קרב הגירושים המריר והארוך של ג'וני דפ ואמבר הרד כבר מאחורינו, אבל מסתבר ששלב העדויות עדיין ממשיך.
פול ברסי בן ה-74 הוא חוקר פרטי שעבד בעבר עבור כוכבי על כמו ארנולד שוורצנגר, סילבסטר סטאלון וטום קרוז. לפני חמש שנים, הוא הועסק על ידי הצוות של הרד במטרה לחפש לכלוכים ומידע שלילי על דפ, כך הוא מספר בספר חדש, Johnny Depp's Accidental Fixer, שיצא השבוע לאור.
ברסי מספר שהוא התבקש "לחקור את חייו ואת ההיסטוריה של דפ, ולחשוף כל ראיה אפשרית לכך שהתעלל פיזית בנשים". החקירה כללה ראיונות עם עדים וחשיפת ממצאים אפשריים כמו סרטונים, תמונות וכול דבר אחר שהיה יכול לעזור להרד להוכיח טענותיה נגד הכוכב.
המשימה התגלתה כיותר מאתגרת ממה שחשב: ברסי ראיין מאה אנשים והופתע לגלות שכמעט כולם היו בצד של דפ, מה שכמובן הפך את עבודתו לקשה הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
דרושים: לכלוכים על ג'וני. ג'וני דפ ואמבר הרד
(צילום: Gettyimages)
הרד האשימה את דפ בהתעללות פיזית ונפשית, אך להפתעתו ברסי שמע עליו בעיקר מחמאות: "הוא ג'נטלמן שבג'נטלמנים", "אין לו עצם רעה אחת בגוף" ו"יש לו רק כבוד והערצה כלפי נשים", היו חלק מהדברים שנאמרו לו במהלך השיחות.
אחד הראיונות שברסי ערך היה עם בראד פורמן, שביים את סרטו של דפ "עיר השקרים" שיצא ב-2018. אחד מעובדי ההפקה של אותו סרט, גרג ברוקס, תבע את דפ שנה קודם לכן בטענה שהוא תקף אותו על סט הצילומים. לפי ברוקס ועוזרו האישי מיגל גוויטיארז, דפ נתן לברוקס מאה אלף דולר כדי שיכה אותו בפניו, ובתגובה היכה אותו דפ פעמיים בפלג הגוף התחתון שלו. בסופו של דבר שני הצדדים הגיעו להסדר מחוץ לבית המשפט, אבל פורמן טוען שהדברים מעולם לא התרחשו, שלא הייתה אלימות על הסט ושדפ היה "תמיד נפלא".
מרואיינת אחרת, הדוגמנית והשחקנית קארי אוטיס, שיבחה גם היא את דפ ואמרה שהטענה שהוא אלים "מגוחכת".
ברסי מספר שהממצאים שהעלה נגד דפ היו כל כך דלים, ולכן נאלץ להרחיב את מעגל המרואיינים לכאלה מעברו הרחוק של השחקן – אך גם הם זכרו רק דברים טובים: "בנוכחותי הוא תמיד הפגין רק כבוד והערצה לנשים", סיפר הזמר צ'אק ווייס והעיתונאית סבן מקדונלד אמרה שמעולם לא מצאה אותו מאיים: "אני לא יכולה לעזור לך. ג'וני הוא איש מתוק. מעולם לא ראיתי אותו מתנהג באלימות. רק הפוך מכך. הוא מסוג האנשים שיזחלו לביוב כדי להציל חתול מטביעה".
חברו של דפ, אמן הקעקועים ג'ונתן שואו, היה נחרץ בדעותיו על הנושא: "ג'וני שולט בעצמו מאוד והוא גיבור על". על הרד אמר: "הדבר היחיד שאני מוכן לעשות למען הז**ה רודפת הבצע הזו, זה לטעון את האקדח שבו היא רצתה להשתמש, כדי לפוצץ את המוח שלה".
3 צפייה בגלריה
משפט ג'וני דפ אמבר הרד
משפט ג'וני דפ אמבר הרד
כולם אוהבים את ג'וני. דפ מחוץ לבית המשפט
(צילום: Gettyimage)
ובכל זאת, היו גם כמה עדים בעלי התנסות פחות חיובית עם הכוכב: העיתונאי מארק אבנר סיפר שדפ איים לשרוף אותו אחרי תקרית לא נעימה בין השניים במועדון. ברסי מציין שהיה "דמיון מצמרר" בין דבריו לבין אחת הראיות שהציגה הרד במשפט – הודעת טקסט ששלח דפ לחברו פול בטני ובה הוא מדבר על לשרוף את הרד. עדות שלילית אחרת הגיעה מאשתו לשעבר של אייזק ברוך, חבר טוב של דפ, שסיפרה שברוך הוא מניפולטור ושהוא ודפ דומים מאוד בהתנהגותם.
ברסי מבהיר שלמרות שהרד הייתה זו ששכרה את שירותיו עבור מטרה מסוימת – למצוא רפש על דפ, הוא היה נחוש למצוא את האמת, גם אם תהיה מנוגדת לרצון של המעסיקה שלו. "במהלך המסע שלי, רציתי להוקיר את הפן האנושי, להאיר אור על האדם שמאחורי המיתוסים ולהציע נרטיב שמבוסס על הבנה וחמלה אמיתית", הוא כותב.
הרד שכרה את שירותיו של ברסי ביולי 2019, לפני שהחלו המשפטים שנערכו בבריטניה ובארה"ב. דפ תבע עיתון בריטי שכינה אותו "מכה נשים" – והפסיד, אחרי שהשופט השתכנע שהוא גרם להרד לחשוש על חייה. לעומת זאת, בארה"ב, שם דפ תבע את הרד בגין השמצות, חבר המושבעים נתן לו את הניצחון והרד נדרשה לשלם לו עשרות מיליוני דולרים כפיצויים.
3 צפייה בגלריה
אמבר הרד ג'וני דפ
אמבר הרד ג'וני דפ
הפסידה בגדול
(צילום: AP)