12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
סיפור אהבה עם סוף עצוב. מישל וויליאמס והית' לדג'ר
(צילום: GettyImages)
הוליווד ידעה את מנת חלקה בכל מה שקשור לסיפורי אהבה של כוכביה שהסתיימו באופן לא מוצלח במיוחד, ובכל זאת, נראה שלא עובר כמעט יום מבלי שזוג סלבס יודיע על סיום דרכו המשותפת. לרוב הפרידות האלו מתקבלות באדישות בקרב הקהל אבל מדי פעם יש סיפור נוגע ללב ומרגש במיוחד – ואחד הזכורים ביותר מהשנים האחרונות שייך למישל וויליאמס והית' לדג'ר, שהפרידה שלהם לא הייתה רק מצערת, אלא גם לוותה בסוף עצוב וטראגי.
וויליאמס פרצה בסוף שנות ה-90 כשכיכבה בסדרה "דוסון קריק". למרות שבזמן ששודרה הסדרה, לרוב הייתה זו קייטי הולמס שקיבלה את רוב תשומת הלב, וויליאמס הייתה זו שיצאה עם תווית השחקנית האיכותית ופיתחה קריירה קולנועית מרשימה.
12 צפייה בגלריה
דוסון קריק מישל וויליאמס
דוסון קריק מישל וויליאמס
קייטי הולמס הייתה הכוכבת, אבל וויליאמס נחשבה לאיכותית. הקאסט של "דוסון קריק"
(צילום: GettyImages)
לדג'ר מצידו, נחשב לאחת ההבטחות הצעירות הגדולות בהוליווד, בעיקר הודות לסרט הנעורים המצליח "10 דברים שאני שונאת אצלך". אחריו כיכב בסרטים "הפטריוט" לצדו של מל גיבסון ו"סיפורו של אביר", שניהם זכו להצלחה סבירה, ובסרט "מונסטר בול" (שהניב להאלי בארי את האוסקר), אך אף אחד מאלו לא ממש תרם למעמדו בתור כוכב עולה, והיה נראה שהוא מתקשה לממש את הפוטנציאל. הכל השתנה כשלוהק בשנת 2004 לתפקיד הראשי בסרט "הר ברוקבק".
על סט הצילומים ההוא הכירו וויליאמס ולדג'ר. הם גילמו בעל ואשה, ולמרות שבסרט עצמו לדג'ר הוא לא בדיוק הבעל הנאמן, מאחורי הקלעים הוא הוכיח את עצמו כאביר על סוס לבן, כשנחלץ לעזרתה של וויליאמס אחרי שנפצעה ועיקמה את הקרסול.
12 צפייה בגלריה
הית' לדג'ר
הית' לדג'ר
כוכב עולה, שהתקשה לממש את הפוטנציאל
(צילום: GettyImages)
תסריטאית הסרט דיאנה אוסאנה, שנכחה במקום באותו הזמן, סיפרה למגזין Out: "נאלצו לקחת אותה לבית החולים, אבל הית' לא הסכים שתיסע לבד. הוא נכנס איתה לרכב וליטף את שערה. אני זוכרת שהם הסתכלו אחד על השנייה בעיניים רחבות, אפשר היה לראות שהיא מופתעת מעט מתשומת הלב שהוא נתן לה, אבל אחרי אותו יום זה הפך לדבר שבשגרה". אוסאנה הוסיפה: "אני חושבת שהוא התאהב בה ממבט ראשון. הוא נשבה בקסמה".
הכימיה בין השניים תורגמה גם אל מחוץ למסך והם הפכו לזוג עוד בזמן הצילומים. זו לא הייתה הפעם הראשונה שלדג'ר ניהל זוגיות עם הכוכבת שלצידו. לוויליאמס קדמה נעמי ווטס ששיחקה לצדו בסרט "נד קלי".
