11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
חוגגת 50. פורשיה דה רוסי
(צילום: GettyImages)
פורשיה דה רוסי פרצה באמצע שנות ה-90 בתור הבטחה גדולה בעולם המשחק, אבל למרות התחלה מוצלחת במיוחד - היא הפכה עם השנים למוכרת בעיקר בזכות הזוגיות שלה עם אלן דג'נרס ולמרות קריירה מצליחה - נשארה בצילה. האמת, לא נראה שזה מפריע לה יותר מדי, שתיהן חיות את החיים הטובים, אבל הדרך של דה רוסי לשם לא הייתה קלה - והסודות שהסתירה בדרך היו עלולות להביא למותה. היום (ג') היא חוגגת את יום הולדתה ה-50, וזו הזדמנות טובה להיזכר איך הגיעה לאן שהגיעה וכיצד התגברה על המכשולים.

איך אמרת שקוראים לך?

היא נולדה באוסטרליה בשנת 1973 בשם אחר ולא ממש קשור לזה שבו התפרסמה: אמנדה לי רוג'רס. הייתה לה ילדות מאוד לא פשוטה - אביה הלך לעולמו כשהייתה בת 9 וכשהייתה בת 12 פצחה בקריירת דוגמנות שבעיקר הזיקה לה: "הייתי ילדה קטנה אבל ניסיתי להתגנדר ולהיראות סקסית. הסוכנים שלי אמרו לי שאני צריכה להתחיל דיאטה כדי להמשיך לעבוד", סיפרה.
הדרישה הזו גרמה לה לפתח הפרעות אכילה, שליוו אותה למשך שנים רבות: "הרגשתי שהוטלה עליי הרבה אחריות כשבחרו בי לצילומים או לצעוד על מסלולי התצוגה, ולא אכלתי במשך ימים שלמים. הייתי מרעיבה את עצמי כל יום, זוללת ברגע שהייתי מסיימת לדגמן, ואז מקיאה. זו הייתה הדיאטה שחזרתי אליה בכל פעם שהייתי צריכה להוריד במשקל. מחקתי את הרגשות שלי עם אוכל, ומחקתי את האוכל על ידי הקאות. אבל הבושה תמיד נשארה".
עוד היא סיפרה: "בגיל הזה הבנתי שהמראה שלי חשוב יותר מהמחשבות שלי, מהמעשים שלי או ממי שהייתי. אני חושבת שכשההערכה העצמית שלך מבוססת על המראה שלך, תמיד תהיי חסרת ביטחון. תמיד תהיה מישהי יותר יפה או יותר רזה ממך".
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
"מחקתי את הרגשות שלי עם אוכל, ומחקתי את האוכל על ידי הקאות"
(צילום: GettyImages)

אמנדה הפכה לפורשיה, ופורשיה הפכה לכוכבת

כשהייתה בת 15, אמנדה לי רוג'רס הפכה לפורשיה דה רוסי – שם שאימצה בהשראת אחת הדמויות מהמחזה "הסוחר מוונציה" של וויליאם שייקספיר. שנים לאחר מכן, כשכבר הייתה מחוץ לארון, סיפרה למה החליטה לשנות את שמה: "אני חושבת שזה קרה כתוצאה מכך שהתקשיתי להתמודד עם העובדה שאני לסבית. לא הרגשתי מתאימה בשום מקום, וניסיתי למצוא לעצמי זהות שבה ארגיש בנוח. זה התחיל עם שינוי השם שלי".
כשסיימה תיכון, דה רוסי לא תכננה להמשיך בקריירת הדוגמנות אלא דווקא הלכה לכיוון אחר לגמרי והתחילה לימודי משפטים באוניברסיטת מלבורן. אבל חיידק הבמה היה חזק ממנה והתברר שהיא שחקנית לא רעה בכלל - בשנת 1994 היא כיכבה בסרט האוסטרלי "סירנות", לצידם של יו גרנט ואל מקפירסון וכשהבינה שיש כאן פוטנציאל לקריירה, נטשה את הלימודים ואת אוסטרליה לטובת חיפוש מזלה בהוליווד.
המזל האיר לה פנים די מהר ולא לקח זמן רב לפני ששבתה את לב המלהקים בעיר: היא קיבלה תפקידים מרכזיים בשתי סדרות שלא האריכו ימים ותפקיד משנה בסרט "צעקה 2" – לפני שלוהקה בשנת 1998 לסדרה שהפכה אותה לכוכבת: "אלי מקביל".
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי אלי מקביל
פורשיה דה רוסי אלי מקביל
הצטרפה לסדרה הכי לוהטת בטלוויזיה. דה רוסי ושחקני "אלי מקביל"
(צילום: GettyImages)

