14 צפייה בגלריה
פתאום 50. ג'ניפר גארנר
פתאום 50. ג'ניפר גארנר
פתאום 50. ג'ניפר גארנר
(צילום: GettyImages)
כמעט שנה חלפה מאז שנודע על הקאמבק המפתיע של ג'ניפר לופז ובן אפלק, שבטוויסט שכאילו נלקח מסרט רומנטי ושמאלצי במיוחד – שבו להיות זוג כמעט 20 שנה לאחר שביטלו את האירוסים ונפרדו. מאז הם כבר הספיקו לצעוד ביחד על שטיחים אדומים, לבלות ביחד עם המשפחות ונכון מאוד: גם להתארס בשנית. אנחנו כמובן מלאי תקווה שהפעם הם יעשו את כל הדרך אל ה"איי דו", אבל בזמן שעולם הבידור נרגש מכך שג'ן ובן שוב ביחד – יש כמובן ג'ניפר אחרת שהייתה חלק מהותי מאוד בחייו אפלק, הלא היא ג'ניפר גארנר – הג'ניפר שאיתה דווקא כן צעד לחופה.
גארנר, שחגגה אתמול (א'), את יום הולדתה ה-50, היא אמנם לא איי-ליסטרית זוהרת כמו לופז ובכל מה שנוגע לאבק כוכבים מחווירה מעט לעומתה (למרות שנשאלת השאלה: אם אפלק ולופז שוב ביחד, האם תואר האקסית המיתולוגית של אפלק עובר כעת מלופז לגרנר?) – אבל כבודה במקומה מונח. היא שחקנית מצליחה בזכות עצמה, אחראית לכמה פרויקטים טלוויזיוניים וקולנועיים נוסטלגיים ומתקתקים וחייבים לציין: היא גם הייתה זו שתמכה באפלק בתקופות הקשות שעבר, וחדי הזיכרון שבניכם בוודאי יודעים שהיו לא מעט כאלו.
14 צפייה בגלריה
אחראית לכמה להיטים נוסטלגיים
אחראית לכמה להיטים נוסטלגיים
אחראית לכמה להיטים נוסטלגיים
(צילום: GettyImages)
גרנר נולדה ב17 באפריל 1972 ביוסטון טקסס, בת אמצעית בין שתי אחיות, לאב קונסרבטיבי ואם שנטתה לצד הדמוקרטי. הוריה היו מאמינים נוצריים אדוקים - בני המשפחה הרבו ללכת לכנסייה ובקיץ נשלחו הבנות לבית ספר מיוחד ללימודי תנ"ך. גארנר אף התבדחה בעבר שלעיתים הרגישה כמו חברה בקהילת האמיש: "לא גרנו בבית שבו נהגו להתפאר. אף אחת מאיתנו לא עשתה חורים באוזניים, לא השתמשנו באיפור או בלק לציפורניים. היה לנו שיער חלק באורך זהה. זה פשוט היה המראה של האחיות גארנר".
למרות שאהבה לשחק וסיפרה שניצלה כל הזדמנות להופיע באירועים שנערכו בעיר שבה גדלה – גארנר דווקא התחילה את לימודיה בקולג' בחוג לכימיה, אך לאחר שנרשמה לקורס משחק והופיעה באחת מהפקות התיאטרון שעלו במסגרתו – הבינה ששם נמצא הייעוד שלה.

