9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
הסנדלרים בהרכב מלא
(צילום: Agostino Fabio / MEGA)
בסוף השבוע שעבר עלה לאוויר הסרט החדש של אדם סנדלר - "את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" ונחל הצלחה מסחררת. מעבר לכך שמדובר באסקפיזם טהור - בטח בימים אלו - סנדלר, שהוא גם השחקן הראשי וגם המפיק, ליהק לסרט את כל הנשים החשובות בחייו: אשתו ג'קי והבנות סיידי וסאני.
מודים, לראות את משפחת סנדלר בהרכב מלא על המסך היה מחמם לב כל כך, שהיינו חייבים לבדוק אם באמת קיימת משפחה אחת צדיקה בהוליווד שמצליחה לשמור על צביון נורמלי, נטול דרמות, שערוריות וסיפורי אימה. ספוילר - אנחנו מאוהבים. מהר שמישהו ישלח להם שרשרת שום כי אמאל'ה איזה עין אנחנו עומדים לפתוח עליהם.
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
"עליי אתם פותחים עין, עליי?". אדם סנדלר
(צילום: Mark Mainz/ Gettyimages)
נתחיל מההתחלה: אדם סנדלר נולד בספטמבר 1966 בברוקלין - למשפחה יהודית אשכנזית. אביו סטנלי היה מהנדס חשמל ואימו ג'ודית לוין הייתה מורה בבית ספר לאחיות.
לא רבים יזכרו זאת אבל בסוף שנות ה-80 שיחק סנדלר תפקיד משני בסדרה "משפחת קוסבי", בהמשך הופיע במועדוני סטנד-אפ, שם גילה אותו הקומיקאי דניס מילר ומיד שיבח אותו בפני מפיקי התוכנית "סאטרדיי נייט לייב". הפריצה הגדולה הגיעה בשנת 1994, אז כתב ושיחק את התפקיד הראשי בסרט "גילמור מאוהב".
כיום, סנדלר נחשב לאחד השחקנים הגדולים והמרוויחים ביותר בהוליווד, עם חשבון בנק העומד על 440 מיליון דולר וחברת הפקות משלו בשם "האפי מדיסון". ולפני שנמשיך, נעצור לרגע כדי להתעכב על השם שהעניק לחברת ההפקות שלו - שגם מסביר היטב את האדם שהוא. "האפי מדיסון" זה שילוב של שניים מסרטיו הראשונים - האפי (גילמור המאושר - Happy Gilmore) ומדיסון - "בילי מדיסון". את לוגו החברה הקדיש לאביו המנוח סטנלי - עם תמונה שלו חובט בכדור גולף שעליו לוגו החברה וכשהוא אומר Teriffic.
הסיבה שהתעכבנו על שם החברה של סנדלר היא פשוט כי היא מטאפורה לסוג האדם שהוא - לויאלי, אכפתי וכזה שתמיד חושב על האחר. דוגמה ברורה לכך היא התפקיד שסנדלר העניק לשחק הישראלי עידו מוסרי שמזמן הפך לחבר. בשנת 2008 גילם מוסרי את דמותו של אורי שולמסון בסרט "אל תתעסקו עם הזוהאן" ומאז סנדלר שומר לו אמונים. מוסרי כמובן הוא לא היחיד, ישנם עשרה שחקנים הוליוודיים קבועים שסנדלר מקפיד ללהק לסרטים שלו, בהם: דרו ברימור, ניק סוורדסון, מיה רודולף, קווין ג'יימס, דיוויד ספייד ואיך לא - ג'קי סנדלר, AKA אשתו.
עוד שחקנית גדולה ומוכרת ששיחקה בלא מעט סרטים עם סנדלר היא ג'ניפר אניסטון, שממש לאחרונה סיפרה כי השחקן ואשתו מקפידים לשלוח לה פרחים מדי שנה ביום האם מאחר והיא לא הצליחה להיכנס להיריון ולהביא ילדים משלה לעולם. מוקדם יותר החודש התראיינה אניסטון למגזין WSJ וסיפרה על טיפולי הפוריות שעברה ועל כך אדם וג'קי היו שם לצידה. "הייתי נותנת הכל אם מישהו היה אומר לי 'תקפיאי את הביציות שלך, תעשי לעצמך טובה. אבל לא חשבתי על זה והנה אני היום - אחרי שהספינה הזו הפליגה".