הסודות שכמעט ועלו לה בחייה

דה רוסי הצטרפה לסדרת הלהיט בכיכובה של קליסטה פלוקהארט בעונתה השנייה ובמהרה הפכה לאחת הכוכבות הבולטות שבה. אבל לצד ההצלחה המקצועית, היא התמודדה עם לא מעט קשיים בחייה האישיים. כמה שנים מאוחר יותר היא כבר תצא מהארון בגאווה – אבל כשרק עברה ללוס אנג'לס היא עדיין הייתה עמוק בארון והתחתנה עם גבר אמריקני בשם מל מטקלף. שנים לאחר מכן היא הודתה שתכננה להיעזר בו כדי לקבל גרין קארד, אבל בסופו של דבר, למרות הנישואים, לא הלכה עם הצעד הבלתי חוקי עד הסוף והסתפקה בוויזת עבודה. הם היו נשואים במשך שלוש שנים, עד שהתגרשו בשנת 1999.
דה רוסי סיפרה שידעה שקשר רומנטי עם גבר הוא לא מה שהיא מחפשת: "הייתה לנו זוגיות נהדרת, אבל היה ברור לי שהיא לא נכונה עבורי", אמרה בריאיון. יחד עם זאת, היא לא שקלה אפילו להיחשף בתור לסבית בתעשייה ההוליוודית שלמרות הליברליזם שהיא מפגינה כלפי חוץ – הייתה ועדיין ידועה כשמרנית מאוד, בטח באותם ימים.
וכאילו שהסוד הגדול הזה לא הספיק, גם הפרעות האכילה שאיתן התמודדה בצעירותה שבו והחמירו. היא סיפרה שבשנת 2000, בזמן צילומי הסדרה, היא צרכה 300 קלוריות בלבד ביום והתאמנה בלי סוף. אלן דג'נרס סיפרה בהמשך: "היא שנאה את עצמה, ממש תיעבה את עצמה. הסתכלתי עליה וחשבתי לעצמי, 'איך את לא מבינה כמה מדהימה את?'"
בימי השפל, משקלה של דה רוסי הגיע ל-37 ק"ג. הסדרה אכן קיבלה בזמנו הרבה ביקורת על כך שהכוכבות שלה, ופלוקהארט בראשן, היו רזות באופן מטריד. היום כנראה שהערות כאלו על מראה חיצוני של שחקניות לא היו נאמרות, אבל בזמנו זה היה עניין מאוד מקובל במדורי הרכילות והבידור. עם או בלי קשר ללגיטימיות הביקורת - דה רוסי הודתה שאכן היו דברים בגו. כשנה לאחר מכן התמוטטה על סט צילומי סרט ובבית החולים בישרו לה עד כמה מצבה הבריאותי חמור ושהיא סובלת בין היתר משחמת ואי ספיקת איברים. היה ברור שהיא חייבת לקחת את עצמה בידיים, או שלא תאריך ימים.
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי קליסטה פלוקהארט
פורשיה דה רוסי קליסטה פלוקהארט
ספגו הרבה ביקורת על המשקל שלהן. בצדק? דה רוסי וקליסטה פלוקהארט
(צילום: GettyImages)
בסופו של דבר היה זה אחיה שעזר לה לעלות על הדרך לשיקום: "הוא ראה כמה כחושה הייתי, והתחיל לבכות ולהגיד לי שאני עומדת למות. זה עשה חור קטן בחשיבה האנורקטית האובססיבית שלי, וגרם לי לרצות להבריא. אני נותנת לו את הקרדיט על השינוי הזה".
היא גילתה תחביב חדש שסייע לה בהתמודדות - רכיבה על סוסים. "הסוסים עזרו לי מאוד. הרכיבה עליהם נתנה לי מטרה חדשה והוציאה אותי אל הטבע. מצאתי תשוקה ועניין שלא היו אופייניים לי וזה גרם לי להשתחרר".
בספרה האוטוביוגרפי שיצא בשנת 2011, במרחק של כמה שנים מהתקופה הקשה, היא ייעצה לקוראים: "מה שחשוב הוא לקבל את עצמך ולהרגיש בנוח כפי שאת. להפסיק לדאוג מהדרך שבה את נראית. עדיף להתרכז בדברים אחרים מלבד מה שנמצא בצלחת. להתקדם בחיים, בחשיבה ובקריירה ולא להיות שקועים כל כך במראה ובמשקל שלכם".
כאמור, הפרעות האכילה לא היו הדבר היחיד שאיתו התמודדה על הסט של "אלי מקביל": "זו הייתה אמורה להיות התקופה היפה ביותר בחיי, עבדתי בעבודת חלומות שכל שחקנית השתוקקה לה. ובכל הזמן הזה הייתי מבועתת מהמחשבה שיגלו שאני לסבית. זה היה החלק הקשה ביותר, הייתי צריכה ליצור לעצמי דמות שחשבתי שאנשים יוכלו לקבל".
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
"הייתי מבועתת מהמחשבה שיגלו שאני לסבית"
(צילום: GettyImages)

