ליאונרדו דיקפריו הפך לאחד האנשים הכי מפורסמים בעולם כבר בתחילת שנות ה-20 לחייו, אחרי ההצלחה העצומה של הסרט "טיטניק", בו כיכב לצד קייט וינסלט.
הסרט לא רק ניפץ קופות אלא גם הפך לתופעת תרבות של ממש, ועד היום מסוגל להצית ויכוחים נזעמים באינטרנט על האם היה מקום או לא היה מקום לג'ק על העץ שעליו רוז צפה (וכולם כבר הגיעו למסקנה שהיה מקום, אבל יש סיכוי שהיו טובעים).
אבל סצינות אייקוניות לחוד ופרסום לחוד. נראה שאם זה היה תלוי בליאו, הוא היה מעדיף להישאר מחוץ לאור הזרקורים כמה שאפשר. בריאיון לרגל בחירתו ל"בדרן השנה" - באנגלית זה נשמע יותר טוב - Entertainer of the Year, של מגזין "טיים", דיקפריו מספר על הפרדוקס המתמשך בין היותו כוכב ענק לבין הרצון לפרטיות.
"זו מערכת יחסים שאני מנהל כל חיי הבוגרים", הוא אמר. "ואני עדיין לא מומחה. הפילוסופיה שלי היא לצאת החוצה רק כשיש לך משהו להגיד או משהו להראות. אם אין משהו כזה, תיעלם כמה שאתה יכול".
הוא מוסיף שבתחילת הדרך חשב לעצמו: "איך תהיה לי קריירה ארוכה? כי אני אוהב את מה שאני עושה, והדרך היחידה היא לא להציק לאנשים. לצאת להם מהפרצוף".
הגישה הזאת מסבירה למה דיקפריו כמעט לעולם לא יוצא לרחוב בלי להסתיר את עצמו. בשנים האחרונות הוא נראה בקביעות עם כובע ומסכת פנים - הרגל שחלק מהסלבס אימצו בקורונה, אבל ליאו התחיל עוד הרבה לפני שזה היה מגניב.
המסכה והכובע הפכו לחלק קבוע מהמלתחה שלו. אפילו חתונת הענק של ג'ף בזוס ולורן סאנצ'ז לא גרמה לו לוותר: הוא צולם יוצא מהמלון, בטוקסידו, עם הכובע משוך עמוק לתוך הפרצוף שלו. אנחנו כמובן זכינו למבט מקרוב על הפרצוף-מכוסה-כובע-מצחייה שלו עוד כשביקר בישראל לרגל חתונת המפיק דני איי.
כמובן, כשהעבודה קוראת אותו לדגל, הוא יודע להוריד את הכיסויים. אבל בשגרה הוא עושה הכול כדי לשמור על שקט, במיוחד אם הוא מסתובב לצד בת זוג כלשהי, אגב.
הנושא של הפרסום מול פרטיות חוזר בריאיונות איתו כבר שנים. בשנת 2016 אמר דיקפריו לאתר Deadline שתהילת "טיטניק" הייתה הלם מוחלט: "לפני כן לא היה לי מושג מה זה אומר. אנשים אמרו לי, 'זה הסרט הכי גדול אי פעם' ואני חשבתי, טוב, אז הוא גדול. לא הבנתי למה הם מתכוונים". לדבריו, כל חייו הפכו פתאום לדברים שלא קשורים למשחק עצמו - שינוי שלא צפה.
הוא גם סיפר שהוא וקייט ווינסלט ראו בטיטניק ניסוי: "עשינו רק סרטים עצמאיים. הערצתי אותה כשחקנית והיא אמרה, 'בוא נעשה את זה ביחד'. עשינו - וזה הפך למשהו שאי אפשר היה לדמיין". אחרי ההצלחה, הוא הרגיש שהוא חייב להאט, לתת לטירוף לחלוף, ולחזור למוקד המקורי: משחק נטו.
טיטניק החזיק שנים בתואר "שובר הקופות הגדול בכל הזמנים", עד שעבר אותו "אוואטר" ב-2009, גם הוא של הבמאי ג'יימס קמרון. בסך הכול, טיטניק הועמד ל-14 אוסקרים וזכה ב-11, כולל הסרט הטוב ביותר.











