14 צפייה בגלריה
אוסקר ליידי גאגא
אוסקר ליידי גאגא
בוהה בפסל הנחשק. ליידי גאגא
(צילום: REUTERS / Mario Anzuoni)
טקס פרסי האוסקר ה-95 התקיים לפנות בוקר (ב'), כשהזוכה הגדול של הערב היה הסרט "הכול בכל מקום בבת אחת", קומדיית המדע הבדיוני המוטרפת של דניאל קוואן ודניאל שיינרט שזיכתה את החבר'ה בשבעה פסלונים. עוד זכייה מאוד מרגשת הייתה של ברנדן פרייזר, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"הלוויתן" של דארן ארונופסקי. אבל אנחנו לא כאן כדי לספר לכם על כל מה שאתם יכולים לראות בטקס, אלא לסקור את כל מה שהיה מאחורי הקלעים - ולחלק פרסים משלנו. מג'סיקה צ'סטיין, שהפכה הלילה לאהובת הקהל, ועד יו גרנט - שסוף סוף הצליח להשכיח את דרמת הסטירה של וויל סמית' והחליף אותה בדרמה מביכה אחרת, קבלו את כל מה שקרה מאחורי הקלעים.

פרס אהובת האינטרנט: ג'סיקה צ'סטיין

14 צפייה בגלריה
אוסקר חדש ג'סיקה צ'סטיין
אוסקר חדש ג'סיקה צ'סטיין
לא מוותרת על המסכה. ג'סיקה צ'סטיין
(צילום: Robyn BECK / AFP)
השחקנית ג'סיקה צ'סטיין זכתה לשבחים ברחבי האינטרנט על כך שהייתה המפורסמת היחידה שעטתה מסכה בזמן הטקס. הפוקוס הופנה לצ'סטיין כשג'ימי קימל, מנחה הערב, פנה אליה בשאלה כחלק מקטע קומי. צ'סטיין המופתעת הסירה את המסכה על מנת להגיב - רגע שזכה לשלל תיעודים.
הצופים בטקס ברחבי העולם מיהרו לרשתות החברתיות כדי לשבח את צ'סטיין על כך שהיא נשארה מודעת לכך שמגפת הקורונה עדיין קיימת. "ג'סיקה צ'סטיין עוטה מסכה בטקס פרסי האוסקר, אני אוהב אותה", כתב מעריץ אחד, ואחרת הוסיפה: "ג'סיקה צ'סטיין ראויה לפרס על מסירותה לעטיית מסכה. אני אוהבת אותך, מלכה". וזה לא הכל. "אני אוהב את ג'סיקה צ'סטיין על היותה הגיונית ונורמלית על ידי עטיית מסכה".
14 צפייה בגלריה
אוסקר ג'סיקה צ'סטיין
אוסקר ג'סיקה צ'סטיין
"די נו, תמשיכו"
(צילום: REUTERS / Aude Guerrucci)

פרס הדוש של הערב: יו גרנט

14 צפייה בגלריה
אוסקר יו גרנט
אוסקר יו גרנט
אפילו המבטא לא יעזור הפעם. יו גרנט
(צילום: צילום: Mike Coppola/GettyImages)
בדיוק שנה עברה מאז אותה סטירה מצלצלת שוויל סמית' הנחית על לחיו של כריס רוק, שהעז לדבר על השיער של ג'יידה פינקט סמית' (או בעצם היעדרו) בטקס הקודם, והנה יש יורש חדש לפרס ה"דוש" הגדול של הערב. אנחנו (והעולם כולו), מכריזים בזאת על השחקן יו גרנט כזוכה בפרס השנה, ומזכיר לכולם שגם מבטא בריטי סקסי לא יכול לכפר על אופי גרוע.
הדוגמנית אשלי גרהאם, שראיינה את המפורסמים על השטיח האדום, ניגשה לשוחח עם גרנט, שהשיב לשאלותיה בצורה קצרה, חסרת סבלנות ואפילו בוטה. הרגע המביך ביותר נרשם כשגרנט גלגל את עיניו ולא הסתיר זאת מגרהאם, ששמרה על קור רוח ונחמדות. "מה אתה לובש?", שאלה כדי לדלות פרטים על החליפה של גרנט, שענה: "את החליפה שלי". אאוץ'.
"זה היה הרגע המביך ביותר מאז הסטירה", צייץ אחד מצופי האוסקר בטוויטר, ואחר הוסיף: "הריאיון הגרוע ביותר שראיתי אי פעם". צופה אחרת צייצה: "זה גרם לי לרצות לקבור את עצמי מתחת לערמת כיסאות", ואחרת הוסיפה - "אשלי גרהאם ראויה לאוסקר של כבוד על כך שסבלה את יו. אל תלך על השטיח האדום אם אתה לא מתכוון לדבר".
14 צפייה בגלריה
אוסקר יו גרנט אנה אברשטיין
אוסקר יו גרנט אנה אברשטיין
סליחה, אבל איך אשתך סובלת אותך? יו גרנט ואנה אברשטיין
(צילום: Mike Coppola/GettyImages)

