קשה להאמין, אבל כמעט עשור חלף מאז שהשיר All About That Bass הפך לאחד הלהיטים הגדולים של שנת 2014 והקפיץ לתודעה זמרת צעירה בת 21 בשם מייגן טריינור.
השיר הפך לאחד מאותם להיטי ענק שיש כאלו שמתמכרים אליהם, אחרים לא מסוגלים לסבול, ומה שבטוח – אי אפשר להתחמק מהם. עבור טריינור השיר התגלה כחרב פיפיות, מצד אחד הביא לה הצלחה שאף אחד לא צפה: מכירות של 11 מיליון עותקים ברחבי העולם, הגיע למקום הראשון באינספור מצעדים והניב לה גראמי בקטגוריית "האומן החדש הטוב ביותר". מצד שני היה לה קשה מאוד לעמוד בסטנדרטים שהשיר הזה הציב. היו כאלו שכבר מיתגו אותה בתור "וואן היט וונדר", אבל למזלה היא הצליחה להמציא את עצמה מחדש - ותודה לטיק טוק. היום (ו') היא חוגגת 30.
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור
מייגן טריינור
הכל אודות הבאס ההוא. מייגן טריינור
(צילום: AP)

המוזיקליות של משפחת טריינור

היא נולדה בשנת 1993 במסצ'וסטס וכבר כילדה ידעה בדיוק מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה. לא מפתיע, בהתחשב במשפחה המוזיקלית שלה: לאביה, שהיה מורה למוזיקה, הייתה להקת קאברים של שירי בוב מארלי, שבה לקחו חלק גם אחיה ודודתה.
טריינור הצטרפה ובמשך ארבע שנים הופיעה איתם וניגנה על פסנתר, גיטרה ותופים. אמא שלה סיפרה: "אבא שלה נתן לה גיטרה וכמה אקורדים, והיא חזרה וידעה אותם עם שיר שכתבה. היא למדה הרבה לפי שמיעה".
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור
מייגן טריינור
המוזיקה עברה בגנים המשפחתיים. מייגן טריינור ואמה
(צילום מסך)
טריינור לא הסתפקה רק בשירה ונגינה: היא כתבה והלחינה שירים משלה וגם עשתה עיבודים חדשים לשירים מוכרים, שאותם הקליטה בביתה. לפני שמלאו לה 18 היא כבר התגאתה בשלושה אלבומים שהפיקה לעצמה באופן פרטי.
כמו שאפשר להבין, ההורים שלה לא היו מהסוג שטוען ש"לשיר זה לא קריירה" – להפך, הם עודדו אותה ללמוד ולעסוק במוזיקה כמה שיותר, ואפילו שלחו אותה לכנסים של כתיבת שירים ולאירועים שבהם חברות הפקה איתרו מוזיקאים צעירים. באחד מהם היא תפסה את תשומת ליבם של נציגי חברת ההפקות Big Yellow Dog Music שהציעו לה חוזה. למרות שהייתה אמורה להתחיל ללמוד במכללת ברקלי למוזיקה, היא החליטה לדחות את הלימודים כדי להתרכז בקריירה הפוטנציאלית שלה.
בתחילה, טריינור לא חשבה שהיא עצמה תהיה בקדמת הבמה אלא שתישאר מאחורי הקלעים ותכתוב ותפיק שירים לאחרים. "היא חשבה שהיא אחת מאותן נערות שמנמנות שלעולם לא יצליחו בתור זמרות", סיפר אביה.
כדי לבסס את עצמה יותר בתעשייה היא עברה להתגורר בנאשוויל, שמעבר להיותה עיר בירת מדינת טנסי – גם ידועה בתור עיר הבירה העולמית של מוזיקת הקאנטרי. בזמן שיצרה שירים עבור אמנים כמו סברינה קרפנטר, האנטר הייז ולהקת רסקל פלאטס, היא פיתחה קשרים עם בכירים בתעשייה שראו את הפוטנציאל הטמון בה כזמרת בפני עצמה.
היא התחברה למפיק קווין קדיש וביחד הם יצרו שיר באווירת רטרו, שדיבר על חוסר הביטחון העצמי של טריינור בכל הקשור למראה שלה. את השיר – All About That Bass, הם הציעו לחברות תקליטים שונות שלא הביעו עניין, עד שהגיעו לאל איי ריד, אחד מאנשי המוזיקה הבכירים ביותר בתעשייה שעמד בראש חברת Epic Records. האגדה מספרת שמהרגע שראה את טריינור מבצעת את השיר – לא חלפה חצי שעה עד שהציע לה חוזה.
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור
מייגן טריינור
הצעה לחוזה תוך חצי שעה
(צילום: Larry Busacca/Getty Images)