ג'ן תכירי, זה בן. רגע - וזה סקוט

אחרי שסיימה את הלימודים היא החלה לקבל תפקידים קטנים בסרטים ובסדרות, אבל הפריצה הגדולה שלה הגיעה עם תחילת שנות ה-2000, כשלוהקה לתפקיד משנה בסרט "אחי, איפה האוטו שלי", בו כיכבה לצד אשטון קוצ'ר. התפקיד שלה בו לא היה גדול במיוחד, אבל הסרט זכה להצלחה והוליווד שמה לב אליה יותר ויותר. כשנה לאחר מכן היא הופיעה בסרט האקשן הגדול ביותר בתולדות הקריירה שלה: "פרל הרבור". הסרט היה אמור להיות דרמת מלחמה רומנטית, סוחפת ושוברת קופות – בפועל הוא די אכזב בכל המישורים, אך שם הכירה גארנר את מי שיהפוך כמה שנים לאחר מכן לבעלה: כוכב הסרט בן אפלק.
14 צפייה בגלריה
הפריצה הגדולה. גארנר ואשטון קוצ'ר
הפריצה הגדולה. גארנר ואשטון קוצ'ר
הפריצה הגדולה. גארנר ואשטון קוצ'ר
(צילום: GettyImages)
אבל לפני שמגיעים לסאגה הזוגית שלהם, יש עוד מישהו לעבור בדרך – בעלה הראשון, השחקן סקוט פולי.
ב-1998 התארחה גארנר בכמה פרקים של הסדרה "פליסיטי", בה פולי כיכב. גארנר שיחקה את בת זוגו בסדרה, והשניים החליטו להמשיך את קו העלילה הזה גם מחוץ לשעות העבודה. הם התחתנו כשנתיים לאחר מכן אבל הנישואים לא האריכו ימים וב-2003 נודע שהחליטו להתגרש. מסמכי הגירושים נחתמו כשנה לאחר מכן ומאז שמרו השניים על קשר ידידותי אבל רחוק.
"אנחנו לא שומרים על קשר, יש לה את המשפחה שלי ולי יש את שלי", סיפר פולי בשנה שעברה בריאיון לרדיו Sirius XM. "נתקלתי בה כמה פעמים כשאשתי הייתה איתי. כולם אומרים שלום, ידידותיים וממשיכים הלאה". פולי נשוי כיום לשחקנית מאריקה דומינצ'יק ולשניים יש שלושה ילדים.
14 צפייה בגלריה
אומרים שלום וממשיכים הלאה ג'ניפר גארנר וסקוט פולי
אומרים שלום וממשיכים הלאה ג'ניפר גארנר וסקוט פולי
אומרים שלום וממשיכים הלאה ג'ניפר גארנר וסקוט פולי
(צילום: GettyImages)