כמו לדג'ר, גם ווטס הגיעה מאוסטרליה והייתה מבוגרת ממנו ב-11 שנה, פער גילים שהיה בסופו של דבר זה שהביא לסיום הזוגיות שלהם, כשהיא רצתה להקים משפחה וילדים, והוא לא הרגיש מוכן עדיין. לטקס האוסקר של שנת 2004 הם הגיעו ביחד – אבל כמה חודשים לאחר מכן היא עזבה את ביתם המשותף.
12 צפייה בגלריה
נעמי ווטס הית' לדג'ר
נעמי ווטס הית' לדג'ר
היא רצתה יותר, הוא רצה פחות. לדג'ר ונעמי ווטס
(צילום: Gettyimages)
לדג'ר כאמור לא נשאר לבדו זמן רב מדי, שכן כמה חודשים לאחר מכן החלו צילומי הסרט בו הכיר את וויליאמס. הוא אמר פעם שלמרות שנפגשו לראשונה על הסט, הוא הרגיש שהם מכירים זמן רב והיא אישרה זאת בריאיון בשנת 2006: "נכון, דיברנו על זה. אני לא רוצה להגיד יותר מדי כי זה אישי ויקר לליבי, למרות שמדובר במישהו שאני אוהבת ואני רוצה לספר על זה לכולם. אבל זה באמת היה ככה. וככל שאני מכירה אותו יותר לעומק, אני מרגישה שיש לנו היסטוריה ארוכה יותר מהשנתיים שבהן אנחנו ביחד. כשאנחנו ביחד אני מרגישה שנוצרנו מתא משותף. זה באמת מוזר".
כמה חודשים לאחר מכן הם כבר הודיעו שהם מצפים לתינוקת.
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
"אני מרגישה שנוצרנו מתא משותף". בני הזוג בתקופת ההיריון
(צילום: GettyImages)
"הר ברוקבק" יצא לאקרנים בשנת 2005 והפך לאחת ההצלחות המפתיעות של אותה השנה, עם הכנסות של קרוב ל-180 מיליון דולר ברחבי העולם ונוכחות נכבדה בעונת הפרסים, בה לדג'ר (כמו גם הכוכב שלצידו ג'ייק ג'ילנהול) וגם וויליאמס קיבלו מועמדויות בכמעט כל טקס אפשרי, כולל בגלובוס הזהב ובטקס האוסקר של שנת 2006, אליו הגיעו ביחד וגנבו את ההצגה על השטיח האדום.
למרות ששניהם יצאו בידיים ריקות, כל העיניים היו עליהם - במיוחד על וויליאמס, שהלוק איתו הגיעה, השמלה הצהובה מבית ורה וואנג, הכתירה אותה בתור אחת המתלבשות הטובות של הערב ונחשבת עד היום לאייקונית.
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
כל העיניים היו עליהם. וויליאמס ולדג'ר בטקס האוסקר של 2006
(צילום: GettyImages)
בתם מתילדה נולדה באוקטובר 2005, וג'ילנהול היה הסנדק שלה, תפקיד שחלק עם השחקנית ביזי פיליפס, שכיכבה עם וויליאמס בסדרה "דוסון קריק" והפכה לאחת מחברותיה הקרובות ביותר עד היום.
ההורים הטריים עזבו את הוליווד לטובת ברוקלין בניו יורק והשתקעו בה – לדג'ר נראה פעמים רבות רוכב על הסקייטבורד שלו ברחובות השכונה, בעוד שוויליאמס לקחה חלק בקבוצה שפעלה לשימור האיזור. לדג'ר סיפר בזמנו: "זה הכי קרוב שיכולנו להגיע לחיים רגילים. הפכנו את עצמנו למקומיים. אני לא חושב שיש מקום אחר שבו הייתי מעדיף להיות, טוב לנו כאן".
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מהוליווד לברוקלין!
(צילום: GettyImages)
למרבה הצער, התקופה הטובה נמשכה שנים ספורות בלבד – בספטמבר 2007 נודע שהשניים נפרדו. לאורך כל תקופת הזוגיות שלהם, הם שמרו על פרטיותם וכך גם לא דיברו על הנסיבות שהובילו לפרידה – אבל השמועות סיפרו שהשימוש בסמים של לדג'ר היה זה שהוביל למשבר ביחסים.