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר ג'ניפר אניסטון
אדם סנדלר ג'ניפר אניסטון
שולח לה פרחים מדי שנה. סנדלר וג'ניפר אניסטון
(צילום: Frazer Harrison/Getty Images)

סיפור אהבה מהסרטים

אומרים שחוש הומור זו התכונה הכי סקסית בגבר - ומי שכנראה יכולה להסכים על כך בפה מלא היא ג'קלין סמנת'ה טיטון, או כפי שאנחנו מכירים אותה - ג'קי סנדלר, "שהוקסמה מכך שאדם כל כך מצחיק".
הם הכירו לראשונה בשנת 1999, כשנפגשו על סט הצילומים של "ביג דדי". ג'קי גילמה מלצרית שעבדה בבר ספורט, סנדלר גילם את דמותו של סוני קופאקס, בוגר בית ספר למשפטים עצלן במיוחד שהחליט לאמץ ילד - ומשם הכל היסטוריה.
שנה לאחר שהחלו לצאת ג'קי החלה תהליך גיור למען סנדלר, שראה בכך מחווה עצומה ובתמורה, בשנת 2002 כרע ברך והציע לה נישואים. "באותו היום של הצעת הנישואים שיחקתי כדורסל אחר הצהריים. ניסיתי להירגע. ואז כשנהגתי הביתה דיברתי עם עצמי בקול רם וניסיתי לוודא שאני אומר את כל הדברים הנכונים", סיפר בריאיון עבר ל-ABC. "מיד אחרי ההצעה ג'קי צלצלה לסבתא שלה ואז לאמא שלה. כולם שמחו מאוד".
סנדלר כהרגלו דאג להתייחס גם לפלוסים הפחות נראים לעין סביב ההצעה, וסיפר: "באותם הימים היא ויתרה לי יותר. נגיד, יכולתי להגיד לה באמצע ויכוח - 'היי, תראי איזו טבעת הבאתי לך, תעזבי אותי בשקט', וזה קצת עזר", התלוצץ.
בשנת 2003 ובטקס חתונה יהודי מסורתי כדת משה וישראל, אדם וג'קי נישאו כשהם מוקפים בבני המשפחה ובחברים הטובים בהם אניסטון, ג'ק ניקולסון ורוב שניידר. זה הזמן לציין כי אורח הכבוד בחתונה היה לא אחר מאשר Meatball - הכלב האהוב של אדם, שלבש טוקסידו שחור לכבוד החגיגה.
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
ששון ושמחה, חתן וכלה!
(צילום: Nick Gossen/ Gettyimages)
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
אדם ומיטבול - אורח הכבוד
(צילום: Nick Gossen/ Gettyimages)
במאי 2006 הביאו ג'קי ואדם הביאו לעולם את בתם הבכורה סיידי (17). "הילדה בריאה, האישה בריאה!", בישר סנדלר. שנתיים לאחר מכן, בנובמבר 2008, הצטרפה למשפחה סאני (14), בתם השנייה.
במהלך השנים הקפיד אדם ללהק את בנותיו לתפקידים כאלה ואחרים בסרטיו, למשל "יובי יציל את האלווין" ו"תעלומת רצח", אך את התפקידים הרציניים באמת קיבלו ממש לאחרונה, בסרט החדש של נטפליקס. "הן גורמות לזה להיראות כאילו אני מכריח אותן לעשות את זה", התלוצץ סנדלר בריאיון לבסטי דרו ברימור בשנת 2020. "בינתיים, שתיהן שואלות אותי כל הזמן 'אבא, אפשר להשתתף בסרט הבא שלך?'"
