נהוג לחשוב שקומיקאים רוצים לגרום לקהל לצחוק כמה שיותר, אבל מסתבר שיש כאלה שמעדיפים שהוא רק יגחך קלות וייתן להם להמשיך בטקסט. ליסה קודרו למשל.
פעם מזמן, כשהסיטקומים שלטו בטלוויזיה, היה נהוג להביא לימי הצילום קהל חי שיצחק במקומות המתאימים. אומנם היו קומדיות שהשתמשו בצחוק מוקלט אבל אלו שכיבדו את עצמן, דוגמת "אני אוהב את לוסי", הכול נשאר במשפחה", "רוזאן", "צער גידול בנות", סיינפלד" ו"המפץ הגדול" ועוד רבות אחרות, נתנו למעריצים נלהבים הזדמנות להגיע לאולפן ולראות איך מצלמים את התוכנית האהובה עליהם.
בין אותן סדרות הייתה כמובן "חברים", ששודרה במשך עשר עונות בין 1994-2004 וזוכה עד היום להצלחה ענקית בסטרימינג ושידורים חוזרים.
לאחרונה התגלה סודה המפתיע של קודרו, שגילמה בסדרה את פיבי בופה, ושהודתה לאחרונה שהיו רגעים שבהם הקהל פירגן יותר מדי – והצליח לעצבן אותה.
3 צפייה בגלריה
ליסה קודרו
ליסה קודרו
תצחקו, אבל רק בבית! ליסה קודרו
(צילום: GettyImages)
קודרו התארחה בפודקאסט של קונאן אובראיין ואמרה: "הם היו צוחקים יותר מדי זמן. זה לא היה עד כדי כך מצחיק! זו לא הייתה תגובה כנה, עכשיו אתם פשוט הורסים את התיזמון של שאר הפרק, יש עוד שורות. לפעמים הייתי מסתכלת עליהם אם הם היו צוחקים יותר מדי ואומרת בכעס 'נו באמת'".
בהתחשב בכך שפיבי נחשבת לאחת הדמויות הכי מצחיקות בסדרה, יש להניח שקודרו סבלה לא מעט מהתגובות לפאנצ'ים שלה. היא הסבירה שהתסכול שלה נבע מדאגתה להנאה של הקהל בבית: "סדרת טלוויזיה היא לא עבור הקהל באולפן. היא מיועדת לצופים בבית, עבורם אנחנו מצלמים. אם זו הייתה הצגה אז ברור, תצחקו כמה שתרצו, אני כבר אדאג להעסיק את הדמות שלי בזמן שאחכה להמשיך, זה בסדר. אבל כשמצלמים ואני פשוט עומדת שם ונאלצת להנהנן כמו 'כן, באמת אמרתי את זה', זה נוראי. אני חושבת שהם ביקשו מהקהל שלנו לא לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
חברים ג'ניפר אניסטון קורטני קוקס ליסה קודרו דיוויד שווימר מת'יו פרי
חברים ג'ניפר אניסטון קורטני קוקס ליסה קודרו דיוויד שווימר מת'יו פרי
מצחיק, אז (לא?) צוחקים. מתוך "חברים"
(צילום: Getty Images)
קודרו סיפרה שצילומי כול פרק ארכו בדרך כלל בין שש לשמונה שעות, ושהם צילמו כל כך הרבה טייקים של אותה סצנה, עד שבשלב מסוים הקהל הפסיק לצחוק – מה שגרם לתסריטאים לחשוב שהבדיחה לא עובדת. "אבל היא עבדה בפעם הראשונה! ידעתי שהם בכל מקרה ייקחו את הצחוק של הקהל מהטייק הראשון ויכניסו אותו לאיזה טייק אחר שיירצו. למי איכפת אם הם כבר לא צוחקים? אני בסדר עם זה שהם צוחקים פחות, בואו נמשיך".
מי שחשפה את חוסר הסבלנות של קודרו לקהל הייתה החברה ג'ניפר אניסטון, שסיפרה בריאיון למגזין Variety: "ליסה שנאה כשהקהל צחק. היא הייתה אומרת 'עדיין לא סיימתי, זה לא עד כדי כך מצחיק!'".
בריאיון נוסף ל-Entertainment Tonight, קודרו הייתה יותר מפויסת: "הם היו כל כך נרגשים להיות שם, עד כדי כך שלפעמים הם צחקו יותר זמן ממה שהיו צוחקים על משהו אחר. הייתי אומרת להם 'בסדר, תירגעו, זה לא כזה מצחיק, יש עוד דברים להגיד'".
עם או בלי קשר, מאז "חברים" קודרו עשתה בעיקר פרויקטים נטולי קהל חי, דוגמת התוכנית Web Therapy וסדרת המופת "הקאמבק". בימים אלו היא מככבת בסדרת הפנטזיה החדשה "שודדי הזמן", שעלתה לאחרונה באפל טי-וי פלוס.
3 צפייה בגלריה
הלכנו לעשות (עוד) בינג'
הלכנו לעשות (עוד) בינג'
הלכנו לעשות (עוד) בינג'
(צילום: Gettyimages)