9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון
פמלה אנדרסון
פמלה אנדרסון
(צילום: GettyImages)
ייתכן ששמתם לב שפמלה אנדרסון מככבת בשבוע האחרון בכל אתרי הבידור והרכילות, ממש כאילו חזרנו לאמצע שנות ה-90 וסדרת הלהיט שלה "משמר המפרץ" משודרת מדי שבוע בטלוויזיה. הלוואי – אבל לא, השנה היא עדיין שנת 2023, אבל אין ספק שהכוכבת הוותיקה זוכה בימים אלו לעניין רב שכמותו לא ידעה כבר הרבה זמן – הודות לספרה האוטוביוגרפי שיצא בשבוע שעבר, יחד עם סדרה דוקומנטרית אודות חייה, בהפקתה ובהפקת שני בניה, המשודרת בנטפליקס. בנוסף יצאה בשנה שעברה סדרה עלילתית על הזוגיות שלה ושל אביה ילדיה טומי לי, בגילומם של לילי ג'יימס וסבסטיאן סטאן – שאנדרסון הבהירה שהתנגדה לעשייתה ולא טרחה לצפות בה.
לעומת הסדרה ההיא, בשני הפרויקטים שיצאו השבוע היה הייתה מעורבת לחלוטין, וקידמה אותם על ידי סבב ריאיונות מקיף בו דיברה על העבר הרחוק, העבר הקרוב יותר וחשפה הרבה דברים מעניינים.
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון
פמלה אנדרסון
עשתה סבב ריאיונות מקיף
(צילום: GettyImages)
אחד הראיונות הגדולים שנתנה אנדרסון הוא למגזין Interview, עבורו גם הצטלמה בלבוש מינימלי וחושפני במיוחד. היא סיפרה בו על השנים בהן הייתה כוכבת ענק אבל גם מושא של בדיחות ולעג מצד הקהל והתקשורת: "אף פעם לא חשבתי שהם סקסיסטים. פשוט חשבתי שאני חלק מהתעשייה ושככה זה עובד, שהופעתי בפלייבוי, אז אולי זה מגיע לי. לא הייתי טיפשה, אבל אולי תמימה".
מלבד קריירת המשחק שלה, אנדרסון התפרסמה לאורך שנות ה-90 בעיקר בזכות תמונות העירום שלה ושערי מגזין "פלייבוי" עליהם כיכבה, כמו גם קלטת הסקס שבו הופיעו היא ולי. הקלטת נגנבה ובימים שבהם האינטרנט עדיין היה בחיתוליו – דלפה לרשת אבל בעיקר נמכרה בחנויות הסקס והפכה ללהיט, ואת אנדרסון לכוכבת הכי נחשקת של העשור.
שני בניה של אנדרסון, ברנדון (26) ודילן (25), וכן, היא קראה לשניהם על שם הדמויות הראשיות בסדרה "בוורלי הילס 90210", התראיינו גם הם השבוע לכלי התקשורת, ונשאלו כמובן על אותה קלטת לוהטת.
אם חשבתם שהם יובכו מהשאלות, אז התשובה היא לא – נראה שכבר היה להם מספיק זמן להתמודד עם העניין וכעת מעניין אותם רק דבר אחד – הכסף שאמם הייתה יכולה להרוויח ממנה, לו רק הייתה אשת עסקים ממולחת יותר: "היא הייתה יכולה לעשות מיליונים אם רק הייתה חותמת על חוזה", אמר ברנדון, שגם היה שותף בהפקת הסרט הדוקומנטרי החדש. "במקום, היא נשארה בצד ללא כלום וראתה את הקריירה שלה דועכת. היא הייתה בחובות במשך רוב חייה".
דילן הוסיף: "החיים שלה היו נראית אחרת לגמרי אם היא הייתה מרוויחה כסף על הקלטת ההיא. אבל בזמן שאחרים עשו מזה מיליוני דולרים, היא לא הייתה מעוניינת. זה מוכיח שאכפת לה רק משלום המשפחה שלה, אכפת לה ממני. הכסף מעולם לא עניין אותה". אנדרסון אמרה בריאיון ל-Interview: "גידלתי שני ילדים נהדרים. בהתחשב בגנים שלהם – הם הפכו להיות ג'נטלמנים".
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון ברנדון לי דילן לי
פמלה אנדרסון ברנדון לי דילן לי
איפה הכסף? אנדרסון עם בניה, ברנדון ודילן
(צילום: GettyImages)
ואם כבר עוסקים בעניין הכלכלי, לילדיה של אנדרסון יש גם תלונות על המשכורת שקיבלה על השתתפותה ב"משמר המפרץ", שם נחשבה לכוכבת הגדולה ביותר: "מדהים לראות איך ניצלו אותה. בחורה צעירה שעשתה עסקה גרועה בתוכנית מצליחה, והיא הייתה הכוכבת הכי גדולה של אותם זמנים. הרבה אנשים הרוויחו הרבה כסף בזכותה, והיא מקבלת תמלוגים של 4,000 דולר בלבד בשנה. זה פשע".