והן אכן קיבלו תפקיד: ממש לפני תחילת הצילומים לסרט החדש בכיכוב הסנדלרים, סאני, בתם הצעירה ביותר של אדם וג'קי, חגגה את בת המצווה שלה. "מה שבאמת מצחיק זה שממש לפני שהתחלנו להתכונן לקראת הסרט - סאני חגגה בת מצווה", סיפר סמי כהן, שביים את הסרט. "הרמנו לה חגיגת בת מצווה אמיתית וזה היה ממש כיף. המסיבה של סאני הייתה מהנה ממש כמו המסיבות שרואים בסרט. זה היה ממש כיף וזה היה פשוט רגע מושלם של שבו החיים האמיתיים נפגשו עם הסרט. זה היה קסום".
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
המציאות התחברה עם הסרט. סאני וסיידי
(צילום: Scott Yamano/Netflix)
בנובמבר 2022 קיבל סנדלר את פרס המחווה לקולנוע בטקס פרסי גות'הם - ועל הבמה התלוצץ שבנותיו היו אלה שכתבו את נאום התודה מאחר והיה עסוק. "תודה לך אמא שהסתפקת באבא ובשינויי מצב הרוח המטורפים שלו במשך כל השנים", הקריא סנדלר והוסיף - "עכשיו באמת מדובר בהישג שראוי לפרס על מפעל חיים".
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
את התודות תפנו לג'קי - ש"סובלת" את אדם
(צילום: Mega)
בחודש יוני האחרון ציינו השניים את יום נישואיהם ה-20, והרעיפו אהבה ברשתות החברתיות. "20 שמח ג'קי מתוקה שלי. ה-'כן' שלך היה המתנה הטובה ביותר בחיי", כתב סנדלר. "הלב שלי היה שלך מהשנייה הראשונה שראיתי אותך ואני אוהב ומעריך אותך יותר ויותר בכל יום".
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
אנחנו לא בוכים, נכנס לנו מזרק אינסולין לעין
(צילום: Dia Dipasupil/Getty Images)

"הוא הכי טוב במיטה - בדיוק כמו שאתם מדמיינים"

עם השנים הפכה ג'קי לחברה הכי טובה של כמה מהכוכבים המפורסמים ביותר מעבר לים, בהם אנסיטון, ששיחקה את בת זוגו של אדם בסרטים רבים. בראיונות עבר סיפר אדם על החברות הקרובה של השתיים. "לג'ניפר וג'קי יש רצון לשתף פעולה ולנסות להפוך אותי לאדם בריא יותר. נגיד, הן רוצות שאני אעשה מתיחות עד שבסופו של דבר אצליח לגעת בבהונות שלי", סיפר בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" בדצמבר 2021.
במהלך השנים נשאל סנדלר לא פעם איך אשתו מתמודדת עם העובדה שהוא וג'ניפר מתנשקים לא מעט על המסך, ועל זה ענה: "ג'ניפר היא אחת החברות הכי קרובות שלי והחברה הכי קרובה של ג'קי, אז היא תמיד אומרת - 'האם אתה תצליח לתת לג'ניפר קצת הנאה עם הנשיקות האלה? בבקשה'". אגב, ג'קי לא סתם היללה את הנשיקות של בעלה. במרץ 2023 זכה השחקן בפרס מארק טווין להומור אמריקאי - ועל כך אשתו אמרה. "אדם מצחיק בחיים האמיתיים בדיוק כמו בסרטים. והוא גם טוב בדיוק באותה המדיה במיטה - בדיוק כמו שכולם מדמיינים".
ומה הסוד לנישואים המאושרים? ובכן, הסעיף למעלה בהחלט יכול לעזור. אבל לא רק: בריאיון לכתבת השער של מגזין AARP אמר סנדלר: "ג'קי ואני אוהבים לבלות זה עם זו. אנחנו מנסים להצחיק אחד את השנייה, להקשיב ותמיד לתמוך. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו, זה הכל. ואנחנו אף פעם לא חושבים על לא להיות ביחד - אנחנו תמיד מדברים על העתיד המשותף שלנו".
9 צפייה בגלריה
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
אדם סנדלר ג'קי סנדלר
דחוף לתלות שום מעל המיטה
(צילום: Frazer Harrison/Getty Images)