"הייתי בטוחה שזה יחסל את הקריירה שלי"

היא יצאה בסתר עם נשים, ביניהן פרנצ'סקה גרגוריני, בתה של הדוגמנית והשחקנית ברברה באך ובתו החורגת של המוזיקאי רינגו סטאר, אבל גילתה שכשאת אחת הנשים המפורסמות בהוליווד – סודות סופם להיחשף. בשלב מסוים תמונות שלה ושל גרגוריני מבלות ביחד פורסמו במדורי הרכילות, אך דה רוסי סירבה להגיב עליהן – לא אישרה אך גם לא הכחישה.
כמה שנים לאחר מכן, כשכבר הייתה מחוץ לארון, הסבירה: "היה לי חשוב מאוד לא להכחיש, אבל מצד שני גם לא היה לי האומץ לדבר על זה. התמודדתי עם מאבק קשה מאוד בכל מה שקשור למיניות שלי".
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי פרנצ'סקה גרגוריני
פורשיה דה רוסי פרנצ'סקה גרגוריני
(לא) רק ידידות. פורשיה דה רוסי ופרנצ'סקה גרגוריני
(צילום: GettyImages)
אבל היא כן נאלצה לענות לשאלות ששאלו אותה מקורביה: כשגרג גרמן, שכיכב לצידה ב"אלי מקביל" שאל אותה אם היא לסבית, היא התקשתה לענות לו: "אה, אולי, אני לא יודעת, אני חושבת שכן, אני לא בטוחה", השיבה לו.
יוצר הסדרה דייויד אי קלי ראה ברכילות הצהבהבה הזדמנות פז להקפיץ את הרייטינג הדועך ותכנן להפוך גם את דמותה של דה רוסי ללסבית. לזכותו ייאמר שהוא ביקש ממנה לפני כן אישור והתאכזב כשהיא אמרה לו לוותר על הרעיון: "הרגשתי שזה יהיה ניצול של המצב שלי. הייתי בטוחה שזה יחסל את הקריירה שלי, והוא רצה לכתוב סביב זה עלילה שלמה", סיפרה.
יחד עם זאת, בדיעבד היא שמחה שהתמונות האלו פורסמו: "הן אילצו אותי לספר למשפחה שלי ולחיות חיים פתוחים וכנים יותר. איך אפשר לכעוס על משהו שבסופו של דבר גורם לך להיות מאושרת יותר?" אבל באותן שנים, כשעוד הייתה עמוק בתוך הסיטואציה, היה לה קשה לראות את המצב בצורה חיובית כל כך.
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
הרגישה שדייויד אי קלי מנסה לנצל את המצב שלה לטובת הרייטינג
(צילום: AP)

