2 צפייה בגלריה
דלילה בל המלין
דלילה בל המלין
דלילה בל המלין
(צילום: אינסטגרם)
דלילה בל המלין (23), בתם הבכורה של ליסה רינה והארי המלין, פרסמה וידאו חושפני באינסטגרם שלה ובו גילתה כי לקחה מנת יתר של תרופות - בטעות. הדוגמנית הצעירה סיפרה כי היא סובלת ממספר מחלות בהן מחלת ליים, EBV (וירוס אפשטיין-בר), אנצפליטיס (דלקת המוח) ודלקות סטרפטוקוקליות. המלין החליטה לפתוח באומץ את המאבקים הבריאותיים שלה, שלטענתה הובילו אותה בסופו של דבר ללקיחת מנת יתר של תרופות.
אמש (ג'), כאמור, פרסמה המלין סרטון בן חצי שעה במהלכו דיברה בגלוי על ההתמודדות, המאבק והתקפי החרדה המלווים במחלות מהן היא סובלת. בעקבות אותם התקפי חרדה פנתה המלין לפסיכיאטר, שלטענתה הגזים עם מינון הכדורים. "הוא רשם לי יותם מדי תרופות. מכדור מסוים הוא נתן לי מרשם ל-20 מיליגרם - שלוש פעמים ביום, בזמן שהחברים שלי לוקחים 10 מיליגרם. בנוסף הוא רשם לי שלושה מיליגרם של 'קסנקס' ביום. הגוף שלי פיתח תלות בתרופות ונטלתי מנת יתר. לא התכוונתי שזה יקרה. לקחתי את הכדור 'פרופרנולול' ויחד איתו לקחתי 'בנדריל' - והגעתי לבית החולים".
בהמשך הסרטון סיפרה הדוגמנית הצעירה על תחושת חוסר האונים שהציפה אותה בעקבות נטילת הכדורים. "זה לא שהייתי מכורה לסמים אבל הגוף שלי פיתח תלות בכדורים האלה". המלין שיתפה כי התאשפזה מרצון במרכז גמילה באריזונה למשך מספר שבועות אך התקפים ממחלות נוספות מהן היא סובלת - כולל התקפים חריפים בעקבות דלקת המוח, הכניסו את מצבה לסיכון. "חזרתי הביתה אתמול ואני ממש עצובה. חשבתי שהמקום הזה ירפא אותי, שזה יהיה מקום בו אוכל להירגע, אבל לצערי הייתי בסיכון רפואי ולכן התבקשתי בנימוס לעזוב אחרי שלושה שבועות. זה היה לי קשה. חשבתי על זה שאם אני חולה מדי בשביל המקום הזה אז אני חולה מדי בשביל שאר המקומות ואיך אוכל להשתקם ולהבריא".
בסוף הסרטון פנתה דלילה לצופים וביקשה מהם עזרה, תמיכה והמלצות למומחים שיוכלו לעזור עם הבעיות הבריאותיות איתן היא מתמודדת: "המשפחה שלי ואני נאבקים כדי להבין מה לעשות. זו מחלה בלתי נראית. אני יכולה להיראות בסדר לחלוטין ולהרגיש נורא".
נציין כי זו לא הפעם הראשונה שדלילה חושפת את מצבה הרפואי והנפשי. בחודש אוגוסט האחרון החליטה הדוגמנית לקחת הפסקה מהרשתות החברתיות, ופוסט שפרסמה כתבה: "ברשתות החברתיות אנחנו רואים את מה שאנשים אחרים שרוצים שנראה. אני רוצה שתראו שאני לא מושלמת. במשך זמן רב, מסיבות רבות, לא לקחתי את הבריאות הפיזית והנפשית שלי ברצינות. לא לקחתי את זה ברצינות כי זה מבלבל אנשים ולפעמים בלבל גם אותי כי אני נראית בסדר, אני נראית בריאה ולכן אנשים לא מבינים שאני לא במצב טוב. כרגע אני חייבת לתת עדיפות לבריאות הפיזית והנפשית שלי - למרות שאני מרגישה תחושת אשמה מוזרה". כמו כן, למרות גילה הצעיר של דלילה, לאורך כל הדרך היא הייתה פתוחה מאוד בנוגע למצב הנפשי וחשפה בעבר כי התאשפזה פעמיים במכון גמילה בשנת 2018.
בשנת 2019 התייחסה אמה של דלילה, השחקנית ליסה רינה, למצבה הבריאותי של בתה, שלדבריה אובחנה לראשונה עם PANDAS (תגובה חיסונית שגויה הגורמת לדלקת במוח) בילדותה וסיפרה כי המצב היה קיצוני וזה גרם לחרדות איומות עבור בתה. בתגובה ל-PANDAS ילדים נוטים לפתח במהירות תסמינים כמו OCD, חרדה, טיקים, ירידה בתפקוד המוטורי, הפרעות אכילה ועוד. "למרבה המזל מצאנו את הטיפולים המתאימים עבור דלילה ומצבה הרבה יותר טוב".
2 צפייה בגלריה
שלושת המוסקטריות. דלילה, ליסה ואמליה
שלושת המוסקטריות. דלילה, ליסה ואמליה
שלושת המוסקטריות. דלילה, ליסה ואמליה
(צילום: Gettyimage)