3 צפייה בגלריה
מארק קארי
מארק קארי
מארק קארי
(צילום: GettyImages)
הקומיקאי מארק קארי היה כוכב גדול בשנות ה-80 וה-90 והתפרסם בעיקר בזכות הקומדיה "הכדור חוזר לקופר" שבה כיכב (ושודרה גם בארץ, בערוץ הילדים). השבוע הוא חזר לכותרות, אך בנסיבות פחות משעשעות.
ביום שבת, קארי (61) פרסם באינסטגרם שלו וידאו בן 26 דקות, בו הוא מאשים בגזענות עובדים של בית מלון בעיר קולורדו ספרינגס. קארי, שהתארח במלון וירד ללובי לשתות קפה, מצא את עצמו בסיטואציה מטרידה כששניים מעובדי המלון ניגשו אליו ושאלו אותו למעשיו שם. קארי לא התבלבל, פתח מצלמה והחל לשדר את המתרחש לעוקביו: "300 אנשים נמצאים בלובי, אוכלים ושותים. אני יושב בלובי ושותה קפה, והטיפשים האלה מטרידים אותי, שואלים אותי אם אני שייך לכאן".
קארי צילם את העובדים שעמדו מולו ואמר להם: "אתה לא יכול לשבת בלובי של המלון הזה אם אתה שחור. מטורף, נכון?" אחד מהם ענה לו: "אתה מנסה להשתמש בקלף הגזע" וקארי השיב: "אז יש לנו כאן את הדוד טום שטוען שאני מנסה להשתמש בקלף הגזע".
במהלך הסרטון, קארי קם והלך לשירותים בזמן שהשניים המשיכו לעקוב אחריו. לאחר מכן הוא הלך לקבלה והתלונן בפני הפקידים על מה שהתרחש, ונשאל גם שם אם הוא אורח במלון והתבקש להראות את המפתח שלו. "מתי יפסיקו לעשות את זה לשחורים? מתי זה ייפסק?" שאל קארי. "אלוהים, אדם שחור לא יכול ללכת לאף מקום באמריקה".
מאוחר יותר חזר קארי לחדרו ועודד את עוקביו להתקשר למלון ולהתלונן: "תשאלו אותם אם גבר שחור יכול לשבת אצלם בלובי", ביקש והודיע שהוא מתכוון לעזוב את המלון באופן מידי. לצד הווידאו שהעלה, הוא כתב: "אדם שחור בלובי של מלון, בלתי אפשרי שיהיה לו שם חדר. לא, יש לי סוויטה".
3 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "הכדור חוזר לקופר"
מתוך הסדרה "הכדור חוזר לקופר"
מתוך הסדרה "הכדור חוזר לקופר"
(צילום מסך)
קארי גם הבהיר שהאנשים שניגשו אליו לא הזדהו בפניו: "הוא ניגש אליי בלי תג ודרש ממני להראות לו את מפתח החדר שלי. לא היה לי מושג מי הוא".
לאחר מכן כתב קארי בתגובה לאחד מהגולשים: "זה לא עניין של אגו. כשאתה נתקל בגזענות, אתה צריך לעשות משהו לגבי זה. הם חושבים שהם יכולים פשוט לגשת אליך ולהגיד מה שהם רוצים. 'אתה שייך לכאן?' לא אידיוט, אני לא אומר לך כלום. זה לא קשור לאגו שלי, אבל כשדבר כזה קורה צריך להתקשר אליהם ולהבהיר להם שגם לנו יש כוח. הם לא היו עושים את זה לאדם לבן".
הפוסט של קארי עורר כמובן הרבה תגובות, ביניהן גם של כמה עוקבים מוכרים: השחקנית הולי רובינסון פיט שכיכבה לצידו של קארי ב"הכדור חוזר לקופר" כתבה שהתקשרה למלון והציעה שדמותה מהסדרה תגיע למלון ותעשה שם סדר, השחקנית רייבן סימון, שכיכבה גם היא באותה תוכנית כתבה לו: "שיתביישו לעצמם, זה מגעיל. אוהבת אותך מארק, דבר כזה לא מגיע לאף אחד".
3 צפייה בגלריה
מארק קארי והולי רובינסון פיט
מארק קארי והולי רובינסון פיט
מארק קארי והולי רובינסון פיט
(צילום: GettyImages)
השחקנית שרי ג'ונסון ("אריזה משפחתית") הודיעה שתתקשר גם היא למלון להתלונן והציעה לקארי להתארח בפודקאסט שלה ולספר את הסיפור, וכוכבת הריאליטי קלאודיה ג'ורדן כתבה לו: "תיבת הדואר שלהם מלאה, הכל טוב, יש לי זמן. אף אחד לא יתעסק עם האיש שלי". הקומיקאי גיא טורי כתב גם הוא: "מארק הוא איש טוב יותר ממני, היא הגיב כמו שצריך. אם הייתי במקומו, היו משליכים אותי לכלא, הרגליים והעצבים שלי קצרים הרבה יותר".
בינתיים הודיעו מנהלי המקום שהם התנצלו בפני קארי, לא חייבו אותו על השהות אצלם והציעו לו אירוח חינם בעתיד: "אנחנו מחויבים לספק סביבה בטוחה וכוללת עבור אורחינו ועובדינו. אנחנו מצטערים על התקרית ופנינו אל מר קארי על מנת להציע לו לא רק את התנצלותנו אלא גם לזכות אותו על השהות אצלנו ולהזמין אותו לשוב אלינו ללא עלות", אמרו. הם הוסיפו: "אנחנו מנצלים את ההזדמנות הזאת על מנת לרענן את הנהלים עם אנשי הצוות שלנו, על מנת לוודא שהיחס שלהם לאורחים בעתיד ישקף את ערכי החברה שלנו. נמשיך לוודא שהמלון מהווה מקום מסביר פנים לכולם".