כשהלסבית בארון פגשה את הלסבית המפורסמת בעולם

באותה תקופה התרחש גם אירוע מכונן נוסף: בשנת 2001, מאחורי הקלעים של אירוע צדקה הוליוודי - היא פגשה את אלן דג'נרס. אלן יצאה בעצמה מהארון כמה שנים קודם לכן, ובאותן שנים נחשבה לאחת הנשים האהובות והאהובות בארה"ב.
באותו מפגש ראשון הן שוחחו, התיידדו – אבל שם זה נגמר: "חשבתי לעצמי שהיא האישה הכי קולית, מרתקת, יפה ומצחיקה שאי פעם פגשתי. אבל הייתי אז עמוק בארון ופחדתי אפילו להזכיר את העובדה שאני לסבית, אז בטח שלא הייתי מתחילה לצאת עם הלסבית הכי מפורסמת בעולם", סיפרה דה רוסי.
11 צפייה בגלריה
"הלסבית הכי מפורסמת בעולם". אלן דג'נרס
"הלסבית הכי מפורסמת בעולם". אלן דג'נרס
"הלסבית הכי מפורסמת בעולם". אלן דג'נרס
(צילום מסך)
הן נפגשו שוב רק כמה שנים לאחר מכן, כשדה רוסי התארחה בתוכנית היומית של דג'נרס. בשלב הזה "אלי מקביל" כבר ירדה מהאוויר ודה רוסי עברה לככב בסדרה מצליחה אחרת, "משפחה בהפרעה".
שתיהן היו אז בזוגיות: דה רוסי עדיין עם גרגוריני ודג'נרס עם הצלמת אלכסנדרה הדיסון, והפעם לדה רוסי כבר היה קשה להתעלם מהניצוץ שהרגישה: "לא הצלחתי להפסיק לחשוב עליה, מעולם לא הרגשתי בחיי אנרגיות כאלו", אמרה.
ההרגשה הייתה הדדית - שתי הכוכבות עזבו את בנות זוגן והפכו לזוג בעצמן. דה רוסי הסבירה: "הייתה לי מערכת יחסים נהדרת עם פרנצ'סקה, אבל ידעתי בלבי שייתכן שיש לפניי אפשרות ליותר מזה. התאמנו לאותה תקופה, אבל לא לטווח הארוך. לא הצלחתי להתעלם מהרגשות שפיתחתי לאלן. היא הדהימה אותי. מעולם לא קרה לי משהו כזה לפני כן, כשראיתי מישהו והרגשתי את כל הדברים ששומעים עליהם בשירים. הברכיים שלי רעדו".
11 צפייה בגלריה
"הברכיים שלי רעדו"
"הברכיים שלי רעדו"
"הברכיים שלי רעדו"
(AP)

