5 צפייה בגלריה
מבוקש ברחבי העולם. הארי סטיילס
מבוקש ברחבי העולם. הארי סטיילס
מבוקש ברחבי העולם. הארי סטיילס
(צילום: Getty Images)
האם הארי סטיילס הוא הגבר המבוקש ביותר בעולם? מגזין "רולינג סטון" בהחלט חושב כך, מכיוון שאתמול (ב') זכה הזמר לכותרת שמציגה אותו ככזה (וגם בתור "מלך הפופ החדש") ויותר מכך – סטיילס מככב על שער הגיליון החדש ולא רק במהדורה האמריקנית: הוא קיבל כבוד בינלאומי וזכה להיות הראשון שמתנוסס על שערי 14 מהדורות של העיתון ברחבי העולם.
לפיכך, העניק הכוכב למגזין ריאיון עומק נרחב - אך יחד עם זאת, ברור שהוא כבר התמקצע באומנות התקשורתית של לספר הרבה, אך עם זאת להסגיר את המינימום האפשרי. סטיילס ידוע בתור כוכב ששומר באדיקות על חייו הפרטיים ולא מרבה לשתף את התקשורת והקהל בדברים האישיים שהוא חווה, וגם הריאיון הנוכחי סובב סביב נושאים בוערים הקשורים אליו, אך לרוב הוא מצליח להתחמק מלתת הצצה למה שבאמת קורה מאחורי הקלעים של חייו.
סטיילס בן ה-28 החל את דרכו המקצועית לפני כ-12 שנים, כשצוות לעוד 4 זמרים צעירים במסגרת התוכנית "אקס פקטור" הבריטית, וביחד הם הפכו לייצוא הכי מצליח של התחרות לדורותיה – להקת וואן דיירקשן. כשהחליטו חברי הלהקה ללכת כל אחד לדרכו, סטיילס התגלה בתור המסקרן והנועז ביותר מבניהם, אם זה בסגנון המוזיקלי שלו, בסטייל האופנתי שלו או בדרך שבה הופיע על הבמה.
עדת המעריצים הלכה וגדלה, המכירות ונתוני הסטרימינג הרקיעו שחקים, האולמות והאצטדיונים בהם הופיע התמלאו עד אפס מקום - וכוכב חדש נולד. "כל מה שקרה בחיי מאז התוכנית הוא כמו בונוס עבורי. להיות בטלוויזיה ולשיר, מעולם לא ציפיתי שזה יקרה", הוא אומר.
5 צפייה בגלריה
נועז ומיוחד בסגנון המוזיקלי והאופנתי שלו
נועז ומיוחד בסגנון המוזיקלי והאופנתי שלו
נועז ומיוחד בסגנון המוזיקלי והאופנתי שלו
(צילום: GettyImages)
כמו כוכבים רבים, גם סטיילס חש שהוא זקוק למעט עזרה כדי לעכל את מה שקורה לו ומסביבו. לכן, הוא מספר, כבר כמה שנים שהוא נמצא בטיפול: "התחייבתי לעשות את זה פעם בשבוע. אני מתאמן כל יום ודואג לגוף שלי, אז למה שלא אעשה את זה גם עם המחשבות שלי?". הוא מסביר: "כל כך הרבה מהרגשות שלנו זרים לנו לפני שמתחילים לנתח אותם כמו שצריך. אני אוהב לסמן רגש ולהביט בו ישירות. לא במובן של 'אני לא רוצה להרגיש כך', אלא יותר בשאלה 'מה גורם לי להרגיש כך?'".
אחת הטענות הקבועות שמופנות נגד סטיילס היא שאימץ בכוונה זהות מינית לא ברורה, כדי לעורר סביבו יותר עניין וכדרך לפנות לקהלים רחבים יותר, לרבות הקהל הקווירי. הבגדים והלוק שלו נשענים בדרך כלל על אופנה שהיא נזילה מגדרית, כזו שהייתה מזוהה בעבר עם זמרים כמו מיק ג'אגר ודייוויד בואי, אליהם הוא מושווה לא מעט.
5 צפייה בגלריה
סטיילס מחופש לדורותי מ"הקוסם מארץ עוץ", במהלך הופעה
סטיילס מחופש לדורותי מ"הקוסם מארץ עוץ", במהלך הופעה
סטיילס מחופש לדורותי מ"הקוסם מארץ עוץ", במהלך הופעה
(צילום: GettyImages)
סטיילס אכן מסרב להגדיר את עצמו ויותר מכך – דיבר לא פעם נגד הגדרות ומסגרות, שתוחמות אנשים בשטחים שהם לא בהכרח מרגישים שייכים אליהם. בריאיון הוא מספר על המבוכה שחש בזמן שהתקשורת והמעריצים ניסו לבחון ולהגדיר את המיניות שלו בזמן שלטענתו, הוא עדיין ניסה להבין אותה בעצמו.
הוא מספר שהעיסוק בכך גרם לו להרגיש לעיתים צבוע: מצד אחד, בהופעותיו הוא מנסה לחזק את המעריצים ומעודד אותם להיות מי שהם ולהרגיש בנח עם עצמם. מצד שני – הוא בעצמו שומר על שתיקה בכל הקשור לחייו האישים. "מעולם לא קרה שדיברתי על חיי האישיים וזה תרם לי או השפיע עליי בצורה חיובית. זה תמיד יהפוך לסיפור כזה או אחר, והחלטתי לא לבזבז זמן על לנסות לתקן או לשנות את זה". עם השנים, הוא מספר, הוא למד להפסיק להתנצל על כך והבין שזה גם בסדר להגן על מחשבותיו האישיות מהציבור.
