פרטים חדשים עולים מתביעתה של לורן פיסקיוטה, העוזרת האישית לשעבר של קניה ווסט, שבחודש יוני אחרון תבעה אותו בגין הטרדה מינית ולאחרונה הרחיבה את התביעה עם טענות חדשות – ביניהן שסימם ואנס אותה.
יחד עם הטענות האלה, כתב התביעה המורחב כולל עדויות ופרטים חדשים מצידה בנוגע להתנהגותו האנטישמית והגזענית של הראפר בזמן שעבדה עבורו בשנים 2021-2022.
3 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
שוב פעם אתה? קניה ווסט
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP, File)
ב-8 באוקטובר 2022 ווסט זיעזע כשצייץ שבכוונתו להרוג שלושה יהודים. הציוץ הוביל לשרשרת התבטאויות אנטישמיות מצידו ועדויות על התנהגותו המטרידה בחדרי חדרים, מצד סובביו ועובדיו שלא הופתעו מההתפתחויות.
כעת פיסקיוטה מספרת מה קדם לאותו ציוץ. לפי כתב התביעה המעודכן, ווסט ביקש ממנה להזמין עבורו את "סוויטת המלון הכי גדולה בלוס אנג'לס". מכיוון שאף חדר כזה לא היה זמין, פיסקיוטה פנתה לעזרתו של יועץ נדל"ן שהכירה, שהשתמש בקשריו כדי להשיג לכוכב סוויטת חמישה כוכבים במלון הוליוודי.
לרוע המזל, ווסט לא היה מרוצה וחמש דקות לאחר שהגיע לחדר עזב אותו בסערה והתקשר בכעס לפיסקיוטה לנזוף בה על כך שהחדר הוא "זבל" והטיל את האשמה על יהדותו של היועץ. "כמובן שאיש הנדל"ן השיג לו חדר עם קירות בצבע כחול בהיר - בגלל שזה משהו שיהודי היה עושה", היא מספרת ומוסיפה שכמה דקות לאחר מכן ווסט התקשר אליה שוב מרכבו ופצח בנאום אנטי-יהודי. כמה שעות לאחר מכן, הוא שלח את אותו ציוץ שהחל את מפולת השלגים האנטישמית.
היא מספרת שלאחר מכן הוא גם ביקש ממנה להקריא לו בקול את הציוץ, כי זה ריגש אותו. לאחר מכן הוא סימס לה הודעות שבהן כתב דברים אנטישמיים, רבים מהם "נוראיים ומטרידים".
3 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
"משהו שיהודי היה עושה"
(צילום: AP Photo/Ashley Landis, File)
עוד היא מספרת שאחרי שחברת גאפ ניתקה איתו קשרים והוא נאלץ להעביר את משרדי החברה שלו לבניין אחר, ווסט אסף את עובדיו במשרדים החדשים "ונאם נאום ארוך שטוף אנטישמיות, גזענות ודברי שנאה. הוא התנשם בכבדות והביע את אהבתו והערצתו לאדולף היטלר 'הגאון'. הוא המשיך ואמר שהנאצים והשואה מרתקים אותו, כמו גם השנאה ליהודים ספציפיים כמו היהודים ששולטים כרגע בתעשיית המוזיקה, בין היתר".
היא מספרת שהוא סיים את הנאום בכך שהכריז שהוא "במלחמה עם היהודים". לאחר מכן הוא דרש ממעצב גרפי צעיר שהיה חדש בחברה לעצב עבורו צלב קרס. אותו עובד סירב ובתגובה ווסט נזף בו, טען שזה מבחן ושאל אותו אם הוא יהודי. הוא איים לפטר אותו, עד שהעובד נכנע וצייר את הסמל בעוד שווסט עמד וצפה בו. לאחר מכן הוא הורה לו לעצב לוגו חדש לחברה, "בהשראת היטלר וצלב הקרס", כך נטען בתביעה.
בנוסף נטען שווסט נהג לצעוק קריאות תמיכה בהיטלר ולהדגים הצדעות נאציות ברחבי המשרד והשווה את עצמו להיטלר ולנאצים: "הוא נהג להגיד שהוא היטלר והעובדים הם הצבא שלו".
עד כה ווסט לא הגיב על הטענות החדשות ולא הגיש כתב הגנה, אך על התביעה המקורית אמר עורך דינו שהיא "חסרת בסיס", והאשים את פיסקיוטה בניסיון לסחוט את ווסט.
3 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Brad Barket/Getty Images for Fast Company)