פרס המם של הערב: אנדרו גארפילד

14 צפייה בגלריה
אוסקר אנדרו גארפילד
אוסקר אנדרו גארפילד
נתקע לו החיוך. אנדרו גארפילד
(צילום: צילום: EPA / CAROLINE BREHMAN)
בטקס פרסי האוסקר של שנה שעברה השחקן אנדרו גארפילד הפך למם כשמצלמות התמקדו בו מסמס בלהט רגע אחרי הסטירה המצלצלת שהעניק סמית' לכריס רוק. ואיזו הפתעה, גם השנה גארפילד הפך למם בעקבות חיוך מאוד מוזר שהמצלמות קלטו.
מנחה הערב ג'ימי קימל התלוצץ על הסטירה שוויל סמית נתן לכריס רוק ואמר שהפעם ספיידרמן שם כדי להגן עליו. "אם מישהו מכם כועס על בדיחה ומחליט להתעסק איתי - דעו לכם שזה לא הולך להיות קל, אתם תיאלצו להסתבך עם ספיידרמן", אמר קימל והמצלמה מיד הופנתה לעברו של גארפילד, הלא הוא ספיידרמן, שחייך חיוך מעוות ומאוד מוזר.
זה לקח שניות ספורות עד שהחיוך התקוע של גארפילד הפך למם והרשת התמוגגה. "זה לא יהיה ערב אוסקר לגיטימי בלי שאנדרו גארפילד יהפוך למם", כתב צופה אחד, ואחר הוסיף: "עוד אוסקר ועוד הפעם אנדרו גארפילד הופך למם המרכזי של מהלילה שבו הוא לא מפסיד כלום". צופה שלישי הכריז כי "אנדרו גארפילד הוא המם הרשמי של הלילה", וצופה רביעי יצא בהצהרה קצת פחות חביבה כשצייץ "אנדרו גארפילד והפרצוף המטומטם שלו באוסקר".
14 צפייה בגלריה
אוסקר אנדרו גארפילד
אוסקר אנדרו גארפילד
מזלך שאתה כזה יפה, באמת
(צילום: טוויטר)
14 צפייה בגלריה
אוסקר אנדרו גארפילד
אוסקר אנדרו גארפילד
וכל הכבוד על השימוש הקפדני בחוט דנטלי!
(צילום: טוויטר)

