולם מצטלמים בבית עם מכונות רוח כדי להיראות נהדר. באותה מידה, כבר אפשר להסתכל במגזינים".
לאיזו קומה אתם צריכים?
ונסיים עם מגזין In Style שהמשיך במסורת השנתית שלו, וקרא לסלבס להשתתף באתגר המעלית – שבו הדלתות נפתחות ותופסות את הכוכב עושה משהו משעשע. שירה האס לקחה בו חלק, כמו גם כוכבים אחרים כמו סינת'יה ניקסון שגייסה את תמונתו המפורסמת של ברני סנדרס מטקס ההשבעה של ג'ו ביידן, היידי קלום שקיפצה מעלה ומטה וטיירה בנקס זועפת אך משעשעת.