3 צפייה בגלריה
סלינה גומז
סלינה גומז
מגייסת תרומות. סלינה גומז
(צילום: Gettyimage)
סלינה גומז היא אחת הכוכבות המצליחות בעולם ועם השפעה בינלאומית גדולה וכעת היא משתמשת בכוח שלה - ולא ממש לטובת ישראל.
גומז הגיבה לפני כמה ימים על המלחמה ומחקה את הפוסט – אבל אתמול (ב') נקטה עמדה ברורה דרך עמוד האינסטגרם של ליין הקוסמטיקה שלה Rare Beauty, בפוסט ארוך שכותרתו הוא: "משבר הומניטרי בעזה". הפוסט מבשר ל-6.4 מיליון עוקבי העמוד: "אנחנו שבורים מהמראות ומהדיווחים שמגיעים מהמזרח התיכון. אלפי אזרחים פלסטינים חפים מפשע נהרגו מההפגזות הישראליות ומיליוני אנשים נעקרו מבתיהם ונשארו ללא גישה לאוכל, מים, תרופות ועזרים בסיסיים להישרדות. מספר גדול מהקורבנות האלו הם ילדים. אזרחים פלסטינים חייבים לקבל הגנה, נקודה".
יחד עם זאת, המותג מנסה לאזן את דבריו ומוסיף: "אנחנו גם שבורי לב ממתקפת הטרור נגד אזרחים חפים מפשע בישראל בשביעי באוקטובר, רבים מהם גם ילדים. אין מצב שבו התקפה על אזרחים מתקבלת על הדעת. אנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות ואיסלאמופוביה".
החברה הודיעה גם שתתרום לארגוני הצלב האדום והסהר האדום, ביניהם מגן דוד אדום והסהר האדום הפלסטיני וליוניצ"ף והוסיפה: "אנחנו מודעים לכך שהחברה שלנו כוללת הרבה אנשים מרקעים שונים שהושפעו מהאלימות הנוכחית, ולכן אנו מבקשים מכולם לנהוג אחד בשני באדיבות ובחמלה בימים אלו".
הפוסט חסום לתגובות, אך קיבל עד כה יותר מ-200 אלף לייקים.
העמוד האישי של גומז הוא השלישי הכי פופלארי באינסטגרם ועוקבים אחריו 430 מיליון גולשים. בשבוע שעבר היא כתבה: "עינוי ורצח של אנשים, או כל מעשה שנאה נגד קבוצת אנשים היא מזעזעת. עלינו להגן על כולם, ובעיקר ילדים, ולעצור את האלימות". כמנהגה, גומז הצליחה להפוך את עצמה לקורבן בעניין והתייחסה לביקורת שקיבלה מעוקביה על כך שלקח לה זמן להגיב לנושא: "אני מצטערת אם המילים שלי לעולם לא יספיקו עבור כולם... אני פשוט לא יכולה לראות אנשים חפים מפשע נפגעים, זה מחליא אותי. הלוואי שהייתי יכולה לשנות את העולם, אבל פוסט לא יצליח".
לאחר פרסום הסטורי, גומז עשתה משהו נוסף שהיא נוהגת לעשות לאחר שהיא כותבת דברים נפיצים – ומחקה אותו. היא הודיעה שתסגור את החשבון שלה ושהיא "לא תומכת בשום דבר ממה שקורה כרגע" (למרות שעשתה לייק לפוסט האנטי ישראלי של אנג'לינה ג'ולי) אך נכון לכתיבת שורות אלו העמוד שלה עדיין פעיל.
3 צפייה בגלריה
 "לא תומכת בשום דבר ממה שקורה כרגע"
 "לא תומכת בשום דבר ממה שקורה כרגע"
"לא תומכת בשום דבר ממה שקורה כרגע"
(צילום: Gettyimages)
עקב תמיכתה של גומז בצד הפלסטיני היה חשש בקרב מעריציה הישראלים של חברתה הטובה טיילור סוויפט, שהזמרת תמנע את הקרנת סרטה החדש בישראל, אך לשמחתם הוא הוקרן כמתוכנן.
סוויפט עצמה לא הגיבה כלל לאירועים בישראל, אך ביקרה השבוע במסעדה של המסעדן המפורסם קית' מקנאלי – שעם תחילת המלחמה כתב שהישראלים צריכים להקשיב לצד של חמאס: "באחריותם להקשיב לצד השני". הוא מחק את הפוסט אך לאחר מכן התלונן: "קיבלתי 4,000 הודעות שנאה כל כך שביקשתי 'תקשיבו'. קראו לי אוהב חמאס, שונא יהודים ושונא אנשים, מכיוון שביקשתי 'תקשיבו'. הפיצו עליי שקרים שגרמו למסעדה שלי לאבד הרבה לקוחות מכיוון שביקשתי 'תקשיבו'. מה קרה לחופש הביטוי באמריקה?". מקנאלי המשיך להפגין חוסר מודעות ורגישות בוטה כשהוסיף: "זו לא גרמניה של 1938. לתקוף מישהו זו צורה של טרור, אין בך שמץ של הגינות אמריקה?"
3 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט סלינה גומז
טיילור סוויפט סלינה גומז
גומז וטיילור סוויפט
(צילום: Theo Wargo\GettyImages)