הקומיקאי ג'יי לנו (73) יהפוך להיות האפוטרופוס של אשתו מייביס (77) החולה בדמנציה, כך אישר אתמול (ג') בית המשפט בלוס אנג'לס.
כנהוג במקרים כאלו למייביס היה עורך דין משלה, רונלד אוסטרין, שאישר שהוא בעד הענקת המשמורת למנחה הטלוויזיה הוותיק, והוסיף שמייביס "מקבלת טיפול נפלא בידי בעלה. יש להם מערכת יחסים ארוכה, אוהבת ותומכת. מייביס מרגישה בטוחה איתו וסומכת עליו".
גם השופטת הסכימה עם הנאמר וציינה: "אני מאמינה שהיא נמצאת בסביבה הטובה ביותר עבורה, ושתקבל טיפול טוב מבעלה". היא אף פנתה ללנו ואמרה לו: "אני יודעת שזו תקופה קשה עבורכם. אתה פועל בדרך הנכונה".
במהלך הדיון, לנו חלק את תוכניותיו לטיפול בנכסיה של אשתו ובצוואתה, כפי שנדרש מאנשים שמקבלים משמורת על יקיריהם.
3 צפייה בגלריה
ג'יי לנו מייביס לנו
ג'יי לנו מייביס לנו
"מייביס מרגישה בטוחה איתו וסומכת עליו". ג'יי ומייביס לנו
(צילום: ASSOCIATED PRESS/AP)
לנו הגיש את בקשת המשמורת בינואר האחרון, אחרי שאשתו מזה 44 שנים אובחנה עם דמנציה מתקדמת. לשניים אין ילדים, ולנו הסביר שברצונו להסדיר את נכסיה ולהקים עבורה תכנית חיסכון שתבטיח את שלומה ומחייתה במידה ויילך לעולמו לפניה. הוא סיפר אז לאתר Daily Mail: "היא בסדר, שלומה טוב, אני רק רוצה להסדיר את הצוואה לכל מקרה שלא יגיע".
עורך דינו של לנו טען אז בפני בית המשפט ש"אין ביכולתה של מייביס לטפל בענייני נכסיה לאור הבעיות הקוגניטיביות החמורות שלה, שכוללות דמנציה". עוד נכתב במסמכים שהוגשו: "מר לנו כשיר לחלוטין להמשיך לטפל בצרכים הבריאותיים והכלכליים של אשתו, כפי שעשה לאורך שנות נישואיהם".
3 צפייה בגלריה
ג'יי לנו מייביס לנו
ג'יי לנו מייביס לנו
"רוצה להסדיר את הצוואה, לכל מקרה שלא יגיע"
(צילום: AP/Invision for The Television Academy)
בית המשפט מינה יועץ מטעמו שבדק את בקשתו של לנו, ובדו"ח שהגיש המליץ להעניק לו את המשמורת. לפי מסמכי בית המשפט, גם הנוירולוג הפרטי של מייביס, ד"ר הארט כהן, מסר את דעתו בנושא ודיווח: "מר לנו איש נהדר ומעניק למייביס יחס של זהב".
בנוסף פירט ד"ר כהן על מצבה של מייביס: "לפעמים היא לא מזהה את בעלה או זוכרת את תאריך הלידה שלה. היא מבולבלת הרבה, ומדברת הרבה על הוריה שכבר הלכו מזמן לעולמם".
עוד אמר הרופא: "הייתה לנו הזדמנות לשוחח באריכות על רצונותיה לגבי האפוטרופסות והצוואה. גברת לנו היא אישה נהדרת ולמרות שהיה ברור שהיא סובלת מבעיות קוגניטיביות, יש לה עדיין אישיות מקסימה והצליחה לתקשר. היא הביעה את רצונה להצביע בבחירות וסיפרה לי קצת על עבודות ההתנדבות שלה. היא הראתה הרבה ביטחון ואמונה במר לנו והסתמכה עליו עבור הגנה והדרכה".
למרות מצבה של מייביס, בני הזוג לא מוותרים על יציאות לדייטים. בשבוע שעבר הם הגיעו ביחד למופע קומי בהוליווד, ועוברי אורח סיפרו שהם נראו במצב רוח מרומם ואחזו ידיים.
3 צפייה בגלריה
ג'יי לנו מייביס לנו
ג'יי לנו מייביס לנו
בני הזוג שיצאו לבילוי בשבוע שעבר
(צילום: Backgrid)