ילד שחיבבה הציע לה דייט אם תרד במשקל

השיר יצא ביוני 2014 וכאמור, הפך לאחד מהלהיטים הגדולים של התקופה. הוא הגיע למקום הראשון ב-58 מדינות, מכר מיליוני עותקים ובילה שמונה שבועות רצופים בראש מצעד השירים של בילבורד. הצלחה שהזכירה את זו המטאורית של בריטני ספירס עם Baby One More Time, 16 שנים קודם לכן. הקליפ לשיר הפך לוויראלי בימים שבהם הלהיטים הוויראליים רק התחילו (יש לו כיום יותר מ-2.6 מיליארד צפיות) וככזה גם זכה לשלל פארודיות.
לצד הצלחת השיר, היו כמובן כמה שפחות אהבו את מה ששמעו. טריינור, שכפי שכבר הבנו, נחשבה משום מה ל"עגלגלה", כנראה בעיקר בסטנדרטים של הוליווד, והואשמה בכך שהיא לועגת לנשים רזות ומשתמשת בסטריאוטיפים וביטויים שמזוהים עם נשים שחורות. היא הגיבה: "לא עבדתי כל כך קשה כדי לצחוק על נשים רזות, אלא כדי לשפר את הביטחון העצמי שלי ושל אחרים בכל מה שקשור לגוף שלנו". מבקר המוזיקה של מגזין The Guardian נחלץ להגנתה וכתב למבקרים הקשוחים: "לא מדובר כאן בעבודה אקדמאית על נשיות מודרנית. זה שיר פופ", והיא כונתה בפיו: "נערת הפוסטר לנשים גדולות". מגזין Rolling Stone כינה אותה "כוכבת הפופ הכי לא צפויה" ו"בילבורד" שיבח: "היא עוזרת לילדים ברחבי העולם לקבל את עצמם כפי שהם" וגם כלל אותה ברשימת "14 המוזיקאים שמעבירים מסרים חיוביים של קבלה עצמית".
טריינור סיפרה שכתבה את השיר בהשראת חוויותיה מהילדות, במהלכה ילדים לעגו למשקלה. אביה סיפר: "תמיד חשבתי שהיא במידה רגילה, אבל כשהייתה צעירה היא הייתה מאוד מודעת לגוף שלה. היא סירבה ללכת למסיבות בריכה כי לא רצתה להיות היחידה שלובשת בגד ים שלם בזמן שהאחרות עם ביקיני". חברת ילדות שלה, אשלי סימר, סיפרה לאתר Daily Mail שכשמייגן הייתה בת 13, ילד שהיא מאוד חיבבה אמר לה שייצא איתה – רק אם תרד במשקל. "היא מאוד נעלבה ובכתה. היא לא הייתה שמנה, אבל הייתה ילדה גדולה". אבל צוחקת מי שצוחקת אחרונה.

