כשהזמרת ביבי רקסה הגיעה לשדה התעופה במינכן, היא לא שיערה לעצמה שיאסרו עליה לטוס ויאיימו עליה כי דיברה בשפת האם שלה - אלבנית.
בסרטון ששיתפה אתמול (שבת) ברשתות החברתיות, הכוכבת סיפרה בדמעות שעמדה לעלות על טיסה של חברת לופטהנזה מגרמניה לארה"ב כשהעניינים השתבשו באופן לא צפוי: "איימו עליי כי חשבתי שאיש הביטחון הוא אלבני. שאלתי אותו באלבנית מאיפה לקחת את הכרטיס, ועכשיו הוא מונע ממני לטוס", אמרה.
רקסה פרסמה סטורי נוסף, שבו טענה: "אני מאמינה שמדובר בפשע שנאה כי אני אלבנית. הוא סירב להגיד לי את שמו והמשיך להתעלל בי נפשית כדי לגרום לי להרגיש שהוא יותר חזק ממני. אף אחת מהעובדות של לופטהנזה לא התערבה או אמרה משהו".
לאחר מכן היא שיתפה סטורי של אמה, שביקשה משדה התעופה של מינכן לוודא שבתה תגיע הביתה בשלום ודרשה "לחקור את העובד שאיים על אישה כי דיברה אלבנית". היא כתבה: "ביבי הייתה קורבן להתעללות שהפרה בבירור את זכויותיה כנוסעת. לא רק שהתנהגותו של העובד לא הייתה מקצועית, אלא גם מפלה ומשפילה וגרמה לה ללחץ נפשי. המקרה הזה עלול להוביל לנקיטת אמצעים משפטיים בגין הטרדה, גרימת לחץ נפשי והפרה אפשרית של חוקי הגנת הצרכן והחוקים נגד אפליה".
לא ברור אם רקסה עלתה בסוף על הטיסה הזו או אחרת והיכן היא כעת, אך הבוקר היא כתבה בסטורי: "מעולם לא הייתי כל כך סחוטה רגשית. לופטהנזה פנו אליי בהודעה פרטית אבל אני מפצירה בהם לערוך חקירה מלאה כדי לגלות מי האיש שמשתמש בכוחו לרעה. 'אני מצטער' לא יספיק הפעם".
מטעם לופטהנזה נמסר לאתר TMZ שהחברה יצרה קשר עם הזמרת והוסיפה ששיוויון וקבלת השונה הם ערכים עליונים עבורה.
רקסה בת ה-35 מגיעה ממשפחה עם שורשים אלבניים אך היא עצמה נולדה בניו יורק, כמו גם אמה. אביה נולד במקדוניה והגיע לארה"ב כשהיה בן 21.
זו לא הפעם הראשונה שרקסה משתמשת ברשתות החברתיות כדי להגיד את שעל ליבה: לפני חודשיים היא כינתה את בן זוגה לשעבר, הזמר ג'י איזי, "לוזר סנוב וכפוי טובה" וכתבה לו: "יש לך מזל שאנשים מחבבים אותך שוב, כי אני יכולה לדבר שעות על כל הדברים הנוראיים שעשית ואיך התנהגת אליי אחרי שנתתי לך את הלהיט האמיתי היחיד שלך".
לפני חודש היא עוררה סערה נוספת, כשצייצה מסיבה לא ברורה: "אני יכולה להפיל חלק גדול מהתעשייה הזו. אני מתוסכלת. לא מעריכים אותי. הייתי שקטה יותר מדי זמן וכשדיברתי - הושתקתי והתעשייה הענישה אותי. דברים חייבים להשתנות או שאספר את כל האמת שלי, הטוב, הרע והמכוער".
1 צפייה בגלריה
ביבי רקסה בטקס הגראמי, 2023
ביבי רקסה בטקס הגראמי, 2023
ביבי רקסה
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)