מכסחת ישבנים על המסך הגדול והקטן

בזמן שנישואיה לפולי קירטעו, קריירת המשחק של גארנר דווקא פרחה, היא שיחקה לצד ליאונרדו דיקפריו בסרט "תפוס אותי אם תוכל" (2002) ובקלאסיקת הנעורים "פתאום 30" (2003) וגם הוכיחה שיש בה פוטנציאל מעבר לדמויות נשיות מתקתקות ותמימות, כשעשתה הסבה לכוכבת אקשן בסרט גיבורי העל "דרדוויל" (2003) – שם חזרה לשתף פעולה עם אפלק. הסרט זכה להצלחה פושרת, בטח בהשוואה לגל סרטי גיבורי העל שהחל לסחוף את העולם בשנים שלאחר מכן ונמשך עד היום, אבל גארנר בלטה בו מספיק כדי לקבל ספין אוף משלה, בסרט "אלקטרה" (2005) שנקרא על שם דמותה.
למרבה הצער, באותה תקופה העולם עדיין לא היה מוכן כנראה לגיבורת על שמובילה סרט שלם על כתפיה בלבד (או שאולי הסרט היה פשוט לא טוב), והוא כשל בקופות.
גארנר כנראה התנחמה בכך שאולי חובבי הקולנוע לא רצו לראות אותה מכסחת ישבנים, אבל חובבי הטלוויזיה דווקא כן – ובשנים 2001 עד 2006 היא הובילה את סדרת האקשן המצליחה "זהות בדויה" שאף הקנתה לה מספר מועמדויות לפרס גלובוס הזהב לשחקנית ראשית בסדרת דרמה – פרס שבו אכן זכתה בשנת 2002 (הישג מרשים בהתחשב בכך שמדובר בסדרת פעולה, ז'אנר שהמבקרים לא נוטים לפרגן לו) ומועמדות לאמי באותה השנה.
14 צפייה בגלריה
זוכת גלובוס הזהב ג'ניפר גארנר
זוכת גלובוס הזהב ג'ניפר גארנר
זוכת גלובוס הזהב ג'ניפר גארנר
(צילום: GettyImages)
יחד עם ההצלחה וההערכה מהקהל ומחבריה לתעשיה, גארנר הרוויחה מ"זהות בדויה" משהו נוסף וזוהר לא פחות מהפסלון הנכסף: זוגיות עם כוכב לוהט. זמן קצר לאחר שהיא ופולי נפרדו, גארנר מצאה ניחומים בזרועותיו של מייקל ורטן, ששיחק לצידה בסדרה.
השניים יצאו ביחד חודשים ספורים בלבד עד שנפרדו בשנת 2004, מה שכמובן היה יכול להוביל ללא מעט רגעים מאוד מביכים על סט הצילומים – אך ורטן סיפר לאחר מכן שהפרידה הייתה הדדית וברוח טובה: "היינו חברים טובים עוד קודם לכן, במהלך הקשר שלנו וגם אחר כך". כשמלאו לוורטן 50 בשנת 2018, גארנר הקדישה לו פוסט אינסטגרם עם תמונה משותפת של שניהם מימי הסדרה, וכתבה לצידה: "אתם מאמינים שפני התינוק הזה כבר בן 50?"
14 צפייה בגלריה
למרבה המזל, הם נפרדו ברוח טובה. גארנר ומייקל ורטן
למרבה המזל, הם נפרדו ברוח טובה. גארנר ומייקל ורטן
למרבה המזל, הם נפרדו ברוח טובה. גארנר ומייקל ורטן
(צילום: GettyImages)

אותו בן, ג'ניפר שונה

וכאן אנחנו מגיעים לזוגיות המתוקשרת ביותר של גארנר – זו עם בן אפלק. השנה הייתה 2004 והכוכב נפרד זמן לא רב לפני כן ממי שהייתה ארוסתו והכוכבת הגדולה ביותר בעולם: ג'ניפר לופז.
כאילו שלא היה מספיק קשה לנסות להיכנס לנעליה של פצצת הפופ הלטינית בזמן שעיני כל מדורי הרכילות והעולם בכלל היו נשואות אליה, השוו בין שתיהן ובחנו את הקשר הטרי בפינצטה, גארנר התהדרה כמובן באותו שם פרטי של האקסית הטרייה של אפלק, כך שמדורי הרכילות שאהבו אז מאוד לחבר בין שמות פרטיים של בני זוג (זוכרים את הטרנד המעיק ההוא?) לא היו צריכים אפילו להתאמץ, "בניפר" נשארו "בניפר". אותו בן, ג'ניפר שונה.
14 צפייה בגלריה
בניפר גרסה 2.0. גארנר ובן אפלק
בניפר גרסה 2.0. גארנר ובן אפלק
בניפר גרסה 2.0. גארנר ובן אפלק
(צילום: Gettyimages)
מערכת היחסים של אפלק ולופז הייתה הרסנית ורעועה עוד מתחילתה, לא מעט הודות למדורי הרכילות והפפראצי שלא הרפו וסירבו לתת לבני הזוג רגע של מנוחה ופרטיות. עם גארנר לעומת זאת, אפלק מצא כבר יותר שלווה, לפחות בתחילת הקשר והשניים עשו את מה שהוא ולופז לא הצליחו: התחתנו.
הטקס היה הכי מצומצם שתוכלו להעלות על דעתכם, ולא כלל בני משפחה או חברים. השניים היחידים שנכחו במעמד היו כוכב "אליאס" ויקטור גרבר, שהיה זה שחיתן את הזוג, ובן זוגו ריינר אנדרסן. גארנר כבר הייתה בהיריון בזמן החתונה שנערכה ביוני 2005, וכחצי שנה לאחר מכן השניים הפכו להורים לבתם ויולט. בתם סרפינה נולדה שלוש שנים אחר כך ובנם סמואל נולד בשנת 2009.
14 צפייה בגלריה
תמונה משפחתית. גארנר, אפלק והילדים
תמונה משפחתית. גארנר, אפלק והילדים
תמונה משפחתית. גארנר, אפלק והילדים
(צילום: Splashnews)