באחד מסרטיו הבאים, My Policeman, סטיילס משחק שוטר הומו בשנות ה-50 של המאה הקודמת – סרט שיכלול לפי הדיווחים גם סצנות סקס עם השחקן שלצידו, דייויד דוסון. "קשה להאמין היום שפעם אסור היה להיות הומו. שזה היה בניגוד לחוק. אני חושב שלכולנו, גם לי, יש מסע שבו אנחנו מבינים את המיניות שלנו ומרגישים איתה בנוח". הוא מוסיף: "בסרטים, קורה כל כך הרבה שסקס של גייז הוא פשוט שני בחורים שמתנפלים אחד על השני, ואין בכך שום תחושת רכות. אני מתאר לעצמי שיהיו כאלו שיצפו בסרט והיו בחיים בשנים שבהם להיות הומו היה בניגוד לחוק, ורצינו להראות את הרכות שבכך, את האהבה והרגישות".
למרות שזהות ואופי של דמות לא בהכרח מעידה על השחקן שמגלם אותה, סביר להניח שהתפקיד הזה יעורר שאלות נוספות לגבי זהותו המינית של סטיילס. כהרגלו, בריאיון הוא מסרב לדבר על הנושא וממשיך להיות עמום כשהוא עונה לביקורת על כך שהוא עושה קווירבייטינג בזמן שהוא עצמו סטרייט: "אנשים טוענים נגדי שהייתי רק עם נשים, אבל לדעתי לא הייתי באופן פומבי עם אף אחת. אם מצלמים אותי עם מישהי, זה לא אומר נמצא איתה במערכת יחסים פומבית או משהו כזה".
5 צפייה בגלריה
מסרב להתחייב על זהותו המינית
מסרב להתחייב על זהותו המינית
מסרב להתחייב על זהותו המינית
(צילום: AP)
סטיילס אמנם מיתמם בדבריו, אך יש בהם גם צדק – הוא מעולם לא אישר זוגיות כזו או אחרת שבה הוא נמצא. יחד עם זאת, למעלה משנה וחצי ששמו נקשר בזה של השחקנית והבמאית אוליביה ווילד, אותה הכיר על סט הצילומים של הסרט "אל תדאגי יקירתי", בכיכובו ובבימויה. זמן קצר לאחר הצילומים, ווילד ובן זוגה ואבי ילדיה, השחקן ג'ייסון סודייקיס, נפרדו – והשמועות מספרות על מערכת יחסים שהחלה כבר בזמן צילומים, עוד לפני שווילד חזרה לשוק הרווקות.
ווילד וסטיילס נצפו מאז במספר אירועים ביחד, בכמה מהם אף החזיקו ידיים והתנשקו. מעריצותיו של סטיילס לא אהבו את הרעיון שהזמר האהוב עליהן נמצא בזוגיות עם הכוכבת ודאגו להבהיר זאת בהמוניהן ברשתות החברתיות (ויש לציין שגם אנחנו ב-Pplus קיבלנו לא מעט הודעות ממעריצות שכעסו על כתבות וסטוריז בהם סיפרנו שהם ביחד).
סטיילס מודע מן הסתם לרעש שהזוגיות לכאורה הזו מעוררת בקרב מעריציו. הוא לא מתייחס באופן ספציפי לתגובות האלו, אך מספר על חצי הרעל שהופנו אל הקרובים אליו: "מן הסתם זו לא הרגשה טובה. אלו הרבה אנשים שמנסים להיות נוראיים כלפי אנשים אחרים". הוא מוסיף: "זו הרגשה לא פשוטה, לדעת שאלו שקרובים אליי מותקפים מהפינות של טוויטר. רק רציתי לשיר, לא רציתי להיכנס לזה אם זה אומר שאנשים נפגעים כך".
5 צפייה בגלריה
רק ידידים? סטיילס ואוליביה ווילד
רק ידידים? סטיילס ואוליביה ווילד
רק ידידים? סטיילס ואוליביה ווילד
(צילום: Mega)
ווילד אגב, התראיינה גם היא לכתבה, למרות שכאמור, אין בה שום אישור על כך שהיא וסטיילס אכן ביחד. היא מספרת על התגובות השליליות והבריונות ברשת: "מה שקשה לי להבין באכזריות הזאת, היא שהשליליות הרעילה הזו היא ההפך הגמור להארי וכל מה שהוא מייצג. אני לא מאמינה שהאנרגיה השלילית הזאת מגדירה את קהל המעריצים שלו, רובם הגדול מאמינים בטוב לב".
סטיילס ספק מתבדח ספק רציני כשהוא אומר: "אתם יכולים לתאר לעצמכם, שבזמן דייט שני עם מישהו תיאלצו להגיד לו משהו כמו 'יש כאלו שיגידו דברים ממש מטורפים והם יהיו מאוד רעים, אבל זה לא אמיתי. בכל אופן, מה נאכל?'".