בסוף השבוע האחרון דווח כי משטרת לוס אנג'לס עצרה חמישה חשודים, בהם שני רופאים, באשמת סיוע למותו של כוכב "חברים" מת'יו פרי ממנת יתר. שעות ספורות לאחר מכן נחשפו שעותיו האחרונות של השחקן המנוח.
על פי הדיווחים, בבוקר ה-28 באוקטובר 2023, בסביבות השעה 08:30, עוזרו האישי של פרי קנת איוואמסה הזריק לו קטמין. בשעות שלאחר מכן - עד השעה 12:45, פרי הורה לעוזרו להזריק לו עוד מנה - בזמן שהשחקן צפה בסרט בביתו.
כ-40 דקות לאחר מכן פרי ביקש זריקה נוספת, ואף ביקש מעוזרו "תזריק לי כמות גדולה". עוד לא ברור האם איוואמסה הזריק לפרי את החומר בזמן שהיה בתוך הג'קוזי או לצידו. לאחר מכן עוזרו האישי יצא לשליחות לבקשתו של פרי וכשחזר לדירתו מצא את השחקן "עם הפנים כלפי מטה" בג'קוזי, מת.
3 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
אחד מהחשודים שנעצרו הוא ד"ר סלבדור פלסנסיה, בן 42 שמכונה "ד"ר P" של סנטה מוניקה, שהשיג קטמין מד"ר מארק צ'אבס, ולימד את איוואמסה כדי להזריק לפרי.
צ'אבס, כך דווח ב"פוקס ניוז", ניהל בעברו מרפאת קטמין ולכאורה הגיש מרשם מזויף על שם מטופל לשעבר כדי לקבל את הסם. בהודעות טקסט שנחשפו בכתב האישום פלסנסיה כתב לצ'אבס: "מעניין כמה ישלם המטומטם הזה", ו-"בואו נגלה". נציין כי איוואמסה שילם לפלסנסיה 55 אלף דולר עבור קטמין בין התאריכים 30 בספטמבר ועד מותו של פרי ב-28 באוקטובר 2023.
חשודה נוספת המואשמת בסיוע למותו של כוכב "חברים" היא ג'סווין סנגהה, בת 41 שמכונה "מלכת הקטמין" מצפון הוליווד. על פי ה-BBC, סנגהה עומדת כעת בפני תשעה אישומים כולל קשירת קשר להפצת קטמין והפצת קטמין שהובילה למוות. סנגהה, אמריקנית-בריטית, הופיעה בפני בית המשפט וטענה לחפותה. בקשתה לערבות נדחתה והיא תישאר במעצר עד המשפט שיתקיים באוקטובר.
בכתב האישום נטען כי הקטמין של סנגהה היה זה שגרם למותו של פרי.
3 צפייה בגלריה
ג'סווין סנגהה
ג'סווין סנגהה
ג'סווין סנגהה
(צילום מסך)
בימים האחרונים שמה של סנגהה הציף את אתרי החדשות מעבר לים וכולם מנסים להבין מי היא זו ש"זכתה" לכינוי "מלכת הקטמין". על פי החשדות, סנגהה סיפקה קטמין מ"בית המחבוא" - ביתה שבצפון הוליווד, מאז שנת 2019. "ביתה היה אימפריה למערת סמים", אמר מרטין אסטרדה, פרקליט ארה"ב של המחוז המרכזי של קליפורניה, במסיבת עיתונאים ביום חמישי.
בחיפוש שבוצע בביתה נמצאו, על פי הדיווחים, למעלה מ-80 בקבוקונים של קטמין ביחד עם אלפי כדורים של מתאמפטמין, קוקאין וזנקס. הבית, שנקרא בכתב האישום Sangha Stash House, היה המקום שבו היא ארזה וממנו הפיצה את הסמים. "היא מתעסקת רק עם יוקרה וסלבס", נכתב בכתב האישום.
בכתב האישום צוטט גם אריק פלמינג, הנאשם השותף של סנגהה, שאמר כי היא התרועעה עם סלבריטאים גם מבחינה חברתית. חברה אחרת סיפרה שסנגהה הגיעה גם לטקס פרסי האוסקר וגלובוס הזהב, ובנוסף תמונות שלה ברשתות החברתיות הציגו אורח חיים ראוותני הכולל מסיבות וטיולים ליפן ומקסיקו.
ממשרד התובע הכללי של ארצות הברית נטען שסנגהה יצרה קשר עם פרי לאחר שנודע לנאשם ד"ר סלבדור פלסנסיה שהשחקן מתעניין בסם. על פי האישומים, סנגהה החלה לספק לו קטמין באוקטובר 2023 ועל פי התובעים היא עשתה זאת בידיעה מוחלטת שהקטמין שחילקה עלול להיות קטלני. "לנאשמים הללו היה איכפת רק להרוויח ממר פרי - ולא לדאוג לשלומו", אמר אסטרדה, וטען שסנגהה הייתה "מקור האספקה המרכזי של קטמין".
אם תורשע סנגהה בכל האישומים, היא צפויה לעמוד בפני עונש של מינימום 10 שנות מאסר פדרלי ועונש מקסימלי של מאסר עולם. שלטונות ארצות הברית טוענים כי חשפו קשר נוסף של סנגהה למוות אחר ממנת יתר שהתרחש בשנת 2019. עוד עולה ממסמכי בית המשפט כי היא ידעה על הסכנות לאחר שמכרה את הסם ללקוח בשם קודי מקלורי, שמת ממנת יתר לאחר שקנה את התרופה. "הקטמין שמכרת לאחי הרג אותו. זה רשום כגורם המוות", כתב לה אחיו של המת. מספר ימים לאחר מכן סנגהה חיפשה בגוגל: "האם ניתן לרשום קטמין כגורם למוות".
3 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
עצוב לנו בלב. פרי
(צילום: רויטרס)