אנדרסון התייחסה לכך גם היא בריאיון ל-Variety: "המפיקים של 'משמר המפרץ' עשו מיליונים. אבל לא היה לי מישהו שייצג אותי כמו שצריך".
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון
פמלה אנדרסון
הרוויחה גרושים בזמן שאחרים עשו מיליונים
(צילום: GettyImages)
שני הילדים, כמו גם אמם, לא ממש שומרים על קשר עם אביהם וברנדון סיפר שאינו יודע אם הוא צפה בדוקו. אנדרסון הייתה נשואה כבר 5 פעמים: ללי (שאת שם משפחתו אפילו לא ידעה עד אחרי החתונה, כך סיפרה), לזמר קיד רוק, לשחקן ריק סלומון (הם התחתנו פעמיים אך הפעם השנייה בוטלה), לשומר הראש שלה דן הייהורסט ולמפיק ג'ון פטרס, לו הייתה נשואה במשך 12 ימים בלבד אך מכיוון שלא הגישו את המסמכים הדרושים – הנישואים לא הפכו לרשמיים.
למרות כמות הבעלים המרשימה, אנדרסון סיפרה השבוע לג'ימי קימל שאין לה בעיה להוסיף עוד אחד לרשימה: "אני מקווה שזה יקרה, יש לי עוד חיים שלמים לפניי", אמרה. יחד עם זאת גם הודיעה שהיא כבר לא לחוצת חתונה: "למדתי לנסות לחיות ללא מישהו שיעמוד לצידי או יטפל בי. אני צריכה לטפל בעצמי. זה היה השלב הכי קשה במסע שלי, להבין שאני בסדר גם כשאני לבד. עם הכלבים שלי, אני צריכה את הכלבים. אני לא יכולה להיות עד כדי כך לבד".
גם דילן דיבר על נישואיה המרובים של אמו: "היא אוהבת להתחתן. זה אולי הדבר שהיא הכי אוהבת בעולם, להתאהב". הוא הוסיף שלא ממש נקשר לאף אחד מהבעלים: "אבא שלי היה היחיד שהיה אבא עבורי. כל השאר היו אנשים שבאו והלכו".
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון ג'ון פטרס
פמלה אנדרסון ג'ון פטרס
לא זקוקה לעוד בעל, רק לכלבים שלה. פמלה אנדרסון וג'ון פטרס
(צילום: Gettyimages)
אבל לא הכל סובב סביב כס, עירום ובגדי ים אדומים – אנדרסון משתפת בספר ובסרט גם חוויות קשות מאוד, כמו האונס שעברה כשהייתה בת 12 על ידי גבר בן 25, חבר של אחיה של חברתה: "הוא רצה לעשות לי מסאג', ואז כפה את עצמו עליי", כתבה בספר. "הוא לא התקשה להוריד לי את החולצה הקצרה שלבשתי, ולא משנה כמה נאבקתי הוא הצליח גם להוריד את המכנסיים שלי. צרחתי בכאב וקראתי לעזרה. לא הצלחתי לראות או לנשום, הכאב שיתק אותי. אחר כך רצתי לשירותי לבחון מה קרה לי. היה הרבה דם ודברים אחרים. הרגשתי בחילה בזמן שניקיתי את עצמי וניסיתי להתאושש. הבנתי שאני כבר לא בתולה אחרי אותו ערב". היא מספרת שחשה בושה ולא סיפרה על מה שאירע לאף אחד. "שמירת הסוד פגעה בי מאוד. זה היה כל כך מבלבל ולא ידעתי למי לפנות. ידעתי שלא הייתי צריכה להיות שם ולא רציתי להכניס אף אחד לצרות".
עוד מספרת אנדרסון על הניצול המיני שעברה בידי השמרטפית שלה: "ההורים שלי חשבו שהיא נהדרת כי היא תמיד הביאה לי מתנות, אבל היא הייתה מתעללת בי. אלו היו 3 או 4 שנים של התעללות". אנדרסון אף מספרת שהיא ניסתה להרוג את אותה בייביסיטר – על ידי כך שתקעה עט בליבה. השמרטפית אמנם לא מתה באותו רגע – אבל חכו, יש סוף מפתיע: "אמרתי לה שאני רוצה שהיא תמות, והיא נהרגה יום לאחר מכן בתאונת דרכים. הייתי בטוחה שהרגתי אותה בעזרת קסם שעשיתי עם מחשבות שלי ולא סיפרתי לאף אחד".
9 צפייה בגלריה
"שמירת הסוד פגעה בי מאוד. זה היה כל כך מבלבל ולא ידעתי למי לפנות"
"שמירת הסוד פגעה בי מאוד. זה היה כל כך מבלבל ולא ידעתי למי לפנות"
"שמירת הסוד פגעה בי מאוד. זה היה כל כך מבלבל ולא ידעתי למי לפנות"
(Getty images)
עוד מישהו שעלה לכותרות השבוע בזכותה של אנדרסון ובנסיבות לא מחמיאות במיוחד, הוא השחקן טים אלן – לצדו כיכבה בשנת 1991, בראשית קריירת המשחק שלה, בסדרה "שפץ ביתה" שבה היה הכוכב הראשי.
