5 צפייה בגלריה
קארה דלווין
קארה דלווין
"העפתי ממני את כולם". קארה דלווין
(צילום: אינסטגרם)
בחודש ספטמבר האחרון אתרי הרכילות מעבר לים הוצפו בתמונות של הדוגמנית קארה דלווין מסתובבת ברחובות כשהיא נראית שיכורה ומסוממת. כעת, חצי שנה לאחר מכן, דלווין מככבת על שער מגזין "ווג" ובריאיון חושפני מספרת על התקופה הקשה שעברה. "עשו לי כל מיני סוגים של 'התערבויות' אבל לא הייתי מוכנה לזה. לא פגשתי מטפל שלוש שנים, פשוט העפתי ממני את כולם - מה שגרם לי להבין עד כמה אני במקום רע".
בתמונות שפורסמו תחילה באתר "דיילי מייל" צולמה דלווין כשהיא מסתובבת בעצבנות, חסרת מנוחה, מחוץ לשדה התעופה ואן נייס שבקליפורניה, כשהיא ללא נעליים. התמונות עוררו דאגה רבה בקרב מעריציה והדאגה התגברה שעות ספורות לאחר מכן כשהיא צולמה שוב, הפעם כשהיא במכוניתה, מעשנת וכשהיו לה עיגולים שחורים מסביב לעיניים.
בריאיון סיפרה כי בסופו של דבר התמודדה עם המשבר שעברה כשהיא מוקפת בבני משפחתה ובכמה מחבריה הטובים ביותר, והדגישה את החשיבות של הטיפול העצמי והנפשי - גם בזמנים שנראה שהכל בסדר. "תמיד חשבתי שצריך ללכת לטיפול כשהזמנים גרועים, אבל הטיפול למעשה צריך להיעשות בזמנים הטובים. זה צריך להיות עקבי. זה אף פעם לא יתוקן או יתרפא לגמרי אבל אני בסדר עם זה - וזה ההבדל".
5 צפייה בגלריה
קארה דלווין
קארה דלווין
"הטיפול למעשה צריך להיעשות בזמנים הטובים"
(צילום: Gettyimages, Matt Winkelmeyer)
למרות שניסתה להדוף אותם, חבריה ובני משפחתה דאגו לדלווין לאחר שראו את התמונות המטרידות שלה מחוץ לשדה התעופה. דלווין עצמה סיפרה כי היא שיקרה לעצמה ואמרה לעצמה שהיא בסדר במשך תקופה ארוכה - ורק כשהיא ראתה את התמונות שלה מחוץ לשדה היא הבינה שהיא צריכה עזרה. "לא ישנתי. לא הייתי בסדר. זה קורע את הלב. חשבתי שאני נהנית אבל בשלב מסוים זה היה 'אוקיי, זה לא נראה טוב'. לפעמים צריך איזה גיחה למציאות אז במובן מסוים התמונות האלה הן משהו שאני צריכה להודות עליהן".
במבט ראשון דלווין תמיד נראית קשוחה, נדיר מאוד למצוא תמונות שלה מחייכת ונראה כאילו חומת ההגנה שהיא שמה סביבה עובדת היטב. בריאיון למגזין היא סיפרה כי לאורך כל חייה היו לה מערכות יחסים שטחיות מאחר והיא מאז ומתמיד התאפקה 'לא להכביד על אף אחד' וכמו כן בגלל הפחד שלה מנטישה. "אם תשאלי את החברים שלי הם יגידו לך שהם מעולם לא ראו אותי בוכה", אמרה למראיינת סימונה נאדי. "מאז ספטמבר כל מה שהייתי צריכה זה תמיכה. הייתי צריכה להושיט יד - כדי לקבל יד. והחברים הוותיקים שלי, אלה שמלווים אותי מאז שאני בת 13, כולם באו והתחלנו לבכות יחד. הם הסתכלו עליי ואמרו לי 'מגיעה לך הזדמנות לשמוח'".
דלווין הבינה שהיא צריכה להפסיק לחפש את הפתרון הקל והמהיר לטיפול בנפש והתחייבה להצטרף לתוכנית 12 השלבים. "תמיד הייתי בעד הרעיון של ללכת למכון גמילה שבוע או לקורס טראומה וזהו. זה עזר לרגע אבל זה לא באמת הגיע למקום העמוק יותר. אני מודעת לכך שהמצב שלי לא ישתנה ברגע - לתהליך הזה יש עליות ומורדות אבל התחלתי להבין כל כך הרבה. אנשים רוצים שהסיפור שלי יהיה זה שאני פשוט אומר 'הייתי מכורה ועכשיו אני פיכחת וזהו'. זה לא כל כך פשוט. כמובן שהייתי רוצה שהדברים יהיו מידיים, אני חושבת שבמיוחד הדור הזה, שלי, אנחנו רוצים שדברים יקרו מהר אבל נאלצתי לחפור לעומק".
