השחקן הצרפתי אלן דלון הלך השבוע לעולמו בגיל 88. כעת נחשפת בקשתו האחרונה של הכוכב, והיא מטרידה לכול הדעות: דלון ביקש ממשפחתו שתרדים את כלבו האהוב – ותקבור אותו יחד עמו.
לאחר שנודע על הבקשה התמוהה, אנשים רבים ופעילי זכויות בעלי החיים בפרט הביעו מחאה וקראו להציל את חייו של הכלב, רועה בלגי בן עשר בשם לובו. "חייו של בעל חיים לא צריך להיות תלוי בחייו של בן אדם. נשמח לקחת את הכלב ולמצוא לו משפחה", נאמר מטעם האגודה הצרפתית נגד התעללות בבעלי חיים. בצרפת אין חוק המונע מאנשים לבקש להמית את בעלי החיים שלהם, אך הווטרינרים הם אלו שמחליטים בנושא.
למרבה המזל והשמחה, בתו של דלון אנוצ'קה הודיעה שהיא לא מתכוונת להיענות לבקשתו של אביה ושלובו יישאר אצל המשפחה עד שיילך לעולמו בשיבה טובה. נציג העמותה למען בעלי חיים על שם השחקנית בריג'יט ברדו אמר: "כרגע שוחחתי בטלפון עם אנוצ'קה דלון והיא אמרה לי שלובו הוא חלק מהמשפחה ויישאר אצלם. הם לא ירדימו אותו".
לאחר שנודע על מותו של דלון (ולפני שנחשפה בקשתו), ספדה לו העמותה: "אלן הבין את הקשר העמוק שבין אדם לחיה. לאורך חייו, הוא הקיף את עצמו בבעלי חיים נאמנים, כלבים שהביאו לו הרבה אהבה ושלווה ושאותם אהב ברכות אינסופית, כמו את לובו, בן לווייתו האחרון, שהותיר מאחוריו".
דלון היה חובב כלבים ידוע – לאורך השנים גידל עשרות כלבים, שרבים מהם קבר במבנה מיוחד שהקים בשטח אחוזתו שקנה בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת. בשנת 2018 הוא אמר על כלבו בולו: "הוא הכלב של סוף חיי, אני אוהב אותו כמו ילד. היו לי חמישים כלבים במהלך חיי אבל איתו יש לי קשר מיוחד. הוא מתגעגע אליי כשאני לא כאן".
דלון הצהיר כבר אז על כוונותיו המטרידות: "אם אמות לפניו, אבקש מהווטרינר שייקחו אותנו ביחד. שירדימו אותו בזרועותיי. אני מעדיף לעשות את זה מאשר לדעת שהוא ימות בסבל על הקבר שלי".
1 צפייה בגלריה
אלן דלון
אלן דלון
אלן דלון
(צילום: AP)