העימות הנשיאותי בין קמלה האריס ודונלד טראמפ שנערך אמש (ג') הביא איתו בשורה חשובה. מיליוני אנשים ברחבי העולם חיכו להחלטה הגדולה, שעשויה להכריע את הבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב. טראמפ או האריס – במי תתמוך טיילור סוויפט באופן רשמי?
ובכן, הכוכבת לקחה את הזמן עד שעלה בידה לעשות בחירה שקולה ומושכלת והבוקר היא הודיעה באופן רשמי: קמלה האריס היא המועמדת שלה לנשיאות. וכמובן שלטראמפ היה מה להגיד על החלטתה.
"אצביע עבור קמלה האריס וטים וולץ בבחירות לנשיאות 2024. אני מצביעה עבור האריס מכיוון שהיא נלחמת עבור זכויות ומטרות שזקוקות לדעתי ללוחמת שתשיג אותן. אני חושבת שהיא מנהיגה מוכשרת ויציבה ואני מאמינה שנוכל להשיג הרבה יותר במדינה הזו בעזרת הנהגה שלווה ולא כאוטית. התרשמתי ושמחתי על בחירתו של סגן הנשיא טים וולץ, שלחם למען זכויות הלהט"ב, הפריה חוץ-גופית, וזכותה של אישה על גופה במשך עשורים", כתבה סוויפט.
סוויפט חיכתה עם ההכרזה שלה עד לסיום העימות הנשיאותי שנערך בין האריס ודונלד טראמפ, שממנו, כך טוענים הפרשנים והסקרים, יצאה האריס כשידה על העליונה.
את הבשורה היא עשתה באופן די משעשע יש לציין – בעזרת תמונה שלה מחזיקה חתול, רפרנס עוקצני להתבטאותו של ג'יי-די ואנס, המועמד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ, שאמר על השחקנית ג'ניפר אניסטון שהיא "אשת חתולים חסרת ילדים". סוויפט אף חתמה את הפוסט במילים: "עם אהבה ותקווה, אשת חתולים חסרת ילדים".
עוד כתבה סוויפט: "כמו רבים מכם, צפיתי בעימות הלילה. אם לא עשיתם זאת עד כה, עכשיו זה זמן נהדר לחקור את הנושא וללמוד את העמדות של המועמדים על הנושאים שחשובים לכם. כמצביעה, חשוב לי לצפות ולקרוא כל מה שאפשר על המדיניות והתוכניות שלהם עבור המדינה".
סוויפט גם התייחסה למיני-שערורייה שבה לקחה חלק בעל כורחה: מטעמו של טראמפ הופצו פרסומים שלפיהם סוויפט הודיעה שהיא תומכת בו, אך דובריה של הכוכבת מיהרו להבהיר שמדובר בזיוף, או כפי שטראמפ אוהב להגיד: "פייק ניוז".
"לאחרונה הובא לידיעתי שבאתר של דונלד טראמפ פורסמה מודעת תמיכה שלי בו, שזויפה באמצעות בינה מלאכותית. זה עורר את החששות שלי לגבי בינה מלאכותית והסכנה בהפצת מידע כוזב. הבנתי שעליי להיות שקופה מאוד לגבי הכוונות האמיתיות שלי בבחירות האלו כבוחרת. הדרך הפשוטה ביותר להילחם במידע כוזב היא עם האמת", כתבה.
יש לציין שההחלטה של סוויפט לא ממש מפתיעה, בהתחשב בכך שבבחירות הקודמות היא תמכה בג'ו ביידן, שאכן זכה כמובן.
שעתיים אחרי פרסום הפוסט, הוא צבר כבר קרוב לחמישה מיליון לייקים. השאלה הגדולה היא כמובן אם ההודעה של סוויפט תביא להגדלת אחוזי התמיכה בהאריס - או שאלו שמתרגשים מהבשורה הם בעיקר מעריצים מתחת לגיל ההצבעה ולא אמריקנים.
מה שבטוח, לא מעט סלבס אהבו את ההכרזה: בין נותני הלייקים לפוסט אפשר למצוא שמות גדולים כמו ג'ניפר אניסטון, דמי לובאטו, סלינה גומז, קרלי קלוס, כריסטי ברינקלי, אוליביה ווילד, לופיטה ניונגו, לילי ריינהארט, ג'ניפר גארנר, מישל פייפר, ליידי גאגא, רייצ'ל זגלר, מנדי מור, קרי וושינגטון, אלן דגנ'רס, אוברי פלזה וקייטי הולמס.
1 צפייה בגלריה
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
היא תקבל לפחות קול אחד! קמלה האריס
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
מאוחר יותר התראיין טראמפ לרשת Fox והביע שם את חוסר שביעות רצונו: "אני לא מעריץ של טיילור סוויפט, אבל היא אדם ליברלי ונראה שהיא תמיד תומכת בדמוקרטים וסביר להניח שהיא תשלם על כך מחיר מבחינה מקצועית". כאמור - בבחירות הקודמות סוויפט הביעה את תמיכתה המובהקת בביידן, ולא רק שהקריירה שלה לא נפגעה מכך אלא שאפילו הגיעה לשיאים כלכליים חדשים.
לצד סלידתו מסוויפט, טראמפ שיבח את חברתה הטובה בריטני מהומס, אשתו של פטריק מהומס - הקוורטרבק בקבוצה של טראוויס קלסי. מאז שסוויפט החלה לצאת עם קלסי, היא ומהומס הפכו לחברות קרובות, אך לאחרונה נפוצו שמועות על כך שהעובדה שמהומס היא תומכת טראמפ ערערה את יחסיהן. לפני יומיים הן צולמו מתחבקות בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס והזימו את השמועות - או לפחות ניסו.
בריאיון אמר טראמפ על מהומס: "אני מחבב את גברת מהומס הרבה יותר. היא מעריצה גדולה של MAGA והיא הרבה יותר טובה מטיילור סוויפט. היא אשתו של הקווטרבק המצויין, הוא באמת מצויין ואני חושב שהיא נהדרת".