נפרדו, אבל לא בגלל האומנת

השניים החזיקו לא מעט זמן ביחד, בטח בהשוואה לזוגות הוליוודיים אחרים – אך עשר שנים לאחר מכן, גם הנישואים שלהם הגיעו לסופם העגום. לאורך אותו עשור היו שמועות רבות על כך שאפלק הוא לא בדיוק בן הזוג האולטימטיבי מכיוון שהיה נוהג להשתכר, להמר ולבגוד בגארנר. "היא ניסתה לעזוב אותו כמה פעמים, אבל הוא התחנן בפניה שתישאר" סיפרו מקורביהם לאתר US Weekly. "הוא מרגיש שהוא לא יכול לחיות בלעדיה. הם היו על סף פרידה הרבה פעמים בעבר. בכל פעם מחדש היא נלחמה בדחף להרים ידיים וללכת. היא הייתה חושבת על הילדים ונשארת. הדבר שהיא רצתה יותר מכל היה לשמור על המשפחה מלוכדת".
כאמור, בסופו של דבר הניסיונות לשקם את הנישואים לא צלחו. זמן קצר לאחר שהודיעו שהם נפרדים, נודע שאפלק יוצא עם האומנת של ילדיו, ויותר מכך - שהיא זו שאיתה בגד בגארנר. "עשיתי הרבה טעויות, חלקן גדולות, חלקן קטנות. הלוואי שהייתי יכול לחזור בזמן ולעשות על מני שינויים", אמר לאחרונה בריאיון אצל ג'ימי קימל. יחד עם זאת, הוא הכחיש לאורך השנים שהסיבה לפרידה הייתה בגידתו עם אותה אומנת וגם גארנר תמכה בדבריו: "היינו פרודים במשך חודשים לפני שבכלל שמעתי עליה, היא לא הייתה חלק מהמשוואה. שיפוט גרוע? כן. זה לא נהדר עבור הילדים שלך כשהאומנת שלהם לפתע נעלמת מחייהם".
הגירושים נחתמו סופית ב-2018 אך לפני זה היה ניסיון נוסף של השניים לעבוד על הקשר, שכנראה הבהיר להם אחת ולתמיד שעדיף להם בנפרד. "אלו היו נישואים אמיתיים, לא העמדנו פנים עבור המצלמות. עשיתי כל מה שהיה ביכולתי כדי לגרום להם להצליח, וזה לא עבד", סיפרה גארנר בריאיון ל"ואניטי פייר".
14 צפייה בגלריה
עשתה כמיטב יכולתה
עשתה כמיטב יכולתה
עשתה כמיטב יכולתה
(צילום:Mega)

"הייתי ממשיך להשתכר אם עדיין היינו נשואים"

