10 צפייה בגלריה
מפורסמים שהפכו לקורס
מפורסמים שהפכו לקורס
לא רגוע. קניה ווסט
(צילום: Gettyimages)
הדרמה סביב קניה ווסט בעיצומה: ווסט, המכנה את עצמו בימים אלה יה, הודיע כי בכוונתו להשתתף בשבוע האופנה בפריז עם תצוגת אופנה למותג שלו Yeezy (מחוץ ללוח התצוגות הרשמי), וכפי שהספקנו להכיר את הראפר - זה היה ברור שהשתתפותו לא תעבור בשקט.
בזמן שרובנו צמנו בניסיון נואש לכפר על החטאים שלנו, ווסט פתח את תצוגת האופנה עם חולצה שעליה הכיתוב White Lives Matter מצד אחד ובצד השני דימוי של האפיפיור - ולזה הצטרף גם נאום מתסיס. מיד לאחר התצוגה רבים הגיבו למהלך הסנסציוני של הראפר, כך גם גבריאלה קארפה-ג'ונסון, עורכת אופנה בכירה בווג, שהגדירה זאת כ"התנהגות בלתי נסלחת", ובסטורי שפריסמה באינסטגרם, כתבה: "חולצות הטי שהאיש הזה הגה, יצר ושיתף עם העולם הן אלימות טהורה. אין שום תירוץ, אין פה אמנות. בזמן שאנחנו מתגברים על הטראומה של הרגע הזה, במיוחד אלה מאיתנו שסבלו בתוך האולם, בואו נפגין קצת אדיבות אחד כלפי השני".
10 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
החולצה שעוררה מלחמה
(צילום: אינסטגרם)
כדרכו הקבועה, ווסט לא הצליח להתאפק ומיד פנה לרשתות החברתיות כדי להגיב בגסות לקארפה-ג'ונסון. הראפר פרסם תמונות, שנמחקו מאז, של עורכת האופנה כשהוא לועג לסגנון הלבוש שלה עם כיתובים כמו "זה לא אדם של אופנה" או "אני יודע שאנה שונאת את המגפיים האלה" - עם רמיזה לעורכת מגזין ווג אנה ווינטור וצילום קלוז-אפ של נעליה של קארפה-ג'ונסון.
הראשונה שיצאה להגנתה של קארפה-ג'ונסון הייתה הדוגמנית ג'יג'י חדיד, שכתבה: "הלוואי והיה לך אחוז מהאינטלקט של גבריאלה", כתבה חדיד, והוסיפה כי היחידה שיכולה באמת להציל אותו היא קארפה-ג'ונסון, וסיימה בכך שכתבה לווסט "אתה בריון ובדיחה". כמובן שהוא לא איחר להגיב: "אני תוהה מה הייתה הפרספקטיבה של ג'יג'י כשלא ידעתי איפה הילדה שלי חוגגת את יום ההולדת שלה".
10 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
פתחה חזית. ג'יג'י חדיד
(צילום: GettyImages)
גם הדוגמנית היילי בולדווין, אשתו של ג'סטין ביבר, מיהרה לתמוך בקארפה-ג'ונסון ופרסמה סטוריז תומכים משלה: "הכבוד שלי אלייך עמוק. להכיר אותך, להעריץ אותך ולעבוד איתך זה כבוד. הכי אדיבה, הכי מוכשרת והכי שיקית".
