סידני סוויני ("אופוריה", "רק לא אתה") היא אחת הכוכבות ההוליוודיות הגדולות ביותר היום, ולא פלא שמיטב המותגים מעוניינים בה כפרזנטורית. חברת האופנה אמריקן איגל שכרה את שירותיה וכנראה לא שיערה שהקמפיין בכיכובה יהפוך לכזאת הצלחה מסחררת – אבל גם יעצבן מאוד את הציבור.
לא שצריך יותר מדי כדי להכעיס את הגולשים בימינו, אבל הפעם הבעיה טמונה בקונספט של הקמפיין לקולקציית ג'ינסים חדשה, שמתהדר בסלוגן "Sydney Sweeney Has Great Jeans", או בעברית: "לסידני סוויני יש ג'ינס נהדרים", משחק מילים על כך שפירוש המילה "ג'ינס" באנגלית הוא גם גֵנים, כלומר - לסידני סוויני יש גֵנים נהדרים.
חלק מהגולשים טענו שתמונות הקמפיין פרובוקטיביות מדי בהתחשב בקהל היעד שמורכב ברובו מנערות ונשים צעירות, תלונות כל כך שכיחות בעולם הפרסום, שאף אחד לא מתייחס אליהן ברצינות.
אבל רוב הביקורת הגיעה מכיוון שונה לחלוטין וטענה שמדובר בפרסומות שהן פשוט גזעניות: "אחת המודעות המובהקות והברורות ביותר של 'משרוקית כלבים' (שפה מרומזת למסרים פוליטיים או חברתיים) גזענית שראינו בשנים האחרונות", הצהיר אתר Salon והסביר: "הביטוי 'גנים נהדרים' מזוהה באופן היסטורי עם האדרת האיש הלבן, רזון ואטרקטיביות".
הגולשים הסכימו. אחד מהם כתב: "אולי אני 'ווק' מדי, אבל לקחת אישה לבנה, בלונדינית עם עיניים כחולות בגלל הגנים המושלמים שלה, זה קצת מוזר". אחרים הוסיפו שמדובר בעידוד וקידום מסרים של "יופי לבן".
אחת הגולשות הסבירה בסרטון טיקטוק שזכה עד כה ל-27.5 אלף לייקים ויותר מ-700 תגובות: "בזמן שהמצלמה עוברת על גופה, היא מדברת באופן ישיר על העץ המשפחתי שלה והגנטיקה שירשה, השיער הבלונדיני, העיניים הכחולות וכמה נהדרים הם".
גולש אחר אף טען: "זה מזכיר את גרמניה של תקופת 1930", ואחר הניח שבקמפיין לא היו מעורבים אנשים שאינם לבנים: "הקמפיין כל כך מרוצה מעצמו על משחק המילים ה'מוצלח' והגימיק הזה, עד שהאנשים שאחראים לו פספסו את מה שברור לכל אחד שאינו לבן".
עוד תגובות נעו בין: "מי חשב שזה רעיון טוב", ל"לא אקנה אצלכם יותר" ועד גולש שדווקא נתן למותג ליהנות מהספק: "הם בטח עשו את זה בכוונה כדי להלהיט את הרוחות".
מאמריקן איגל עדיין לא נמסרה תגובה, אבל קשה להאמין שהם מוטרדים מהשערורייה: הקמפיין השנוי במחלוקת והליהוק של סוויני הוכיחו את עצמם, ובתוך יומיים בלבד המנייה שלהם זינקה ב-20 אחוז, מה שהוסיף לשווי השוק שלהם בין 200 ל-228 מיליון דולר. הרווחים בשמיים והבאז גדול - או במילים אחרות: אין כזה דבר פרסום שלילי וכו'.
בין אם הקמפיין נעשה בכוונה עם הרצון לעורר מהומה או לא, יש לו מטרה חשובה (מעבר לעניין המרכזי של המכירות): גיוס כספים לעמותות שנלחמות באלימות במשפחה.