3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
לא סיימה עם החיים. שאנן דוהרטי
(צילום: מגזין People)
"אני לא רוצה למות", מבהירה שאנן דוהרטי, כוכבת "בוורלי הילס 90210" ו"מכושפות", בריאיון לכתבת השער של מגזין People שייצא ביום שישי הקרוב. "לא סיימתי לחיות, לא סיימתי לאהוב, לא סיימתי ליצור. לא סיימתי עם התקווה לשנות דברים לטובה".
בשנים האחרונות נאבקת דוהרטי, שוב ושוב, עם מחלת הסרטן. בשנת 2015 אובחנה לראשונה עם סרטן השד ולאחר שרשרת טיפולים ארוכה בישרה בשנת 2017 שהמחלה נמצאת בנסיגה. למרבה הצער, בשנת 2020 היא סיפרה שהסרטן חזר ושהוא בשלב מתקדם. "לפעמים אני שואלת את עצמי 'למה אני', ולפעמים אני אומרת: 'מצד שני, למה לא אני? למי זה כן מגיע?'. לאף אחד".
מחלת הסרטן של דוהרטי התפשטה לעצמותיה - אך הכוכבת בת ה-52 מבהירה כי היא לא מתכוונת לוותר ותמשיך לקבל טיפול. "פשוט לא סיימתי".
לאחרונה פורסם כי השחקנית צפויה להעלות לאוויר פודקאסט חדש בכיכובה ב-iHeartRadio, בו היא מתכננת לדבר על הכל, מהקריירה, דרך מערכות היחסים שלה ועד להתמודדות עם המחלה ומשטר הבריאות הקפדני. "כשאת שואלת את עצמך 'למה אני? למה חליתי בסרטן?', ואז 'למה הסרטן שלי חזר או למה אני בשלב 4?', זה מוביל אותך לחפש את המטרה גדולה יותר בחיים", היא אומרת ומודה כי היא מקווה שהפודקאסט יעזור להעלאת המודעות ואת איסוף הכספים לטובת חקר הסרטן. "זה מטורף שעדיין אין לנו תרופה".
בחודש יוני האחרון שיתפה דוהרטי את עוקביה באינסטגרם שהסרטן התפשט למוחה וכתוצאה מכך נאלצה לעבור ניתוח להסרת הגידול מהמוח. לגידול עצמו היא החליטה לקרוא בוב. "היו צריכים להסיר את הגידול ולנתח אותו כדי לראות את הפתולוגיה שלו. זה היה אחד הדברים המפחידים ביותר שעברתי בחיי". למרות הפחד דוהרטי לא מאבדת תקווה וממשיכה לנסות להתקבל לניסויים קליניים חדשניים ובעיקר מונעת מהרצון העז שלה להוכיח שהיא יכולה להמשיך לעבוד למרות האבחנה. "אנשים פשוט מניחים שזה שיש לך סרטן אומר שאתה לא יכול ללכת, לא יכול לאכול, לא יכול לעבוד. מוציאים אותך מהמשחק מהר מאוד - משהו כמו 'סיימת, את יוצאת לפנסיה', ואנחנו לא. אנחנו תוססים ויש לנו השקפה כל כך שונה על החיים, אנחנו אנשים שרוצים לעבוד, לאמץ את החיים ולהמשיך להתקדם".
השחקנית הוסיפה וסיפרה כי היא מרגישה אסירת תודה על כל יום נוסף עם חבריה, משפחתה ועם הכלב שלה. "אני מתפללת. אני מתעוררת והולכת לישון כשאני מודה לאלוהים, מתפללת על הדברים שחשובים לי - ולא מבקשת יותר מדי. האמונה שלי היא המנטרה שלי. כשיש לך סרטן הכל ברור יותר, השמיים כחולים יותר. אני יודעת שזה נשמע מטורף אבל אתה פשוט מודע יותר להכל ומרגיש הרבה יותר מבורך. אנחנו האנשים שהכי רוצים לעבוד כי אנחנו אסירי תודה על כל שנייה, כל שעה, כל יום שאנחנו כאן".
3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
יותר חזקה מהכל
(צילום: אינסטגרם)
למרות הגישה האופטימית של דוהרטי, יש מי שמקשה בדרך - במקרה הזה גילדת אמני הטלוויזיה באמריקה בהנהלתה של פראן דרשר. "פראן, אני סקרנית לדעת איך לאנשים כמוני, שעבדו מגיל 10 ושילמו עמלות ל-SAG, איך קורה מצב שכשאנחנו לא מסוגלים לעבוד מסיבות בריאותיות - האיגוד שלנו נוטש אותנו. אני חושבת שאנחנו יכולים לעשות טוב יותר ואני חושבת שאת האדם שיכול לעשות את זה. ביטוח בריאות לא צריך להתבסס על הכנסה שנתית, זו עסקה לכל החיים. ועבורי ועבור רבים אחרים - שילמנו דמי חובה לכל החיים רק כדי שיבטלו אותנו כי אנחנו לא עומדים בקריטריונים הנוכחיים? זה לא בסדר".
3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
(צילום: AP)