"את מקבלת מכונית, ואתה מקבל מכונית, כולם מקבלים מכונית!". הרגע האייקוני הזה, שבו קהל שלם של צופים מגלה לתדהמתו שכל אחד מהם קיבל כרגע רכב במתנה, התרחש בתוכנית האירוח של אופרה ווינפרי לפני עשרים שנה בדיוק. הוא עשה כל כך הרבה רעש, עד שהפך לאחד הרגעים הזכורים ביותר, אם לא הזכור שבהם, מהתוכנית המצליחה שלה ששודרה במשך 25 שנה - אפילו יותר מהפרק הזכור לשמצה שבו טום קרוז קפץ על הספה והצהיר על אהבתו לקייטי הולמס.
לרגל חגיגות עשרים השנה לפרק, וביחד עם חגיגות היובל למגזין People, ווינפרי התראיינה לגיליון המיוחד וסיפרה על ההכנות, ההחלטות והתגובה של הקהל והתקשורת להפתעה הגדולה שאף אחד לא ציפה לה.
"באותו יום אמרתי לכולם בקהל 'בבקשה אל תנענעו את הקופסאות שלכם', כי ידעתי שאם מנענעים אותן אז עלולים להרגיש שיש בפנים מפתחות", נזכרת ווינפרי. במהלך הצילומים, היא הזמינה לבמה 11 אנשים ואמרה שיש להם מכנה משותף – כולם צריכים מכונית, ולכן היא מעניקה לכל אחד מהם אחת חדשה.
הקהל כמובן פרץ בתשואות נלהבות, אבל ווינפרי לא סיימה ובישרה שאחד מיושביו יזכה ברכב גם הוא וביקשה שיפתחו את הקופסאות שחולקו להם. ההמולה וההתרגשות הייתה גדולה, כשאחד אחרי השני – כל אחד בקהל, הבין שהוא הזוכה הגדול ושברכב זכו בעצם – ובכן, כולם.
"הם פתחו את הקופסאות באותו הזמן. אז את מסתכלת על זו שיושבת לידך ומבינה, 'היא זכתה. אבל רגע, זכיתי גם'. ואז אמרתי: 'את מקבלת מכונית, ואתה מקבל מכונית, כולם מקבלים מכונית!', כי הם היו מבולבלים", היא מספרת.
משם הובילה ווינפרי את הקהל אל מגרש החניה, שם המתינו להם 276 רכבים נוצצים וחדשים מהניילונים, מעוטרים בסרטים אדומים. סכום כל הרכבים שחולקו עלה על שבעה מיליון דולר: 28,500 דולר לרכב.
מסתבר שהמתנה הגדולה והמרגשת הזו לא הייתה אמורה להיות קולקטיבית, אלא להינתן ל-12 אנשים בלבד. בזמן ההכנות, ווינפרי שינתה את דעתה כשהבינה עד כמה רכב חדש יכול לשנות חיים של אדם שזקוק לו: "הייתה לנו הזדמנות להפוך את זה למשמעותי. בשלב הזה של התוכנית עבדנו תחת הפילוסופיה שלכל דבר שאנחנו עושים יש מטרה".
2 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
(צילום מסך)
עם כל הכבוד לרצון של ווינפרי לעזור ולשנות חיים, מאחורי המהלך המרגש המפתיע הזה בכל זאת עמדה גם אסטרטגיה שיווקית מבריקה: חברת ג'נרל מוטורס שסיפקה את הרכבים, רצתה להשיק את הדגם החדש שיצא באותה שנה וקיבלה בעזרת ווינפרי הזדמנות פז לפרסומת הכי מוצלחת שיכלה לקבל. אבל לא הכול נוצץ ובחינם, כך גילו לצערם בעלי הרכבים החדשים: בסופו של דבר התברר שלמתנה שקיבלו בכל זאת יש תו מחיר והם נאלצו לשלם מסים בעלות של בין 6,000-7,000 דולר. לא מעט, אבל בהתחשב בעלות של הרכב החדש, אולי בכל זאת משתלם.
הרגע הזה זכור כל כך עד היום, בין היתר מכיוון שהתמזל מזלו להתרחש בתקופה שבה הרשתות החברתיות החלו לפרוח וקטעים משעשעים הפכו לוויראליים ובכך זכו לחיי נצח בקרב הגולשים. וכך הקטע שבו אופרה הנרגשת בחליפה אדומה, מבשרת לאורחיה שכולם חוזרים הביתה ברכב חדש – הונצח לאורך השנים באינספור ממים, גיפים ופארודיות.
ווינפרי מספרת למה בחרה דווקא בבגד הזכור ההוא: "החלטתי ללבוש את החליפה האדומה בגלל שהאדום התאים לסרטים האדומים, וזו הייתה החלטה טובה. זוכרים אותה כבר שני עשורים".
2 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
רגע אייקוני, בגד אייקוני
(צילום מסך)