ווסט מצידו לא קיבל את התמיכה של היילי בעורכת מגזין "ווג" והחליט לפנות ישירות לבעלה: "אני רק רוצה להודיע לכולם שהייתה גם קצת אופנה השבוע. היה דבר חשוב שנקרא שבוע האופנה שבאמת נמשך חודש והראו שם כמה בגדים במחירים מופקעים. זה לא היה רק בגלל חולצת הטישרט שלי. סתם, אני צוחק. שום דבר לא קרה מלבד חוץ הטישרט שלי. תזכרו שחולצה אחת שלי משכה את כל תשומת הלב. זה בגלל שכולכם כבשים מתוכנתות והמגפיים האלה שגבריאלה נעלה היו טראשיות אבל אני בטוח שג'ון לג'נד רוצה זוג - וג'סטין, קח את הבחורה שלך לפני שאני אתעצבן". בנוסף צירף ווסט צילום מסך של כותרת שעלה בחדשות E!, שם נכתב על תמיכה של בולדווין בקארפה-ג'ונסון, וכתב: "רגע, אז האם מבטלים אותי שוב? ג'סטין, בבקשה תודיע לי".
10 צפייה בגלריה
הסתבכו. היילי בולדווין וג'סטין ביבר
הסתבכו. היילי בולדווין וג'סטין ביבר
הסתבכו. היילי בולדווין וג'סטין ביבר
(צילום: Gettyimage)
10 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: אינסטגרם)
גם השחקנית ג'ודי טרנר סמית', אשתו של השחקן ג'ושוע ג'קסון פנתה לרשתות החברתיות וקראה לווסט "מגעיל" לאחר תקרית החולצה: "חשבתי שהוא אמר שהוא מנסה לאחד אנשים? מזויף, מגעיל ומביך. בבקשה, תפסיק לחלוק את המחשבות הרעילות שלך".
ג'יידן סמית', בנו של וויל סמית', צייץ בטוויטר: "לא איכפת לי מי זה. אם אני לא ארגיש שהמסר נכון אני אצא נגד", וזכה ללייק מגיסתו לשעבר של ווסט, קנדל ג'נר, מנחה הטלוויזיה ואס ג'יי מורגן, הוסיף ואמר: "כאחד המעריצים הגדולים של קניה זה מאכזב מאוד שהוא השתמש בפלטפורמה גדולה להפליא כדי להגדיר אותנו כעם שחור. זה הרבה יותר עמוק מחולצת טריקו - זה נורא". והמפיק ואן לאת'ן הוסיף: "לא צריך להזכיר לנו את ערכם של החיים הלבנים. אמריקה היא מקדש ערכם של הלבנים. המסר הזה הוא תגובה למסר המאמת את זה שחיים שחורים לא שווים כלום באמריקה".
10 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר סמית'
ג'ודי טרנר סמית'
"מגעיל ומזויף". ג'ודי טרנר סמית'
(צילום: Gettyimages)
דוברו האישי של ווסט, ג'ייסון לי, שהודיע כי הוא מפסיק לעבוד עבור הזמר שבועיים לפני תקרית החולצה המתסיסה, הגיב גם כן לדרמה סביב ווסט, וכתב: "אני אסיר תודה ל-יה על ההזדמנות לעבוד איתו אבל החלק הזה של מערכת היחסים שלנו הגיע לסיומו". בפוסט נוסף פרסם את התמונה הוויראלית של ווסט וקנדיס אוונס לובשים את חולצה ה-White Lives Matter, וכתב: "אני אוהב את יה כאדם ואני תומך בחופש הביטוי, אבל פה אתה בעצם מדליק אנשים שחורים ומעצים אנשים לבנים. זה מאכזב מאוד. אני מתכוון לממש את חופש הביטוי ולומר שאף אדם שחור לא אמר מעולם שחייהם של האנשים הלבנים אינם חשובים".
בפוסט נוסף שהעלה ווסט הוא הסביר: "הנה התגובה האחרונה שלי לזה שאנשים שואלים אותי למה הכנסתי חולצה שחיים לבנים חשובים - כי הם חשובים".
10 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
רק צרות!