5 צפייה בגלריה
קארה דלווין
קארה דלווין
"אני מודעת לכך שהמצב שלי לא ישתנה ברגע"
(צילום: Gettyimages, Frazer Harrison)
תוך כדי שיחה ובזמן שהרהרה כיצד בריאותה הנפשית השפיעה על בעיות ההתמכרות שלה וסיפרה איך שקעה בדיכאון עמוק בזמן הסגר בתקופת נגיף הקורונה. את תחילת הסגר היא התחילה כשהייתה עוד בזוגיות עם אשלי בנסון, מי שהייתה באותה התקופה בת זוגה. שלושה חודשים לתוך הנגיף והשתיים הודיעו כי הן נפרדות "הייתי לבד. ממש לבד. זו הייתה נקודת השפל שלי. היה לי משבר קיומי מוחלט. כל תחושת השייכות שלי, הזהות שלי - הכל היה עטוף בעבודה וכזה נעלם הרגשתי שאין לי מטרה. פשוט לא הייתי שווה כלום בלי עבודה וזה היה מפחיד. הייתי עטופה באומללות, זו הייתה תקופה ממש עצובה".
דלווין אומנם רק בת 30 ובמבט מבחוץ נראה כי היא חיה את החלום - אך למרות גילה הצעיר נאלצה להתמודד עם לא מעט קשיים ומשברים בדרך. במשך שנים הסתובבו שמועות על מצבה הנפשי של הדוגמנית, שתוארה בעברה כ"חיית מסיבות". היא הודתה לא פעם כי נאבקה בדיכאון ואף סיפרה בעבר כי שקלה ברצינות לשים קץ לחייה כשהייתה בשיא התהילה.
אמה של דלווין נאבקה גם היא בהתמכרות לסמים מסוג הרואין ואובחנה עם הפרעה דו קוטבית. כשדיברה על הצרות שעברה אמה, סיפרה כי היא הייתה בשלב של כמעט להיפרד מבנותיה לאחר מאבק של עשות שנים בסמים. אחותה הגדולה של דלווין, קלואי, סיפרה כי בעקבות ההתמכרות אמן הייתה חולה לעיתים תכופות.
ההתנסות הראשונה של דלווין עם אלכוהול הייתה בגיל 7, אז "גנבה" כוסות שמפניה במהלך חתונה משפחיתת והתעוררה בבוקר למחרת עם הנגאובר. כמו כן, עד שהייתה בת 10 השתמשה בכדורי שינה כדי להתמודד עם נדודי השינה שלה.
5 צפייה בגלריה
קארה דלווין
קארה דלווין
"היה לי משבר קיומי מוחלט"
(צילום: Gettyimages)
דלווין הייתה בת 17 כשהוחתמה על חוזה הדוגמנות הראשון שלה וזמן קצר לאחר מכן הפכה לאחד השמות החמים בעולם הדוגמנות. בשנים האחרונות מזדהה דלווין כפאנסקסואל. בדיוק לפני שנה, בריאיון שהעניקה למגזין Harper's Bazaar סיפרה כי נאבקה במשך שנים עם המיניות שלה וכעת ההתמקדות העיקרית היא בפריון שלה והיא מתכננת להתחיל הליך של הקפאת ביציות. בימים אלה היא מתחזקת זוגיות עם הזמרת מינק ולמרות שכרגע היא לא מתכננת להביא ילד לעולם - דלווין סיפרה כי היא בכל זאת נוהגת לרכוש בגדי תינוקות מדי פעם. "נעלי תינוקות ממש עושות לי את זה, הן ממיסות את ליבי. יצאתי לשופינג לא מזמן וקניתי נעלי 'אייר ג'ורדן' קטנטנות, סגולות עם אריה עליהן". יחד עם זאת, היא לא ממהרת כרגע לשום מקום. "אני רוצה תינוקות, אבל לא כרגע", הבהירה.
5 צפייה בגלריה
קארה דלווין
קארה דלווין
חולמת על ילדים משלה
(צילום: GettyImages)