3 צפייה בגלריה
מיה קליפה
מיה קליפה
מיה חליפה
(צילום: אינסטגרם)
בין כל כוכבי הוליווד שמביעים את הזדהותם עם ישראל, כעת מגיעה גם תמיכה ממותג פחות צפוי: פלייבוי. המגזין השנוי במחלוקת נקט עמדה מובהקת לאחר שאחת מהדוגמניות שלו, שחקנית הפורנו הלבנונית-אמריקנית מיה חליפה (30), הביעה תמיכה במעשי החמאס ולעגה לנרצחים הישראלים.
בין היתר צייצה חליפה: "האפרטהייד הציוני מובס על ידי לוחמי גרילה בחולצות גוצ'י מזוייפות", שיתפה תמונות מאירועי הטרור ועודדה את הטרוריסטים להמשיך לצלם ואף נתנה להם טיפים לצילום נכון: "מישהו יכול להגיד ללוחמי החופש בפלסטין להפוך את הטלפונים שלהם ולצלם לרוחב?"
דבריה עוררו סערה והרבה ביקורת מצד הגולשים והיא ניסתה להרגיע את הרוחות: "רק רציתי להבהיר שלא הייתה לי כוונה לתמוך באלימות. כיניתי אותם 'לוחמי חופש' מכיוון שהאזרחים הפלסטינים הם כאלו – לוחמים עבור החופש שלהם מדי יום".
"פלייבוי" לא התרשם מדבריה וכאמור לא נשאר אדיש. הוא מחק את תכניה מהערוץ שלו והודיע שהפסיק לעבוד איתה: "אנחנו כותבים לכם היום כדי להודיע לכם על החלטתנו לנתק את הקשר שלנו עם מיה חליפה, לרבות מחיקת הערוץ שלה בפלטפורמת היוצרים שלנו. מיה העירה הערות מגעילות ולא ראויות אשר שיבחו את התקפות החמאס על ישראל ואת רציחתם של גברים, נשים וילדים חפים מפשע".
עוד כתב המגזין: "אנחנו מעודדים את חופש הביטוי ושיח פוליטי אבל יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לדברי שנאה. אנחנו מצפים ממיה להבין שלדבריה ומעשיה יש השלכות".
3 צפייה בגלריה
מיה קליפה
מיה קליפה
ההתנערות של פלייבוי מכוכבת הפורנו
(צילום: אינסטגרם)
"פלייבוי" לא היה היחיד שמיהר לגנות את מעשיה, גם חברת Red Light Holland שאותה ייצגה חליפה, הודיעה לה שהיא "מפוטרת לאלתר בעקבות הפוסטים המזעזעים" שלה. חליפה לא התרגשה ואמרה: "אפשר להגיד שתמיכתי בפלסטינים גרמה לי להפסיד עבודות, אבל אני יותר כועסת על עצמי על כך שלא בדקתי אם נכנסתי לעסקים עם ציונים. טעות שלי". עוד כתבה: "אני מלבנון, זה מטורף מצדכם לצפות ממני להיות בצד של הקולוניאליזם, מוזרים מטומטמים שכמותכם".
אחרי שהבינה שהנזק כבר נעשה, חליפה החליטה להמשיך להפיץ את דעותיה, היא שיתפה פוסט שטען: "ארה"ב היא גם מדינת טרור" ותקפה את קיילי ג'נר שפרסמה פוסט תמיכה בישראל: "אם עיתונות אמיתית קיימת, האדם הבא שיראיין את קיילי ג'נר ישאל אותה על דעותיה לגבי המשבר במזרח התיכון ויסתכל בעיניה עד שהיא תצליח להרכיב משפט אחד שלם, מכיוון שהיא כל כך רוצה להביע עמדה פוליטית בפני 400 העוקבים שלה". יש לציין שג'נר הסירה בהמשך את הפוסט שהעלתה.
3 צפייה בגלריה
מיה קליפה
מיה קליפה
מיה חליפה
(צילום: אינסטגרם)