אנדרסון, שהייתה אז בת 23 וכבר מוכרת בזכות תמונות העירום שלה, סיפרה שביומה הראשון על הסט – אלן בן ה-38 חשף את עצמו בפניה, ואף הסביר לה את מעשיו: "ביום הצילומים הראשון יצאתי מחדר ההלבשה שלי וטים היה במסדרון לבוש בחלוק. הוא פתח אותו וחשף את עצמו בפניי כשהוא עירום לחלוטין. הוא אמר שזה רק הוגן, מכיוון שהוא כבר ראה אותי עירומה. 'עכשיו אנחנו שווים', הוא אמר ואני צחקתי במבוכה".
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון טים אלן שפץ ביתך
פמלה אנדרסון טים אלן שפץ ביתך
אנחנו דווקא מאמינים לה. אנדרסון וטים אלן ב"שפץ ביתך"
(צילום מסך)
לאחר שהסיפור עשה הדים, אלן הגיב על כך בביטול: "לא, זה מעולם לא קרה. לא הייתי עושה דבר כזה". אנדרסון מצידה השיבה בריאיון נוסף שהמקרה אכן התרחש, אך שהיא כבר לא מייחסת לו חשיבות: "זה היה רק אחד מאותם מקרים מוזרים ולא נעימים שלמדתי לחיות איתם". היא גם הבהירה שהיא לא נוטרת לאלן טינה: "הוא קומיקאי, זו העבודה שלו לחצות את הגבול. אני בטוחה שלא הייתה לו כוונה רעה. אבל הזמנים השתנו, אני בטוחה שאף אחד לא היה עושה את זה בימינו, אחרי 'מי טו'. זה עולם חדש".
אלן בחר להגיב שוב ואמר לאתר Daily Mail: "היה נהדר לעבוד איתה, היא הייתה בחורה מהנה וכולם אהבו אותה. אבל כולם ב-ABC (הרשת שבה שודרה הסדרה) מאוכזבים מהדרך שבה היא זוכרת את הדברים, נגדיר זאת כך. כולנו מאוכזבים". הוא הוסיף: "היא בחורה טובה עם זיכרון מוזר".
מישהו נוסף שאנדרסון מספרת על מעלליו הוא ג'ק ניקולסון – אותו מצאה פעם בשירותי אחוזת "פלייבוי" משתובב עם 2 נשים: "הם צחקו, התנשקו ונמרחו על גבי הקיר. עברתי לידם כדי להסתכל על עצמי במראה ולתקן את השפתון שלי". מסתבר שהנוכחות שלה בחדר הלהיטה את הכוכב יותר ממה שעשו ידידותיו: "ניסיתי שלא להביט בהם, אבל לא הצלחתי. הוא שם לב שאני מסתכלת, הסתכל עליי בחזרה וכנראה שזה מה שהביא אותו לקו הסיום, הוא עשה קול מצחיק, חייך והודה לי", סיפרה.
9 צפייה בגלריה
ג'ק ניקולסון
ג'ק ניקולסון
עזרה לו להגיע לקו הסיום. ג'ק ניקולסון
(צילום: GettyImages)
אנדרסון סיפרה למגזין Interview שלמרות הסיפורים החשופים, הלא פשוטים ולעיתים מביכים ששיתפה כעת – היא ידעה שזה משהו שעליה לעשות: "היה חשוב לי לספר את הסיפור, במיוחד עם טראומות הילדות שנשאתי עמי, כשאת גדלה במקום שבו כולם מעדיפים שתשכחי את מה שקרה לך. פעם עמדנו בתור לבנק ואמרתי לאמא שלי 'תראי, זה הבחור שאנס אותי', והיא השתיקה אותי ואמרה 'אל תגידי כלום, אל תביכי אותי'".
בין היתר, אנדרסון מספרת על האלימות שהיא וילדיה ספגו מידיו של לי, ועל אביה שהכה את אמה: "הרגשתי שזו הסיבה שאני צריכה לכתוב על כך, כדי לעצור את המעגל הזה. לאמא שלי היו בעיות בבית, גם לאבא שלי, שספג אלימות מאביו, ואמא שלי מאביה. זה חייב להפסיק. אנשים יכעסו עליי, אבל הם בעצם כועסים על עצמם".
כשנושא הספר והסרט עלו, היא קיבלה גיבוי מלא מילדיה: "הם מאוד רצו שאספר הכל. כמובן שהם ידעו מה היה עם הקלטת והגירושים שלי מטומי, אבל הם אמרו לי 'אמא, אף אחד לא מכיר אותך וכולם חושבים שהם מכירים'. זה לא מצא חן בעיניהם. הם יודעים שאני כנה לחלוטין, ושאולי הסיפור שלי ייתן השראה ויהיה מעניין. הם תמכו בי ב-100 אחוז".
9 צפייה בגלריה
פמלה אנדרסון
פמלה אנדרסון
"כנה לחלוטין"
(צילום: GettyImages)