"הית' אהב לחגוג, הוא יצא הרבה ועשה הרבה חומרים אסורים", סיפר מקורב. "היה לו סגנון חיים שבעיניה של מישל - לא התאים לגידול ילדה. היא לא רצתה להיות בזוגיות כזו. אבל למרות שהקשר ביניהם נגמר, היא אהבה אותו מאוד והוא אותה".
אביה של וויליאמס, גארי וויליאמס, סיפר לאחר מכן ל-The Daily Telegraph: "ידענו שיש להם בעיות, אבל אני יודע שעדיין אכפת להם זה מזו והם נחושים להישאר הורים נהדרים לבתם". הקשר של וויליאמס עם בתו היה מינימלי עד לא קיים והוא הודה: "הם מעולם לא הזמינו אותי אל עולמם וזה בסדר, אבל אכפת לי מאוד מבתי ואעשה כל מה שאפשר כדי לעזור לה", אמר. וויליאמס שוחררה מחסות מהוריה כשהייתה בת 15, על פניו כדי שתוכל לעבוד בחופשיות וללא הגבלות על בני נוער אבל רמזה בעבר שהקשר עם הוריה היה מלא בעיות גם ללא קשר לחוקי ההעסקה לבני נוער באותה תקופה.
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
"הית' אהב לחגוג, הוא יצא הרבה ועשה הרבה חומרים אסורים"
(צילום: GettyImages)
פיליפס, חברתה הטובה של וויליאמס, כתבה קצת על הפרידה בספרה האוטוביוגרפי: "הצטערתי עבורם, אבל הייתי בטוחה שהם יפתרו את הבעיות ושזו לא סוף הדרך עבורם. הם היו כל כך צעירים, ובתם הייתה האור בחייהם. הם עבדו הרבה וזה היה מסובך. זה תמיד מסובך כשאתם בני 28, כוכבי קולנוע ועם תינוק".
תקוותה של פיליפס לשיקום הזוגיות של חבריה הטובים לא התממשה – כמה חודשים לאחר מכן, ב-22 בינואר 2008, לדג'ר מת כתוצאה משימוש יתר בסמים. חבריו סיפרו שהוא העמיס על עצמו יותר מדי עבודות, היה תשוש ושתפקיד הג'וקר שגילם בסרט "האביר האפל" השפיע עליו מאוד. הוא עצמו אמר חודשיים לפני מותו בריאיון ל"ניו יורק טיימס": "לא הצלחתי להפסיק לחשוב. הגוף שלי היה מותש והראש שלי עבד בלי הפסקה". גם וויליאמס סיפרה: "הוא תמיד סבל מנדודי שינה. הייתה לו יותר מדי אנרגיה, התרוצצו בראשו מחשבות שלא נתנו לו מנוחה".
לפי הדיווחים, לדג'ר מצא את מותו אחרי שהשתמש בתמהיל של סמים שכלל סוגי כמה תרופות נגד חרדה ושני סוגים של כדורי שינה. שבועיים לאחר מכן וויליאמס הגיבה לראשונה: "לבי שבור. אני אם לילדה הכי רגישה, עליזה ויפה שדומה כל כך לאביה. כל מה שאני יכולה לעשות כעת זה להיאחז בנוכחות שלו שנמצאת בתוכה, שמתגלה יותר ויותר מדי יום. משפחתו ואני רואים את מתילדה לוחשת לעצים, מחבקת בעלי חיים ומלאת אנרגיה, ואנחנו יודעים שהוא עדיין איתנו. נגדל אותה עם זכרונות טובים ממנו".