האהבה ניצחה את הפחד

אבל לפני שדה רוסי פצחה בזוגיות החדשה שלה, היא הייתה צריכה להגיע להחלטה כבדת משקל. אם תכנס לקשר רומנטי עם דג'נרס – הדבר אומר שתיאלץ לצאת מהארון בפני כל העולם. הפעם כבר לא היה באפשרותה להסתתר: דג'נרס הייתה כוכבת ענקית ולסבית מוצהרת, כך שהיה ברור שגם אם דה רוסי הייתה רוצה, לא ניתן היה להסתיר את הזוגיות הזו.
למרבה השמחה, האהבה ניצחה את החששות ואכן זמן קצר לאחר מכן, בשנת 2005 – דה רוסי סיפרה בריאיון שהיא לסבית והשתיים הוציאו לאור את הזוגיות שלהן באופן רשמי כשהגיעו ביחד לטקס גלובוס הזהב של אותה השנה.
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי אלן דג'נרס
פורשיה דה רוסי אלן דג'נרס
מכאן אין דרך חזרה. דה רוסי ודג'נרס בדייט הפומבי הראשון שלהן
(צילום: GettyImages)
אבל עם כל הכבוד לרומנטיקה, היו עוד דברים שהיה צריך לחשוב עליהם – הקריירה של דה רוסי למשל. היא לא הסתירה את חששותיה: "הזוגיות שלנו הפכה לפומבית כל כך, שאלתי את עצמי אם אקבל שוב תפקידים ראשיים רומנטיים, או שאולי יקבעו אותי בתור דמות הלסבית? אלן שאלה אותי 'ואם זה יקרה, אז מה?' הבנתי שהיא צודקת, אז מה? והציעו לי תפקידים ראשיים רומנטיים שדחיתי כי התפקידים של הנשים הלסביות היו דווקא יותר מעניינים עבורי".
בשנת 2008 דג'נרס ירדה על ברך אחת ושלפה טבעת של 3 קראט. הן התחתנו זמן קצר לאחר מכן בביתן שבבוורלי הילס, בחתונה מצומצמת שכללה 17 אורחים בלבד, רובם ידוענים דוגמת חבריהן הטובים ג'סטין טימברלייק וג'ניפר אניסטון. דה רוסי הוסיפה את שם משפחתה של דג'נרס לשמה באופן רשמי, ובשנת 2011 קיבלה גם את מבוקשה משכבר הימים: גרין קארד, שהפך אותה לאזרחית חוקית ארה"ב.
מאז השתיים לא מפסיקות להתמודד עם שמועות על כך שהיחסים שלהן במשבר ושהן ממש על סף פרידה – אך עד כה נראה שמערכת היחסים שלהן דווקא יציבה מאוד ובאוגוסט הקרוב יחגגו 15 שנות נישואים.
הן מעולם לא הביאו ילדים לעולם, ודג'נרס הסבירה מדוע בספרה Seriously…I'm Kidding: "חשבנו על כך. אנחנו אוהבות להיות עם ילדים, אבל רק אחרי שהם אכלו והתקלחו. בסופו של דבר החלטנו שזה לא בשבילנו, יש יותר מדי זכוכית בבית שלנו".
הן כבר שרדו ביחד את תקופת הקורונה וגם את השערוריות סביב דג'נרס, שחוותה פגיעה מטלטלת ברמת האהדה כלפיה אחרי שעובדים רבים על סט צילומי התוכנית שלה התלוננו על אווירה רעילה ופוגענית, והתברר שהפרסונה החביבה שלה שמורה בעיקר למצלמות והרבה פחות לסובבים אותה. כתוצאה, דג'נרס החליטה להוריד מהאוויר את התוכנית לאחר 19 שנות שידור, וככל הנראה יש לה יותר זמן פנוי עכשיו. נותר רק להמתין ולראות אם הלו"ז שהתרוקן ישפיע איכשהו על היחסים ביניהן.
דה רוסי עצמה גם עובדת פחות בימים אלו - התפקיד המרכזי האחרון שלה היה בסדרה "סקנדל" שירדה מהאוויר בשנת 2017, ומאז הרזומה המקצועי שלה די שומם. היא ודג'נרס מעסיקות את עצמן בעיקר בעבודות פילנטרופיות, ובדצמבר האחרון, אז חגגו השתיים 18 שנים מאז שהפכו לזוג, כתבה דג'נרס: "עם כל יום שעובר, אני מתאהבת בה יותר ויותר. אני אסירת תודה על אהבתה".
יש משפט ידוע שטוען שהכי חשוך לפני עלות השחר, כלומר שהמצב נראה הכי גרוע לפני שהוא משתפר. לפעמים הקלישאות הופכות לכאלו כי הן פשוט נכונות - ודה רוסי היא דוגמה טובה: למרות שעל פניו היא הייתה על גג העולם, חייה האישיים היו מלאי פחד וכאב שהציפו אותה ועלו לה בבריאותה. היא הצליחה להתגבר על כל אלו ובדרך גם מצאה אהבה גדולה - לא רק לדג'נרס אלא גם לעצמה.
11 צפייה בגלריה
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
פורשיה דה רוסי
(צילום: GettyImages)