2 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
(צילום: Gettyimages)
אנג'לינה ג'ולי עשתה בשנים האחרונות הסבת מקצוע מכוכבת קולנוע להומניטרית ופעילת זכויות אדם ואמש (שבת), שלושה שבועות בדיוק לאחר אותו יום שבת השחור, היא התייחסה לראשונה למצב בארץ. למרבה הצער, תגובתה לא הייתה אוהדת לחלוטין כפי שניתן היה לקוות.
בפוסט ארוך שהעלתה לאינסטגרם שלה, ג'ולי כתבה ליותר מ-14 מיליון עוקביה: "כמו מיליוני אנשים מסביב לעולם, בשבועות האחרונים חשתי חולה וכועסת על מתקפת הטרור על ישראל, מותם של כל כך הרבה אזרחים חפים מפשע, ותהיתי כיצד אפשר לעזור. גם אני מתפללת לשובם של כל אחד מהחטופים ועבור המשפחות שחוות את הכאב הבלתי נתפס של רצח של מישהו אהוב. מעל לכל, הילדים שנרצחו והילדים הרבים שהפכו ליתומים. מה שקרה בישראל הוא אקט של טרור".
עם זאת, ג'ולי הוסיפה: "אבל זה לא מצדיק את ההפגזות בעזה, שגוזלות חיים של חפים מפשע שאין להם לאן ללכת, חסרי גישה למים או לאוכל ואין באפשרותם להתפנות ואת האפשרות ההומנית לחצות גבול ולמצוא מחסה".
ג'ולי המשיכה: "בעזה יש אוכלוסייה של יותר משני מיליון איש (חצי מהם ילדים), שחיים תחת הפגזות כבר שני עשורים, בנוסף על עשרות שנים של חוסר מקום ומדינה. משאיות הסיוע המעטות שכן נכנסות הן קמצוץ ממה שצריך וההפגזות ברצועה גורמות למשבר הומניטרי חדש מדי יום. מניעת הסיוע, דלק ומים היא עונש קולקטיבי.
האנושות דורשת הפסקת אש מיידית, חייהם של פלסטינים וישראלים – והחיים של כל האנשים בעולם – שווים באופן זהה". היא מסכמת: "כל מה שיכול למנוע פגיעות נוספות באזרחים, צריכות להיעשות מיד. כמו רבים אחרים, תרמתי למאמצי הסיוע הרפואי".
כמו שניתן לראות, ג'ולי לא הזכירה את המילים "טרור" ו"חמאס" ואף נוטה יותר לאהדת הצד הפלסטיני. בשבוע שעבר חתמו מאות כוכבים הוליוודיים על מכתב שקרא לשחרור בני הערובה. למרבה הצער, היא לא מצאה לנכון לחתום עליו.
בניגוד לסלבס אחרים שהגיבו על המצב אבל סגרו את האפשרות לתגובות – ג'ולי דווקא מאפשרת לעוקביה להגיב, מה שכמובן הביא לאינספור תגובות בעד ונגד שני הצדדים. עד כה צבר הפוסט למעלה מ-43 אלף תגובות ויותר מחצי מיליון לייקים.
2 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
(צילום: Gettyimages)