"היו לנו נישואים שלא עבדו. אני אוהב ומכבד אותה, אבל לא הייתי צריך להיות נשוי לה יותר", סיפר לאחרונה אפלק להאוורד סטרן, בריאיון שעורר לא מעט הדים וביקורת כלפי הכוכב על הדברים שאמר: "כנראה שהייתי ממשיך להשתכר אם עדיין היינו נשואים. זו הייתה אחת הסיבות שבגללה התחלתי לשתות, הרגשתי כלוא. הרגשתי שאני לא יכול לעזוב בגלל הילדים, אבל לא הייתי מאושר. אז מה שעשיתי היה לשתות בקבוק וויסקי ולהירדם על הספה, וזה הפך להיות הפתרון".
לא ברור אם גראנר כעסה על הדברים או שנשארה אדישה, אבל מי שדווקא כן נזפה בו הייתה בת זוגו הנוכחית לופז – לאו דווקא בגלל מה שאמר על אשתו לשעבר, אלא יותר בגלל שלא רצתה להיות זו שמקבלת את הריקושטים: "היא מאוד כועסת, גוררים גם אותה לתוך זה בגלל שהיא יוצאת איתו, והיא לא מעוניינת בכך", סיפרו מקורביה, שהוסיפו שלופז פגשה את גארנר ומנסה ליצור קשר טוב עם הילדים שלה ושל אפלק. "לשתיהן יצא להכיר זו את זו לעומק והן התקרבו מאוד. הן מבינות שהדבר הכי חשוב הוא לעשות את מה שטוב עבור הילדים".
אפלק מצידו, התחרט כנראה על הנאמר אך לא התנצל אלא פנה אל התירוץ הכי נדוש בספר, משהו בסגנון "דבריי הוצאו מהקשרם". ייתכן והדברים הקשים האלו מתקזזים עם דברים אחרים שאמר בריאיון אחר לפני כשנתיים, כשסיפר שהגירושים מגארנר הם "הם החרטה הגדולה של חיי". טוב, זה היה לפני שהוא חזר ללופז.
14 צפייה בגלריה
פוחדת מהתגובות. אפלק וג'ניפר לופז
פוחדת מהתגובות. אפלק וג'ניפר לופז
פוחדת מהתגובות. אפלק וג'ניפר לופז
(צילום: Gettyimage)
גארנר כנראה לא מתחרטת על הגירושים, אבל גם לא על הנישואים: "לא התחתנתי עם כוכב הקולנוע הגדול, אלא התחתנתי איתו. ואם הייתי יכולה לחזור אחורה, הייתי עושה את אותו הדבר. לא עושים שלושה ילדים וכל כך הרבה ממה שהיה לנו, הוא היה אהבת חיי. הוא כל כך חכם, נדיב וכריזמטי, אבל גם מאוד מסובך. כשהשמש שלו זורחת עלייך, את מרגישה את זה. אבל כשהיא זורחת במקום אחר – זה קר. הוא יכול להטיל צל גדול".
דבריו של אפלק על גארנר צרמו במיוחד מכיוון שגם לאחר הגירושים היא נשארה לצידו ותמכה בו - השנים הבאות לא היו קלות עבור הכוכב, שהתאשפז מספר פעמים במכוני גמילה, והודה שגארנר הייתה זו שדחפה אותו וסייעה לו לטפל בבעיות ההתמכרות שלו. "אמרתי לה 'את צודקת, אני חייב להפסיק לשתות'", סיפר.
14 צפייה בגלריה
תמכה בו לאורך כל הדרך
תמכה בו לאורך כל הדרך
תמכה בו לאורך כל הדרך
(צילום:Mega)

זוגיות חדשה ויותר יציבה (רוב הזמן)