הקליפ שחוגג קבלה עצמית - עבר פוטושופ

הציפייה לאלבומה הראשון של טריינור הייתה גדולה (היא וחברת התקליטים החליטו להתעלם מאלו שהוציאה בהפקה פרטית), וכשיצא בינואר 2015 נכנס למקום הראשון במצעד התקליטים האמריקני. הוא סיים בתור האלבום התשיעי הכי מצליח של אותה שנה, עם מכירות של 1.8 מיליון עותקים וגולת הכותרת בכל הקשור להערכה מהתעשייה הגיעה בטקס פרסי הגראמי, שבו הייתה מועמדת לשלושה פרסים ויצאה עם פסלון עבור האומן החדש הטוב ביותר.
באופן מתבקש, הציפיות מטריינור היו גדולות ותקוות רבות להצלחה דומה בהמשך הונחו על כתפיה. היא לא בזבזה זמן וכשנה וחצי אחרי צאת אלבום הבכורה, שחררה אלבום שני. השיר מתוכו Me Too עשה הרבה רעש, אבל הפעם לא כהצלחה מוזיקלית אלא בגלל מיני שערורייה שיצר הקליפ שלו - כשהתברר שערכו את המראה של טריינור באופן דיגיטלי על מנת לגרום לה להיראות רזה יותר, אבסורד בהתחשב בתדמית שיצרה לעצמה כאישה שחוגגת את הגוף שלה ובכך שגם השיר עצמו מדבר על אהבה וקבלה עצמית.
טריינור המופתעת מיהרה להבהיר שהשינויים לא נערכו מיוזמתה: "לא אישרתי את הקליפ ואני מאוד נבוכה עכשיו. עשו לי המון פוטושופ, המתניים שלי לא כאלו דקיקים". לדרישתה, הקליפ הוסר והופץ מחדש – כשהפעם היא מופיעה בו במידותיה האמיתיות.
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור
מייגן טריינור
לא אישרה את הצרת ההיקפים
(צילום: Bryan Steffy/Getty Images)
עם אלבומיה הבאים, טריינור לא הצליחה להגיע להישגי תקליט הבכורה שלה וגם לא התקרבה אליהם. המכירות דעכו, הסינגלים לא זכו להרבה התעניינות ולמרות שהמשיכה לעבוד ולהיות עסוקה, היה נראה שהשיא כבר מאחוריה. היא אפילו הקליטה אלבום חג מולד, צעד שאלא אם קוראים לך מריה קארי, שמור בעיקר לאומנים ותיקים או כאלו שזקוקים נואשות לענף להיאחז בו בתקופת החגים. גם הפרויקט הזה לא הצליח יותר מדי, אפילו יחסית לאלבומים של הז'אנר.

הילד מ"ספיי קידס" ו"חברים" הפך לבעלה

לפחות בתחום הרומנטי היא זכתה בכל הקופה. בניגוד ללא מעט סלבס אחרים, הרזומה הרומנטי של טריינור דל מאוד, אבל יש לכך סיבה משמחת: את בעלה העתידי, השחקן דריל סברה, היא פגשה בשנת 2014, בדיוק כשפרצה לתודעה.
הם הכירו במסיבת בית והיא זיהתה אותו מיד: "אמרתי לעצמי, זה הילד מ'ספיי קידס'. ניגשתי אליו בזמן שהוא לקח לעצמו משקה ושאלתי אותו אם זה הוא. הוא השיב שכן וחשבתי לעצמי שזה ממש מגניב". אגב, מעבר לכך שהוא אכן שיחק בסרטי "ספיי קידס", מעריצי הסדרה "חברים" אולי יזהו אותו גם בתור הילד שגילה שהוא מאומץ הודות לפליטת פה אומללה של צ'נדלר בעונה העשירית.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חברים"
מתוך "חברים"
מתוך "חברים"
(צילום מסך)
למרות השיחה הקצרה במסיבה, נפרדו דרכיהם של השניים למשך שנתיים. הם נפגשו שוב הודות לחברתם המשותפת השחקנית קלואי גרייס מורץ ששידכה ביניהם, אחרי שטריינור אמרה לה שהיא "ממש רוצה לפגוש כבר בחור טוב".
הם עשו דאבל דייט עם מורץ ובן זוגה דאז ברוקלין בקהאם, ויצאו למקומות האולטימטיביים לדייט ראשון: באולינג וקריוקי. נראה שהערב הלך די טוב סך הכול: "התנשקנו והוא היה הנשיקה הכי טובה שהייתה לי. ידעתי שאני מנשקת טוב, אבל הייתי המומה לגלות שגם הוא", סיפרה טריינור לקוסמופוליטן.
זמן קצר לאחר מכן הוא כבר הצטרף אליה לסיבוב ההופעות העולמי שלה וטריינור עשתה את זה רשמי כשהעלתה תמונה משותפת שלהם לאינסטגרם וכתבה: "אני אוהבת את הבחור הזה". היא סיפרה שבשלב הזה כבר היה לה ברור שהוא האחד: "צעקתי את זה בחזרות, 'אני מאוהבת ולא אכפת לי שכולם ידעו'. חודש אחרי כבר הייתי בטוחה, כי בעצם גרנו ביחד בזמן שהיינו בדרכים". גם הצהרת אהבה הדדית הגיעה מוקדם: "אני די אגרסיבית. בדייט השישי הכרחתי אותו, כי שנינו היינו כל כך מאוהבים, ואמרתי לו 'פשוט תגיד את זה. תגיד את זה. אני יודעת שאתה אוהב אותי", סיפרה.
הוא מצידו, היה שותף להרגשה: "כשיודעים, יודעים. ברגע שהיא נכנסה לחדר פשוט ידעתי שהיא האחת. אנחנו אוהבים אחד בשנייה את הכול ומתקשרים בצורה מוצלחת".
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור דריל סברה
מייגן טריינור דריל סברה
הנשיקה הכי טובה שלה. טריינור ודריל סברה
(צילום: AP)