12 צפייה בגלריה
הית' לדג'ר
הית' לדג'ר
"הייתה לו יותר מדי אנרגיה, התרוצצו בראשו מחשבות שלא נתנו לו מנוחה"
(צילום: GettyImages)
וויליאמס שמעה על מותו בזמן שהייתה בשוודיה בזמן צילומי סרט, ומיד אחריו החלה צילומי סרט נוסף, "שאטר איילנד", כך שלא היה לה זמן לעכל ולתת לחדשות לשקוע כמו שצריך: "זה היה נוראי. אני לא זוכרת הרבה, יש לי הרבה חורים".
היא סיפרה ל-GQ שמלבד העובדה שנאלצה להתמודד עם האבל, הרבה פרטיות לא הייתה לה, בגלל צלמי הפפראצי שארבו לה מחוץ לביתה: "הרגשתי כאילו אני משתגעת, זה היה יותר מדי עבורי, לנסות להתמודד עם מה שקרה ולנסות להתמודד עם אלו שחיכו לי מחוץ לדלת. הרגשתי לכודה. ולא היה מדובר רק בי, אלא גם במישהי נוספת שניסיתי להגן עליה ולא הצלחתי. לא הצלחתי לעצור את זה, לא הצלחתי לגרום לזה להיעלם, להצליח להסביר לה או לגונן עליה מפני זה. זה כאילו שאת מנסה להמשיך בחייך, להכין ארוחת ערב, אבל לבית אין גג והקירות מסביב מתמוטטים".
לאחר מותו, התברר שהצוואה שלו לא מעודכנת ונעשתה בשנת 2003, כך שוויליאמס ובתם מתילדה לא היו כלולות בה, ולדג'ר הותיר את כל נכסיו להוריו ואחיו. בסופו של דבר הודיעה המשפחה שכל הונו - יותר מ-16 מיליון דולר יועברו במלואם למתילדה. בזמן מותו, לדג'ר היה בתחילת צילומי הסרט "מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס". על מנת לסיים את הסרט, לוהקו לדמות שגילם שלושה שחקנים שהשלימו את הצילומים: ג'וני דפ, ג'וד לאו וקולין פארל. השלושה החליטו שיתרמו את משכורותיהם מהסרט לבתו של לדג'ר.
12 צפייה בגלריה
הית' לדג'ר
הית' לדג'ר
לא הותיר צוואה מעודכנת
(צילום: GettyImages)
וויליאמס נישאה מאז פעמיים: בשנת 2018 היא התחתנה עם המוזיקאי פיל אלוורום, אך הם התגרשו אחרי תשעה חודשים בלבד. כמה חודשים לאחר מכן נודע שהיא כבר המשיכה הלאה לחלוטין: בדצמבר 2019 וויליאמס הודיעה שהיא מאורסת לבן זוגה, הבמאי היהודי תומס קייל, ושהם מצפים לילד משותף ראשון.
הם התחתנו במרץ 2020 ובנם הראשון הארט נולד שלושה חודשים לאחר מכן. במאי 2022 נולדה בתם המשותפת השנייה. למרות שוויליאמס איננה יהודיה בעצמה, היא סיפרה שהם מחנכים את שני ילדיהם כיהודים, ושהיא לומדת את הדת בעצמה: "אני לא יכולה לחנך אותם מבלי להכיר את היהדות בעצמי".
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס טקס פרסי המבקרים 2023
מישל וויליאמס טקס פרסי המבקרים 2023
לומדת את היהדות ומנחילה אותה לילדיה
(צילום: GettyImages)
ועדיין, שמה כנראה תמיד ייקשר בשמו של לדג'ר - שביום א' הקרוב ימלאו 15 שנה למותו.
בשנת 2012 היא סיפרה למגזין GQ: "הפגישה הראשונה שלנו, הדרך שבה הכרנו, הכל היה קוסמי או משהו כזה. הרבה דברים התרחשו בו זמנית. זה כאילו שעשינו הרבה, בגלל שלא היה לנו הרבה זמן ביחד".
12 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
מישל וויליאמס הית' לדג'ר
"הכל היה קוסמי"
(צילום: GettyImages)