גארנר לא נשארה רווקה זמן רב מדי. כשאפלק הפך להיות בעלה לשעבר באופן רשמי, היא כבר הייתה בזוגיות חדשה. בניגוד לקודמיו, החבר החדש ג'ון מילר לא היה כוכב הוליוודי, אלא איש עסקים. הוא עצמו היה אז על סף גירושים מאשתו דאז ואם שני ילדיו, קרולין קמפבל. השניים נפרדו כמה שנים קודם לכן, אך הליך הגירושים היה ארוך והושלם רק בנובמבר 2018, זמן קצר לאחר שנחתמו מסמכי הגירושים של גארנר ואפלק.
מקורביו של מילר סיפרו אז שהוא לא חש מאוים בגלל האקס המפורסם של בת זוגו החדשה וכי הוא תומך ברצונה להמשיך לעזור לסייע לאפלק בהתמודדות עם ההתמכרויות שלו: "הוא לא מקנא ומבין את המחויבות שלה כלפי בן", אמרו. יחד עם זאת מיהרו המקורבים להבהיר שמילר שונה לחלוטין מזה שקדם לו: "ג'ון הוא ההפך הגמור מבן. ג'ן מרגישה שהיא סוף סוף מצאה מישהו שיכול להיות עבורה בן זוג אמיתי". בריאיון אחר סיפרו מקורבים נוספים שגארנר מרגישה שהיא יכולה לסמוך על מילר, שתמך בה גם בזמן שהיה נראה שאפלק חוזר להרגליו הישנים ב-2019 ונראה מסתובב שיכור ברחובות העיר: "ג'ון היה סלע יציב עבורה, במיוחד בזמן שמצבו של בן התדרדר".
14 צפייה בגלריה
"ההפך הגמור מבן". גארנר וג'ון מילר
"ההפך הגמור מבן". גארנר וג'ון מילר
"ההפך הגמור מבן". גארנר וג'ון מילר
(צילום: Splashnews)
יחד עם זאת, היציבות והתמיכה האלו לא היתרגמו לזוגיות חפה ממשברים: בשנת 2020 השניים נפרדים, והשמועות סיפרו על כך שמילר רצה למסד את הקשר בעוד שגארנר חשה שהיא איננה מוכנה עדיין. לאחר הפרידה היו שמועות על כך שגארנר יוצאת עם בראדלי קופר - חברה הטוב מימי "זהות בדויה" - אך אלו נותרו בגדר שמועות, וכשנה לאחר מכן גארנר ומילר הודיעו על קאמבק משמח. לאחרונה סיפר האתר Us Weekly שמקורביהם של השניים בטוחים שהפעם זה יהיה לנצח: "הם מעוניינים בעתיד ארוך טווח. הם לוקחים את הזמן ורוצים להתחייב".
14 צפייה בגלריה
פרידה וקאמבק
פרידה וקאמבק
פרידה וקאמבק
(צילום: Splashnews)

יום הולדת 50 משמח בהחלט

לצד ההשקעה בקשר הרומנטי, גארנר גם ממסדת את יחסיה עם ענקית הסטרימינג נטפליקס – בשנה שעברה כיכבה בסרט המצליח לכל המשפחה "יום הכן" שאותו גם הפיקה ובקרוב יזכה לסרט המשך. לאחרונה יצא סרט נוסף בכיכובה, "פרויקט אדם", בו היא מככבת לצד ריאן ריינולדס שזכה גם הוא להצלחה.
רגע לפני ששינתה קידומת, גארנר פרסמה סרטון באינסטגרם בו שלחה את אהבתה לילדיה: "בערב של עשור חדש, אין לי ספר שעיקר ההודיה שלי נובע מהבריאות, ההומור, האתגרים, החוכמה, הסבלנות, השלווה, החוזקה, האינטלגנציה, החביבות, התסכולים והמתיקות של הילדים שלי. אני לא מאמינה שאני מכירה אותם ואוחזת בידיהם בזמן שהם מנווטים את חייהם, ואני אסירת תודה על כך שהם שלי".
גארנר בהחלט הייתה במצב רוח טוב ביום הולדתה – ראשית היא קיבלה ביקור מפתיע מהזמר האהוב עליה דוני אוסמנד, שבירך אותה בשיר ובעוגת יום הולדת עליה היה כתוב "מ-13 ל-50" (משחק מילים על שם סרטה "פתאום 30" באנגלית). לאחר מכן היא פרסמה סרטון של חיות חמודות וקופצניות וכתבה: "להתעורר ביום ההולדת שלי". הפוסט זכה ליותר משניים וחצי מיליון לייקים, ולשלל ברכות מחברותיה המפורסמות, בהן ריס וויתרספון, ג'וליאן מור, ג'ולייט לואיס, אוקטביה ספנסר, קריסטן צ'ינוות', לייסי שברט, מריה שרייבר, צ'לסי הנדלר וריטה וילסון.
14 צפייה בגלריה
יום הולדת שמח!
יום הולדת שמח!
יום הולדת שמח!
(צילום: GettyImages)