אם השם פאביו מעורר בכם אסוציאציות רומנטיות וחשק גדול לפתוח ספר, כנראה שגם אתם קראתם את אחד הספרים שעליהם תמונתו התנוססה בשנות השמונים והתשעים.
פאביו לנזוני היה דוגמן איטלקי מצליח וכיכב בקמפיינים למותגים נחשבים כמו ורסאצ'ה וגאפ, אבל את תהילתו הגדולה קיבל כשלוהק לדגמן עבור כריכות של ספרים מז'אנר ה"רומנים רומנטיים" שהרטיטו לבבות של אינספור קוראות (וגם קוראים!). ניתן היה לזהות אותו בקלות לפי סימני ההיכר שלו: שיער בלונדיני ארוך, גוף בנוי לתלפיות וחזה חשוף. לעתים הופיעה לצידו בחורה – אבל לרוב היא הייתה די מיותרת.
לנזוני הפך לגורם משיכה כל כך גדול בקניית הספרים, עד שהחברה שהוציאה אותם לאור ניסתה לטשטש את הגבול שבינו לבין הדמות הבדיונית, ועודדה את הקוראות לדמיין אותו בתור שובר הלבבות שבספר: "הגבר הסקסי ביותר בעולם מזמין אותך להצטרף אליו בהרפתקתו הרומנטית", נכתב למשל על אחד הספרים, ובאחר: "חווי אקסטזה בלתי נשכחת בזרועותיו".
3 צפייה בגלריה
פאביו  לנצוני על כריכת ספרים רומנטיים
פאביו  לנצוני על כריכת ספרים רומנטיים
כריכות ספרים בכיכובו של פאביו לנזוני
(צילום מסך)
ההצלחה הספרותית הפכה את לנזוני לסלב גדול בפני עצמו ואחד משיאי הקריירה שלו היה השער שקיבל במגזין People בשנת 1993. לרגל חגיגות חמישים שנה לעיתון שמתקיימות בימים אלו, כוכבי השערים הגדולים ביותר שהיו בו לאורך השנים נזכרים ומספרים, והפעם זה פאביו שמדבר על צילומי אותו שער: "נהניתי מאוד, התייחסו אליי כמו למלך. זה אחד הזיכרונות הטובים בחיי", הוא אומר.
פאביו מספר שהבין שהג'וב החדש שלו בתור דוגמן כריכות יכול להתפתח למשהו גדול, ממש בתחילת הדרך שלו בשנת 1987: "שלוש בנות ניגשו אליי ואמרו לי 'אתה נראה בדיוק כמו הבחור שעל הספרים שלנו!'". הבנות הראו לו את הספרים – וזו הייתה הפעם הראשונה שבה ראה את עצמו על הכריכות: "חשבתי לעצמי, 'לא ייאמן, זה באמת אני'".
3 צפייה בגלריה
לנזוני על שער מגזין People, בשנת 1993
לנזוני על שער מגזין People, בשנת 1993
לנזוני על שער מגזין People, בשנת 1993
(צילום מסך)
היה קשה להתחמק מהכריכות שלו באותם שנים – הוא הופיע על גבי 1,300 (!) כאלה מה שהקנה לו מעמד של כוכב ניינטיז מבוקש, שאיתו כצפוי הגיע גם ניסיון למקסם את הפוטנציאל הרווחי שלו. וכך הוא הוציא את המרצ'נדייז המתבקשים כמו מוצרי טיפוח שיער, בגדים וקלטות כושר בכיכובו, וגם עשה הופעות אורח בסרטים וסדרות טלוויזיה כמו "אחי איפה האוטו שלי", "זולנדר", "רוזאן", אבא חורג אמא חורגת" ו"היפים והאמיצים" - לרוב כעצמו בתפקיד שהתכתב באופן משעשע עם התדמית שלו כדוגמן-על רומנטי.
באופן מפתיע, משפחתו של פאביו לא ממש פירגנה לו על הקריירה הפורחת: "אבא שלי היה מאוד שמרן, הוא קרא לי בובת תצוגה. לדעתו עולם הדוגמנות לא היה מיועד לגברים", הוא אומר ומספר שאביו התעקש שיילך בעקבותיו ויהיה מהנדס מכונות כמוהו. כשפאביו הבהיר לו שהוא לא מעוניין בקריירה כזו, אביו ניתק איתו קשר ולא דיבר איתו במשך כמה שנים. "הוא מאוד נפגע מכך שלא רציתי ללכת בדרכו", מספר פאביו.
התפנית המשמחת התרחשה דווקא בזכות השער של People, שאחרי פרסומו אביו יצר איתו קשר: "לראשונה בחיי, אבא שלי אמר לי 'פאביו, טעיתי'. אבא שלי מעולם לא טעה אז לא האמנתי כשאמר 'באמת הצלחת, אני מאוד גאה בך. אני טעיתי ואתה צדקת'. עבורי, זה היה הפרס הגדול ביותר".
3 צפייה בגלריה
פאביו  לנצוני
פאביו  לנצוני
"לדעתו של אבא שלי, עולם הדוגמנות לא היה מיועד לגברים"
(צילום מסך)
לנזוני, כיום בן 65, לא הסתפק בהעלאת זיכרונות וגם שיחזר את השער מפורסם. הוא מספר שהוא עדיין מתאמן בין שש לשבע פעמים בשבוע (כבר התחלתם להרגיש רע עם עצמכם? לא סיימנו) שמעולם לא עישן או שתה אלכוהול ושהוא גם לא צורך סוכר. וכן בנות, הרווק הנצחי הזה עדיין רווק.
בשנת 2021 הוא סיפר ל-People שהוא עדיין מקווה להתחתן ולהביא ילדים, וסיפר מה הוא מחפש באישה: "מישהי עם נשמה יפה וחוש הומור נהדר. אני רוצה אישה שעושה ספורט ויכולה להיות קצת 'טומבוי'". אגב, באותו ריאיון הוא גם סיפר שהוא נוהג לישון בתא לחץ, מכיוון שהוא מאמין שזה "מבטל את תהליך ההתבגרות". דפדפו לשיחזור השער של פאביו, ולשיחזורים נוספים!