(צילום: אינסטגרם)
פאף דדי, חברו הטוב של ווסט, ניסה להביע תמיכה בראפר - אך זה לא עבר כל כך חלק: הראפר כינה את ווסט כ"הוגה חופשי" והסביר שהמסר שלו לא הובן נכון. "MY BOY הוא הוגה סופר, סופר, סופר חופשי", אמר בריאיון ל"מועדון ארוחת הבוקר ברביעי", והוסיף: "הרבה פעמים מפרשים את מה שהוא אומר לא נכון". כשמארח התוכנית הטיח בו להפסיק לתרץ תירוצים עבור ווסט, דדי ענה: "אני לא מתרץ תירוצים, אני רק אומר שאם הוא עשה את זה - זו הדרך שבה הוא חושב".
בנוסף אמר דדי כי אנשים לא צריכים לגנות את ווסט או לבטל אותו. "אני מבין שחיים לבנים כן חשובים, אבל זה לא זה. חיים שחורים חשובים זה היה הסלוגן שלנו וזה לא היה משהו שצריך לחלוק עם אף אחד אחר כי כרגע רק אנחנו נכלאים, מתים ונותרים בעוני. אתה צריך להיות גאה בהיותך שחור ולאהוב את השבט שלך - לא משנה מה. אני לא מתכוון להתייחס לכל מה שקורה באינטרנט אבל אני כן מתכוון להתייחס לחולצה של White Lives Matter. תמיד הייתי לצידו של קניה ותמיד אתמוך בו אבל הדעות שלי חלוקות לגבי החולצה. כרגע, כל מה שאמריקה תכננה עבורנו זה עוני, כליאה ומוות. אז לפני שאני יכול להגיע לחיים של אחרים - החיים השחורים חשובים. לא משחקים עם זה ולא לובשים חולצה כזו. זו לא בדיחה".
10 צפייה בגלריה
פאף דדי
פאף דדי
פאף דדי
(splashnews)
כאמור, ווסט משתלח בכל מי שאפשר כעת, ובצעד לא צפוי מי שהחליטה להגיב הפעם לדבריו היא האחות לבית משפחת קרדשיאן - קלואי, שהתחננה בפניו להפסיק. "יה, אני אוהבת אותך. אני לא רוצה לעשות את זה במדיה החברתית אבל אתה ממשיך להביא את זה הנה. אתה האבא של האחייניות והאחיינים שלי ואני מנסה לכבד אותך אבל בבקשה תפסיק להרוס את קימברלי".
קלואי הוסיפה והתייחסה לטענות החוזרות של ווסט על כך שלא הוזמן לחגיגות יום ההולדת של בתו שיקגו, וכתבה: "שוב פעם עם עניין יום ההולדת. מספיק כבר. כולנו יודעים את האמת ולדעתי לכולם נמאס מזה". נוסיף כי זו לא הפעם שקלואי מתעמתת עם ווסט לגבי ההאשמות סביב יום הולדתה של בתו. כבר ב-15 בינואר, שעות ספורות לאחר שהראפר הציף את האינסטגרם בהאשמות, קלואי הגיבה, וכתבה: "אתה יודע איפה הילדים שלך נמצאים בכל רגע ורצית לערוך להם ימי הולדת נפרדים. ראיתי את כל הטקסטים שלך ושל קים, ואז כששינית את דעתך ורצית להשתתף - הגעת. כמו שציינת בעצמך, קים היא זו שדואגת לילדים ב-80 אחוז מהזמן, תניח לה ולמשפחה כדי שניתן יהיה לגדל את הילדים בשלווה".
10 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
יפה שאת עדיין מנסה. קלואי קרדשיאן
(צילום: אינסטגרם)
תגובתו של קניה לא איחרה לבוא: "את שקרנית ואתם שקרנים. בעצם חטפתם את שיקגו ביום ההולדת שלה אז היא לא תזכור שאבא שלה לא היה שם. טראוויס נתן לי את הכתבות של מסיבת יום ההולדת. חזרתי מיפן במיוחד בשביל יום ההולדת ואז ראיתי תמונות מהמסיבה באינטרנט".
10 צפייה בגלריה
קלואי קרדשיאן
קלואי קרדשיאן
שומרת אחותה. קלואי קרדשיאן
(צילום: Gettyimages)