פרס חוסר הפרגון של הערב: אנג'לה באסט

14 צפייה בגלריה
אוסקר אנג'לה באסט
אוסקר אנג'לה באסט
חוסר פירגון עושה קמטים. אנג'לה באסט
(צילום: צילום: EPA / ALLISON DINNER)
לא משנה כמה פסלוני אוסקר יהיו למפורסמים בארון - את פרצוף האכזבה לפעמים מאוד קשה להסתיר או לזייף, תשאלו את אנג'לה באסט, שהפסידה את פרס האוסקר על שחקנית המשנה הטובה ביותר לג'יימי לי קרטיס.
באסט צולמה ברגע ששמה של קרטיס הוכרז והתגובה המאוכזבת שלה הפכה לוויראלית. "היא לוזרית אמיתית", צייצו צופי האוסקר לאחר שבאסט אפילו לא מחאה כפיים לקרטיס, בזמן ששאר המועמדים בקטגוריה - סטפני הסו, קרי קונדון והונג צ'או הריעו לזוכה.
"באסט היא שחקנית פנטסטית. חבל שהיא לא מחאה כפיים כשג'יימי לי ניצחה", צייצה צופה אחת, ושנייה הוסיפה: "כולם רוצים לנצח אבל עם זאת רובם לא מנצחים. אלה החיים. ההפסד כואב והוא אף פעם לא מראה טוב". צופה נוסף צייץ כי "התגובה של אנג'לה באסט הייתה ספורטיביות גרועה".
ולמרות התגובה הלא חברית, היו גם כמה שיצאו להגנתה של השחקנית המאוכזבת. "כולם מדברים על התגובה של אנג'לה שאומרים שהיא לוזרית. מה דעתכם שתשקיעו אתם עבודה קשה והופעות חוזרות באוסקר ובקושי תזכרו להכרה. התגובה שלה הייתה אמיתית". עוקב אחר הוסיף: "אל תבינו אותי לא נכון, אני אוהבת את ג'יימי לי קרטיס, אבל התפקיד שלה לא ראוי לשחקנית המשנה הטובה ביותר".
14 צפייה בגלריה
אוסקר אנג'לה באסט
אוסקר אנג'לה באסט
חיוך מאולץ?
(צילום: Arturo Holmes / GettyImages )

פרס ה"אנחנו רוצים קצת ממה שלקחת" של הערב: ניקול קידמן

14 צפייה בגלריה
אוסקר ניקול קידמן
אוסקר ניקול קידמן
יש לך משהו מפחיד בעיניים. ניקול קידמן
(צילום: Mike Coppola / GettyImages)
מעריצי וצופי טקס פרסי האוסקר הציפו הלילה את הרשתות החברתיות בפוסטים מודאגים לגבי מצבה של ניקול קידמן, שאיך נאמר זאת בעדינות - נראתה מבוסמת על השטיח האדום.
"אני רוצה הזמנה של כל מה שניקול קידמן לקחה הערב", צייץ עוקב פחות נחמד, ואחר שאל "האם ניקול קידמן שיכורה?". לשאלתו של העוקב הגיעו לא מעט תשובות כשמעט כולן השיבו בחיוב. "זה נראה ככה, כל הפוזות המוזרות שלה". כמובן שהיו גם כמה מעריצים שפחות התלוצצו על מצבה אלא הביעו דאגה אמיתית. "שאלה רצינית, האם ניקול בסדר? נראה שהיא איבדה את זה".
14 צפייה בגלריה
אוסקר ניקול קידמן
אוסקר ניקול קידמן
מאמי, תירגעי. עם בעלה קית אורבן
(צילום: EPA / CAROLINE BREHMAN)
כאמור, קידמן בהחלט דגמה פוזות מוזרות על השטיח האדום כשהפוקוס היה בעיקר על המבט המזוגג בעיניה. באחד הרגעים היא החליטה להעצים את השיח סביבה עוד קצת כשנישקה את בעלה, קית אורבן, ספק בלהט ספק בטירוף.
14 צפייה בגלריה
אוסקר ניקול קידמן
אוסקר ניקול קידמן
בסדר גמור
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)

פרס העממית של הערב: ליידי גאגא

ונסיים עם ליידי גאגא, שהבינה שהיא הכי יפה כשנוח לה - וזה בטח לא כשהיא לבושה בחליפת אומצות מזעזעת. הזמרת עלתה להופיע במהלך טקס פרסי האוסקר כשהיא לבושה כאחת האדם - חולצת טישרט שחורה פשוטה וג'ינס קרועים. "זה מאוד אישי עבורי ואני חושבת שכולנו צריכים אחד את השנייה. אנחנו צריכים הרבה אהבה כדי לעבור את החיים האלה", אמרה הזמרת רגע לפני שהחלה לשיר. כמובן שלשטיח האדום הגיעה ליידי גאגא לבושה בשמלת ורסאצ'ה שחורה וזוהרת - בכל זאת מדובר בטקס הכי נוצץ ויוקרתי של השנה.
14 צפייה בגלריה
אוסקר ליידי גאגא
אוסקר ליידי גאגא
אישה שהיא מלכה!
(צילום: Kevin Winter/GettyImages)