הסיפור האמיתי מאחורי הפפראצי המביך

טריינור התגלתה כאחת שאוהבת לשתף, אולי קצת יותר מדי. בשנת 2017 היא סיפרה: "מעולם לא הרגשתי סקסית ליד בנים. לפני שפגשתי את דריל, אף אחד לא אמר לי במיטה שהוא אוהב את הגוף שלי". היא המשיכה: "הוא אובססיבי אליי, לכל חלק בגוף. וזה שיפר את הביטחון שלי. הוא נהדר, אנחנו בגן עדן".
אפרופו סודות מחדר המיטות: בשנת 2018 הם צולמו על ידי הפפראצי יוצאים ביחד מחנות סקס. רק בשנה שעברה היא הסבירה (או יותר נכון, שרה) בטיק טוק מה היה שם: "זה היה מביך אבל לא מה שאתם חושבים. זה לא היה עבורנו, כלומר אנחנו עושים דברים מוזרים אבל לא עד כדי כך". טריינור טוענת שהיא קנתה כמה מוצרים עבור "חברה ביישנית", ומספרת: "זה הפך לוויראלי ואמא שלי כעסה. אבל זה בסדר, לחברה שלי היה סקס טוב אז זה היה שווה את זה". ברור, אנחנו שמחים עבור אותה "חברה".
סברה הציע אירוסים ביום הולדתה ה-24 של טריינור, לעיני משפחתה: "הוא ידע שאני אובססיבית לאורות חג מולד והיינו בתוך מנהרה מלאה בהן. המשפחה שלי התחבאה בשיחים והוא עשה זאת בצורה מושלמת, בדיוק כמו שרציתי כל חיי. פשוט צרחתי ובכיתי 'אני נסיכה!', כל הערב".
הם התחתנו בדיוק שנה לאחר מכן - מה שאומר שהיום הם גם חוגגים חמש שנות נישואים (מזל טוב כפול לטריינור!). התוכנית האומנותית של הערב כללה ריקוד מיוחד שהכין החתן לאשתו הנרגשת. צפו:

טראומה מהניתוח הקיסרי

באוקטובר 2020 טריינור הודיעה שהם מצפים לילדם הראשון ובפברואר 2021 נולד בנם הבכור ריילי בניתוח קיסרי. אבל טריינור הייתה כנה וסיפרה על חוויה קשה שהשאירה בה צלקות נפשיות: "בדרך כלל מיד אחרי הלידה כשתופרים אותך במשך 45 דקות, את אומרת לעצמך 'איזה תינוק נפלא, עשינו את זה!'. אבל שכבתי שם לבד והייתי מטושטשת. אחרי זה כשחזרנו הביתה, לא הצלחתי להירדם בלילות. הייתי מספרת לדריל בדמעות 'אני עדיין על השולחן ההוא, אני כלואה שם. אני לא מצליחה להזכיר לעצמי שאני בטוחה במיטה בבית שלי'. הייתי צריכה להבין כמה טראומתי זה היה עבורי". כדי להתמודד, היא הלכה לטיפול: "עבדתי על זה, הזמן מרפא הכל", היא מספרת.
לפני כחמישה חודשים נולד בנם השני, בארי ברוס. בזמן ההיריון הוציאה טריינור ספר בשם Dear Future Mama, שכותרתו היא רפרנס לאחד מלהיטיה הראשונים Dear Future Husband. בספר היא מספרת על החוויות הטובות והפחות טובות כאמא טרייה וצעירה והסבירה למה היה לה חשוב לכתוב אותו: "ההיריון הראשון שלי היה בזמן הקורונה ולא הייתה לי אף חברה שהייתה בהיריון גם. לא רציתי שאף אחת תרגיש כפי שהרגשתי באותו הזמן, אז עכשיו אני יכולה להיות החברה הכי טובה שלכן. אני יכולה לעזור ולספר את כל הפרטים הכי אינטימיים של ההיריון וכמה מטורף הוא היה".
כמו שכבר הבנתם, טריינור לא חוששת לחלוק פרטים אינטימיים מחייה, ולפני כשנתיים היא הגדילה לעשות כששיתפה בפודקאסט Why Don’t You Date Me שבחדר השירותים המשותף שלה ושל בעלה יש שני שירותים צמודים אחד לשני, שבהם הם משתמשים ביחד לעיתים קרובות: "זה נהדר, אנחנו מחזיקים ידיים כשאנחנו משתינים. הוא יושב בזמן שהוא עושה את זה. הוא עייף, הוא אבא".
יחד עם זאת הבהירה שאת הדבר השני הם עשו ביחד רק פעמיים, מכיוון ש"הריח היה נוראי". אבל תשמחו לשמוע שהוא עדיין נמצא איתה בחדר כשהיא עושה זאת לבדה. נרגענו.
7 צפייה בגלריה
מייגן טריינור
מייגן טריינור
מייגן טריינור
(צילום מסך)

גרמה לכולם להסתכל

לרגע שכחנו שטריינור היא בכלל זמרת, אז מה קורה עם זה באמת? למרות שהקריירה המוזיקלית שלה התחילה לקרטע, חשבון הבנק שלה כנראה לא סבל במיוחד - היא הצטרפה לצוות המנטורים של The Voice הבריטי, קפצה על טרנד הפודקאסטים והחלה להנחות אחד ביחד עם אחיה ולפני כשנתיים חתמה חוזה עם אולפני NBC להפקת קומדיה משלה. הונה מוערך כיום בשווי של 14 מיליון דולר. לא רע.
בשנה שעברה היא זכתה לקאמבק מוזיקלי, הודות לטיק טוק: השיר שלה Made You Look הביא איתו את מה שכל כך הרבה אומנים משתוקקים לו כיום: טרנד שיהפוך את השיר שלהם לוויראלי. כמו הלהיטים הגדולים הקודמים שלה, גם השיר הזה עסק בתדמית הגוף ובחוסר הביטחון העצמי שלה, ועודד את המאזינים לאהוב ולקבל את עצמם כפי שהם. לפי הנתונים, הגולשים נענו לבקשה: אתגר הריקוד שהתבסס על השיר הניב יותר משני מיליון סרטונים והשיר הפך ללהיט הגדול ביותר שלה מזה שנים.
האם ההצלחה הזו תסייע לה עם שיריה הבאים, או שכמו כל כך הרבה תופעות ברשתות החברתיות, תישכח במהרה? נחכה ונראה.